Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå -oktober

Recommended Posts

Skrevet
8 minutter siden, Bjornal skrev:

Gaaaah, det der er sånn kaldt nedover ryggen lesing det...

Jeg brukte forresten opp whippeten grundig i dag. Det lukter IKKE godt i den armhulen, så hu må være ganske kaputtski! :)

5b4d5cc752fbf910aaa987bbc60be160.jpg

Det er absolutt ikke kult.. 

• Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.   Musikeren og jeg forlovet oss i går!! Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i

Dere er sikkert lei av kjolepratet mitt nå, men ville bare dele at jeg har hentet den, og den passet!    

Nico forsvant plutselig ut i gangen, så jeg måtte gå etter for å sjekke hva han dreiv med... Kurva har stått der i evigheter, og han har ikke engang vært i nærheten av den tidligere. Så jeg aner

Posted Images

Skrevet
2 timer siden, Perfect Image skrev:

Nå ser jeg på You are not you, nettopp startet. Fin dag på kurs med Arya, skal fortsette å trene :) Kjenner kroppen er sliten etter en lang dag.

Den så jeg også på. Jeg pleier ikke å se sånne tåreperser, så Lady ble stresset rundt meg etterhvert som jeg tørket flere og flere tårer :lol: Hun ville helst helt oppi fjeset mitt og vaske for meg :lol: 

Skrevet

Whuhuu! Endelig fått siste akvariet dit jeg skal ha det :D Så nåå er jeg happy med innredningen av stua, endelig! :D

Og veldig fornøyd med gulvet, litt småfeil her og der etter legging, men ingenting som skjemmer, og jeg slapp å legge det selv :lol:  

Nå har jeg skrekkelig vondt i høyrearmen og har leamus i øyelokket så tror jeg skal kaste inn håndkleet og tusle under dyna straks. 

Guest Christine
Skrevet

Endelig hjemme! Sliten etter lang helg med lange dager og en del timer bak rattet, men så verdt det uansett! Man blir liksom aldri lei av å se så mye bra ag på en og samme plass! :) 1 år til neste gang vi inntar Kongsvinger, og jeg gleder meg selvfølgelig allerede :ahappy: 

Skrevet

Gubben er på jobb, og jeg prokrastinerer ryddinga jeg lovte han å være ferdig med... :aww: Men hey, har i det minste fått målt opp vinduer, så nå er ihvertfall utbytting til gardin-stenger ferdig planlagt! :lol: (Vi har noen utrolig plagsomme lameller som bare er i veien, jeg vil ha normale gardiner...)

Skrevet

Akkurat nå ser det ut til at det har løst seg med leie av leilighet. Det blir litt dyrere enn det vi hadde sett for oss, men vi må visst opp i den prisen om vi skal ha 2 soverom og nærhet til sentrum. Smått letta, begynte å bli stressa da det er 5 uker til vi skal flytte :D

• Like 9
Skrevet

Sitter og venter på snekkeren som sa han skulle komme 8. 8.44 nå. Dritirriterende! Og jeg har ikke nummeret fordi det er huseier som har styringa på dette. Har ikke noe frokost eller noe her fordi jeg hadde bare regnet med å stå opp og dra bort med en gang.

Skrevet

Helga har faktisk gjort at jeg nå har sykt lyst til å prøve ut to nye hundesporter :D både barmark og agility tror jeg hadde passet min store dust bra :D 

Så da spørs det om det må bli agilitykurs (ev handlingkurs - tror jeg skal starte der) til våren og kanskje vi må sette oss hårete mål for neste år og starte barmarksdrag :D 

• Like 3
Skrevet
13 timer siden, Line skrev:

Klesvask hengt opp, vask nr to satt på. Den skal tromles, så den slipper jeg i alle fall å henge opp. Da gjenstår bare å skifte på senga, så er dagens dont utført. Bytte til vinterdyne nå, tenker jeg :aww: 

Tørketrommelen min er i ustand. Jeg har satt på en diger vask med kluter, truser og hvite sokker. Så jeg håper inderlig at den delen som måtte skiftes kommer i dag.

Skrevet

Så koselig å våkne opp med hund i senga igjen. Kenzie har vært skyggen min siden jeg kom hjem i går, herlighet for en gjensynsglede! Fine hunden min [emoji173]️

• Like 4
Skrevet

Jeg skal straks kjøre datterbarnet på skolen, siden det er togstreik og toget hennes ikke går :)

I helgen har vi vært på @Gråtass-kurs, og jeg er veldig fornøyd med verdens beste Ali-baluba! Hun er så lettlært at det er nesten litt skummelt, og hun syns det er morsomt å få bruke hodet sitt litt (selv om hun blir sliten og sur av det :P ). Her jobber vi med fvf :ahappy: 

14732344_10206775410658906_3115672794263

Fineste bebi :heart: 

Guest Klematis
Skrevet

Jeg må slutte å sove for lenge, veit jo at jeg blir helt ødelagt av det. Dumma! Det regner ute, og en liten lapp har kjempelyst til å ut på tur. Det har ikke jeg, men jeg skal jobbe i kveld, så jeg må nesten.

Skrevet

Uno har fått løpe tulling i skogen i regnet og ligger nå våt men fornøyd ved siden av meg med en bit spiserør å tygge på. Jeg er litt mindre fornøyd med å være våt, men blir sikkert bedre etter en varm dusj :ahappy:

Skrevet

Så trøtt nå! Hvems ide var det å holde forelesninger kl.08 på mandag morgen? :yawn:

• Like 1
Skrevet

Om en times tid triller jeg bur, med hund i arma og bag over skulderen, til flyplassen. Det skal ikke bli deilig med tre dager hjemme, men forhåpentligvis maser de litt mindre om besøk. Dusje og pakke først :rolleyes: 

Skrevet

Mann og hund løper på fjell, mens jeg har vogntjeneste. Vi har tuslet en time på humpete veier og nå sitter jeg i solveggen og slapper av. Kommer det en lyd fra vogna må jeg bare bort og rugge litt på den. Det er ikke så verst, det heller. Håper mannen sparer noen sjokoladekjeks til meg også, da...

Guest *Kat84*
Skrevet

I går endte jeg opp på middagsbesøk hos ene broren min og hans nye forlovede. 
Forsmak på årets juleribbe :D  
Hentet søstera mi og samboeren også når jeg først måtte kjøre, og de ble med tilbake her til meg igjen. 
Gutta var veldig begeistret for å få besøk, selv om det ble sent på kveld. :P 

Akkurat nå så sitter jeg å gjesper og fryser. Halsen kjennes ikke helt OK ut. Det passet jo veldig fint når jeg skal jobbe 2 dager i Stavanger, og det visstnok blir veldig mye mer jobb enn ellers på flyplassen fra denne uka og ut året :pinch: 

Nå moter jeg meg opp til å gå tur i vind og 9 grader. Som om jeg ikke var kald nok liksom.... Usj. 

Skrevet

Fy så uggent ute, fristet absolutt ikke med tur men Tuva var full av **** så da ble det en time baki skauen der de løp etter fantasidyr :lol:

Skrevet

Da har jeg kjørt barnet på skolen, vært på butikken og handla, sendt en mail om hannhunder og spist lunsj, så da føler jeg meg litt effektiv, jeg :P Hadde jeg vært riktig så flink, hadde jeg sikkert rydda på kjøkkenet også :ahappy: 

Skrevet

Skumleser lokalavis og stopper opp ved en artikkel om ny prostituert kultursjef. Neida, hun var bare konstituert :pinch: Legge seg litt kanskje...

• Like 13
Skrevet

Det er jo pokker ikke mulig å få noe som helst hjelp fra NAV for tiden.... :sint_01: Håper hun drittkjerringen ringer i dag, for dette skal jeg klage på, nok en gang.,.... Som at det ikke holder med 2 klager inne hos NAV allerede.... :sint_01:

Trodde at når man mistet jobben, så har man krav på noe slags hjelp fra NAV......men den gang ei..... :gaah:

Skrevet

Phuh, skulle egentlig opp tidlig i dag for å starte på siste runde med slakting. Men var oppe med lillemor, og konkluderte med at detta gikk ikke, så fryktelig vond og sliten, så gikk å la meg igjen da Bonden hadde kontroll... Våkna igjen halv 1 :o  Slakt får vente til i morgen. Ordne litt mer på kjøkken og sånt i dag tenker jeg. 

Hunder er luftet og jeg har fått i meg frokost og kaffe, så ut og slippe ut gakkene  litt tror jeg - uffelt vær ute men ikke minusgrader så de kan få være ute noen timer og leke med vann. :ahappy: 

Guest Klematis
Skrevet

Haha,det er så herlig å hoste på seg kink i nakken når man går tur:P

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...