Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

29 minutter siden, JeanetteH skrev:

Alltid litt interessant når man ser en linje, som er en av de få med negativ ED resultat, slutter røntge albuene. Både oppdretter og andre med linjene er i dårligere enn gjennomsnittet på å undersøke. Merkelig :P 

Næææææ...kjemperart :lol: 

Har jeg støvsuget... håper det holder til fredag :whistle: Og Willy er børstet, men jeg innser at han burde fått litt understellsvask også.. og skjeggvask. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg får en Samsung Galaxy A5 som julegave fra jobben! Er det vanskelig å venne seg til den når jeg har hatt Iphone i årevis? 

Neida, jeg har hatt iphone ganske lenge og hadde ingen problemer med å gå over til Samsung S7 nå. Lett å bli vant til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Siri skrev:

Advent begynner liksom 1. søndag i ADVENT den... :P 

Neida, trenger da ikke det? Får kjøpt så mye fin is i frysediskene nå atte :ahappy:

Fineste Tuva :ahappy:
Yasmine ligger på toppen - det er liksom ikke like imponerende da, vi er jo bare en brøkdel av det dere er, men hun leder med over 20 poeng på nestemann på lista... men vi er vel de eneste som er interesserte i den årskonkurransen også - de andre bryr seg ikke nevneverdig tror jeg. Det kan jo ha noe med at "noen" har stukket av med den seieren de siste 5 årene :aww:. Man blir ikke så populær av sånt :aww: 

Måtte hun opereres??? :o 

Flisespikkeri.

Men imorra kan jeg åpne kalenderen:D

E e sliten at e snart sovner, selv Dag Otto sliter e med å holde meg vågen til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Siri skrev:

Kan sikkert være lurt å ta en liten sjekk ja. Når de er såpass gamle er det liksom så mye rart som kan dukke opp. 

Og apropos sjekk... Det kan være greit å ta en ekstra sjekk på hva det er man driver med... eller rettere sagt HVOR :aww: Skulle begynne med en ym-plan for kontrollstasjon på Ørje - fant hvor den var, sjekket alle databaser og greier... og oppdager bare litt tilfeldig at ups... jeg hadde sjekket opp Tollstasjon på Ørje jeg, ikke kontrollstasjon :aww:. Jammen godt jeg ikke hadde kommet lenger liksom.... :icon_redface:

Han er mye kvikkere i dag så jeg ser det an, men neste gang han virker pjusk er lista lav for vetbesøk ja.

1 time siden, Line skrev:

Ska sei! Vi er heldige om vi får en kulepenn vi :lol: 

Alle fasttelefoner skal ut så det er jo i utgangspunktet jobbtelefon, men veldig bra avtale for å bruke den privat også.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt på Luksusfellen Sverige akkurat nå i samtale med terapeuten: 

Terapeut:  Du måste ha någon som driver dig hela tiden!
Gjeldsslave: HJÄlp! Kan du flytta in hos mig?
Terapeut:  Nej, absolut inte om vi ska ha delade ekonomi! 

Jeg lo litt for godt av den kommentaren :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Han er mye kvikkere i dag så jeg ser det an, men neste gang han virker pjusk er lista lav for vetbesøk ja.

Alle fasttelefoner skal ut så det er jo i utgangspunktet jobbtelefon, men veldig bra avtale for å bruke den privat også.

Så egentlig får du jobbtelefon da :D. Husk at man må skatte av fordelen av å ha telefon gjennom jobb :)

1 minutt siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg ser på sjakk-vm. Spennende jo.

Jeg satt også og fulgte med her en stund, og funderte på hva som kunne være et lurt neste trekk - og jammen meg gjorde ikke Magnus Carlsen det trekket jeg hadde tenkt ut!!! Jeg er nok et naturtalent :aww: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Så egentlig får du jobbtelefon da :D. Husk at man må skatte av fordelen av å ha telefon gjennom jobb :)

Jeg satt også og fulgte med her en stund, og funderte på hva som kunne være et lurt neste trekk - og jammen meg gjorde ikke Magnus Carlsen det trekket jeg hadde tenkt ut!!! Jeg er nok et naturtalent :aww: 

Ja, vi satt og regna på den skattegreia på jobben, det blir en del billigere enn å ha eget abonnement. Og jeg trenger ny telefon som jeg eventuelt måtte kjøpt selv.

Men akkurat nå kom jeg på at jeg har jo brikke i paden også, hvordan blir det med det da. Data er så komplisert for gamle damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Ja, vi satt og regna på den skattegreia på jobben, det blir en del billigere enn å ha eget abonnement. Og jeg trenger ny telefon som jeg eventuelt måtte kjøpt selv.

Ja, det er utvilsomt billigere, og den bittelille ekstra skatten merker man jo ikke noe til :) 

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Men akkurat nå kom jeg på at jeg har jo brikke i paden også, hvordan blir det med det da. Data er så komplisert for gamle damer.

Du får kanskje slik dobbeltbrikke? Tror det er mulig å få to identiske brikker man kan ha i to forskjellige "dingser" *data ER komplisert for VOKSNE damer :aww: *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Symra&Pippin skrev:

Ja, vi satt og regna på den skattegreia på jobben, det blir en del billigere enn å ha eget abonnement. Og jeg trenger ny telefon som jeg eventuelt måtte kjøpt selv.

Men akkurat nå kom jeg på at jeg har jo brikke i paden også, hvordan blir det med det da. Data er så komplisert for gamle damer.

Du må ha tvillingsimkort! :D Det har jeg på mine to Iphoner.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28. november 2016 at 5:58 PM, Christine skrev:

Noe kult å se/gjøre i Oslo på lørdager? Stor/billig hundebutikk? Noe annet? Ikke vært i Oslo over lengre tid siden sånn 2006 :aww: 

bill.mrk. "trønder i hovedstaden"

På alnabru har du jo Oslo dyrebutikk og brukshunden, på storosenteret (ikke langt unna) har du Musti, om du vil sjekke ut deres rare utvalg :lol: spørs om du har tilgang på bil eller ikke?

På 29. november 2016 at 1:57 PM, Rocket skrev:

Så var man et par tusenlapper fattigere, og litt klokere? Kanskje? 
Prostata og medfølgende cyster var små og ikke ømme, og sannsynligvis ikke årsaken til at Rockulf sliter litt med å få ut avføring. 
Hudprøvene viste ingenting = er kløen sannsynligvis pga noe han ikke tåler. Så nå blir det regelmessige bad fremover med allergisjampo. 
Konklusjon, kanskje muligens irritabel tarm. Så da prøver vi nytt fôr i første omgang. Hills Prescription Diet w/d. 
Så slapp vi unna operasjon/kastrering denne gang også. Selvom vi konkluderte med at vi går for kirurgisk om det nå skulle bli nødvendig. (Viser seg at prostata blir større igjen f.eks, virkningen på medisinen han fikk i sommer skal gå ut nå i slutten av november/desember, så får vi se) De har vist andre medisiner de kan bruke for hunder med hjertetrøbbel om de må i narkose, så da mente hun at det skulle nok gå fint for et så kort inngrep. 

W/D, det er vel diabetesfôr?

På 29. november 2016 at 8:36 PM, Kangerlussuaq skrev:

Akkurat nå sitter jeg og prøver å distrahere meg fra å tenke på den stakkars fine hunden min som er på overnatting hos dyrelegen etter operasjon :| Huset er helt rart uten hunden her, det er noe med det. Synes jeg hører lydene hennes hele tiden.

Masse god bedring til Luna! :hug: 

11 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Sånn begynner de fleste morgener hjemme hos meg:

10704136_10152896043913817_9001918973714494823_n.jpg?oh=05a9243c3764feb35f92cd0b6eca0cf9&oe=58FBF485

Jeg våkner flere ganger hver natt av at Skills står slik ved sengekanten og ser på meg. Da vurderer han om han skal hoppe opp eller ikke. Jeg har tydeligvis lært meg å våkne som forsvarsmekanisme, siden den 19kg lette valpen ikke bryr seg om han hopper meg rett i ansiktet, eller tråkker meg i øyet på vei videre i senga...

det siste bildet viser hvordan jeg våkner. Bare jeg åpner øynene så hopper det en lykkelig valp oppå meg og rundsleiker hele trynet mitt. de andre bare sover de :lol: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Siri skrev:

Ja, det er utvilsomt billigere, og den bittelille ekstra skatten merker man jo ikke noe til :) 

Du får kanskje slik dobbeltbrikke? Tror det er mulig å få to identiske brikker man kan ha i to forskjellige "dingser" *data ER komplisert for VOKSNE damer :aww: *

Det er sånne dobbelbrikker jeg har nå, men det er jo mitt eget abonnement, ikke jobben sitt. På en måte lizzm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Ja, vi satt og regna på den skattegreia på jobben, det blir en del billigere enn å ha eget abonnement. Og jeg trenger ny telefon som jeg eventuelt måtte kjøpt selv.

Men akkurat nå kom jeg på at jeg har jo brikke i paden også, hvordan blir det med det da. Data er så komplisert for gamle damer.

 

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Det er sånne dobbelbrikker jeg har nå, men det er jo mitt eget abonnement, ikke jobben sitt. På en måte lizzm.

For å bruke data fra samme abonnent på pad som mobil, så må du ha et data-sim. vanlig tvilling-sim vil skape konflikt pga ringefunksjonen som ligger på det :)

*hilsen hun som jobbet med slikt tidligere og derfor måtte blande seg* :icon_redface:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Skvatt da jeg sto i gangen og tok på meg klær for å gå på tur, og hører noe som høres ut som et pip bak meg. Tenkte tråkka jeg på henne med brodder nå? Bråsnudde meg for å se, og der sitter Bizi med glitrende øyne og logrende hale, hun hadde bare gjespa litt høyt fordi hun gleda seg til å gå på tur. Gjespe eller synge, da er det tur på gang.:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Annik skrev:

 

For å bruke data fra samme abonnent på pad som mobil, så må du ha et data-sim. vanlig tvilling-sim vil skape konflikt pga ringefunksjonen som ligger på det :)

*hilsen hun som jobbet med slikt tidligere og derfor måtte blande seg* :icon_redface:

Så da må jeg ha et eget ab til padden, siden mobilen har ab gjennom jobben? Da blir det kanskje ikke så billig å bruke jobbtelefonen privat likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Så da må jeg ha et eget abb til padden, siden mobilen har abb gjennom jobben? Da blir det kanskje ikke så billig å bruke jobbtelefonen privat likevel.

Nei, nei. data-sim går på jobb-abonnentet ditt. bare spesifiser at det ekstra simkortet skal brukes som datasim i pad når du bestiller, så er du sikker på at du får et som er kompatibelt :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Monikawt skrev:

På alnabru har du jo Oslo dyrebutikk og brukshunden, på storosenteret (ikke langt unna) har du Musti, om du vil sjekke ut deres rare utvalg :lol: spørs om du har tilgang på bil eller ikke?

W/D, det er vel diabetesfôr?

Masse god bedring til Luna! :hug: 

Jeg våkner flere ganger hver natt av at Skills står slik ved sengekanten og ser på meg. Da vurderer han om han skal hoppe opp eller ikke. Jeg har tydeligvis lært meg å våkne som forsvarsmekanisme, siden den 19kg lette valpen ikke bryr seg om han hopper meg rett i ansiktet, eller tråkker meg i øyet på vei videre i senga...

det siste bildet viser hvordan jeg våkner. Bare jeg åpner øynene så hopper det en lykkelig valp oppå meg og rundsleiker hele trynet mitt. de andre bare sover de :lol: 

Jepp, aner ikke jeg, men stoler på at vet har en plan med det. :P Kanskje fordi det er forskjellig fra I/D? 


EDIT: Begge har jo mais som hovedingrediens, men w/d har kylling/kalkun i seg også istedenfor "bare" hele tørkede egg. Også er det forskjell på mengden animalsk fett. På fett generelt så ligger i/d på 23,89% og w/d på 8.91% (tørrstoff) 
Regner også med valget er tatt med bakgrunn i at det skal være mest mulig levervennlig i tillegg. :) 

Jeg har jo gitt Acana light and fit på si, etter tips herifra om at det er levervennlig. Kutter dog det nå så vi kan selektere ut årsaken enklere. Også heller føre det inn igjen senere når han eventuelt er fin igjen, og se om det utgjør en effekt. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsom dag - jeg blir så matt når personlige agendaer går på bekostning av pasienters beste.... :gaah:

I kveld har jeg startet julebaksten for å avlede meg selv. Julegave til mine foreldre. Engelsk konfektkake. I morgen er planen "Fyrstekake fra erichsens konditori". Mine foreldre elsker de to kakene. Og de har ALT av jordisk gods og gull, så kake tror jeg er en ok julegave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

@Monikawt Takk for tips, skal sjekke ut :) Planen var bil, men vipps så fikk jeg bekreftelsesmail på flybillett i kveld :innocent:

Trivelig å møte deg og Skills forresten! Fare for å være klein, men du var like trivelig som jeg hadde sett for meg :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så himla gladi hundene mine :heart: De er så gode!  Også gleder jeg meg til jul, og at til ungene våkner imorgen! Svigermor skal ha juleverksted med de her imorgen som "kalender aktivitet" mens vi er på julebord. På fredag kommer svigersøster, som har også med kalender til ungene :P Jeg vet jeg har nevnt det før, men jeg har vært så ufattelig heldig svigerfamilien min og måten ungene er tatt imot på altså. 

Også må jeg finne noe å ha på meg imorgen :P Grøss. Må ta en tur inn til Elverum tror jeg, for jeg har ingen ting magevennlig og ok pent men ikke for pyntet. 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...