Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar 2017


SaraS
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Han bestod både praktisk og teoretisk eksamen,  flinkeste Bonden min!

Gjett hvem sin lille fineste Fettergutt som har A-hofter og 0-albuer?  

Iskaldt her i dag! Ikke så mange kuldegradene, men sterk og sur vind. Brrr!! Noen som har lyst å se bilde av mitt kommende gull? Synes det er lenge å vente og glede seg "alene", så det må da gå b

Posted Images

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Ozzy skrev:

Nå har kiwi økt frukt og grønt rabatten til 15% :lol:  Rema prøver så hardt, men hjelper ikke når konkurrentene bare følger på :P

Den sms'en fikk jeg også nettopp :lol: 

Og som Coop uttaler: De har gjort det her i åresvis, og har allerede 20% gjennom kuponger. Men der trekkes ikke alt fra i kassen, så det er en fordel Rema har :) 

Jeg er fornøyd med at alle nå har innført en form for fordel og rabattordning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med Æ, Coop, Kiwi etc, sånt er så dårlig nytt for det innebærer økt industrialisering av landbruket for å få ned prisene i den enden - og er det noe som er skadelig for ihvertfall dyrevelferd er industrialisert landbruk. Når det gjelder frukt og grønt, hvor vi importerer mye er det også et spørsmål om hva slags konsekvenser det har for landbrukere i andre land. I Norge har vi aldri brukt så liten andel av inntekten vår på mat som nå - da jeg var barn/ungdom brukte man ca 40 % av inntekten sin på mat, nå er visst andelen ned på 12 % eller noe slikt. Nå har vi alt for høy butikktetthet, kjedene marginaliserer alt de kan i den heftige konkurransen seg imellom, vi har langt dårligere utvalg og enda skal man ha det enda billigere...

Nå skal jeg ha litt kveldsjobbing (som vanlig), og er muggen på det kjenner jeg. At jeg er heldig som har og kan jobbe, har en spennende jobb etc, gjør meg egentlig bare enda mer muggen.. kjipt å være muggen uten å ha en akseptabel muggegrunn!

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, TonjeM skrev:

Det med Æ, Coop, Kiwi etc, sånt er så dårlig nytt for det innebærer økt industrialisering av landbruket for å få ned prisene i den enden - og er det noe som er skadelig for ihvertfall dyrevelferd er industrialisert landbruk. Når det gjelder frukt og grønt, hvor vi importerer mye er det også et spørsmål om hva slags konsekvenser det har for landbrukere i andre land. I Norge har vi aldri brukt så liten andel av inntekten vår på mat som nå - da jeg var barn/ungdom brukte man ca 40 % av inntekten sin på mat, nå er visst andelen ned på 12 % eller noe slikt. Nå har vi alt for høy butikktetthet, kjedene marginaliserer alt de kan i den heftige konkurransen seg imellom, vi har langt dårligere utvalg og enda skal man ha det enda billigere...

Nå skal jeg ha litt kveldsjobbing (som vanlig), og er muggen på det kjenner jeg. At jeg er heldig som har og kan jobbe, har en spennende jobb etc, gjør meg egentlig bare enda mer muggen.. kjipt å være muggen uten å ha en akseptabel muggegrunn!

Nå er det bare billigkjedene som kriger, så foreløpig gir det ikke utslag på den latterlig lave prisen bonden får for produktene sine, men klart det vil påvirke. Men ironien er jo at vi som prøver å leve av jordbruk /dyr sliter såpass økonomisk at slike priskriger er godt nytt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Nå er det bare billigkjedene som kriger, så foreløpig gir det ikke utslag på den latterlig lave prisen bonden får for produktene sine, men klart det vil påvirke. Men ironien er jo at vi som prøver å leve av jordbruk /dyr sliter såpass økonomisk at slike priskriger er godt nytt... 

Jepp :P Få landbruksfamilier her i området som kan skryte på seg god økonomi. Alt er så variabelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Jepp :P Få landbruksfamilier her i området som kan skryte på seg god økonomi. Alt er så variabelt...

Ikke sant... Utrolig få her som klarer seg uten minst en full inntekt utenom,minst en, helst to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og ser på sinnasnekkeren, og den ene ungen har madrass på gulvet, mens det er noen fine rammemadrasser ubrukt i et annet rom. Han klikker helt på dem og beordrer dem mens han er på inspeksjon å gå og hente det ene rammemadrass settet og putte inn i rommet så det ser litt hyggeligere ut. "Men den er jo blytung..."   "Men den er blytuuuung (med sytestemme) det driter jeg i altså, gå og hent den!) haha :P Jeg digger sinnasnekkeren.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Sitter og ser på sinnasnekkeren, og den ene ungen har madrass på gulvet, mens det er noen fine rammemadrasser ubrukt i et annet rom. Han klikker helt på dem og beordrer dem mens han er på inspeksjon å gå og hente det ene rammemadrass settet og putte inn i rommet så det ser litt hyggeligere ut. "Men den er jo blytung..."   "Men den er blytuuuung (med sytestemme) det driter jeg i altså, gå og hent den!) haha :P Jeg digger sinnasnekkeren.

er litt sjokkert over hvor tiltaksløs man kan være :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Raksha skrev:

Ikke sant... Utrolig få her som klarer seg uten minst en full inntekt utenom,minst en, helst to. 

Ja, her har vi itillegg til min inntekt en gravemaskin som går fulltid og samboer brøyter, strør og kjører skogsmaskin. Om våren og sommeren bytter man ut brøyting og strøing med leiekjøring. Men, det er en livstil og man må virkelig være dedikert og elske det. Hos oss finnes det ingen alternativer, for samboer er dette noe langt inni margen. Å slutte med dyr eller korn kommer aldri til å skje.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Ja, her har vi itillegg til min inntekt en gravemaskin som går fulltid og samboer brøyter, strør og kjører skogsmaskin. Om våren og sommeren bytter man ut brøyting og strøing med leiekjøring. Men, det er en livstil og man må virkelig være dedikert og elske det. Hos oss finnes det ingen alternativer, for samboer er dette noe langt inni margen. Å slutte med dyr eller korn kommer aldri til å skje.

Ikke sant, her har vi min magre aap + hans fra samdrifta + at han jobber utenom og enda så går det ikke spesielt bra.  Men samme her, må vi gi oss med gårdsdrift så tror jeg Bonden må legges inn i polstra celle, for det tror jeg han takler SVÆRT dårlig. Er det han ånder og lever for. Så derfor vi driver å tar tak i økonomien nå, og ser om vi kan snu en negativ trend, siden utsiktene for at jeg brått tjener masse er veeeldig liten. 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hardt å starte på jobb igjen etter ferien:yawn:

Brukte nesten 8,5 timer hjem på mandag, sovnet ikke før over midnatt en gang og var oppe 05.15 for å rekke skogtur med hundene før jobb. 

Bare 2 dager til helg skal bli godt :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå sitter jeg og sjekker reiserute og alternativ til Crufts. Jeg kan ikke ta meg råd til å dra alene, det blir for dyrt, men det er innafor om jeg får med meg noen. Noen som vil være med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TonjeM skrev:

Det med Æ, Coop, Kiwi etc, sånt er så dårlig nytt for det innebærer økt industrialisering av landbruket for å få ned prisene i den enden - og er det noe som er skadelig for ihvertfall dyrevelferd er industrialisert landbruk. Når det gjelder frukt og grønt, hvor vi importerer mye er det også et spørsmål om hva slags konsekvenser det har for landbrukere i andre land. I Norge har vi aldri brukt så liten andel av inntekten vår på mat som nå - da jeg var barn/ungdom brukte man ca 40 % av inntekten sin på mat, nå er visst andelen ned på 12 % eller noe slikt. Nå har vi alt for høy butikktetthet, kjedene marginaliserer alt de kan i den heftige konkurransen seg imellom, vi har langt dårligere utvalg og enda skal man ha det enda billigere...

 

Det det der er så sant!

Og ellers har jeg klart å bli hekta på Anno igjen. Realityserien som har litt mer enn sånt som realityserier vanligvis har. :heart:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere i dag var rørleggeren her og koblet opp den oppvaskmaskin, så jeg har putta all oppvasken min inni der og kjørt den. All oppvasken! Jeg var en smule lei av benkmodellen, ja.

Nå har jeg hentet badekar, forsøkt å montere sider på badekar, banna, sverta, blødd litt og prøvd igjen. Fikk ikke røret ordentlig nedi sluket siden jeg måtte ha på veggene før jeg hadde karet på plass, men det går. Nå skal jeg BADE! :wub:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Og så ler jeg av denne. Seriøst!

Tonje Maria Mørland sitt bilde.

:lol: 

Vi har gått ei mil på skummelt føre... speilhålke med is oppå er jo risikosport for lårhalser og andre ting som kan knekke, selv med piggsko. Det gikk bra da, heldigvis. Hundene hadde noen morsomme sprell innimellom, men de har liksom litt mer balanse på 4 bein enn jeg har på 2... også er det ikke så langt ned for dem :aww: 

Dagens middag ble kokt torsk med en liten dæsj potetmos, bacon og masse rå grønnsaker. Det føltes veldig sunt ut - men nå er jeg sulten :aww:. Jeg kokte litt ekstra fisk sånn at hundene fikk også :). NÅ skal jeg regne litt på årslistene for klubben. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

:lol: 

Vi har gått ei mil på skummelt føre... speilhålke med is oppå er jo risikosport for lårhalser og andre ting som kan knekke, selv med piggsko. Det gikk bra da, heldigvis. Hundene hadde noen morsomme sprell innimellom, men de har liksom litt mer balanse på 4 bein enn jeg har på 2... også er det ikke så langt ned for dem :aww: 

Dagens middag ble kokt torsk med en liten dæsj potetmos, bacon og masse rå grønnsaker. Det føltes veldig sunt ut - men nå er jeg sulten :aww:. Jeg kokte litt ekstra fisk sånn at hundene fikk også :). NÅ skal jeg regne litt på årslistene for klubben. 

Nå ble jeg sittende å prøve å se for meg holke med is oppå.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg lurer på om jeg skal satse på å høre radio på mobilen i stedet for å skaffe DAB i bilen, er ikke det en billig og grei løsning da?

Jeg går for den løsningen. Brakk antenna på bilen i fjor vår og har litt dårlig radio nå også, gidder ikke invistere i DAB så da er det mobilen det går i, har en liten høytaler som fungerer fint :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Nå ble jeg sittende å prøve å se for meg holke med is oppå.

 

14 minutter siden, Ganzie skrev:

Jeg også, det høres veldig glatt ut:shocked::lol::lol:

Det er dobbelt så glatt faktisk :aww:                                :P 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...