Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

3 timer siden, Aslan skrev:

Thorvald skada beinet sitt for litt siden, operert i dag. Så nå sitter jeg her med en skjelvende, pipende hund og er usikker på om han har vondt (fikk smertestillende for to timer siden), uvel, kald, redd eller hva det er. Sikkert litt av alt :no: Men nå får mannen overta her, baby må legges også. Huff, håper morgendagen er bedre, veterinæren anslo det. Kjip jul på gubbevovven min :cry: 

God bedring til Thorvald

 

Nå er jeg ferdig med julegavene, juletreet er pyntet og vi har mat i kjøleskap og frys. 

Strømmen gikk i det vi skulle begynne å pynte juletreet, hele området var uten strøm :P Ble trivelig likevel med masse tenkte lys og fyr i peisen :ahappy: Det som merkes godt er hvor bra varmepumpen egentlig varmer. MEd en gang den sluknet nå ble det merkbart kaldere.

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

10 timer siden, MarieR skrev:

Sur. Bussen var stappfull pga skoleelever som ikke gidder å gå to kilometer hjem fra skolen, han fikk knapt igjen dørene og nektet å ta med flere. Da var det bare for meg å gå hjem igjen da, for jeg orka ikke å vente en time på neste buss. 

Du er sur fordi de ikke gadd å gå, men du måtte gå? :lol:

10 timer siden, Wilhelmina skrev:

Ja hun er et ekstremt tilfelle. Hun ble så traumatisert for tre år siden at hun holdt på å dø av hjertesvikt, og hun generaliserte lyd så voldsomt at hun fikk panikk når det dryppa vann i dusjen... Det gikk mange måneder med angstdempende og konsultasjoner med flere ulike atferdskonsulenter før hun hadde grei livskvalitet igjen. Nå har hun det helt fint og er relativt lite lydsensitiv alt tatt i betraktning, men jeg er livredd for at hun skal oppleve noe som gir tilbakefall. For en runde til med det marerittet der klarer jeg faktisk ikke, så da er jeg fri for hund :no:

Gooddog oslo har nyttårsopplegg for redde hunder med eiere i lydtett lokale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ganzie skrev:

Stakkar Thorvalden:hug: Masse god bedring til pasienten:hug: Og tramadol er jo ganske sterke smertestillende (A-preparat) så han er nok både ruset og noe bakfull etter operasjonen. 


Ganzie står fast på tramadol nå i vinter, og hun ramlet utenfor verandaen første dagen hun fikk det:Laugh: bittelitt rusa, ja. Tok to dager, så var hun tilvent, og nå er hun 8 år i kroppen igjen:wub:

Ja, samboer lo litt når han så pillene vi fikk (han er anestesisykepleier og har god oversikt på dop), så håper mesteparten av uggenheta hans kommer av kombinasjonen av alt og ikke bare vondt. Han har jo sikkert vondt også, han har jo fått skjært ut deler av beinet sitt og fått to spiker i, sånn veldig simpelt forklart, så han er nok litt mørbanka. Gruer meg allerede til vi skal ta han med ut for å tisse, men han må jo stakkar :no: 

 

Hoffda :teehe: Det er vel ikke helt Ganzie verdig nei :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aslan skrev:

Ja, samboer lo litt når han så pillene vi fikk (han er anestesisykepleier og har god oversikt på dop), så håper mesteparten av uggenheta hans kommer av kombinasjonen av alt og ikke bare vondt. Han har jo sikkert vondt også, han har jo fått skjært ut deler av beinet sitt og fått to spiker i, sånn veldig simpelt forklart, så han er nok litt mørbanka. Gruer meg allerede til vi skal ta han med ut for å tisse, men han må jo stakkar :no: 

 

Hoffda :teehe: Det er vel ikke helt Ganzie verdig nei :lol: 

Uff, det er ganske heavy operasjon, ja. Ikke rart de gir tramadol da. Tør jeg spørre hvilken skade han fikk?

Nei, hun hadde et litt fårete uttrykk når jeg måtte fiske henne ut av buskaset under verandaen:Laugh: (etterpå passet jeg litt bedre på:P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, *Kat84* skrev:

Stakkars :(
God bedring til lille :heart:  

 

For et nydelig bilde! :D 
 

Jeg har fått ryddet unna ting som ikke har med jul å gjøre nå, og har begynt å gjøre klar litt til julaften. 
Det ligger pels på gulvet nå igjen, så vurderer å støvsuge Sjef også :aww: Så hardhendt kos han liker så hadde det garantert falt i smak :lol: 

Det har tatt tid før ting har blitt gjort i dag. Møkkadag pga tidligere nevnte dust. Men det skal ikke ødelegge resten av jula. Fra nå skal jeg gjøre det jeg kan for å komme i julemodus. 

Jeg ser på Alene Hjemme 4 nå. Og er faktisk litt skuffet over at han ikke er alene som i de tidligere. :P 

De to siste Alene hjemme filmene, kan aldri måle seg seg med med de to første uansett :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...hørte jeg en svak kvitring og tenkte at det var da sent på vinteren for sånn kvitring. Sent på dagen også, forresten! Så så jeg ut vinduet og blikket vandret til kyllingene rett under vinduet...

Tror det er på tide at jeg går og legger meg. :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Aslan said:

Thorvald skada beinet sitt for litt siden, operert i dag. Så nå sitter jeg her med en skjelvende, pipende hund og er usikker på om han har vondt (fikk smertestillende for to timer siden), uvel, kald, redd eller hva det er. Sikkert litt av alt :no: Men nå får mannen overta her, baby må legges også. Huff, håper morgendagen er bedre, veterinæren anslo det. Kjip jul på gubbevovven min :cry: 

God bedring til Thorvald :heart:.

Jeg har nå senket skuldrene litt ift juleforberedelsene jeg ikke rekker i år. I ettermiddag, etter lang dag på jobb, kjørte jeg til city syd, handlet litt inkl gave til venner som jeg så dro hjem til sammen med datter. Skulle egentlig bare en "svipptur" innom, men der var så koselig at vi ble sittende i tre timer. Rene terapien å være der. Bare hyggelige folk som bryr seg om oss, og bare koselige, sosiale, rolige og velfungerende hunder :heart:
Deilig å få kost med irsk setter igjen, og alle tre timene satt jeg og datter med Sars søster Idun mellom oss og hun lot seg kose med mer enn frivillig tre timer i strekk :D Jeg savner virkelig irsk setter - lukten, vesenet, hele pakka.

15672930_10153966482171761_9146687724486950084_n.jpg

Og så har søstra mi henta valp i dag. Ny jaktkompis :) Bolt heter han :)

15698068_10154647629290991_1908435535401473090_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnnikenK skrev:

...tenker jeg litt på @SFX fordi Michael Bubles synger julen inn på TV6. Innbiller meg at det er noe du setter pris på :)

Aww, så koselig å bli tenkt på! Juleplata hans er en av de som har gått i loop her i adventstiden, ja. Jeg blir ikke enig med meg selv om jeg liker hans versjon av Santa Baby eller ikke - i et kjønnsperspektiv. Den kan jo være ganske sexy og forførerisk når ei dame synger den, og jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg liker omgjøringene hans, eller om det blir litt... heteronormativt. Altså, jeg hadde digga om MB hadde flørta og lagt an på nissen for å få alle de fine tingene han vil ha just because, og jeg får ikke helt den fandenivoldskheten i denne låta som for eksempel når Santana Lopez/Naya Rivera synger den i Glee.

@Aslan fortsatt god bedring til Thorvald!

Jeg har gjort dette i kveld, og det er forunderlig avslappende, særlig med tanke på at jeg har tolv tommeltotter:

15665901_10157785949990136_6890234617485

Det vedlagte limet i Pandurokittet er ikke sterkt nok til å få skjegget til å sitte fast, så jeg skal fyre opp limpistolen i morgen. Eller over jul. Ikke noe stress. Jeg har roa pulsen helt ned nå, og håper jeg kan holde den der en stund. Den ene julegava til pappa har ikke kommet i posten, men jeg får ikke gjort noe med det, så da får han den når den er der. Jeg var forutseende nok til å bestille den til min søsters adresse, så den kan enda dukke opp i morgen. 

Nå skal jeg finne senga, og pønske ut hvordan jeg skal ligge uten at snørra renner ut (på magen) eller drukner meg (på ryggen). Hawt, jeg vet. 

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, enna skrev:


Deilig å få kost med irsk setter igjen, og alle tre timene satt jeg og datter med Sars søster Idun mellom oss og hun lot seg kose med mer enn frivillig tre timer i strekk :D Jeg savner virkelig irsk setter - lukten, vesenet, hele pakka.

15672930_10153966482171761_9146687724486950084_n.jpg

Og så har søstra mi henta valp i dag. Ny jaktkompis :) Bolt heter han :)

15698068_10154647629290991_1908435535401473090_n.jpg

Setterlukt er bare helt herlig, særlig irsk setter:wub:  og :wub: til Bolt:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Mardina skrev:

De to siste Alene hjemme filmene, kan aldri måle seg seg med med de to første uansett :ahappy:

Nei, enig der! Skal ikke drive på å tulle med originalene på den måten. 

Akkurat nå, AussieAllTheWay skrev:

Enig!! De er ikke verd å se engang :P

De passer best for et publikum som ikke har et forhold til de 2 første :P 
Synes det bare blir teit at guttene skal hete Kevin i hver film. For det er bare en Kevin, og han er ikke sånn som de to andre :P 

Jeg ligger litt på etterskudd. Og det med en gave av alle ting :o 
Det er noe jeg holder på å lage til noe med selv. Heldigvis trenger jeg ikke å levere det før i morgen kveld   :whistle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Ganzie said:

Setterlukt er bare helt herlig, særlig irsk setter:wub:  og :wub: til Bolt:wub:

Ja. Lukt setter også i gang minner, så nå kjenner jeg hvor intenst jeg savner setter-berta mi..:hmm:Og det er snart ett år siden hun måtte avlives...hun sitter i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ganzie kneet. vi hadde litt uenigheter om varigheten på pelstellet, så han ville hoppe ned fra putekassa jeg pleier å ha ham på. Jeg sperret med kroppen, han hoppet allikevel og hopper inn i meg og det ender med at han faller og vrir ene bakfoten, og dytter kneskåla ut av ledd. Så alt inni har fått slark, hinner og sånn. Har røntget hele bakparten og det er ingenting annet som ble skadd, heldigvis, så gode prognoser på at det blir helt bra på sikt. Håper veterinæren har rett. Gubben må jo få kose seg med feltsøk igjen, beste han vet jo :cry:  også hadde jeg jo bestemt at han skulle bli 20 år. Minst!

 

takk alle sammen :heart: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, *Kat84* skrev:

De passer best for et publikum som ikke har et forhold til de 2 første :P 
Synes det bare blir teit at guttene skal hete Kevin i hver film. For det er bare en Kevin, og han er ikke sånn som de to andre :P 

Ja- hvorfor kunne de ikke bare latt han være en helt annen gutt... Det blir HELT feil med en annen Kevin :/

---

Er jeg veldig klar for mindre vind, som gjør at musklene verker.. møkka FM !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Aslan skrev:

Thorvald skada beinet sitt for litt siden, operert i dag. Så nå sitter jeg her med en skjelvende, pipende hund og er usikker på om han har vondt (fikk smertestillende for to timer siden), uvel, kald, redd eller hva det er. Sikkert litt av alt :no: Men nå får mannen overta her, baby må legges også. Huff, håper morgendagen er bedre, veterinæren anslo det. Kjip jul på gubbevovven min :cry: 

Masse god bedring til Thorvald! :hug: Så krysser man hale og poter for at dyrlegens ord er lov!

4 timer siden, Annik skrev:

Jeg pynter juletre! :D:D:D

20161222_192758.jpg

Hvitt juletre jo? :D 

34 minutter siden, Mardina skrev:

De to siste Alene hjemme filmene, kan aldri måle seg seg med med de to første uansett :ahappy:

Finnes det en fjerde altså? :lol: Alt man går glipp av i denne verden.

---

Var en tur hos frisøren i går og klipte lang bob. Jeg har sett de lange løkkene bli kostet vekk litt for mange ganger, så denne gangen sa jeg til frisøren at jeg ville gjøre noe fornuftig med det. Så da håper jeg det er bra nok for å bli parykk (noen som vet hvor strenge de er, jeg har sett kravene men så er det disse gråtonene da - pun intended) :ahappy: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Gutten i hjemme alene 3 heter da virkelig Alex? Nr 4 har jeg ikke sett. Ingen planer om det heller. :lol: 

 

Å? Synes jeg har hørt Kevin i alle jeg. Men kan ha med forventninger å gjøre også :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Å? Synes jeg har hørt Kevin i alle jeg. Men kan ha med forventninger å gjøre også :lol: 

Helt sikker (måtte inn og sjekke imdb.com etter at jeg posta :lol: Tilfelle jeg hadde et anfall av min sedvanlige svimethet). Han er helt urelatert til Kevin-familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...