Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Eg har fått min første forkjøla hund. :D Som eg har lagt merke til i det minste. :ahappy: Han har sleika på seg litt sår nase og det har blitt skurve på, og eg vart litt hjelpelaus. Det ser ganske vondt ut. Kva kan eg smøre med som det ikkje er livsfarlig at han sleikar vekk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

Lykke til alle D4A-folk!! Håper alle får det de ønsker seg :banana:

Jeg skal på jobb igjen jeg...4. helgen på rad. Litt lei nå faktisk...vil heller være i messehallene i Lillestrøm denne helgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til alle vakre hunder (og eiere) som skal løpe i ringen i helgen! 

 

Jeg har drømt om zombiapokalypse på et cruiseskip i natt. :aww:  Marerittene mine er bedre enn hollywoodfilmer, burde hatt noen inni hodet mitt som skrev opp alt og laget film av dem :lol: 

 

 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, tutle skrev:

Ja, jeg synes det hvertfall :wub: 

Pene, passe størrelse, ser ikke ut til å trenge så mye pelsstell, robuste og lettlærte (etter hva jeg har lest) .....

 

5 timer siden, mokken skrev:

Nydelige hunder, men noe variabel mentalt ettersom jeg har skjønt. @Kelpiemind sin Marvin er alldeles herlig, men jeg tror dessverre ikke han er en gjennomsnittlig representant for rasen. 

 

Lykke til alle som skal på D4A i helgen! :ahappy:

 

 

.... men variabel mentalitet er jeg ikke så veldig tilhenger av. Jeg har begynt å bevege meg langt utenfor det jeg trodde var min type på jakt etter framtidas drømmehund(er), det er jaggu ikke lett. Heldigvis er det lenge til mine nåværende hunder tipper 20 år. :sleep:

 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Raksha skrev:

Jeg har drømt om zombiapokalypse på et cruiseskip i natt. :aww:  Marerittene mine er bedre enn hollywoodfilmer, burde hatt noen inni hodet mitt som skrev opp alt og laget film av dem :lol: 

 

 

 

Det har jeg drømt og! Bare at det var ala danskebåten. Vi kom oss av og kom oss til en flyplass, men så begynte flyene å bli innstilt og så våknet jeg :no: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Aslan skrev:

Det har jeg drømt og! Bare at det var ala danskebåten. Vi kom oss av og kom oss til en flyplass, men så begynte flyene å bli innstilt og så våknet jeg :no: 

Her holdt båten på å synke og vi fant en trygg plass, men plutselig så var det visst noen andre som levde også nede på et kontrollrom, og de skrudde av lys og varme hos oss til vi reddet dem.. Våknet etterhvert så ble det bare tull når jeg sovna igjen, men ganske lenge hadde den blitt en råbra film :lol: 

 

Phuh - noen dager altså! Da er alt bare kaos....  Og Lupin krasja i meg ute så nå har jeg fryktelig vondt i ene hofta, men lillemor hjalp meg å fore de nederste kaninene :wub: Så slapp å bøye meg noe særlig. Gakkene har testa snøen, hestene har nekta å ta av dekken selv om det er sol (yep - de får velge - går de når jeg prøver å ta av så får de beholde på, samme når jeg skal ta på. Det har de lært så da vet de at de kan velge selv. :ahappy:  ). 

Nuh er jeg trøtt som en dupp, og det tror jeg lillemor og er, så da håper jeg vi kan ta en dupp på sofaen begge to. :aww: 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Raksha skrev:

Hvor lett/vanskelig er det å få en japansk spisshund superlydig? Sånn type kan gå løs "over alt" ? 

og hva betyr  Øyelyst: PPM + katarakt (ikke medfødt) ? (andre forelder er fri) 

Min gikk løs overalt. Stort sett ihvertfall. Ikke den mest lettlærte hunden jeg har vært borti, men han var litt treg ( :lol: )  og jeg var ikke verdens beste trener selv. Men superlydig var han ikke, men han gikk mye løs, både i boligfelt og langs gangstier ved veien. Veldig myk, men datt fort ut under trening så trengte en tålmodighet som jeg ikke alltid hadde :lol:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ozzy skrev:

Min gikk løs overalt. Stort sett ihvertfall. Ikke den mest lettlærte hunden jeg har vært borti, men han var litt treg ( :lol: )  og jeg var ikke verdens beste trener selv. Men superlydig var han ikke, men han gikk mye løs, både i boligfelt og langs gangstier ved veien. Veldig myk, men datt fort ut under trening så trengte en tålmodighet som jeg ikke alltid hadde :lol:

 

Takk :) Mye lyd i han? Vurderer nemlig å overtale svigermor til en sånn om hun ikke gir seg med hundemaset - tispe da. Trooooor jeg kunne trivdes med en sånn, kanskje. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Raksha skrev:

Takk :) Mye lyd i han? Vurderer nemlig å overtale svigermor til en sånn om hun ikke gir seg med hundemaset - tispe da. Trooooor jeg kunne trivdes med en sånn, kanskje. 

 

Til JS å være var det svært lite lyd i han. Men herregud som noen av de bråker!  Men jeg tåler ikke sånt og var ganske streng. Men på skumle folk, når det ringte på døra ogsånt var det litt bjeffing. Men noen av de bjeffer på alt som rører seg, biler, katter, folk, seg selv osv..    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ozzy skrev:

Til JS å være var det svært lite lyd i han. Men herregud som noen av de bråker!  Men jeg tåler ikke sånt og var ganske streng. Men på skumle folk, når det ringte på døra ogsånt var det litt bjeffing. Men noen av de bjeffer på alt som rører seg, biler, katter, folk, seg selv osv..    

Ja, jeg har vært borti de som bjeffer på ALT... Samojeden til svigers var lydløs inne, men bråka ute. Hmm... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Raksha skrev:

Hvor lett/vanskelig er det å få en japansk spisshund superlydig? Sånn type kan gå løs "over alt" ? 

og hva betyr  Øyelyst: PPM + katarakt (ikke medfødt) ? (andre forelder er fri) 

PPM = persisterende pupillmembran. På de fleste raser er mild grad som kun ligger i iris ok for avl hvis partner er fri. Thorvald har det. Ang katarakten spørs det på typen + vurdering av veterinær. Noen typer er ok i avl mot fri partner, andre er nei-nei uansett. Gir ikke mening uten attesten fra dogweb :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aslan skrev:

PPM = persisterende pupillmembran. På de fleste raser er mild grad som kun ligger i iris ok for avl hvis partner er fri. Thorvald har det. Ang katarakten spørs det på typen + vurdering av veterinær. Noen typer er ok i avl mot fri partner, andre er nei-nei uansett. Gir ikke mening uten attesten fra dogweb :) 

Thanks! Øyesykdomer kan jeg nada nix om. Enda jeg har øyelyst to hunder :lol:  (ene to ganger tilogmed).

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg litt trist, lille pusen vår (rettere sagt mamma sin, men vi fikk han mens enda bodde hjemme så derfor "vår") døde i dag. Ble akutt kjempedårlig, og måtte bare tas. :no::cry:  Om han hadde levd til over nyttår så hadde han blitt 16 år gammel. Fine lille pusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Betty skrev:

Akkurat nå er jeg litt trist, lille pusen vår (rettere sagt mamma sin, men vi fikk han mens enda bodde hjemme så derfor "vår") døde i dag. Ble akutt kjempedårlig, og måtte bare tas. :no::cry:  Om han hadde levd til over nyttår så hadde han blitt 16 år gammel. Fine lille pusen.

:hug:

Hjemme fra D4A, har ikke sagt hei til halvparten av de jeg skulle, men sånn er det alltid. Dro rett ut på latmannstur og trent hund etterpå. Noe måtte jo han stakkarsen som satt hjemme få også :) Nå sløvings i sofaen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Raksha skrev:

Hvor lett/vanskelig er det å få en japansk spisshund superlydig? Sånn type kan gå løs "over alt" ? 

og hva betyr  Øyelyst: PPM + katarakt (ikke medfødt) ? (andre forelder er fri) 

PPM:
"Persisterende pupillmembran (PPM)
 Hunder med små forandringer med strenger som krysser over pupillåpningen kan brukes i avl, men bør fortrinnsvis parres med hund uten tilsvarende forandringer. Dette gjelder alle raser.
 Hunder med forandringer som affiserer synet bør ikke brukes i avl
 (Pigment på fremre linsekapsel uten andre forandringer beskrives, med klassifiseres ikke som PPM. Små forandringer på iris som ikke angår pupillåpningen anmerkes ikke på attesten.)"

Hvilken type katarakt er oppgitt da? Dersom det er ant. sut. i (tror jeg det er) så tillates det brukt i avl på noen raser mot fri, dersom hunden har vist ellers gode kvaliteter. jeg ville ikke brukt en hund med det med det eller kjøpt valp etter foreldre med det dog..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Kooikere er fine hunder, sant? Pene og greie og sånn?

Jeg synes de er fine hunder, med en handy størrelse :) men som mokken sier;

11 timer siden, mokken skrev:

Nydelige hunder, men noe variabel mentalt ettersom jeg har skjønt. @Kelpiemind sin Marvin er alldeles herlig, men jeg tror dessverre ikke han er en gjennomsnittlig representant for rasen. 

 

Lykke til alle som skal på D4A i helgen! :ahappy:

 

 

Enig i dette. Jeg kjenner til flere kooikere som er usikker og utrygge i miljø og rundt folk, enn kooikere som er trygge..

 

10 timer siden, Stine skrev:

Engasjerte hundeeiere heter det :sleep::lol:

 

Ja, det kan vi si :aww::lol:  Skills ville ikke ha kyllingfilet da. Ikke før vi var ferdig i ringen.. Mer på Aron i morra da :teehe: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...