Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

5 minutter siden, Christine skrev:

Jeg skal skrive søknad i morgen. På en jobb jeg tviler på at jeg får, men som jeg vil ha :aww: (Jeg vurderer å skrive en veldig direkte og brekkekkel søknad jeg også...)

 Kan du ikke finne frem vodkaen så kommer jeg på besøk, også skriver vi hverandres søknader sånn utover kvelden? :lol: 

Hahahhaa! Jeg er helt der jeg også! Jeg tror egentlig ikke at jeg får jobben, men den hadde løst (nesten) alle verdensproblemer og mer til! Så nå er jeg faktisk så arrogant i tankegangen at jeg vurderer til og med å skryte av at jeg skrev Bach.oppgave som var tiltenkt to, alene, uten fast barnepike og samtidig tok opp et fag i tillegg! Og fikk meg jobb grunnet den oppgaven senere, som gjorde at flere doktorgradstudenter ikke fikk den jobben :P men det høres såååå brekkekkelt ut :lol: gremmes! :lol: 

Og deal! Jeg har konjakk å! Og gjesteseng! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

31 minutter siden, Krutsi skrev:

Magicloop kanskje? Det funker knall med så stor rundpinne :) 

Det hadde jeg ikke hørt om før - men så kan jeg heller ikke forklare deg forskjellen på en rett og en vrang maske :P Jeg så på noen youtube-videoer og det virket veldig komplisert når jeg er så rusten i strikkingen. Det så ut som om det er kjappere for meg å vente til torsdag når jeg er i Hamar igjen, og bytte/kjøpe ny strikkepinne. Men takk for innspill! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten spørre orakelet, og det tror jeg at jeg finner her inne :sleep: 

Noen har vært dårlig i magen i 3 dager nå, værst i dag synes jeg. Hun spiser nesten ikke, fått i henne litt tørrfor/ris, hun uffer seg litt, la merke til at magen bråket en del i dag, og alt bare renner ut av henne.. Hun prøver å gå på do hele tiden, og klarer ikke å holde seg natten gjennom. 

Hva tror dere? Kjør på med ris/fiskeboller/loff-mat og zoolac en stund til? Blir jo litt bekymra siden andre dyret en gang fikk infeksjon i mage, tarm og endeåpning- og det starta slik. Hvor lenge bør jeg la det gå før vi drar til dyrlege liksom :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, SFX skrev:

Det hadde jeg ikke hørt om før - men så kan jeg heller ikke forklare deg forskjellen på en rett og en vrang maske :P Jeg så på noen youtube-videoer og det virket veldig komplisert når jeg er så rusten i strikkingen. Det så ut som om det er kjappere for meg å vente til torsdag når jeg er i Hamar igjen, og bytte/kjøpe ny strikkepinne. Men takk for innspill! 

Det er egentlig veldig enkelt.. vanskelig å forklare da.. men du legger opp maskene du vil ha, og så midt på, drar du en liten løkke av rundpinnetråden ut der.. på den måten har du delt arbeidet ditt i to og lagt det dobbelt.. skjønner? Så begynner du å strikke bare vanlig rundt, men hver gang du er ferdig med den ene halvparten, drar du løkka fra den andre siden liten slik at du får til å strikke på den ene siden.. 

veldig dum forklaring, men prøv.. se for deg at du skal bare strikke rundt og arbeidet ditt skal på en måte være lagt dobbelt.. 

Akkurat nå, Kristiin skrev:

Må nesten spørre orakelet, og det tror jeg at jeg finner her inne :sleep: 

Noen har vært dårlig i magen i 3 dager nå, værst i dag synes jeg. Hun spiser nesten ikke, fått i henne litt tørrfor/ris, hun uffer seg litt, la merke til at magen bråket en del i dag, og alt bare renner ut av henne.. Hun prøver å gå på do hele tiden, og klarer ikke å holde seg natten gjennom. 

Hva tror dere? Kjør på med ris/fiskeboller/loff-mat og zoolac en stund til? Blir jo litt bekymra siden andre dyret en gang fikk infeksjon i mage, tarm og endeåpning- og det starta slik. Hvor lenge bør jeg la det gå før vi drar til dyrlege liksom :P

 

Jeg pleier å gi det ca ei uke eller noe før jeg drar til dyrlegen.. men prøv å sult henne en dag,  og så ris og fiskeboller.. og canikur! Funker mye bedre enn zoolac :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Krutsi skrev:

Det er egentlig veldig enkelt.. vanskelig å forklare da.. men du legger opp maskene du vil ha, og så midt på, drar du en liten løkke av rundpinnetråden ut der.. på den måten har du delt arbeidet ditt i to og lagt det dobbelt.. skjønner? Så begynner du å strikke bare vanlig rundt, men hver gang du er ferdig med den ene halvparten, drar du løkka fra den andre siden liten slik at du får til å strikke på den ene siden.. 

veldig dum forklaring, men prøv.. se for deg at du skal bare strikke rundt og arbeidet ditt skal på en måte være lagt dobbelt.. 

Jeg pleier å gi det ca ei uke eller noe før jeg drar til dyrlegen.. men prøv å sult henne en dag,  og så ris og fiskeboller.. og canikur! Funker mye bedre enn zoolac :) 

Å sult henne en dag blir vell ikke et så stort problem. :) Tror kanskje det et canikur jeg har? :lol: Kjøpt i Sverige iværtfall. Får se det ann på fredag, hjemmeeksamen starter på mandag, og da føler jeg ikke helt for å bruke mange timer på dyrlegebesøk akkurat da :P

Edit: Pro colin er det jeg har. Bedre å handle inn canikur? (hvilken klinikk har det i Trondheim? Vært kjekt om Strinda hadde det, nærmeste klinikk :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
1 time siden, Krutsi skrev:

Hahahhaa! Jeg er helt der jeg også! Jeg tror egentlig ikke at jeg får jobben, men den hadde løst (nesten) alle verdensproblemer og mer til! Så nå er jeg faktisk så arrogant i tankegangen at jeg vurderer til og med å skryte av at jeg skrev Bach.oppgave som var tiltenkt to, alene, uten fast barnepike og samtidig tok opp et fag i tillegg! Og fikk meg jobb grunnet den oppgaven senere, som gjorde at flere doktorgradstudenter ikke fikk den jobben :P men det høres såååå brekkekkelt ut :lol: gremmes! :lol: 

Og deal! Jeg har konjakk å! Og gjesteseng! 

Haha, kan du ikke skrive det? :lol: Er jo ganske imponerende, så det burde absolutt frem! :aww: 

Men tørr å skill deg ut i søknaden! Ikke for mye, selv om det kan funke det også. Ei jeg kjenner skulle søke på en jobb, men det ble noe tull med dataen hennes, så hun skrev søknaden for hånd og sendte per post. På en jobb som it-ansvarlig.... De som mottok søknaden ble så nysgjerrig at de innkalte henne til intervju til tross mange søkere, og nå har hun hatt jobb som it-ansvarlig i mange år :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen min driver og forbereder seg på våken-netter, så jeg har sovet skikkelig dårlig i natt :aww:

Startet med nesten to timer søvn, før 4 timer våken, så en time til, så våken igjen. det positive er da at jeg har fått ryddet i skoene mine og lagt ut noen av de ubrukte til salgs. Så jeg burde kanskje ha flere slike netter for å rydde og kvitte meg med ting? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Kristiin skrev:

Å sult henne en dag blir vell ikke et så stort problem. :) Tror kanskje det et canikur jeg har? :lol: Kjøpt i Sverige iværtfall. Får se det ann på fredag, hjemmeeksamen starter på mandag, og da føler jeg ikke helt for å bruke mange timer på dyrlegebesøk akkurat da :P

Edit: Pro colin er det jeg har. Bedre å handle inn canikur? (hvilken klinikk har det i Trondheim? Vært kjekt om Strinda hadde det, nærmeste klinikk :D)

Har ikke vært borti pro colin, men jeg sverger til canikur etter mange mange runder med en whippet som spiser alt hun kommer over.. Jeg kjøper det på apotek jeg, men de fleste dyrlegene har det. 

6 timer siden, Christine skrev:

Haha, kan du ikke skrive det? :lol: Er jo ganske imponerende, så det burde absolutt frem! :aww: 

Men tørr å skill deg ut i søknaden! Ikke for mye, selv om det kan funke det også. Ei jeg kjenner skulle søke på en jobb, men det ble noe tull med dataen hennes, så hun skrev søknaden for hånd og sendte per post. På en jobb som it-ansvarlig.... De som mottok søknaden ble så nysgjerrig at de innkalte henne til intervju til tross mange søkere, og nå har hun hatt jobb som it-ansvarlig i mange år :lol: 

Det høres så veldig "Oohh, se på meg", og jeg er egentlig absolutt ikke sånn :lol: og så har jeg en del sånn andre ting, som feks jeg hadde ansvaret for driften på et lite hotell i over ei uke alene og hadde fleste vaktene alene. Men jeg synes det blir sp dumt å nevne for da forteller jeg jo at jeg jobbet meget mye mer enn lovlig og dessuten, det var hotellet til mine foreldre :lol: 

men æsj ja.. værste som kan skje er at jeg skriver en slik søknad, og blir kalt inn til intervju og må treffe de etterpå :lol: 

og jeg skiller meg vel nok ut med tanke på både alder og kjønn *host* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å våkne klokka 05.30 om morgenen av at Sjef sitter redd ved hodet ditt og klør seg med tissefanten ute.... Det er ikke en god morgen. Så han fikk klar beskjed om å komme seg ut av senga. Og så la jeg meg selvfølgelig til å sove igjen :aww: 

Og når man får svar fra NAV på melding som er sendt angående studiet, skynder å logge seg inn for å lese, og det bare er et svadasvar om at meldingen videresendes til behandlende kontor og at svar kommer om et par dager.... Det er skuffende! 
Men forhåpentligvis så får jeg en positiv overraskelse derfra om et par dager :)

Her regner det mer enn i går. Så jeg gleder meg til tur jeg. Får jo ha hele skogen for meg selv igjen da :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Krutsi skrev:

Hahahhaa! Jeg er helt der jeg også! Jeg tror egentlig ikke at jeg får jobben, men den hadde løst (nesten) alle verdensproblemer og mer til! Så nå er jeg faktisk så arrogant i tankegangen at jeg vurderer til og med å skryte av at jeg skrev Bach.oppgave som var tiltenkt to, alene, uten fast barnepike og samtidig tok opp et fag i tillegg! Og fikk meg jobb grunnet den oppgaven senere, som gjorde at flere doktorgradstudenter ikke fikk den jobben :P men det høres såååå brekkekkelt ut :lol: gremmes! :lol: 

Og deal! Jeg har konjakk å! Og gjesteseng! 

Go for it! Veldig amerikansk :P 

....kriger Sinner og Talli om oppmerksomhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Krutsi skrev:

Hahahhaa! Jeg er helt der jeg også! Jeg tror egentlig ikke at jeg får jobben, men den hadde løst (nesten) alle verdensproblemer og mer til! Så nå er jeg faktisk så arrogant i tankegangen at jeg vurderer til og med å skryte av at jeg skrev Bach.oppgave som var tiltenkt to, alene, uten fast barnepike og samtidig tok opp et fag i tillegg! Og fikk meg jobb grunnet den oppgaven senere, som gjorde at flere doktorgradstudenter ikke fikk den jobben :P men det høres såååå brekkekkelt ut :lol: gremmes! :lol: 

Og deal! Jeg har konjakk å! Og gjesteseng! 

Som en som har lest mange jobbsøknader så ville jeg ikke skrevet det for å være helt ærlig. For meg blir det litt corny på det stadiet i ansettelsesprosessen, og heller noe du kan fortelle om på intervju om det faller seg naturlig. 
Gå gjennom kvalifikasjonskravene på utlysningen og svar på hvorfor du er ekstra kompetent til akkurat den jobben. Få fram at du er veldig motivert for stillingen, gjerne gjennom hvordan feltet engasjerer deg faglig og/eller personlig. Vis at her har du noe å bidra med. Knytt det du skriver direkte opp mot stillingen det er du søker om, gjerne også de positive personlige egenskapene du ønsker å framheve i den grad det går. Vis at du har lest stillingsannonsen, forstår hva stillingen handler om, at du er (svært) kvalifisert og at det er akkurat denne jobben du har lyst på.

Det sagt, man vet aldri helt hva den som leser søknaden ser etter. Folk er veldig forskjellige rett og slett, så det er jo litt sjansespill uansett. Mulig noen synes denne type info teller positivt i din favør, men for min del hadde jeg følt at du brukte tiden min på å lese om ting som faktisk ikke er relevant for ansettelsesprosessen på det stadiet. Arbeidsmoralen din kan jeg få høre mer om på intervjuet i stedet, det er der jeg ønsker å bli bedre kjent med deg. Men for å kalle deg inn må jeg vite at du er kvalifisert og har forstått hva det går ut på. 

Dette er ikke ment som kritikk altså! Det er veldig bra at du har stått på sånn, og om du får det med på en måte som er knyttet opp mot stillingen så er det jo bare fint. :) 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krutsi skrev:

Har ikke vært borti pro colin, men jeg sverger til canikur etter mange mange runder med en whippet som spiser alt hun kommer over.. Jeg kjøper det på apotek jeg, men de fleste dyrlegene har det. 

 

7 minutter siden, Line skrev:

@Kristiin Bare gi procolin du, mange som sverger til det. 

 

Nå ble jeg usikker :lol: *må* ha det mest effektive :P

Lufta henne klokka 01 i går, vaska rumpa å gikk og la oss, klokken 6 våknet jeg over at hun måte ut.. Men da hadde det allerede skjedd et "gjørmeuhell" på gulvet. Så vasket vi rumpa igjen og gikk å la oss til nå :lol: jiiz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Gubben ringte nettopp. Huseier sier at husleie.no (vi har sånn depositumsgaranti gjennom dem) har gått konkurs, så vi må komme opp med depositum. Men vi har ikke fått noe informasjon om at husleie.no er konkurs, og jeg finner ingenting info om det noen steder. Har sendt dem en mail for å høre om det stemmer. Håper hvertfall, om det stemmer, at de ikke forventer at vi skal bla opp mange tusen i depositum på dagen. Sliter nok med å klare oss gjennom måneden til vanlig egentlig. Får heldigvis storstipend i januar, så kan ta en del derfra, hvis de kan vente til da.. Blir stressa nå, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kristiin skrev:

 

Nå ble jeg usikker :lol: *må* ha det mest effektive :P

Lufta henne klokka 01 i går, vaska rumpa å gikk og la oss, klokken 6 våknet jeg over at hun måte ut.. Men da hadde det allerede skjedd et "gjørmeuhell" på gulvet. Så vasket vi rumpa igjen og gikk å la oss til nå :lol: jiiz

Men når du har procolin så er det jo bare å gi henne vel? :P Raskest behandling og sånn.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, laikamor skrev:

Hmm.. Gubben ringte nettopp. Huseier sier at husleie.no (vi har sånn depositumsgaranti gjennom dem) har gått konkurs, så vi må komme opp med depositum. Men vi har ikke fått noe informasjon om at husleie.no er konkurs, og jeg finner ingenting info om det noen steder. Har sendt dem en mail for å høre om det stemmer. Håper hvertfall, om det stemmer, at de ikke forventer at vi skal bla opp mange tusen i depositum på dagen. Sliter nok med å klare oss gjennom måneden til vanlig egentlig. Får heldigvis storstipend i januar, så kan ta en del derfra, hvis de kan vente til da.. Blir stressa nå, jeg!

Ikke konkurs ser det ut som:

https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=996131025

Og med litt insideinformasjon så kan jeg si at de har en god kredittscore og ligger ikke an til konkurs heller. Så den derre huseieren til kan ta seg en bolle og stappe den der sola aldri skinner.
Samtidig anbefaler jeg dere som jeg har gjort før, kom dere vekk derfra!

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippin er pjusk for tida, og jeg klarer ikke å bestemme meg for om han bare er frossen på grunn av vinter og gammelt trehus. Det er mye småskjelving, står litt sånn sammenkrøket, gjerne med hengende hale. Men når vi går tur er han rimelig kvikk i bevegelsene og ivrig. Jeg bruker å lese hundene mine bra synes jeg, men nå er jeg litt usikker. Får vel ta en liten sjekk hos vet hvis det ikke blir bedre snart tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, SiriEveline skrev:

Ikke konkurs ser det ut som:

https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=996131025

Og med litt insideinformasjon så kan jeg si at de har en god kredittscore og ligger ikke an til konkurs heller. Så den derre huseieren til kan ta seg en bolle og stappe den der sola aldri skinner.
Samtidig anbefaler jeg dere som jeg har gjort før, kom dere vekk derfra!

Skjønner ikke noe jeg.. Hvorfor si noe slikt til oss, han må jo regne med at vi sjekker opp i det før vi skaffer flere tusen til et depositum.

Vi får ta en prat med han.. Venter på svar fra husleie.no først, får se hva de sier.

 

Edit: og der fikk jeg svar. Husleie er ikke konkurs, men garantiselskapet gikk konkurs i sommer. De vet ikke enda om eller nå garantiene blir kansellert, så derfor bør vi sjekke opp i andre alternativer, sånn i tilfelle. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, laikamor skrev:

Skjønner ikke noe jeg.. Hvorfor si noe slikt til oss, han må jo regne med at vi sjekker opp i det før vi skaffer flere tusen til et depositum.

Vi får ta en prat med han.. Venter på svar fra husleie.no først, får se hva de sier.

Det er jo diverse ledig i kommunen da. Diverse av det bedre tilgjengelig til buss enn der dere bor nå. Uten fukt osv er det sannsynligvis også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, laikamor skrev:

Skjønner ikke noe jeg.. Hvorfor si noe slikt til oss, han må jo regne med at vi sjekker opp i det før vi skaffer flere tusen til et depositum.

Vi får ta en prat med han.. Venter på svar fra husleie.no først, får se hva de sier.

 

Edit: og der fikk jeg svar. Husleie er ikke konkurs, men garantiselskapet gikk konkurs i sommer. De vet ikke enda om eller nå garantiene blir kansellert, så derfor bør vi sjekke opp i andre alternativer, sånn i tilfelle. 

Nå jeg litt lettet over at huseier ikke går rundt og slenger rundt om seg med løgner, men innmari kjipt for dere allikevel men forhåpentligvis finner dere en god løsning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Kristiin skrev:

Må nesten spørre orakelet, og det tror jeg at jeg finner her inne :sleep: 

Noen har vært dårlig i magen i 3 dager nå, værst i dag synes jeg. Hun spiser nesten ikke, fått i henne litt tørrfor/ris, hun uffer seg litt, la merke til at magen bråket en del i dag, og alt bare renner ut av henne.. Hun prøver å gå på do hele tiden, og klarer ikke å holde seg natten gjennom. 

Hva tror dere? Kjør på med ris/fiskeboller/loff-mat og zoolac en stund til? Blir jo litt bekymra siden andre dyret en gang fikk infeksjon i mage, tarm og endeåpning- og det starta slik. Hvor lenge bør jeg la det gå før vi drar til dyrlege liksom :P

 

Jeg har en regel, og det er at hvis hunden sin almentilstand blir dårlig når hunden har diare så ringer jeg dyrlegen å hører hva de tenker. 

Ellers så gir jeg gjerne litt skånekost hvis det pågår over flere dager. Bruker zoolac eller canikur, og hvis jeg ikke har det i huset så gir jeg to spiseskjeer med biola naturell. Det gir jeg sammen med en liten neve tørrfor eller fiskeboller, også får han mat hver andre til 3 time i et døgn ca. Hunden liker ikke ris, så det kan jeg glemme. Det var dette jeg fikk anbefalt av dyrlegen til min meget kresne border collie når han var dårlig (noe har var ofte).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag må jeg kjøpe bursdagsgave til eldste tantebarnet på 4 år. Håper jeg finner noe kjapt, det siste året har jeg blitt litt allergisk mot shopping og bli veldig sliten av det :yawn: Gruer meg til julegaveshoppinga :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SiriEveline skrev:

Nå jeg litt lettet over at huseier ikke går rundt og slenger rundt om seg med løgner, men innmari kjipt for dere allikevel men forhåpentligvis finner dere en god løsning :)

Ja, begynte å ljre hva som foregikk, de har da ikke pleid å lyve slik. Greit å få oppklaring i det. 

3 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Det er jo diverse ledig i kommunen da. Diverse av det bedre tilgjengelig til buss enn der dere bor nå. Uten fukt osv er det sannsynligvis også!!

Finner kun en som er lov med dyr, utpå Frekhaug, som er i vår prisklasse. Men flytter vi så må vi uansett ut med depositum (også har vi oppsigelsestiden her), og det blir vel bare enda dyrere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg har k-testa og mh teste kan mellomste. Hun yngste er tatt mh på. Kommer til og fortsette med det så langt det lar seg gjøre. I hvertfall en av delene
    • Lister meg stille inn hit 😂😂 Ikke min valp, men gubben sin ❤️ Blir veldig spennende!     
    • Føler så inderlig med deg. Det var helt ****** med Rocky også. ❤️ Virkelig det vanskeligste og mest hjerteskjærende med å ha hund. ❤️
    • Usikker på om det er noen som systematisk f.eks går MH/K test med hundene sine før avl i Norge, men det finnes hvertfall de der ute som fokuserer på mentalitet. Av kortis Alertness kanskje? Føler jeg har sett flere der med MH test gjennomført. Tine (Laabanden) har vel hvertfall de 2 yngste sine MH testet. I Sverige er det vel regler på score på mentalitet på kortisen i hvertfall før de kan avles på i disse dager. Finland er de vel også ganske på å mentalitets teste? Har vært vanskelig å få plass på MH i Norge har jeg skjønt pga mangel på figuranter. Bare såvidt jeg selv fikk gått for noen år siden, og vi hadde en del tilreisende også ikke bare lokale. Tror faktisk ikke det blir arrangert i år og usikker på om de arrangerte i fjor her heller. 🤔 Virker som det er vanskelig nok å få valpekjøpere til å røntge for HD/AD samt øyelyse, så å få dem til å gå MH om de må reise og tilrettelegge mer er nok enda værre.  Dessverre går det noen mentalt svakere hunder i avl med ujevne mellomrom fordi de genetisk er «verdt det» for mangfoldet sin skyld da både kort og langhår har forholdsvis liten genpool og få individer sånn sett som går i avl. Nå fikk vi vel igjennom noen grenser for matadoravl eller prøvde i hvertfall på generalforsamlingen i år og i fjor ble det åpnet for lang/korthårsparringer for de som ønsker å gjøre det. Så forhåpentligvis hjelper det litt. NCK har eller skal sende forespørsel til NKK sin advokat ifht om innavlsgraden på collie er innafor reglementet sånn mtp alt som har skjedd med dyresbeskyttelsen og rettssaken der. Jeg er vel av minioriteten som mener vi må ha et kryssingsprosjekt slik som lundehunden har hatt. (Om noen syns sånt er spennende så er Angela Harvey, kennel Wicani, sitt Tofty prosjekt gøy å følge. ) Å jobbe med smal genpool er veldig krevende.  Men det er ikke til å stikke under en stol at det er miljøberørt individer der ute, min egen inkludert. Nå er jeg såpass fersk i miljøet at jeg kan ikke si noe om at det har blitt bedre eller ei med årene, men jeg har sett hunder omtrent krype i svinger inne i hall på utstilling, hunder som nekter å løpe i det hele tatt. Jeg har hørt om hunder dommer ikke har fått tatt på engang, uten at det er nevnt i kritikken (det har jeg også sett i andre raser, så unikt for collien er det ikke).  Men er det flertallet? Gjennomsnittet? Mindretallet? Det kan jeg ikke svare på, det kjenner jeg altfor få til å gi noe svar på. Jeg er ikke skremt bort fra rasen og Limit blir ikke min siste, tvert imot. En god collie er gull. Og jeg tenker det ikke er uten grunn de er ansett som en av «the fab 5» i statene for service hund arbeid. ❤️ 
    • Takk for fine ord ☺️ Da var 1 ukes valpepermisjon over, og i morgen blir det hjemmekontor. Det kan bli interessant. Skulle gjerne hatt en lenger periode med fri. Føler vi såvidt har kommet i gang med noe som helst. Nå gikk mandag og store deler av tirsdag til kjøring da, så fullt en hel uke føler jeg ikke vi har hatt på oss.    I går hadde vi det første bæsje inne uhellet. Jeg var akkurat kommet ut fra dusjen, stod med håndkle på hodet og ingen klær da jeg så bæsjetrynet på var på gang. Prøvde å distrahere han mens jeg rev av meg håndklet og løp for å finne klær, men da var det allerede gjort. Ellers ingen uhell i går. I dag har vi hatt 1, kanskje 2 tissedammer.    Ellers har vi startet såvidt å trene. Jeg har begynt med å lære han å snurre rundt seg selv. Jeg syns det er en fin øvelse å starte med for å lære han å tilby adferd osv. som vil bli nyttig i videre trening. Innkalling trener vi også på litt daglig ☺️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...