Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

2 timer siden, SFX skrev:

Letohallen, og det som en gang var en romslig og koselig juleutstilling har blitt et ordinært trangt *******. Det var så fullt, umulig å komme fram, umulig å finne seg en plass, sto i veien uansett hvor du sto, knuffing og amper stemning.

Nemlig! Jeg som ikke stiller så mye meldte på nettopp fordi det er en så koselig utstilling med god plass og masse prat og hygge og julekaker og og og, men det er tydeligvis mange som har tenkt det samme og jeg angret meg 1 meter innenfor døren. Og når resultatet ble så skuffende dårlig for mitt vedkommende ble det jo enda mer nedtur......

 

Trodde også jeg skulle feire nyttår med parring, men frøken skrangleverk kniper igjen. Dag 15 i løpet og verdien ligger på 1! EN!! Erre muli liksom! Innen tallene kryper seg dit de skal er hun jo på dag 20......om hun ikke plutselig skulle ta en nyttårsrakett, blusse ivei, og dette ned igjen før man rekker snu seg da...sukkk..blir stresset av dette jeg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

30 minutter siden, Stine skrev:

Tuva ble plukka ut i gruppa, men ikke plassert. Og det skjønner jeg, gamle damer blir slitne av sånne dager og orker ikke å holde tempoet oppe :lol::heart:

Men fy søren, jeg trodde virkelig ikke det kom til å skje! Men med den plasseringen blir hun mestvinnende tispe iår..... Helt uoffisielt enda, men både jeg og utregneren har finregnet, så det skal holde med 1 poeng! Hvem hadde trodd det når hun lå neddopet etter kneoperasjon i Mars? 11 utstillinger har det blitt bare, de andre på toppen har nesten vært på utstilling hver helg :lol: Nei søren heller, griner litt jeg.... For noe så tåpelig som utstilling liksom, get a grip menneske! :lol: Jeg digger bare den bikkja så sinnsykt mye, du och ja Tuva :heart:

Fytterakker'n for en bragd dette er! Det er jo bare helt fantastisk :heart: Gratulerer så mye.... og jeg vet hvordan du har det :lol: Litt patetisk men akk så moro :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tinkie skrev:

Jeg skal hente Musikeren på flyplassen etterpå. Greit nok at det er billigere å fly fra Torp, men det er sykt mye mer klønete å komme seg dit :lol: Gleder meg så enormt til han kommer hjem! :heart: Og så har han en overraskelse til meg :D (etter at jeg spesifikt sa at jeg ville ha en :lol:

En juletrefot?

Da ville du blitt overrasket, i det minste!

1 time siden, Siri skrev:

Det bruker da å være god plass i Letohallen på Romjulsutstillinga? :o 

Det var i gamle dager. Minnefunksjonen på FB viste meg nettopp et bilde fra 2013, hvor vi lagde sonenjulebord med kaker og konfekt, og da så det ut til å være god plass. Romjulsutstillingen har blitt en vanlig utstilling, bortsett fra at en takker gudene for at rasene er fordelt på to dager. Men - det framsto kanskje også som såpass trangere fordi vi for en gangs skyld hadde en skikkelig ring. Den var mer firkantet enn spaghettiformet, så det gikk faktisk an å løpe rundt. Men da var jo problemet på utsiden, hvor det ikke var plass til folk og fe. 

1 time siden, Siri skrev:

Tror jeg har sett både blåbær og bringebær på Kiwi nå i det siste... ellers går det jo an å lasse på med diverse frukt :D 

Jeg må lete videre på nyttårsaften, jeg kjører jo forbi noen butikker da. Eller så tenkte jeg at banan, druer og klementiner kanskje kan gjøre nytta :P 

1 time siden, JeanetteH skrev:

Frekke borettslaget. Har fått godkjent at de skal betale tilbake de 4000kr det kostet meg ekstra for å.reparere varmepumpen med kommentar: Nei det var ikke store beløpet.

Så fint at de synes det var et lite beløp, da er det jo ikke noe problem for dem å avse de pengene - du må hive deg rundt og se om det er noe annet de kan betale for deg etter alt rotet :D Idioter, alle synes at 4.000 i en privatøkonomi er mye med mindre du heter Kjell Inge Røkke - men da bor du ikke i et lite borettslag med gamle rekkehus.

1 time siden, JeanetteH skrev:

Også hunder som eter ting... sorry @SFX men Talli har da oppdaget at ene fine julegaven jeg fikk av deg inneholdt ris.... Men ris var ikke så godt, så det ligger litt her og der :lol:

Kanskje hun trodde det var sånn boil-in-bag :D 

Talli, vet du ikke at det er Sinner vi forventer slik oppførsel av???

13 minutter siden, Tøfflus skrev:

Nemlig! Jeg som ikke stiller så mye meldte på nettopp fordi det er en så koselig utstilling med god plass og masse prat og hygge og julekaker og og og, men det er tydeligvis mange som har tenkt det samme og jeg angret meg 1 meter innenfor døren. Og når resultatet ble så skuffende dårlig for mitt vedkommende ble det jo enda mer nedtur......

Jeg opplevde D4A som mer romslig og framkommelig enn Letohallen i dag. 

13 minutter siden, Tøfflus skrev:

Trodde også jeg skulle feire nyttår med parring, men frøken skrangleverk kniper igjen. Dag 15 i løpet og verdien ligger på 1! EN!! Erre muli liksom! Innen tallene kryper seg dit de skal er hun jo på dag 20......om hun ikke plutselig skulle ta en nyttårsrakett, blusse ivei, og dette ned igjen før man rekker snu seg da...sukkk..blir stresset av dette jeg......

Foenix var parret på dag 25-26-27 sist. En blir jo mer og mer utpsyket mens en venter, og lurer på om en har gjort noe galt. Mens første gang hun ble parret, var hun nyttårsrakett. Vi tok progesteronprøve på fredag, og verdiene var over 1, men fremdeles så lave at det ble antydet parring på onsdag. Siden det var 1. januar tok jeg ny prøve på mandag -  som viste at hun burde vært parret på søndagen. Det ble parring til slutt både 30. og 31. desember, men vi var jo for sene. En prøver likevel når hannen bare bor tre-fire timer unna. Det sære var at den søndagen var jeg på romjulsutstillingen, kun som publikum, og gikk med en følelse av at jeg skulle ha vært avgårde for å parre henne, men slo det fra meg fordi blodprøveverdien var så lav. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Sånn apropos dagenes diskusjoner.. Har akkurat hatt besøk av fire barn mellom 1,5 og 7 år (og foreldre, da) Og kan garantere at det går sinnsykt mange bikkjer på 4 unger. Sikkert minst 40, tenker jeg :|

:lol:  Går endel hunder på min unge hvertfall... :lol:  

Vi har vært på Røros og handlet hundemat og smågodt, og så innom venninne og gitt kattene der litt tlc mens hun er på ferie. Nuh har jeg skallebank - going on migrene, så mat og orden utedyra, så legger seg med snuppa. Tror jeg må ha litt dop først om jeg skal holde så lenge. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg opplevde D4A som mer romslig og framkommelig enn Letohallen i dag. 

Foenix var parret på dag 25-26-27 sist. En blir jo mer og mer utpsyket mens en venter, og lurer på om en har gjort noe galt. Mens første gang hun ble parret, var hun nyttårsrakett. Vi tok progesteronprøve på fredag, og verdiene var over 1, men fremdeles så lave at det ble antydet parring på onsdag. Siden det var 1. januar tok jeg ny prøve på mandag -  som viste at hun burde vært parret på søndagen. Det ble parring til slutt både 30. og 31. desember, men vi var jo for sene. En prøver likevel når hannen bare bor tre-fire timer unna. Det sære var at den søndagen var jeg på romjulsutstillingen, kun som publikum, og gikk med en følelse av at jeg skulle ha vært avgårde for å parre henne, men slo det fra meg fordi blodprøveverdien var så lav. 

Enig, D4A var jo rene danseplassen *flir*

 

Nettopp, er utpsyket jeg blir..... Det blir ny blodprøve mandag altså, så belager jeg meg på å suse mine 50 mil ++ etterpå. Og satser på at hun IKKE tar en rakett i helgen......da griner jeg..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, SFX skrev:

Det var i gamle dager. Minnefunksjonen på FB viste meg nettopp et bilde fra 2013, hvor vi lagde sonenjulebord med kaker og konfekt, og da så det ut til å være god plass. Romjulsutstillingen har blitt en vanlig utstilling, bortsett fra at en takker gudene for at rasene er fordelt på to dager. Men - det framsto kanskje også som såpass trangere fordi vi for en gangs skyld hadde en skikkelig ring. Den var mer firkantet enn spaghettiformet, så det gikk faktisk an å løpe rundt. Men da var jo problemet på utsiden, hvor det ikke var plass til folk og fe. 

Jeg fikk også opp det bildet :D Men det er jo vanskelig å tilfredsstille en utstillers mange krav... det skal være GOD PLASS utenfor ringen, og jammen meg skal ringene være digre også. Ikke så enkelt å få til det i en liten hall liksom :lol: 

18 minutter siden, SFX skrev:

Jeg må lete videre på nyttårsaften, jeg kjører jo forbi noen butikker da. Eller så tenkte jeg at banan, druer og klementiner kanskje kan gjøre nytta :P 

Bare det er frukt eller bær så er det innafor.... det er uansett bunnen og kremen som gjør kaka :D Jeg sikler allerede.... :aww: 

18 minutter siden, SFX skrev:

Foenix var parret på dag 25-26-27 sist. En blir jo mer og mer utpsyket mens en venter, og lurer på om en har gjort noe galt. Mens første gang hun ble parret, var hun nyttårsrakett. Vi tok progesteronprøve på fredag, og verdiene var over 1, men fremdeles så lave at det ble antydet parring på onsdag. Siden det var 1. januar tok jeg ny prøve på mandag -  som viste at hun burde vært parret på søndagen. Det ble parring til slutt både 30. og 31. desember, men vi var jo for sene. En prøver likevel når hannen bare bor tre-fire timer unna. Det sære var at den søndagen var jeg på romjulsutstillingen, kun som publikum, og gikk med en følelse av at jeg skulle ha vært avgårde for å parre henne, men slo det fra meg fordi blodprøveverdien var så lav. 

Og jeg blir mer og mer overrasket over at alle de paringene jeg har vært med på har gått så knirkefritt for seg :lol:. Reiste på lykke og fromme til Kiruna og parra tispa mi (tenkte ikke engang på å ta blodprøve eller noe sånt, men hadde lånt en liten hannhund som visste hva det dreide seg om) - hundene brukte ca 5 min på å bli kjent og så var det smack liksom... dagen etter var ingen av dem interessert. Så med Willy... møtte første tispe på Gardermoen (kom fra Vestlandet), gikk en kjapp runde med dem i skogen, og Willy måtte finne ut hvordan man gjorde dette her, og så var det greit. En parring og 7 valper. Neste gang skulle han bare få hilse på tispa som bodde bare en halvtime fra oss... veldig tidlig i løpetiden, trodde vi, men smack så var det gjort liksom... 6 fødte valper. Så dro 2ne og jeg på roadtrip til Stockholm i påsken for snart 4 år siden??? Vi reiste grytidlig på morran, var framme på ettermiddagen, og etter litt tid ble det jammen en parring der også. Så dro vi hjem igjen. 7 valper født der også. Så møttes oppdretter fra Tsjekkia og jeg hverandre på halvveien  mellom Norge og Tsjekkia - i Danmark... vi ankom møtestedet med 5 min mellomrom, hundene ble sluppet ut og etter noen minutter var det full klaff. En runde til morgenen etter så dro vi hver til vårt igjen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutes ago, Pringlen said:

Sånn apropos dagenes diskusjoner.. Har akkurat hatt besøk av fire barn mellom 1,5 og 7 år (og foreldre, da) Og kan garantere at det går sinnsykt mange bikkjer på 4 unger. Sikkert minst 40, tenker jeg :|

Ha ha - som jeg alltid har sagt: For hver unge som flytter ut, skal minst EN hund inn :D  :D for å opprettholde det samlede aktivitetsnivået. 
Har aldri hatt så lite å henge fingrene i som nå, med kun 2 (tenårings-)unger i heimen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, enna skrev:

Ha ha - som jeg alltid har sagt: For hver unge som flytter ut, skal minst EN hund inn :D  :D for å opprettholde det samlede aktivitetsnivået. 
Har aldri hatt så lite å henge fingrene i som nå, med kun 2 (tenårings-)unger i heimen :D

Ja, når de nærmer seg utflyttningsalder kan de jo faktisk være nyttige, til og med :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å snoker på treningssko, og ser at jeg har virkelig ikke peiling på hva jeg er ute etter, annet at de kun skal brukes innendørs :lol: Får be gubben om hjelp etterhvert tror jeg, han vet vel bedre hva jeg trenger enn meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Siri skrev:

Fytterakker'n for en bragd dette er! Det er jo bare helt fantastisk :heart: Gratulerer så mye.... og jeg vet hvordan du har det :lol: Litt patetisk men akk så moro :lol: 

Takk! :D Skikkelig patetisk ja, men det er dritgøy :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sliten ein blir av sjakk! Enda eg ikkje har gjort ein dritt. :D Fikk laga nokre halsband med to hundar velta over meg frå kvar side, så det vart muligens litt ujamn kvalitet. :ahappy: Heia Carlsen, så gøy! Og heia Karjakin litt og, søtingen.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snoffe skrev:

Nettopp bestilt hudpleieprodukter og sminkekoster, litt dårlig samvittighet :P Men det får jeg alltid :P Bruker aldri penger på sånt, og har tenkt på å kjøpe det kjempe lenge, og så fikk jeg penger av pappa i julegave (som vanlig) så da er det jo greit :aww: Jepp, dette gjør jeg HVER gang jeg kjøper noe til meg selv. Kjøper jeg noe til andre så trenger jeg ikke å rettferdiggjøre kjøpene :lol: Kanskje det skal være nyttårs forsettet mitt :lol: 

Sånn er jeg også :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Siri skrev:

Jeg fikk også opp det bildet :D Men det er jo vanskelig å tilfredsstille en utstillers mange krav... det skal være GOD PLASS utenfor ringen, og jammen meg skal ringene være digre også. Ikke så enkelt å få til det i en liten hall liksom :lol: 

Utstilling kunne vært veldig fint det, hadde det ikke vært for alle andre som er der :D Bernerklubben har jo utstilling i april, og kjører to eller fire ringer ute så sant det er temperatur til det - mye bedre. Kanskje det er på tide å sette et tak i disse hallene? Altså et tak for antall hunder? 500 om dagen maks? Så fikk folk se til ******* å melde på i tide også, jeg vet i hvert fall at til oss så ringer de både onsdag og torsdag før utstillingen og spør om å få være med. I gamle dager var en frist en frist...

Sitat

Bare det er frukt eller bær så er det innafor.... det er uansett bunnen og kremen som gjør kaka :D Jeg sikler allerede.... :aww: 

Kiwi er kanskje også godt på? Vi kan teste en del, jeg har i hvert fall alt annet vi trenger. Vaniljekrem, kanskje bare spise det med skje?

Sitat

Og jeg blir mer og mer overrasket over at alle de paringene jeg har vært med på har gått så knirkefritt for seg :lol:. Reiste på lykke og fromme til Kiruna og parra tispa mi (tenkte ikke engang på å ta blodprøve eller noe sånt, men hadde lånt en liten hannhund som visste hva det dreide seg om) - hundene brukte ca 5 min på å bli kjent og så var det smack liksom... dagen etter var ingen av dem interessert. Så med Willy... møtte første tispe på Gardermoen (kom fra Vestlandet), gikk en kjapp runde med dem i skogen, og Willy måtte finne ut hvordan man gjorde dette her, og så var det greit. En parring og 7 valper. Neste gang skulle han bare få hilse på tispa som bodde bare en halvtime fra oss... veldig tidlig i løpetiden, trodde vi, men smack så var det gjort liksom... 6 fødte valper. Så dro 2ne og jeg på roadtrip til Stockholm i påsken for snart 4 år siden??? Vi reiste grytidlig på morran, var framme på ettermiddagen, og etter litt tid ble det jammen en parring der også. Så dro vi hjem igjen. 7 valper født der også. Så møttes oppdretter fra Tsjekkia og jeg hverandre på halvveien  mellom Norge og Tsjekkia - i Danmark... vi ankom møtestedet med 5 min mellomrom, hundene ble sluppet ut og etter noen minutter var det full klaff. En runde til morgenen etter så dro vi hver til vårt igjen :lol:

Jeg kan jo legge til at da Foenix fikk valper i 2014, så hang de før jeg hadde fått knyttet skolissa og dratt opp glidelåsen i jakka - kjøre så langt for så lite :D Riktignok et par progesteronprøver først, jeg var jo så redd for å komme for sent som i nyttårshelga så jeg tok første test veldig tidlig. Neste gang hun skal parres bor hannhunden så nærme at jeg regner med at det løser seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Sjef har sovet i hver vår ende av sofaen nå. Når jeg våknet etter en times tid var det på tide å dele opp bein som jeg hadde lagt til tining i boda. Jeg hadde en klump på sikkert 4-5 kg i fryseren som måtte deles opp, og nå er det oppdelt i passende mengder til å vare 2-3 dager i hver pose. 

Og nå kjenner jeg at jeg begynner å bli tett. Og jeg er fortsatt trøtt. Jaja, hvorfor skal jeg ha det så mye bedre enn andre? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SFX skrev:

 

Kanskje hun trodde det var sånn boil-in-bag :D 

Godt var det! Og hadde det ikke vært for at jeg viste hva hun hadde spist tidlig på morgenen i dag så hadde jeg i kveld løpt og kjøpt 14 ormekurer :lol: Ukokt ris spist i mengder kommer da ut som: ukokt ris :lol: 

2 timer siden, SFX skrev:

Talli, vet du ikke at det er Sinner vi forventer slik oppførsel av???

Kanskje det er Talli som skulle vært sperret inn på valpegård hybelen i stuen? :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, SFX skrev:

Utstilling kunne vært veldig fint det, hadde det ikke vært for alle andre som er der :D 

Akkurat det har jeg tenkt noen ganger også :lol: 

Sitat

Bernerklubben har jo utstilling i april, og kjører to eller fire ringer ute så sant det er temperatur til det - mye bedre. Kanskje det er på tide å sette et tak i disse hallene? Altså et tak for antall hunder? 500 om dagen maks? Så fikk folk se til ******* å melde på i tide også, jeg vet i hvert fall at til oss så ringer de både onsdag og torsdag før utstillingen og spør om å få være med. I gamle dager var en frist en frist...

Det kjipe med uteringer er jo at det brått kan være passe kaldt så tidlig på året, men det har jo funka bra egentlig :D. Og jeg har også tenkt at kanskje man skulle satt et tak på antall påmeldte... evt ikke ha med alle grupper, rett og slett. Det er vel nok utstillinger for de fleste raser som er med på alt, så.... men det blir vel surmuling da også :aww:.

Noen hadde vel fått ut fingeren og meldt på litt før fristen gikk ut om det var et maks antall som fikk delta :D. Jeg minnes en gang i fordums tid, da vi arrangerte den ene dagen av Hallingsdalsutstillingen - det var "de store" utstillernde som var de tregeste med å melde på og dårligste til å betale (det var jo ikke betaling på nett den gangen... .det var vel knapt nok internett faktisk :aww:). 

Sitat

Kiwi er kanskje også godt på? Vi kan teste en del, jeg har i hvert fall alt annet vi trenger. Vaniljekrem, kanskje bare spise det med skje?

Kiwi tror jeg passer veldig godt på :) Hhahahahahhaah... keep it simple liksom :D Det er jo smaken som teller, ikke utseende :D 

Sitat

Jeg kan jo legge til at da Foenix fikk valper i 2014, så hang de før jeg hadde fått knyttet skolissa og dratt opp glidelåsen i jakka - kjøre så langt for så lite :D Riktignok et par progesteronprøver først, jeg var jo så redd for å komme for sent som i nyttårshelga så jeg tok første test veldig tidlig. Neste gang hun skal parres bor hannhunden så nærme at jeg regner med at det løser seg selv.

Det er jo den enkle og skikkelig useriøse løsningen... Oppdretter'n som har både tispa og hannhunden selv, kjøkkenoppdrett på sitt beste det azz... :lol: Willy er jo resultatet av en slik useriøs parring :aww:                            :lol::lol::lol: 

Nå har jeg tatt nødvendig pelsstell på halve Willy... kjenner at det er veldig veldig veldig fristende å ta saksa på ham nå altså :aww: 

Her er det forresten luksusmiddag på hundene. Både kokt torsk og kokt kveite i maten.... greit å få brukt opp fisk som har ligget litt lenge i fryseren :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøket til mamma lurte på om jeg gadd å kjøre henne på butikken for å kjøpe snus. Jeg sitter her full i feber og ræva form, så nei, det gidder jeg faktisk ikke. 

Hun fikk samboer til mamma til å kjøre nå da.

Jeg kjenner jeg gleder meg til å få litt egentid igjen. En ting er å tilbringe hele jula med familie 24/7, men med to ekstra hvorav den ene er en krevende unge i tillegg så blir det litt mye av det gode. Om de kommer neste år også så kommer ikke jeg til å være hjemme mer enn et par dager, dette blir for heftig :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Siri skrev:

 

Det er jo den enkle og skikkelig useriøse løsningen... Oppdretter'n som har både tispa og hannhunden selv, kjøkkenoppdrett på sitt beste det azz... :lol: Willy er jo resultatet av en slik useriøs parring :aww:                            :lol::lol::lol: 

 

Det blir bare skithunder hvis man ikke kjører minst femti mil for å parre! :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Og jeg blir mer og mer overrasket over at alle de paringene jeg har vært med på har gått så knirkefritt for seg :lol:. Reiste på lykke og fromme til Kiruna og parra tispa mi (tenkte ikke engang på å ta blodprøve eller noe sånt, men hadde lånt en liten hannhund som visste hva det dreide seg om) - hundene brukte ca 5 min på å bli kjent og så var det smack liksom... dagen etter var ingen av dem interessert. Så med Willy... møtte første tispe på Gardermoen (kom fra Vestlandet), gikk en kjapp runde med dem i skogen, og Willy måtte finne ut hvordan man gjorde dette her, og så var det greit. En parring og 7 valper. Neste gang skulle han bare få hilse på tispa som bodde bare en halvtime fra oss... veldig tidlig i løpetiden, trodde vi, men smack så var det gjort liksom... 6 fødte valper. Så dro 2ne og jeg på roadtrip til Stockholm i påsken for snart 4 år siden??? Vi reiste grytidlig på morran, var framme på ettermiddagen, og etter litt tid ble det jammen en parring der også. Så dro vi hjem igjen. 7 valper født der også. Så møttes oppdretter fra Tsjekkia og jeg hverandre på halvveien  mellom Norge og Tsjekkia - i Danmark... vi ankom møtestedet med 5 min mellomrom, hundene ble sluppet ut og etter noen minutter var det full klaff. En runde til morgenen etter så dro vi hver til vårt igjen :lol:

Her har det også vært slik- tur til Rødby havn i DK- møttes bak en lagerbygning- hannhunden kom over fra Tyskland- vips- 8 valper, Tur til Stockholm- hannhund bommer på (bokstaevlig talt :P )første  forsøk- full klaff dagen etter = 7 valper
Alle paret på ca samme dag + - dag 15.
Men så kom vi til Mia... Tur til Skåne på dag 13.... ente med å ta med hannhund hjem/blodprøver osv osv- paret først på dag 19-22 = ingen valper :P hahahahaha

1 time siden, SFX skrev:

Jeg kan jo legge til at da Foenix fikk valper i 2014, så hang de før jeg hadde fått knyttet skolissa og dratt opp glidelåsen i jakka - kjøre så langt for så lite :D Riktignok et par progesteronprøver først, jeg var jo så redd for å komme for sent som i nyttårshelga så jeg tok første test veldig tidlig. Neste gang hun skal parres bor hannhunden så nærme at jeg regner med at det løser seg selv.

Den ene gangen vi var i Sverige, kom vi ikke lenger enn til gangen hos hanhundeier før ting var gjort :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:huh:Nå er jeg litt sånn :huh::blink:

Vi ga bort en sofa gratis, la den ut på finn og fb i går. Sofaen var fin den, ekte skinn og alt unntatt sitteputene var helt fint. Sitteputene måtte man sannsynligvis legge i ny skumgummi i, kunne kjenne fjærene når man satt. Fikk kjapt tilslag på fb, en unggutt. Men han kunne ikke hente før i morgen, dvs det var da foreldrene hans kunne kjøre ham. Vi ville gjerne ha den ut fortest mulig, vi har ikke så god plass her liksom, så da jeg fikk en henvendelse til i dag tok jeg kontakt med førstemann og han var enig i at vi da ga sofaen til han som kunne hente først. Han kom nå nettopp... stussa litt da han kom uten henger, men så spurte han om vi hadde sag (:o). Hadde ikke det, men det var greit for han hadde øks... så dro han fram en tapetkniv og begynte å skjære i sømmene i skinntrekket... Han ble stående på trappa vår dritlenge, og regelrett slakta fine sofaen. Han skar av trekket, tok av beina (de ligger igjen her) og hogga/saga i stykker ramma. Han skulle nemlig bruke skinnet i campingvogna si, og mente han sparte 4-5000 på dette... Nå har vi to lange planker, fire sofabein og en masse sagflis utenfor trappa. Og jeg skulle så ønske jeg hadde visst det var dette han planla, da hadde vi glatt venta til i morgen så sofaen kunne fortsette å leve som sofa!! Kjente det vrengte seg inni meg da han begynte å snakke om øks og sag, hadde mest lyst å si at han ikke fikk sofaen likevel. Fine sofaen :hmm:

Og så lurer jeg på om Uno noen gang kommer til å lære at plast ikke er spiselig, nå har jeg akkurat stoppa ham i å spise opp kanten på lekekassa si :pinch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

:huh:Nå er jeg litt sånn :huh::blink:

Vi ga bort en sofa gratis, la den ut på finn og fb i går. Sofaen var fin den, ekte skinn og alt unntatt sitteputene var helt fint. Sitteputene måtte man sannsynligvis legge i ny skumgummi i, kunne kjenne fjærene når man satt. Fikk kjapt tilslag på fb, en unggutt. Men han kunne ikke hente før i morgen, dvs det var da foreldrene hans kunne kjøre ham. Vi ville gjerne ha den ut fortest mulig, vi har ikke så god plass her liksom, så da jeg fikk en henvendelse til i dag tok jeg kontakt med førstemann og han var enig i at vi da ga sofaen til han som kunne hente først. Han kom nå nettopp... stussa litt da han kom uten henger, men så spurte han om vi hadde sag (:o). Hadde ikke det, men det var greit for han hadde øks... så dro han fram en tapetkniv og begynte å skjære i sømmene i skinntrekket... Han ble stående på trappa vår dritlenge, og regelrett slakta fine sofaen. Han skar av trekket, tok av beina (de ligger igjen her) og hogga/saga i stykker ramma. Han skulle nemlig bruke skinnet i campingvogna si, og mente han sparte 4-5000 på dette... Nå har vi to lange planker, fire sofabein og en masse sagflis utenfor trappa. Og jeg skulle så ønske jeg hadde visst det var dette han planla, da hadde vi glatt venta til i morgen så sofaen kunne fortsette å leve som sofa!! Kjente det vrengte seg inni meg da han begynte å snakke om øks og sag, hadde mest lyst å si at han ikke fikk sofaen likevel. Fine sofaen :hmm:

Og så lurer jeg på om Uno noen gang kommer til å lære at plast ikke er spiselig, nå har jeg akkurat stoppa ham i å spise opp kanten på lekekassa si :pinch:

Det er jo lov å si ifra at det der er uaktuelt å gjøre på trappa di.. vil han ha skinnet, så får han ta med seg hele sofaen.. 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Full oppvartning og veldig sosialt med familie på alle kanter den siste tiden og det har vært veldig hyggelig, men det var godt å komme seg hjem også.

Bilen min har heldigvis fått nye bremseklosser og skiver, de var visst helt nedslitt, de. 

Så nå er det bare noen få dager igjen til jeg er tilbake på jobb og i følge en kollega er det på ingen måte bedre stemning der nå. Det ante meg jo. Som hun sa: Vi får drømme om bedre tider. Jau.

Jaja, den tid, den sorg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...