Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

Jeg driver og pakker veske til første arbeidsdag i morgen, og forsøker å tenke ut hva som er greit å ha med seg. Jeg vet ikke om jeg får fast kontorplass, om det er garderobeskap, eller hva slags opplegg jeg kan vente meg, men i hvert fall greit å ha noe med seg. Type håndkrem, leppepomade, tannkrem og tannbørste, deodorant, knekkebrød og pålegg, ei flaske Fun light, hodepinetabletter.

Hva annet er kjekt å ha i løpet av en normal arbeidsdag? Hva har jeg glemt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wednesday skrev:

Hadde varmepumpemontører som skulle komme klokka ett i dag! Halv sju dukka de opp :aww: Akkurat når barna skulle sove :aww: Han ene montøren likte Rafiki, og godt er det, for Rafiki stjal sålen ut av skoen hans og tygde litt på den :icon_redface: "I zink thats mine! Dangerdog!"

Jeg hadde besøk av to elektrikere en gang, en ukes tid etter at de var ferdige med å jobbe her fant jeg to ullongser innimellom hundelekene. :lol:

 

Akkurat nå, Tøfflus skrev:

Jepp, og tørk'arei fliret.....*sende massevis av mus inn i Symra&Pippin-hus*

Æsj, akkurat nå som jeg trodde jeg hadde kontroll!

For nå hører jeg ingen mus! Det er lenge siden det har vært stille her hele kvelden.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg driver og pakker veske til første arbeidsdag i morgen, og forsøker å tenke ut hva som er greit å ha med seg. Jeg vet ikke om jeg får fast kontorplass, om det er garderobeskap, eller hva slags opplegg jeg kan vente meg, men i hvert fall greit å ha noe med seg. Type håndkrem, leppepomade, tannkrem og tannbørste, deodorant, knekkebrød og pålegg, ei flaske Fun light, hodepinetabletter.

Hva annet er kjekt å ha i løpet av en normal arbeidsdag? Hva har jeg glemt? 

Jeg pleier bare å ha med nista mi jeg. Det er ikke nødvendig å ha med hele flyttelasset :ahappy: Lykke til!!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ganzie skrev:

Fra en amerikansk kaninside, hvor de begynte å diskutere halekupering på aussie (og andre raser)
Og btw, de føler ikke smerte om man gjør det i løpet av de første levedøgnene:aww::no:

:blink:  

8 timer siden, SFX skrev:

Vel, jeg har fått spørsmål om en hund med E på hoftene bør fjerne livmora for å ha mindre å bære på, så...

Ja, det hjelper nok helt sikket på det. Det er livmora som gir mest belastning. Helt klart :aww: 

Forstår ikke hvor folk får alle slike teorier og ideer fra? :o

 

8 timer siden, enna skrev:

:icon_cry:  
Ufattelig trist :( 

 

8 timer siden, JeanetteH skrev:

I dag traff jeg sånn herlig hundeeier i skogen..... 

*snip* 

(Har ikke noe med staffe å gjøre, jeg fanger heller det enn div andre raser for hånd. Men gaaaaah eiere!!!)

Treffer på et par sånne glupinger selv også. Jeg løser det som regel med å fjerne meg godt fra stien. 

Og når jeg unngår staffer så er det faktisk på grunn av at det er staff. Ikke fordi jeg har noe i mot rasen, men jeg har inntrykk av at det er mye rare folk som ikke vet hva de har i andre enden av båndet som eier dem. 

I går traff jeg på en liten familie med staff i flexibånd. Faren klarte såvidt å holde dyret igjen, så han slapp ut hele lina :pinch:  Og da fikk jeg bekreftet hvorfor jeg holder god avstand til staffer... Den lille rakkeren fløy som en gal mot Sjef og lagde den type lyder som ikke er til å ta feil av... Jeg begynte å gå fortere, og den tosken som holdt i flexien presterte å si at den var jo bare snill! 

Eller jeg må vel kanskje moderere meg litt nå. 
Det er samkjønnsagresjonen til staffen jeg ikke vil ha noe med. Og den store overvekten av eiere som tiltrekkes staffer fordi de er så populære. Ser jo det på all idiotavlen... :aww: 

Akkurat nå holder husverten på å få på plass oppvaskmaskinen :) Snart er justeringene i skapene ferdige, så nå blir den snart satt på plass inni der :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Jeg pleier bare å ha med nista mi jeg. Det er ikke nødvendig å ha med hele flyttelasset :ahappy: Lykke til!!

Jeg har alltid leppepomade og håndkrem i veska, så de andre tingene er mer for sånn hva om jeg brått må sitte nærme mennesker og lukter villsvin? Ugh, det er for lenge siden jeg jobbet, jeg husker jo ingenting av hvordan en omgås folk som ikke har hund :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

...sier hun med skrangleverk! :lol:

 

Du aner ikke hvor tjukke og rare alle andre hunder ser ut etter noen år med skrangleverk (og jeg har tilogmed tjukt skrangleverk). Og hvor absurd seint mange løper :lol: 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, *Kat84* skrev:

 

 

Treffer på et par sånne glupinger selv også. Jeg løser det som regel med å fjerne meg godt fra stien. 

Og når jeg unngår staffer så er det faktisk på grunn av at det er staff. Ikke fordi jeg har noe i mot rasen, men jeg har inntrykk av at det er mye rare folk som ikke vet hva de har i andre enden av båndet som eier dem. 

I går traff jeg på en liten familie med staff i flexibånd. Faren klarte såvidt å holde dyret igjen, så han slapp ut hele lina :pinch:  Og da fikk jeg bekreftet hvorfor jeg holder god avstand til staffer... Den lille rakkeren fløy som en gal mot Sjef og lagde den type lyder som ikke er til å ta feil av... Jeg begynte å gå fortere, og den tosken som holdt i flexien presterte å si at den var jo bare snill! 

Eller jeg må vel kanskje moderere meg litt nå. 
Det er samkjønnsagresjonen til staffen jeg ikke vil ha noe med. Og den store overvekten av eiere som tiltrekkes staffer fordi de er så populære. Ser jo det på all idiotavlen... :aww: 

Akkurat nå holder husverten på å få på plass oppvaskmaskinen :) Snart er justeringene i skapene ferdige, så nå blir den snart satt på plass inni der :D 

Du beskriver greit hvorfor jeg holder meg unna random folk med staff og :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Jeg pleier bare å ha med nista mi jeg. Det er ikke nødvendig å ha med hele flyttelasset :ahappy: Lykke til!!

Jeg også :D 

22 minutter siden, SFX skrev:

Jeg har alltid leppepomade og håndkrem i veska, så de andre tingene er mer for sånn hva om jeg brått må sitte nærme mennesker og lukter villsvin? Ugh, det er for lenge siden jeg jobbet, jeg husker jo ingenting av hvordan en omgås folk som ikke har hund :P 

Man dusjer og tar på deo - og pusser tennene - før man drar på jobb :). Da holder det som regel resten av dagen :D 

Har jeg jobbet med briardbladet vårt, skrevet referat fra Dogs4All, skriver på referat fra gjeterhundkurs i Sverige, har hentet inn referat fra andre gjeterhundkurs, hentet inn bilder som andre har tatt fra Dogs4All, laget annonser for diverse... da er det vel greit å gi seg for i kveld da... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, SFX skrev:

Jeg driver og pakker veske til første arbeidsdag i morgen, og forsøker å tenke ut hva som er greit å ha med seg. Jeg vet ikke om jeg får fast kontorplass, om det er garderobeskap, eller hva slags opplegg jeg kan vente meg, men i hvert fall greit å ha noe med seg. Type håndkrem, leppepomade, tannkrem og tannbørste, deodorant, knekkebrød og pålegg, ei flaske Fun light, hodepinetabletter.

Hva annet er kjekt å ha i løpet av en normal arbeidsdag? Hva har jeg glemt? 

Tamponger! (eller bind) Dritkjipt om tante rød kommer også har du ingenting og må kjøre/gå for å kjøpe.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ozzy skrev:

Tamponger! (eller bind) Dritkjipt om tante rød kommer også har du ingenting og må kjøre/gå for å kjøpe.  

Eller om mulig enda verre: Om du lekker som en sil, og har glemt TenaLady. Iallefall hjelpeløst hvis jobben krever tunge løft innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ozzy skrev:

Tamponger! (eller bind) Dritkjipt om tante rød kommer også har du ingenting og må kjøre/gå for å kjøpe.  

Ååå, det der er jeg så dårlig på!!! Jeg tror faktisk aldri jeg har hatt sånt liggende på kontoret - og det kommer like overraskende hver gang :lol: Godt man ikke blør mye, liksom... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Tricolor skrev:

Eller om mulig enda verre: Om du lekker som en sil, og har glemt TenaLady. Iallefall hjelpeløst hvis jobben krever tunge løft innimellom.

Ja eller det! Uff er nok ikke gøy det nei! 

8 minutter siden, Siri skrev:

Ååå, det der er jeg så dårlig på!!! Jeg tror faktisk aldri jeg har hatt sånt liggende på kontoret - og det kommer like overraskende hver gang :lol: Godt man ikke blør mye, liksom... 

Haha nei men ille nok. Hadde nesten en episode med lyse jeans en gang :icon_redface: Måtte kjøre på butikken og kjøpe. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Siri skrev:

Man dusjer og tar på deo - og pusser tennene - før man drar på jobb :). Da holder det som regel resten av dagen :D 

Ikke om en spiser noe til lunsj som insisterer å bli igjen mellom tennene. Pakke tanntråd, det var lurt.

18 minutter siden, Ozzy skrev:

Tamponger! (eller bind) Dritkjipt om tante rød kommer også har du ingenting og må kjøre/gå for å kjøpe.  

Godt innspill! Jeg tror faktisk jeg skal ha besøk rundt nå, om jeg ikke får overtalt kroppen til å vente til etter lørdagens rally-stevne. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Stine skrev:

Jeg er så glad for at vi selger div dameprodukter på jobb, for det det kommer like overraskende som julaften på kjerringa hver gang!

Jeg måtte stjele en pakke med innlegg til tispetruse en gang. Ikke mitt stolteste øyeblikk, men skal ha for kreativiten :lol:  Lærte til slutt, ha alltid tamponger på jobb, i veska og i bilen. Samme med kontaktlinser :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ozzy skrev:

Jeg måtte stjele en pakke med innlegg til tispetruse en gang. Ikke mitt stolteste øyeblikk, men skal ha for kreativiten :lol:  Lærte til slutt, ha alltid tamponger på jobb, i veska og i bilen. Samme med kontaktlinser :P

Huffda :lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en times godbitsøk i snøen, pluss lydighetstrening/kurs (to økter i løpet av 1,5 timer) pluss agilitytrening med datter (1,5 timer, ganske mange og lange økter) etterfulgt av "jakt på dachs" på hjemmebane til slutt i kveld, har Lotta omsiderfunnet ut at hun er litt sliten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.11.2016 at 0:23 AM, Snoffe skrev:

Casper har vært så rar i kveld. veldig rastløs og ikke klart å finne roen. Hvis formen min er like dårlig den kommende uken så må jeg spørre om litt mer hjelp til å få gitt han lengre turer.. 

Du må ikke vegre deg for å spørre litt her også :) Jeg kan passe en lengre kortere periode dersom du/dere trenger det! Du har samlet opp et par tjenester nå :hug: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...