Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Tonje skrev:

I dag må jeg kjøpe bursdagsgave til eldste tantebarnet på 4 år. Håper jeg finner noe kjapt, det siste året har jeg blitt litt allergisk mot shopping og bli veldig sliten av det :yawn: Gruer meg til julegaveshoppinga :wacko:

Før da jeg var ungdom elsket jeg å gå i byen i timevis å shoppe, men nå er bare tanken på shopping helt forferdelig. Utenom nettshopping da, det klarer jeg fint :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

31 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Pippin er pjusk for tida, og jeg klarer ikke å bestemme meg for om han bare er frossen på grunn av vinter og gammelt trehus. Det er mye småskjelving, står litt sånn sammenkrøket, gjerne med hengende hale. Men når vi går tur er han rimelig kvikk i bevegelsene og ivrig. Jeg bruker å lese hundene mine bra synes jeg, men nå er jeg litt usikker. Får vel ta en liten sjekk hos vet hvis det ikke blir bedre snart tror jeg.

Kan sikkert være lurt å ta en liten sjekk ja. Når de er såpass gamle er det liksom så mye rart som kan dukke opp. 

Og apropos sjekk... Det kan være greit å ta en ekstra sjekk på hva det er man driver med... eller rettere sagt HVOR :aww: Skulle begynne med en ym-plan for kontrollstasjon på Ørje - fant hvor den var, sjekket alle databaser og greier... og oppdager bare litt tilfeldig at ups... jeg hadde sjekket opp Tollstasjon på Ørje jeg, ikke kontrollstasjon :aww:. Jammen godt jeg ikke hadde kommet lenger liksom.... :icon_redface:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Siri skrev:

Kan sikkert være lurt å ta en liten sjekk ja. Når de er såpass gamle er det liksom så mye rart som kan dukke opp. 

Og apropos sjekk... Det kan være greit å ta en ekstra sjekk på hva det er man driver med... eller rettere sagt HVOR :aww: Skulle begynne med en ym-plan for kontrollstasjon på Ørje - fant hvor den var, sjekket alle databaser og greier... og oppdager bare litt tilfeldig at ups... jeg hadde sjekket opp Tollstasjon på Ørje jeg, ikke kontrollstasjon :aww:. Jammen godt jeg ikke hadde kommet lenger liksom.... :icon_redface:

Pitteliten forskjell?? Fant den i vegkart jeg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Kristiin skrev:

Må nesten spørre orakelet, og det tror jeg at jeg finner her inne :sleep: 

Noen har vært dårlig i magen i 3 dager nå, værst i dag synes jeg. Hun spiser nesten ikke, fått i henne litt tørrfor/ris, hun uffer seg litt, la merke til at magen bråket en del i dag, og alt bare renner ut av henne.. Hun prøver å gå på do hele tiden, og klarer ikke å holde seg natten gjennom. 

Hva tror dere? Kjør på med ris/fiskeboller/loff-mat og zoolac en stund til? Blir jo litt bekymra siden andre dyret en gang fikk infeksjon i mage, tarm og endeåpning- og det starta slik. Hvor lenge bør jeg la det gå før vi drar til dyrlege liksom :P

 

Når Harly hadde voldsom diaré så fungerte ikke noe probiotika, men flytende kull gjorde susen. Ikke gi fiskeboller, det er tilsatt himla mye salt. Gi  heller ovekokt ris og gulrøtter,  samt kokt kylling eller hvit fisk i små måltider.

Ville også ha gitt skålene en grundig vask sånn at det ikke ligger enn bakterier igjen der. Dersom probiotika fungerer skal den virke alt etter ca 20 min, og man kan gi litt mat etter en halvtime. 

(Var på førstehjelpskurs for hund for noen år siden og dette fortalte vetrine ren der. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Pippin er pjusk for tida, og jeg klarer ikke å bestemme meg for om han bare er frossen på grunn av vinter og gammelt trehus. Det er mye småskjelving, står litt sånn sammenkrøket, gjerne med hengende hale. Men når vi går tur er han rimelig kvikk i bevegelsene og ivrig. Jeg bruker å lese hundene mine bra synes jeg, men nå er jeg litt usikker. Får vel ta en liten sjekk hos vet hvis det ikke blir bedre snart tror jeg.

Ta en sjekk. Når Freya var lik så hadde hun muskulære smerter i ryggen, og ble fin etter litt smertestillende.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Pitteliten forskjell?? Fant den i vegkart jeg... 

Bittelitt liksom :lol: Jeg stusset over at kartet jeg fikk ikke helt stemte overens med kartet på tollstasjonen sjø - men det var ikke HELT ulikt heller :lol: Men da jeg bare fikk beveget meg tilbake til Ørje, så ble alt så meget bedre :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har migredoktoren kapitulert, jeg kaster opp av de forebyggende om jeg ikke tar kvalmestillende :lol: trappe ned forsiktig og prøve betablokkere istede. Han har plan c, d og e hvertfall om det ikke hjelper,  men må gi det tid for å komme opp i riktig dose, vil helst slippe mest mulig bivirkninger.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Snoffe skrev:

Jeg har en regel, og det er at hvis hunden sin almentilstand blir dårlig når hunden har diare så ringer jeg dyrlegen å hører hva de tenker. 

Ellers så gir jeg gjerne litt skånekost hvis det pågår over flere dager. Bruker zoolac eller canikur, og hvis jeg ikke har det i huset så gir jeg to spiseskjeer med biola naturell. Det gir jeg sammen med en liten neve tørrfor eller fiskeboller, også får han mat hver andre til 3 time i et døgn ca. Hunden liker ikke ris, så det kan jeg glemme. Det var dette jeg fikk anbefalt av dyrlegen til min meget kresne border collie når han var dårlig (noe har var ofte).

 

Allmentilstanden er forsåvidt bra, virker bare litt stakkarslig fordi magen er vond :P

Men mat annenhvertime? Det gikk jo litt i mot rådet om ingen mat :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kristiin skrev:

Allmentilstanden er forsåvidt bra, virker bare litt stakkarslig fordi magen er vond :P

Men mat annenhvertime? Det gikk jo litt i mot rådet om ingen mat :lol:

 

:lol: Så var det vel noe med at mange veier fører til rom :lol:  

Men det er det jeg fikk beskjed om å gjøre av min dyrlege når jeg hadde border collien, så har valgt å holde fast ved det da jeg føler det fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Hvor lang tid tar det vanligvis å få omregistrert valp?

Når twist ble omregistrert var det gjort på et døgn. Gammel eier sendte inn eierskifte, jeg bekreftet opplysningene på min side (mail fra nkk) og dagen etter var han registrert på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Kristiin skrev:

Hva tror dere? Kjør på med ris/fiskeboller/loff-mat og zoolac en stund til? Blir jo litt bekymra siden andre dyret en gang fikk infeksjon i mage, tarm og endeåpning- og det starta slik. Hvor lenge bør jeg la det gå før vi drar til dyrlege liksom :P

 

Jeg ville gitt zoolac/canicur/prokolin og droppet "menneskemat" og heller kjøpt et gastro tørr/våtfòr. Man blir ganske så slapp av diare og tenker da at et fòr som er skånsom mot mage/tarm og tilpasset slike tilstander er bedre enn type loff som ikke gir en dritt næring. Man trenger næring når man er syk og det får man fint lite av i loff og overkokt ris. Heller flere og små måltider enn få og store slik at magen ikke får for mye å jobbe med av gangen. Hvis det ikke bedrer seg i løpet av et par dager hadde jeg oppsøkt veterinær. God bedring til vofsen :) 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man tar en stor slurk kaffe, får hosteanfall og jobber for å ikke sprute kaffe utover alt og bare lykkes delvis, da snyter man ut kaffe etterpå... [emoji15]


Sent from my iPad using Tapatalk

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Krutsi skrev:

Det er egentlig veldig enkelt.. vanskelig å forklare da.. men du legger opp maskene du vil ha, og så midt på, drar du en liten løkke av rundpinnetråden ut der.. på den måten har du delt arbeidet ditt i to og lagt det dobbelt.. skjønner? Så begynner du å strikke bare vanlig rundt, men hver gang du er ferdig med den ene halvparten, drar du løkka fra den andre siden liten slik at du får til å strikke på den ene siden.. 

veldig dum forklaring, men prøv.. se for deg at du skal bare strikke rundt og arbeidet ditt skal på en måte være lagt dobbelt.. 

 

Jeg så som sagt på flere filmer, men jeg fikk det ikke til å overføres til mine rustne hender når jeg satt med pinne og nøste.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tøfflus skrev:

Jeg ville gitt zoolac/canicur/prokolin og droppet "menneskemat" og heller kjøpt et gastro tørr/våtfòr. Man blir ganske så slapp av diare og tenker da at et fòr som er skånsom mot mage/tarm og tilpasset slike tilstander er bedre enn type loff som ikke gir en dritt næring. Man trenger næring når man er syk og det får man fint lite av i loff og overkokt ris. Heller flere og små måltider enn få og store slik at magen ikke får for mye å jobbe med av gangen. Hvis det ikke bedrer seg i løpet av et par dager hadde jeg oppsøkt veterinær. God bedring til vofsen :) 

Enig med deg. Jeg har aldri droppet å gi hundene mat når de har vært dårlig i magen. Så lenge de spiser så får de. Kan ikke være mye behagelig å gå rundt å være tufs OG kjempesulten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Raksha skrev:

Ser på ekstreme gjerrigknarker og er målløs. :o  Heller vann i toalettet en gang i uka, tørker seg med avispapir istede for toalettpapir osv. Må jo være overdrevet for underholdningsverdien... 

 

Sykt :lol: Kanskje vi også skulle begynt sånn, 34,000 for operasjonen... :icon_redface: Men etter direkteoppgjør med agria ble det 11,000 å betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

 

Sykt :lol: Kanskje vi også skulle begynt sånn, 34,000 for operasjonen... :icon_redface: Men etter direkteoppgjør med agria ble det 11,000 å betale.

Sykt ja... Vet ikke helt om toalettflushing er der jeg vil spare... Men en sparte 40 dollar i året på å ta ut lyspæra i kjøleskapet :lol: Starte der? Auch - godt med forsikring, men 11 000 er jaggu mer enn nok da! Masse god bedring til Lunamor, satser på at hun er frisk og rask igjen snart :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...