Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

39 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Det blir bare skithunder hvis man ikke kjører minst femti mil for å parre! :aww:

Helt sant :aww: 

32 minutter siden, AussieAllTheWay skrev:

Her har det også vært slik- tur til Rødby havn i DK- møttes bak en lagerbygning- hannhunden kom over fra Tyskland- vips- 8 valper, Tur til Stockholm- hannhund bommer på (bokstaevlig talt :P )første  forsøk- full klaff dagen etter = 7 valper
Alle paret på ca samme dag + - dag 15.
Men så kom vi til Mia... Tur til Skåne på dag 13.... ente med å ta med hannhund hjem/blodprøver osv osv- paret først på dag 19-22 = ingen valper :P hahahahaha

:lol::lol: 

24 minutter siden, Tonje skrev:

Å nå driver hun å inviterer besøk hit til i morgen kveld og skal ha barnevakt så de kan dra på byen. Jeg hadde ikke klart å tatt meg så til rette hjemme hos noen, men vi er visst forskjellig...

Hvem ER dette mennesket da? Hvilke relasjon har hun til dere liksom? Høres utrolig frekt ut :o 

Willy er ferdig for denne gang. Det går jo fort når jeg først er i siget, men... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

7 minutter siden, Siri skrev:

Helt sant :aww: 

:lol::lol: 

Hvem ER dette mennesket da? Hvilke relasjon har hun til dere liksom? Høres utrolig frekt ut :o 

Willy er ferdig for denne gang. Det går jo fort når jeg først er i siget, men... 

Hun er niese til mammas samboer. Kun ei venninne hun har invitert til i morgen da, men allikevel. Hun spurte ikke engang, bare sa fra om at hun kom og at de kanskje skulle på byen så noen må passe ungen hennes...I tillegg har hun blitt kjørt hit og dit hele jula og mamma har måttet legge opp planene sine etter henne flere ganger. Jeg blir irritert på hennes vegne kjenner jeg og vurderer å bare reise hjem i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auuu! Gikk på trynet så det sang også kjørte bybanen mens jeg lå å spellet på fortauet. Nakken, håndleddet og stoltheten fikk seg en smell der ja :hmm:

Heldigvis kom det ny bybanen etter 10 min så jeg rekker kanskje jobben alikevel. Hater å komme for sent på jobb! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, plutte skrev:

Fungerar tørketrommel til å fjerne hundehår? Pluttemann har vaska ein haug med handdukar i lag med eit hundeteppe. :blink:

Tørketrommelen er det som sørger for at ikke alle klær her er lodne :aww: Hadde ikke klart meg uten. 

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Tonje skrev:

Hun er niese til mammas samboer. Kun ei venninne hun har invitert til i morgen da, men allikevel. Hun spurte ikke engang, bare sa fra om at hun kom og at de kanskje skulle på byen så noen må passe ungen hennes...I tillegg har hun blitt kjørt hit og dit hele jula og mamma har måttet legge opp planene sine etter henne flere ganger. Jeg blir irritert på hennes vegne kjenner jeg og vurderer å bare reise hjem i morgen. 

Litt spesielt ja... :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AussieAllTheWay skrev:

Jepp :)

Thænks! Ønskeliste neste! Om det berre ikkje var så lenge til jul. :ahappy:

1 minutt siden, Malinka skrev:

Tørketrommelen er det som sørger for at ikke alle klær her er lodne :aww: Hadde ikke klart meg uten. 

 

Eg har aldri hatt, men mistenker det må vere ein grunn til at veldig få andre er så hårete. Greip ein ny og "rein" handduk etter dusjen og det var litt.. spesielt. Tok ein dusj til. :icon_redface:

4 minutter siden, mokken skrev:

Auuu! Gikk på trynet så det sang også kjørte bybanen mens jeg lå å spellet på fortauet. Nakken, håndleddet og stoltheten fikk seg en smell der ja :hmm:

Heldigvis kom det ny bybanen etter 10 min så jeg rekker kanskje jobben alikevel. Hater å komme for sent på jobb! 

Aoa! Ikkje gløym å sjekk om det gjorde meir skade enn du trudde der og da, ein merkar ikkje slikt i stresset. :P Kjipt å vere sen, heilt enig!

18 minutter siden, Tonje skrev:

Hun er niese til mammas samboer. Kun ei venninne hun har invitert til i morgen da, men allikevel. Hun spurte ikke engang, bare sa fra om at hun kom og at de kanskje skulle på byen så noen må passe ungen hennes...I tillegg har hun blitt kjørt hit og dit hele jula og mamma har måttet legge opp planene sine etter henne flere ganger. Jeg blir irritert på hennes vegne kjenner jeg og vurderer å bare reise hjem i morgen. 

Det var litt spesielt, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Her har valget av ikkerøytende raser gitt samme effekt. :aww:

 

 

Det er jo selvsagt også et alternativ. :lol: Dessverre hadde jeg ikke det i tankene da jeg fikk Lady, så for sent denne gangen  :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg kan prøve her inne:

Irsk rød og hvit setter omplasseres. Nevø er en 6 1/2 år gammel hannhund importert fra Storbritannia. Han er hvit, rød og nå også litt brun. Omplasseres til aktive friluftsmennesker. Han er en snill hund som kan fungere godt hos mennesker som har problemer med det olfaktoriske senteret. Ny eier må være glad i vask og stell. Det følger en flaske grønnsåpe og en stor flaske shampo på kjøpet. Nevø er som tidligere nevnt en snill hund og går godt sammen med alt av mennesker og andre hunder.

Omplasseres pga. luktproblemer etter at Nevø på tur i kveld fant seg ny brun parfyme av ukjent opphav som han MÅTTE gni seg inn i. :getlost:

  • Like 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Artemis skrev:

Kanskje jeg kan prøve her inne:

Irsk rød og hvit setter omplasseres. Nevø er en 6 1/2 år gammel hannhund importert fra Storbritannia. Han er hvit, rød og nå også litt brun. Omplasseres til aktive friluftsmennesker. Han er en snill hund som kan fungere godt hos mennesker som har problemer med det olfaktoriske senteret. Ny eier må være glad i vask og stell. Det følger en flaske grønnsåpe og en stor flaske shampo på kjøpet. Nevø er som tidligere nevnt en snill hund og går godt sammen med alt av mennesker og andre hunder.

Omplasseres pga. luktproblemer etter at Nevø på tur i kveld fant seg ny brun parfyme av ukjent opphav som han MÅTTE gni seg inn i. :getlost:

Jeez, jeg leste noen linjer før jeg skjønte tegninga. :|

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Det kjipe med uteringer er jo at det brått kan være passe kaldt så tidlig på året, men det har jo funka bra egentlig :D. Og jeg har også tenkt at kanskje man skulle satt et tak på antall påmeldte... evt ikke ha med alle grupper, rett og slett. Det er vel nok utstillinger for de fleste raser som er med på alt, så.... men det blir vel surmuling da også :aww:.

Ja, i for eksempel Finland er det jo helt vanlig å ha utstilling for noen grupper - brått skal 2, 5, 7 og 10 ha en utstilling, og neste helg er det kanskje 1, 2, 4 og 9. Ingen systematikk, ingen skjeling til rasehistorie - bare et visst antall hunder som får plass eller hva nå kriteriet er.

Men reduksjon av antall hunder er jo også reduksjon av inntekter... Men jeg kjenner at slik som det var i dag, så melder ikke jeg på til Leto nå i januar. Mulig jeg har fortrengt det lenger utpå våren :D

Det har jo vært litt kaldt noen ganger når vi har hatt utering - var det i fjor jeg fikk ei haglskur i fanget? Men en kan løpe seg varm :innocent: Og vi har jo sett an vær og temperatur, og derfor skrevet i PM at noen ringer KAN bli ute, ikke AT de er ute.

2 timer siden, Siri skrev:

Noen hadde vel fått ut fingeren og meldt på litt før fristen gikk ut om det var et maks antall som fikk delta :D. Jeg minnes en gang i fordums tid, da vi arrangerte den ene dagen av Hallingsdalsutstillingen - det var "de store" utstillernde som var de tregeste med å melde på og dårligste til å betale (det var jo ikke betaling på nett den gangen... .det var vel knapt nok internett faktisk :aww:). 

Ja, det så jeg et år jeg satt i sekretariatet - drevne utstillere kom og betalte i luka, og blunket ikke over 50 prosent tillegg selv om de hadde meldt på fire og fem hunder. Ikke noe problem! Mens nybegynnere har jo vett på å sjekke og å dobbeltsjekke ting, så de får med seg frister.

Det er flere utstillinger nedover i Europa hvor jeg har sett at det står i PM at eksempelvis maks 4.000 hunder kan delta, også videre - så det opereres jo med. Når de ikke tallet, nei vel, men da har de sagt fra at ved rekordpåmelding så må de tenke sikkerhet, brannfare og kapasitet.

2 timer siden, Siri skrev:

Kiwi tror jeg passer veldig godt på :) Hhahahahahhaah... keep it simple liksom :D Det er jo smaken som teller, ikke utseende :D 

Vi kjører jo tross alt en viss stil når vi entrer et nytt år :D Åh, jeg gleder meg så masse!

2 timer siden, Siri skrev:

Det er jo den enkle og skikkelig useriøse løsningen... Oppdretter'n som har både tispa og hannhunden selv, kjøkkenoppdrett på sitt beste det azz... :lol: Willy er jo resultatet av en slik useriøs parring :aww:                            :lol::lol::lol: 

Det er både useriøst og pengegriskt, spare inn der en spare kan når en skal ha valper, ass!

2 timer siden, Siri skrev:

Her er det forresten luksusmiddag på hundene. Både kokt torsk og kokt kveite i maten.... greit å få brukt opp fisk som har ligget litt lenge i fryseren :aww: 

De må jo også feire jul.

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Det blir bare skithunder hvis man ikke kjører minst femti mil for å parre! :aww:

Betyr det at jeg ikke trenger å reise for å titte på en hannhund jeg har lurt på til Gloria, som bor 100 mil unna? Det blir automatisk bra? Eller blir det bare automatisk ikke skit? :D 

1 time siden, AussieAllTheWay skrev:

Her har det også vært slik- tur til Rødby havn i DK- møttes bak en lagerbygning- hannhunden kom over fra Tyskland- vips- 8 valper, Tur til Stockholm- hannhund bommer på (bokstaevlig talt :P )første  forsøk- full klaff dagen etter = 7 valper
Alle paret på ca samme dag + - dag 15.
Men så kom vi til Mia... Tur til Skåne på dag 13.... ente med å ta med hannhund hjem/blodprøver osv osv- paret først på dag 19-22 = ingen valper :P hahahahaha

Den ene gangen vi var i Sverige, kom vi ikke lenger enn til gangen hos hanhundeier før ting var gjort :P 

En får noen minner og opplevelser med dette oppdrettsstyret. Jeg fløy til Kirkenes, og der var det fint lite å finne på, så jeg bodde tre netter på hotell og blomstret. Så jeg kom jo i snakk med de fleste - og de var så imponert over at det ikke fantes noen bernere nærmere, at jeg måtte fly fra Oslo til Kirkenes for å finne hannhund. Jupp, fantes ikke en eneste en på den strekningen, det var det som gjorde at jeg dro, jupp jupp :P 

Ikke ble det valper heller... Fine Zorro, jeg likte den hannhunden. Lenge siden jeg hadde tenkt på ham nå.

1 time siden, Tonje skrev:

Å nå driver hun å inviterer besøk hit til i morgen kveld og skal ha barnevakt så de kan dra på byen. Jeg hadde ikke klart å tatt meg så til rette hjemme hos noen, men vi er visst forskjellig...

Wow, det må være deilig å være på ferie og kunne forvente barnefri og at alt tilrettelegges - måltider og sjåfør, kanskje noen kan vaske håret hennes og lakkere tåneglene for henne også?

1 time siden, plutte skrev:

Fungerar tørketrommel til å fjerne hundehår? Pluttemann har vaska ein haug med handdukar i lag med eit hundeteppe. :blink:

Jeg fikk et helt nytt liv da jeg fikk en tørketrommel i mitt liv. Om ikke alt blir helt fritt for hår, så samler i hvert fall håret seg i baller du kan knipe av. Jeg får litt sjokk når jeg ser hvor mye hundehår som havner i lofilteret etter å ha vasket mine klær. De virker jo ikke så hårete før vask.

Jeg sovna noen timer på sofaen, og har spist, men magen vil ha mer mat, så jeg lurer på om jeg skal adlyde. Plutselig var brødskive med pølsepålegg og kald skummet melk noe kroppen bare MÅ HA DET!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SFX skrev:

Betyr det at jeg ikke trenger å reise for å titte på en hannhund jeg har lurt på til Gloria, som bor 100 mil unna? Det blir automatisk bra? Eller blir det bare automatisk ikke skit? :D 

 

Med en så seriøs innstilling er du sikret et kull med sjampinjonger av alle slag!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Her har valget av ikkerøytende raser gitt samme effekt. :aww:

Her også... :aww: Har aldri eid en tørketrommel, men sliter ikke spesielt med hår i verken klær eller håndklær... ja, ok, det hender vel at det sniker seg inn noen tynne hår her og der, men det merker man jo knapt.

19 minutter siden, Artemis skrev:

Kanskje jeg kan prøve her inne:

Irsk rød og hvit setter omplasseres. Nevø er en 6 1/2 år gammel hannhund importert fra Storbritannia. Han er hvit, rød og nå også litt brun. Omplasseres til aktive friluftsmennesker. Han er en snill hund som kan fungere godt hos mennesker som har problemer med det olfaktoriske senteret. Ny eier må være glad i vask og stell. Det følger en flaske grønnsåpe og en stor flaske shampo på kjøpet. Nevø er som tidligere nevnt en snill hund og går godt sammen med alt av mennesker og andre hunder.

Omplasseres pga. luktproblemer etter at Nevø på tur i kveld fant seg ny brun parfyme av ukjent opphav som han MÅTTE gni seg inn i. :getlost:

:lol: 

1 minutt siden, SFX skrev:

Ja, i for eksempel Finland er det jo helt vanlig å ha utstilling for noen grupper - brått skal 2, 5, 7 og 10 ha en utstilling, og neste helg er det kanskje 1, 2, 4 og 9. Ingen systematikk, ingen skjeling til rasehistorie - bare et visst antall hunder som får plass eller hva nå kriteriet er.

Ja, sånn kunne man jo ha gjort det også. Jeg har også sett at enkelte arrangerer utstilling for noen utvalgte raser i gruppe 1 og 2 - men da har det brått kommet spørsmål til raseklubben om ikke vi kan be om at våre raser OGSÅ får være med på de utstillingene. 

1 minutt siden, SFX skrev:

Men reduksjon av antall hunder er jo også reduksjon av inntekter... Men jeg kjenner at slik som det var i dag, så melder ikke jeg på til Leto nå i januar. Mulig jeg har fortrengt det lenger utpå våren :D

Ja, det går liksom hånd i hånd det der... Nå er det ikke en problemstilling for oss da, jeg har ikke tenkt å stille på de nasjonale utstillingene i år... tror jeg... Ikke har jeg planlagt noen av de internasjonale heller, så vi får vel se hva vi ender opp med :D 

1 minutt siden, SFX skrev:

Ja, det så jeg et år jeg satt i sekretariatet - drevne utstillere kom og betalte i luka, og blunket ikke over 50 prosent tillegg selv om de hadde meldt på fire og fem hunder. Ikke noe problem! Mens nybegynnere har jo vett på å sjekke og å dobbeltsjekke ting, så de får med seg frister.

Jeg husker det var noen som var særdeles kranglete da de måtte betale de 50%ene ekstra... men de kom ikke så langt med den kranglingen med Wera som sjef i sekretariatet :D 

1 minutt siden, SFX skrev:

Det er flere utstillinger nedover i Europa hvor jeg har sett at det står i PM at eksempelvis maks 4.000 hunder kan delta, også videre - så det opereres jo med. Når de ikke tallet, nei vel, men da har de sagt fra at ved rekordpåmelding så må de tenke sikkerhet, brannfare og kapasitet.

Ja, jeg har også sett det der. 

1 minutt siden, SFX skrev:

Vi kjører jo tross alt en viss stil når vi entrer et nytt år :D Åh, jeg gleder meg så masse!

Klart vi gjør!!! Nå fikk jeg brått litt prestasjonsangst :lol: 

1 minutt siden, SFX skrev:

Det er både useriøst og pengegriskt, spare inn der en spare kan når en skal ha valper, ass!

Det er jo det... herregud liksom.... 

1 minutt siden, SFX skrev:

De må jo også feire jul.

De må jo det :D 

1 minutt siden, SFX skrev:

Betyr det at jeg ikke trenger å reise for å titte på en hannhund jeg har lurt på til Gloria, som bor 100 mil unna? Det blir automatisk bra? Eller blir det bare automatisk ikke skit? :D 

Bortkasta tid og penger. Også blir hannhunden bedre og bedre jo lenger unna han bor... sånn er det bare. Ingen grunn til å sjekke det engang :aww: 

1 minutt siden, SFX skrev:

Plutselig var brødskive med pølsepålegg og kald skummet melk noe kroppen bare MÅ HA DET!

Her måtte kroppen bare ha et eple nå... sånn helt ut av det blå. Jammen var jeg glad jeg hadde epler i kjøleskapet :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, SFX skrev:

 

Wow, det må være deilig å være på ferie og kunne forvente barnefri og at alt tilrettelegges - måltider og sjåfør, kanskje noen kan vaske håret hennes og lakkere tåneglene for henne ?

Jupp..Hun sover mye lenger enn ungen også så h*n blir det liksom opp til oss å underholde. Her om dagen måtte mamma vekke henne fordi hun skulle ut en tur, da var klokka 13...

Mye mugg fra meg nå ser jeg, skal slutte nå :P Er bare så lei. Lufta for mamma at jeg vurderer å dra hjem i morgen og tvert jeg har sagt det så begynner samvittigheten å gnage. Hun ønsker jo helst at vi skal være her, men jeg vet ikke om jeg orker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Her også... :aww: Har aldri eid en tørketrommel, men sliter ikke spesielt med hår i verken klær eller håndklær... ja, ok, det hender vel at det sniker seg inn noen tynne hår her og der, men det merker man jo knapt.

 

Samme her. Siden jeg aldri har hatt røytehunder så vet jeg vel ikke helt hva det handler om, men jeg aner noe når jeg hører folk sverge på at de har hundehår i nykjøpte, uåpnete margarinpakker! :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Tonje skrev:

Jupp..Hun sover mye lenger enn ungen også så h*n blir det liksom opp til oss å underholde. Her om dagen måtte mamma vekke henne fordi hun skulle ut en tur, da var klokka 13...

Mye mugg fra meg nå ser jeg, skal slutte nå :P Er bare så lei. Lufta for mamma at jeg vurderer å dra hjem i morgen og tvert jeg har sagt det så begynner samvittigheten å gnage. Hun ønsker jo helst at vi skal være her, men jeg vet ikke om jeg orker. 

Jeg hadde blitt passe muggen, jeg også tror jeg. Etter hvert som jeg ble eldre, så ble mine julebesøk hos mine foreldre stadig kortere.... etter hvert var jeg vel der bare fra lille julaften til 2. eller 3. juledag. Da hadde jeg fått nok :aww:. Og da var det ikke engang pga slike rare nieser eller andre familieelementer som oppførte seg rart - det var bare at nei - jeg passet ikke til å bo hjemme lenger over mer enn noen dager. 

14 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Samme her. Siden jeg aldri har hatt røytehunder så vet jeg vel ikke helt hva det handler om, men jeg aner noe når jeg hører folk sverge på at de har hundehår i nykjøpte, uåpnete margarinpakker! :lol:

:lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Tonje skrev:

Jupp..Hun sover mye lenger enn ungen også så h*n blir det liksom opp til oss å underholde. Her om dagen måtte mamma vekke henne fordi hun skulle ut en tur, da var klokka 13...

Mye mugg fra meg nå ser jeg, skal slutte nå :P Er bare så lei. Lufta for mamma at jeg vurderer å dra hjem i morgen og tvert jeg har sagt det så begynner samvittigheten å gnage. Hun ønsker jo helst at vi skal være her, men jeg vet ikke om jeg orker. 

Det er lov å mugge, det er det sonen er best for :D Og jeg vet hvordan det er - jeg vet jo at familien min gjerne vil ha meg der lengst mulig når jeg kommer på besøk, men jeg er for gammel til å kunne bo evigheter i et annet hjem. I år ble det fra 23. til 27. desember, og det var i overkant. Men samvittigheten og flink pike-syndrom kødder med oss, en skal ikke måtte være lei seg for å ha et eget liv. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Tonje skrev:

Jupp..Hun sover mye lenger enn ungen også så h*n blir det liksom opp til oss å underholde. Her om dagen måtte mamma vekke henne fordi hun skulle ut en tur, da var klokka 13...

Mye mugg fra meg nå ser jeg, skal slutte nå :P Er bare så lei. Lufta for mamma at jeg vurderer å dra hjem i morgen og tvert jeg har sagt det så begynner samvittigheten å gnage. Hun ønsker jo helst at vi skal være her, men jeg vet ikke om jeg orker. 

Lov å mugge ! Det der hørtes skikkelig slitsomt ut :hug: 

Var genialt slik vi hadde de i år, mamma og stefar om på dagen på julaften - overtok julepynting (jeg var syk) og ble til etter frokost dagen etter. Perfekt lengde! Rakk ikke krangle, eller kjefte eller gå hverandre på nervene :D  Bare kosa oss :ahappy: Beste jula jeg har hatt med mamma på... ever. :aww:  Nyttårsaften blir vi hjemme i år, har ikke avløser og jeg orker ikke styre. 

 

Det var den kvelden, la meg med lillemor, merket at hun roet seg - boooorte - neste jeg husker var at hundene bråka nede. Da var klokka litt over 23. Sliten? Who? Me? :lol: Er nok ikke heeeelt frisk enda nei, men det kommer seg. 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, lijenta skrev:

Å jeg er utrolig glad som er kvitt stingene i høyre tommel i dag. Det er jo helt topp og gleder meg til å kunne gå på jobb om bare en uke igjen

 

Hva har du gjort med tommelen?

 

etter å ha lest de siste sidene her på forumet kan jeg konstatere at jeg har 2 hunder som ikke er skithunder, en kjøpt og en født her. Freke og Stjerne. Freke må da være best siden det er over 300 mil mellom hans far og mor sånn til daglig.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...