Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
Da går det jo opp i opp da om du skal sammenligne dyrere varer med kostnader til transport [emoji6]
Jeg har Rema rundt 700 meter fra huset her. Og Kiwi et par kilometer unna. 2 kjøpesentre 700 meter og ca 3 km unna. Kan ikke klage akkurat når det er rett rundt hjørnet! 
Men jeg tar gjerne bilen på store handlerunder. 2 ganger i uka sjekker jeg billigdiskene for å se etter varer til halv pris. Det har jeg spart veldig mye penger på! [emoji6] Mer enn hva jeg kunne spart i driftskostnader på bilen de to dagene [emoji14] 

Super nysgjerrig haugesunder, bor du mellom Amanda og Oasen?

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Han bestod både praktisk og teoretisk eksamen,  flinkeste Bonden min!

Gjett hvem sin lille fineste Fettergutt som har A-hofter og 0-albuer?  

Iskaldt her i dag! Ikke så mange kuldegradene, men sterk og sur vind. Brrr!! Noen som har lyst å se bilde av mitt kommende gull? Synes det er lenge å vente og glede seg "alene", så det må da gå b

Posted Images

Guest *Kat84*
Skrevet
17 minutter siden, Wachita skrev:

Haha, ja :lol:

Guest *Kat84*
Skrevet
18 minutter siden, Wachita skrev:

Åja! 

Nei det er nok i den andre kommunen ? 

Men rett side av broa i det minste :P

Skrevet
Åja! 
Nei det er nok i den andre kommunen [emoji23] 
Men rett side av broa i det minste [emoji14]

Ahaa! Du bor på den siden ja! [emoji14]skal ikke si så mye ang den broen, jeg bodde på feil side i et år og gikk på skole på feil side i 2 år [emoji23]frem til jeg flyttet og ble Bergenser [emoji14]

Skrevet
1 time siden, Krutsi skrev:

Sonenfolket burde virkelig få flere småbarnsmødre her! Er jo ingenting som skjer her på natta :P 

Jeg har tenkt i de samme baner når jeg kjeder meg på nattevakt :teehe: 

• Like 2
Skrevet
14 timer siden, Symra&Pippin skrev:

De er høyst sannsynlig ferdigkokt og kan bare skylles og puttes direkte i salater, supper og gryteretter.

Her er det også kaldt. -10 ute og 16 inne. Men det kunne vært verre. Det kunne for eksempel vært omvendt.

Aha takk, finner sikkert noe om jeg googler litt, men innimellom er det greit å høre hva andre liker:) Får ikke opp varsel om noen quoter meg lenger på tapatalk, vet ikke hvorfor :/ Slo av epostvarsling, men tenkte ikke det droppet vanlig push også.

I dag får jeg henta frøkna som har vært hos mine foreldre siden nyttårsaften, og jeg gleder meg så mye at jeg ikke fikk sove så mye i natt, haha litt teit men dere forstår det nok. Følte meg som en unge før julaften i går kveld når jeg skulle sove :jump:

Guest *Kat84*
Skrevet
8 timer siden, Wachita skrev:

Ahaa! Du bor på den siden ja! emoji14.pngskal ikke si så mye ang den broen, jeg bodde på feil side i et år og gikk på skole på feil side i 2 år emoji23.pngfrem til jeg flyttet og ble Bergenser emoji14.png

Da er du rehabilitert og har tatt til fornuft, så det er tilgitt :lol:  
Jeg er rehabilitert Karmøybu selv (feil side av broa), så vi er i samme båt der :P 

41 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Når det bjeffer på radioen og valpen svarer mens han går rundt og leiter etter bikkja

Sjef rykka i hele kroppen i går når han så lammene på Farmen :aww: 
Og når det ringer på døra i en reklame eller i et program løper han av og til mot døra og er overlykkelig fordi nå kommer det folk :lol: 

Ellers kan jeg meddele at NKK er litt snillere med meg. Jeg har fått både varsel om mail og sms fra dem nå nettopp. Rettere sagt rundt 08.30. De unner meg tydeligvis en god natts søvn :P 

Og jeg våknet til 5-6 minusgrader ute. Det var litt av en overgang fra i går hvor det lå et par grader over frysepunktet, og på det kaldeste før jeg la meg var det bare -1... 

Skrevet
9 timer siden, *Kat84* skrev:

Og nå må du ikke glemme å purre på Hundesport! Så sjelden de faktisk gir det ut så er det faktisk viktig å få det lille man kan for kontigentpengene :P 

Næsj... er ikke så farlig egentlig. Det er svært lite av det som står i bladet jeg faktisk leser lenger... etter at de fjernet det som en gang var interessant fra bladet, så betyr det ikke så himla mye :aww: 

9 timer siden, Lola Pagola skrev:

Har hundesport for i år kommet egentlig? (det årlige spørsmålet mitt).

Vi er på 5. januar... litt tidlig å etterspørre et blad som utkommer 4 ganger pr år kanskje? :whistle: 

Har time hos nevrolog i dag - det er egentlig bare en kontrolltime og har liten verdi for meg. Har avlyst slike timer tidligere men føler nesten at jeg må gå for en gangs skyld. Det jeg misliker er vel helst at timen er på sykehuset på Hamar, og der er det omtrent umulig å få parkert. Sykehus uten parkering er jo genialt liksom... og det er for langt å gå fra jobb - og taxi er litt overkill kanskje? 

Skrevet

Det er minus 20, og jeg gleder meg til å reise å trene hund inne :)

Må bare ha litt kaffe først, og løpe ned å sette på litt mer fyring hos hønene- så de ikke fryser fast til vagla i dag :P

• Like 1
Skrevet
17 timer siden, Siri skrev:

Jeg ser problemet altså :). Det er dog litt vanskelig å si, for vi er vel forskjellige mht hvor høye vi selv er i livet også... 

Ja. Da foretrekker jeg å gå i butikker og prøve buksene først. Eller, jeg gjør egentlig ikke det, men det har blitt en nødvendighet :aww: 

17 timer siden, Siri skrev:

Jeg tror det er en lov eller noe, som sier at døtre blir lik sine mødre etter hvert :aww: 

Det gjør egentlig ikke noe, jeg liker mammaen min jeg :heart: Men jeg håper jeg ikke blir like halvnevrotisk som hun er selv om :lol: 

10 timer siden, Christine skrev:

Bikkja sin måte å feire snøen på.. Hun ser egentlig ganske død ut?

IMG_0106.JPG

...men litt mer levende her :P 

IMG_0110.JPG

Hun er lik mammaen sin hun! :lol: 

9 timer siden, Line skrev:

415953_10150490796346985_1502002307_o.jp

Og med den så sier vi god natt :ahappy: 

:teehe: 

--

Rakk ikke å skrive at jeg venta på hjemmesykepleier i dag, for hun var her 5 over 9 :ahappy: Så nå er jeg ferdig skifta på, fått kobla meg opp OG spist frokost! Bikkjene har fått frokost og blitt lufta også, så det er nesten så jeg føler meg litt effektiv :lol: Jeg er forøvrig glad jeg ikke sjekka hvor kaldt det var ute før jeg gikk ut i dag, for fy fader ass! 21 minus er minst 21 minus for mye/lite (det er vel strengt tatt for lite grader når det er på minussiden? :P ). Stakkars Nora må få på seg sokker på bakbeinet neste gang hun skal ut, hun syns ikke det var så stas å gå i den kalde snøen :brr: 

Jeg fikk forøvrig sms av NKK kl 8.10 i dag, da var jeg våken, uten at det har noe å si - jeg våkner ikke av at jeg får meldinger om natta :lol: Både fordi jeg sover tungt, og fordi at det er bare et lite pip når jeg får meldinger, det får holde det.. Om folk vil meg noe viktig, får de ringe om de ikke får svar på sms fort nok :aww: 

Skrevet

God morgen:)

Har ikke fått sms fra NKK. Men de maser om efaktura da.. så jeg er visst ikke glemt.

Sola skinner, men det er kaldt ute så jeg drøyer litt jeg altså- gamle kropper er ikke så glad i sånne kalde temperaturer.

Skrevet

Skulle det liksom plutselig bli ordentlig vinter nå eller? Jeg sa jeg ville ha det litt kaldere, og snø, sånn at ungene ikke drar med seg så mye grus inn, men jeg mente jo ikke SÅ kaldt da! :aww: Jeg og Rafiki har hauga oss sammen i sofaen og skjelver. 

Guest *Kat84*
Skrevet

Jeg har frost på innsiden av bilvinduene.... Og jeg skal være på jobb om 30 minutt... Jaja, har tid til en kopp kaffe og å bytte klær da. 
Så får bilen bare stå og varme seg opp frem til da... 

Skrevet
27 minutter siden, 2ne skrev:

Ja. Da foretrekker jeg å gå i butikker og prøve buksene først. Eller, jeg gjør egentlig ikke det, men det har blitt en nødvendighet :aww: 

:lol: Jeg har jo brent meg litt på å bestille bukser på nett (for ja, jeg er heller ikke overbegeistret over å gå i butikker og prøve klær), men jeg tok en råsjanse med de buksene og endelig funka det liksom. Jeg tror ikke jeg skal forvente å være like heldig med andre bukser. 

27 minutter siden, 2ne skrev:

Det gjør egentlig ikke noe, jeg liker mammaen min jeg :heart: Men jeg håper jeg ikke blir like halvnevrotisk som hun er selv om :lol: 

Det var vel det der nevrotiske trekket jeg hadde håpet å slippe fra min mamma også... men jeg aner visse tendenser her :aww:. Andre trekk har jeg fått i fullt monn da :lol: 

Jeg fant overraskende nok p-plass etter litt fram og tilbake - og beskjed fra noen bygningsarbeidere at det kanskje ikke var superlurt å parkere rett foran containerne som de kasta diverse bygningsting ned i fra 2. etg... jeg fikk lirka bilen inn på en liten, usynlig plass da, der stod den godt :)

Skrevet
Akkurat nå, Snoffe skrev:

Jeg meldte meg ut av raseklubben, vil det si at jeg også egentlig er meldt ut av NKK?

Ja. For å være medlem i nkk må du være medlem i en rase- eller aktivitetsklubb som er en nkk medlemsklubb. 

Skrevet
Akkurat nå, Snoffe skrev:

Jeg meldte meg ut av raseklubben, vil det si at jeg også egentlig er meldt ut av NKK?

Har ikke fått sms eller mail om betaling

Du kan jo melde deg inn i den lokale hundeklubben i stedet. De har jo inngjerda område kun kort avstand fra deg :-)

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Bare det lille du beskriver om dognanny gjør at jeg vil fraråde hva som helst hun anbefalte ihvertfall. Som dere jo har oppdaget så er det å korrigere, rykke eller kjefte på en allerede frustrert hund ikke konstruktivt. Det er helt fint å høre hva dere har prøvd å hva som skjer. Men jeg lurer litt på, hva skjer om dere deler opp turene? Maks 15-20 minutter på en tur. Skjer det like ofte på morgen og kveld som på den lengre turen på dagtid? Et par enkle oppgaver i løpet av turen (som allerede er grundig innlært inne og som han kan), en enkel sitt, kontakt, håndtarget e.l. Da tenker jeg en kort stopp og en øvelse, maks to repetisjoner, og så rusle videre. Hvis dere får lært inn igjen grime så kan det være tryggere med å prøve halsbånd, men det er nok lettere for dere å få hjelp av en instruktør som ser dere og hunden. Jeg er helt sikker på at dette er løsbart, selv om dere er kjempetålmodige og har prøvd masse allerede! Håper vi får en oppdatering her også når dere har fått litt hjelp.
    • Takker igjen for godt svar! Vi har brukt både sele og halsbånd, med de siste 6 mnd har vi utelukkende brukt sele som sitter godt. Har flere ganger vurdert å bruke halsbånd i stedet men ser at vi ikke tørr da han helt sikkert hadde klart å vri seg ut av det når han klikker. Flere ganger har jeg vært redd for at han skal komme seg ut av selen når vi krangler. Han river å sliter, ruller å hopper. Eneste gangene jeg er trygg på at han ikke kommer seg ut av sele/halsbånd er om han er bundet fast, for da står han helt stille. Og både sele og halsbåndene vi har brukt er passer han og er justerbart. Vi brukte også retrieverkobbel i starten (fikk anbefalt det av oppdretter) men bruker ikke det lengre. En av teknikkene dognanny viste oss var å bruke retrieverkobblet til å "få han av oss" når han hopper på, ved å rykke i båndet, men det fungerte i en halv dag så trosset han det også å vi ønsker ikke å bli stående å rykke i et så tynt med kraftig bånd, det økte bare stressnivået hans.  Vi har ila året som har gått tenkt at han kan være både over og understimulert og gjort endringer i hverdagen i perioder for å justere aktivitetsnivået både opp og ned. Men det har ikke blitt bedre. I periodene vi har justert det ned ser vi at han blir verre, og gjerne mer pågående inne også. Noe vi mener taler imot at han er overstimulert. Og vi har siden han var liten forsøkt å gjøre tydelig skille på at lek og oppgirende aktiviteter skjer ute, mens inne er det ro.  Mulig jeg ordla meg litt feil i forrige kommentar, men vi krever stort sett ingenting av han ute. Det resulterer i at vi henger etter han å han drar som en galing. Men slik har det blitt fordi hver gang vi prøver å lære han noe ute (gå pent, søke kontakt med oss, sladretrening ol) så ender det etter et pr min med et nytt utbrudd. Så frustrasjoenen vår kommer av at vi føler vi er i en ond sirkel. Han vimser rundt å vet ikke hva som er forventet av han > vi forsøker å korrigere han å lære han noe/forstyrre han ved å gi han en oppgave eller mål med turen > han klikker > vi rykker tilbake til start. Slik har det blitt da vi har tenkt at vi kanskje bare må stå i disse episodene til han lærer seg hvordan han skal oppføre seg på tur, det er jo tross alt en rase som er lærevillig og gjerne vil ha en oppgave. Men selv etter lengre persioder der vi prøver igjen å igjen så later det ikke som at han forstår tegningen. Så de siste pr månedene så har vi ikke krevd eller forventet noe av han. Å selv når han er løs å kan løpe som han vil, feks på inngjærdet hundepark (Maridalen hundepark og Nordkisa hundepark) å vi forsøker å kalle han inn, så kommer han løpende (som jo er bra) men kommer da flyvende med sine 40 kg rett på oss å begynner å bite. Så kort sagt så klikker han både av for mye frihet, for lite frihet, lite/ingen forstyrrelse fra oss og for mye forstyrrelse fra oss... Mulig jeg høres ut som jeg bare kommer med motargumenter til alle forslag, å det mener jeg ikke! Men vi har virkelig prøvd alle vinklinger og teknikker vi kan tenke oss til og finne ut + litt til.  Men tusen takk for konkrete tips til adferdskonsulenter og fysio 😀
    • Nå vet jeg ikke om alle instruktørene til Norges Hundeskole, men jeg har ikke kjent eller møtt mange instruktører derfra med adferdskompetanse. Dognanny kjenner jeg ikke til, men jeg synes bakgrunnen kanskje var litt tynn. Selv om dere ikke ser noe mønster i adferden og han er røngtet fri så kan det godt være muskulære eller skjelett-problemer som bygger seg opp over tid og trigger på ulike tidspunkter, når det bare renner over. Og når du nevner at han har hatt ryggproblemer så blir jeg raskt mye mer oppmerksom på at det kan være noe uoppdaget der.  Bruker dere halsbånd eller sele? Hvis dere bruker halsbånd ville jeg forsøkt en godt tilpasset sele. Om dere allerede gjør det ville jeg faktisk forsøkt halsbånd, for å se om det gjør noen forskjell. Som du sier, ut fra det du beskriver, kan det høres ut som stress, frustrasjon og overtenning. Har dere forsøkt å kutte langt ned på kravene? Og kutte ned på aktiviseringen? Det er ikke det vanligste, men det hender også at hunder er overaktiverte og overstimulerte. Og selv om det er en aktiv rase så finnes det alltids unntak.  Korte, rolige turer, med litt løping om det ikke trigger for mye, og mer ro og hvile hjemme. Prøv å ikke stille for mye krav, gi ham litt mer slakk, litt mer "forberedelse" på at "nå skjer ting", og om mulig la han heller gå en kort tur i lengre bånd og gå hjem før det smeller. Alt dette er såklart forslag til ting å prøve ut, uten at jeg har sett hunden og situasjonene. Dere trenger definitivt en kompetent adferdsekspert til regelmessig oppfølging. https://www.atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund#Innlandet-hund Kjersti Bjøntegaard kan jeg personlig anbefale. Vi brukte henne mye med vår til dels krevende ridgeback unghund. Turid Hovland kjenner jeg bare såvidt til, men i likhet med Kjersti har hun en solid og god utdanning og mye god kompetanse ser jeg. Ta kontakt med en av dem, og de kan sannsynligvis anbefale andre om de selv ikke har kapasitet. De kan godt mulig også anbefale en fysioterapeut. I Oslo kan jeg anbefale smarthund.no (Hilde Iren).
    • Går det an å bruke kickspark i langrennsporene? Eller der de har oppkjørte løyper? Finnes det ski på dem? Har lyst på men må se om jeg kan kjøre det først da de vanlige veiene her jeg bor blir strødd. Hvordan trener man da hunden til å trekke? 
    • Glemte å legge til at vi gjør daglig korte økter med søk, hjernetrim, lek, «skattejakt» etter godbiter og leker både inne og ute. Øver mye på håndteringstrening ol.  Å han mestrer alt annet som en drøm, ingen problemer med å være hjemme alene, stueren på 1-2-3, trygg og veldig fin hund på alle andre måter, akkurat det vi så for oss. «Bare» dette ene problemet som skygger over så mye av det som har gått bra..
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...