Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

3 minutter siden, SFX skrev:

Ja, poenget er jo at JEG skal se hundene, ikke de ikke-eksisterende bilene som ikke kjører der vi går tur :P Og ja, en tibetansk terriers pels kan overhode ikke sammenlignes med Glams lange, tjukke pels som står rett ut. Jeg skal få tatt et bilde av ham med sele på en dag, så kan du se hakkene, og hvorfor et lite lys fort vil forsvinne eller miste mye effekt på ham.

Jeg skjønner forskjellen, er ikke helt teit heller da... 

AN har jeg satt meg ned for første gang på nesten tolv timer. DET var godt det! Bikkja er oppbrukt etter kombinert miljøtrening og lydighetstrening med busstur hjem, nå venter vi bare på at mannen kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

3 minutter siden, Siri skrev:

Jeg antar at du går med hodelykt, og da vil jo en refleksvest også gjøre nytten. Da lyser jo refleksen når lyset treffer. Ellers vil du jo stort sett uansett ha problemer med å se et lys inni pelsen på hunder med mye pels. Jeg har slike halsbånd med lys på mine - jeg ser jo lyset sånn av og til i hvert fall *ler*. Ellers har jeg også brukt enkle lykter som jeg har hengt i halsbåndet til hundene - de slenger jo såpass at man ser lysstrålende sånn av og til :D  

Men om de forsvinner bak noen busker, så hjelper jo ikke refleksvesten så mye. Men noe som dingler i halsbåndet, siden det er kortere og tynnere pels på brystkassa enn manken, hadde vært gull.

Akkurat nå, Pixie skrev:

Jeg skjønner forskjellen, er ikke helt teit heller da... 

AN har jeg satt meg ned for første gang på nesten tolv timer. DET var godt det! Bikkja er oppbrukt etter kombinert miljøtrening og lydighetstrening med busstur hjem, nå venter vi bare på at mannen kommer hjem.

Kan du peke på hvor jeg sier at du er helt teit? Du kommer med et forslag som du antyder at ikke vil passe for min problemstilling, jeg sier meg enig i at det ikke vil være passende på grunn av sånn og slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, SFX skrev:

Men om de forsvinner bak noen busker, så hjelper jo ikke refleksvesten så mye. Men noe som dingler i halsbåndet, siden det er kortere og tynnere pels på brystkassa enn manken, hadde vært gull.

Joda, den hjelper bra, den... for om de forsvinner bak busker som er så tettet at lykta ikke greier å fange opp refleksen, så ser du ikke så mye av lyset på hundene heller - om du ikke har skikkelige lyskastere da, som koster litt mer enn 29,90 på Clas Ohlson :D. Jeg antar også at de kanskje ikke bare står og gjemmer seg bak en busk - de kommer liksom fram igjen... tenker jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Joda, den hjelper bra, den... for om de forsvinner bak busker som er så tettet at lykta ikke greier å fange opp refleksen, så ser du ikke så mye av lyset på hundene heller - om du ikke har skikkelige lyskastere da, som koster litt mer enn 29,90 på Clas Ohlson :D. Jeg antar også at de kanskje ikke bare står og gjemmer seg bak en busk - de kommer liksom fram igjen... tenker jeg :D

Helst vil jeg at de skal gå med flombelysning... Jeg er ikke mørkeredd, jeg får bare så velutviklet fantasi i mørket...

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer det seg dagen. Og jeg blir enda mer stresset av at jeg ikke får tak i oppdretter. Jeg har sendt både SMS og melding på Messenger uten å få svar.... Og det var så tidlig som onsdag forrige uke etter han falt etter tur... 

Jeg har gjort mitt. Men det er så ubehagelig å ikke få svar og bare gå og lure på hva hun tenker og mener og tror. 

Nei, jeg får finne noe å gjøre på her. Så jeg slipper å tenke så mye. 
Og ikke minst ta lille gutten i armen og bare kose alt jeg kan :heart: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått kjøpt litt flere julegaver i dag, og håper jeg har overskudd til å kjøpe en eller to i morgen også. 

Frøken Snowflake begynner å bli veldig morsom, og jeg tror ikke at Alfred alltid er like enig :lol: Hun har svært sterke meninger om mye :lol: Må hun på do, så gjør hun alt for å skubbe stakkaren ut av toaletten selv om han sitter å tisser. Og hun nekter å dele våtfor eller vannet i springen. Så vi må nok følge litt med så Alfred får noen goder han også :) Han er en så fin katt, som man kan gjøre alt med. Han kan bli håndtert av alle, og er trygg og god! Endret seg litt etter kastreringen, men sånn er det vel. Han er en tålmodig og herlig herremann:ahappy:

Begynner å ordne seg med oppdretteren til frøkna, men ikke helt i mål enda. Det er mest fordi vi vil ha en avtale som ikke går ann å få til på kort tid :P Men fremdeles så er det ingen som vil vedkjenne å ha gjort en feil ved kjønnsbestemmelsen. Veterinæren mener h*n ikke har gjort noe galt ved å skrive under på papirene når h*n ikke var sikker på hvilket kjønn katten er. Så det sier vel mer om praksisen på den kontoret enn noe annet tenker jeg. Oppdretter mener at h*n heller ikke har skyld fordi h*n ikke sjekker kjønnet selv. Så igjen, hva skal man si. Vi har lært litt i hvertfall :P Både å sjekke kjønn på katt, og å ikke stole på oppdretter eller dyrlege :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, SFX skrev:

Helst vil jeg at de skal gå med flombelysning... Jeg er ikke mørkeredd, jeg får bare så velutviklet fantasi i mørket...

:D Ja hvem vet hva som gjemmer seg i skauen på Espa egentlig? Moahahahahhahaha :fear:

6 minutter siden, *Kat84* skrev:

Nå nærmer det seg dagen. Og jeg blir enda mer stresset av at jeg ikke får tak i oppdretter. Jeg har sendt både SMS og melding på Messenger uten å få svar.... Og det var så tidlig som onsdag forrige uke etter han falt etter tur... 

:console:  :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

:console:  :heart:

Takk :heart: 

Men jeg har da gjort det jeg kan. Hun vet om tilstanden, og jeg kan ikke bruke hele dagene på å prøve å få kontakt. 

Husvert er borte til i morgen ettermiddag. Tror jeg skal distrahere meg selv litt i dag også. Eller i kveld. Føles ikke som at jeg kommer til å sove veldig på en stund, så kan like gjerne gjøre noe fornuftig. 

Bæsj altså... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff @*Kat84* det verste er faktisk ventetiden når avgjørelsen først er tatt.. man tar seg i å tenke nå er siste gangen vi går her, eller siste gangen jeg finner frem matskålen - og de tankene der er jo sånt som river hjertet istykker. Men man må bare gjennom det.

Jeg skal på jobb i Køpenhavn imorgen, opp 03:45, og det gruer jeg meg så fælt til at jeg får ikke sove.. redd for underkjølt regn imorgen tidlig også. Fy som jeg HATER vinter, alt fra det skrekkelige mørkret (og enda bor jeg ikke Nord Norge en gang) til kjaset med strømpebukser/stillongs og den evinnelige jakten etter vanter og luer.. og underkjølt regn. Forrige vinter var rekord i underkjølt regn, håper på bedre forhold denne vinteren. Men akkurat imorgen når man skal rekke et fly, passer det veldig dårlig med slikt.

Nei, titte litt på sjakk VM tenker jeg, søvndyssende det..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, TonjeM skrev:

Uff @*Kat84* det verste er faktisk ventetiden når avgjørelsen først er tatt.. man tar seg i å tenke nå er siste gangen vi går her, eller siste gangen jeg finner frem matskålen - og de tankene der er jo sånt som river hjertet istykker. Men man må bare gjennom det.

Det er helt sant. 
Det ble jo satt dato ganske raskt etter sist onsdag på grunn av fallet etter en kort rusletur til postkassen. Og nå begynner jeg faktisk å skjønne hva som kommer til å skje :( I dag merker jeg at han begynner å pese på den måten som han gjorde sist han fikk vann i lungene. Og den dårlige ånden er tilbake igjen, så da er det infeksjon i strupen igjen. 
Så jeg vet veldig godt at det ikke kan vente mer. Men det er ikke lett uansett. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, *Kat84* skrev:

Det er helt sant. 
Det ble jo satt dato ganske raskt etter sist onsdag på grunn av fallet etter en kort rusletur til postkassen. Og nå begynner jeg faktisk å skjønne hva som kommer til å skje :( I dag merker jeg at han begynner å pese på den måten som han gjorde sist han fikk vann i lungene. Og den dårlige ånden er tilbake igjen, så da er det infeksjon i strupen igjen. 
Så jeg vet veldig godt at det ikke kan vente mer. Men det er ikke lett uansett. 

 

:hug:  :cry: 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Siri skrev:

:D Ja hvem vet hva som gjemmer seg i skauen på Espa egentlig? Moahahahahhahaha :fear:

Jeg fikk advarsel om ulv her om dagen, men da svarte jeg at jeg er mer redd for hoggormen. Jeg håper hoggormen har lagt seg nå, dog. Ellers kan det jo være lystmordere, voldtektsmenn, ulv, elg, terrorister på flukt, eller Sylvi Listhaug. Mye skummelt en kan treffe på!

15 minutter siden, *Kat84* skrev:

Det er helt sant. 
Det ble jo satt dato ganske raskt etter sist onsdag på grunn av fallet etter en kort rusletur til postkassen. Og nå begynner jeg faktisk å skjønne hva som kommer til å skje :( I dag merker jeg at han begynner å pese på den måten som han gjorde sist han fikk vann i lungene. Og den dårlige ånden er tilbake igjen, så da er det infeksjon i strupen igjen. 
Så jeg vet veldig godt at det ikke kan vente mer. Men det er ikke lett uansett. 

 

:hug: Det er ikke lett noen gang.

Jeg rydda på kjøleskapsdøra i stad for å finne plass til adventsflaxkalenderen min, og av alt mulig rart å ha på døra så fant jeg rekvisisjon for kremering av X'en, det er snart et år siden den datoen også. Så da måtte jeg felle noen tårer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, SFX skrev:

Jeg fikk advarsel om ulv her om dagen, men da svarte jeg at jeg er mer redd for hoggormen. Jeg håper hoggormen har lagt seg nå, dog. Ellers kan det jo være lystmordere, voldtektsmenn, ulv, elg, terrorister på flukt, eller Sylvi Listhaug. Mye skummelt en kan treffe på!

:lol:  

 

11 minutter siden, SFX skrev:

 

:hug: Det er ikke lett noen gang.

Nei, det er helt sikkert. Det var mye lettere med mopsen. Selv om det ble ganske kort og brutal avgjørelse. Han fløy jo plutselig på ungene en morgen, uten at de hadde gjort noe annet enn den vanlige god morgen kosen. Men han hadde jo vært syk lenge, og jeg hadde egentlig gitt opp behandlinger, og var innstilt på at nå var det nok.. 

13 minutter siden, SFX skrev:

Jeg rydda på kjøleskapsdøra i stad for å finne plass til adventsflaxkalenderen min, og av alt mulig rart å ha på døra så fant jeg rekvisisjon for kremering av X'en, det er snart et år siden den datoen også. Så da måtte jeg felle noen tårer

Er det virkelig så lenge siden allerede? :o Sender deg en:hug: Noen setter veldig dype spor i oss :heart: 

 

.... Ligger Sjef og sover ved siden av meg og det høres ut som han har snue. Bare det ikke er kennelhoste han har dratt med seg fra en av utstillingene. Det kan jo stemme på 3-7 dagers inkubasjonstid. Noen er vel litt senere enn det også. 
Husker med gru hvor dårlig Aragon var når han var rundt et år og hadde blitt smittet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:  Vi har forskjellig lydtoleranse her i huset, jeg holdt på å klikke fordi kasko hadde halsbånd på seg og drev å vaska seg. Det klirra!! Bonden tok det av og kommenterte at det hørte han ikke engang, men slikkinga holdt på å drive han til vanvidd :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, *Kat84* skrev:

Det er helt sant. 
Det ble jo satt dato ganske raskt etter sist onsdag på grunn av fallet etter en kort rusletur til postkassen. Og nå begynner jeg faktisk å skjønne hva som kommer til å skje :( I dag merker jeg at han begynner å pese på den måten som han gjorde sist han fikk vann i lungene. Og den dårlige ånden er tilbake igjen, så da er det infeksjon i strupen igjen. 
Så jeg vet veldig godt at det ikke kan vente mer. Men det er ikke lett uansett. 

 

Det er ikke lett selv om man vet det er på tide :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nico har desverre vist en rørende omsorg for skrubbsåret på kneet mitt i hele natt ,  så jeg er litt sånn lite uthvilt. 

Jeg var sikker på jeg sov godt innpakket i dyne om natten jeg , men åpenbart pleier jeg å stikke kneskålene ut. Det trigget tydeligvis  noe omsorgsgreier i pulien, en sykepleier kunne ikke ha vasket det såret grundigere og mer omtenksomt .  

Litt usikker på hvor sunt det var ,  så jeg dæsjet litt pyrisept på det før jobb. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Mud skrev:

Nico har desverre vist en rørende omsorg for skrubbsåret på kneet mitt i hele natt ,  så jeg er litt sånn lite uthvilt. 

Jeg var sikker på jeg sov godt innpakket i dyne om natten jeg , men åpenbart pleier jeg å stikke kneskålene ut. Det trigget tydeligvis  noe omsorgsgreier i pulien, en sykepleier kunne ikke ha vasket det såret grundigere og mer omtenksomt .  

Litt usikker på hvor sunt det var ,  så jeg dæsjet litt pyrisept på det før jobb. 

Typen til moren min hadde et sår på albuen. De passet Pøbel i sommer, og Pøbel hadde visst vist en stor interesse for såret og sleiket ham på det. Han sa at det grodde mye raskere enn andre sår han har hatt av den typen, siden P fikk sleike på det. Han hadde lest seg opp på det og det viste seg visstnok å være bra. :icon_confused:

Jeg ville dog ikke latt P gjøre det. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bananen skrev:

Typen til moren min hadde et sår på albuen. De passet Pøbel i sommer, og Pøbel hadde visst vist en stor interesse for såret og sleiket ham på det. Han sa at det grodde mye raskere enn andre sår han har hatt av den typen, siden P fikk sleike på det. Han hadde lest seg opp på det og det viste seg visstnok å være bra. :icon_confused:

Jeg ville dog ikke latt P gjøre det. :lol:

:wacko:

Instinktet mitt sier at det ikke er bra.... :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...