Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå -oktober


Gjest
 Share

Recommended Posts

...sitter jeg kjenner på om jeg blir syk eller ikke. Hater den følelsen! Og i tillegg vet jeg at jeg skal jobbe alene hele uken + kurs i morgen. Så om jeg blir syk så er vi i "big trouble" på jobb. Jeg vet det ikke er "mitt problem", men hadde vært greit å ikke bli syk akkurat denne uken. Kan vi ikke ta neste uke? Da jobber jeg dagtid :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.   Musikeren og jeg forlovet oss i går!! Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i

Dere er sikkert lei av kjolepratet mitt nå, men ville bare dele at jeg har hentet den, og den passet!    

Nico forsvant plutselig ut i gangen, så jeg måtte gå etter for å sjekke hva han dreiv med... Kurva har stått der i evigheter, og han har ikke engang vært i nærheten av den tidligere. Så jeg aner

Posted Images

34 minutter siden, JeanetteH skrev:

...sitter jeg kjenner på om jeg blir syk eller ikke. Hater den følelsen! Og i tillegg vet jeg at jeg skal jobbe alene hele uken + kurs i morgen. Så om jeg blir syk så er vi i "big trouble" på jobb. Jeg vet det ikke er "mitt problem", men hadde vært greit å ikke bli syk akkurat denne uken. Kan vi ikke ta neste uke? Da jobber jeg dagtid :P 

God bedring! Jeg tror kanskje ikke basselusker kan plottes inn i kalenderen der det passer best...

34 minutter siden, Klematis skrev:

Må seriøst vurdere å skaffe meg en blåser eller noe annet effektivt. Er så stas når dyret rister seg så mitt hvite stuebord er full av svarte prikker:ahappy:

Duk er billigere :D

Nå har jeg fått gjort ti punkt, og det verker i ankelbruddet - og i motsatt bein, siden jeg har avlastet en del mens jeg sto. Men da har jeg fått opp ei vegglampe til i stua i en krok som brått ble veldig mørk i høsten, og jeg har fått opp mer lys i en mørk gang. Mangelen på stikkontakter førte til at ei batteridreven lyslenke er stiftet fast. Det ble litt julefølelse, men da ser jeg i det minste hva jeg gjør i gangen.

Jeg hadde lyst på eplekake, men mangler smør. Kan jeg bruke rapsolje?

24 kubbe- og telys er tent i stua - fine høstkosen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
2 timer siden, Paranomia skrev:

Tror jeg herved gir opp livet. 

Han hadde vært på Audi igjen og bedt om en pris på ALT som var galt med bilen og som han mener vi seeelvsagt skal fikse. 
Blant annet: slitt setebelte, steinsprut i frontruta, xenonpære som begynner å bli dårlig, bulk som var der når han kjøpte den som han fikk beskjed om men den var visst større enn han klarte å se da han var her, og rust som han SÅ og presiserte da han var her. Og ABS sensoren selvsagt. 

38.000 kr kom herligheten på. Bilen ble solgt for 61.000.

 Hei advokat og forliksrådet, her kommer vi igjen... 

Forstår denne kjøperen i det hele tatt hva "selges som den er" betyr? 

Stå på, dette skal dere definitivt ikke akseptere på å betale. 
Og slitt setebelte? Var ikke bilen over 10 år gammal? Og en xenonpære... Det hadde han måttet kjøpe til syvende og sist uansett. En enkel steinsprut i frontruta er vel gratis å fikse om det er slik at det kan lappes i. Det er det i hvert fall hos en aktør her hvor jeg bor. 


Akkurat nå er jeg stappmett. Det ble chili til middag. Og det er så godt at det er vanskelig å stoppe! :drool:  Nå kunne jeg faktisk gått å lagt meg :aww: Men det går ikke, for jeg må gå en tur til før jeg tar kveld :P 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, *Kat84* skrev:

Forstår denne kjøperen i det hele tatt hva "selges som den er" betyr? 

Stå på, dette skal dere definitivt ikke akseptere på å betale. 
Og slitt setebelte? Var ikke bilen over 10 år gammal? Og en xenonpære... Det hadde han måttet kjøpe til syvende og sist uansett. En enkel steinsprut i frontruta er vel gratis å fikse om det er slik at det kan lappes i. Det er det i hvert fall hos en aktør her hvor jeg bor. 
 

Nei, for han mener det er noe vi har holdt tilbake av informasjon. Man kan ikke holde tilbake informasjon man ikke har. :lol: Vi har vært dønn ærlige med han fra dag 1. 

Bilen ble kjørt maks 100km etter EU-godkjenningen. Steinspruten kan ha dukket opp etter han hadde kjøpt den forsåvidt, for vi kjenner ikke til noen steinsprut. At xenonpæra begynner å bli dårlig er hans ansvar å sjekke. Det også. Og det samme med setebelte. :P Han kikket på den, presiserte at det var rust der, der og der, og allikevel mener han at vi har lurt han fordi det var mer rust enn han trodde. Han og de andre som kikket på og prøvekjørte bilen må jo ha vært blinde når de gikk over den...

Jeg blir helt fysisk dårlig av dette, orker virkelig ikke mer piss nå. Har spydd som en gris siden vi fikk vite det og har sammenlagt 8 timer søvn. Er ikke laget for sånt stress jeg :P 
Jeg VET jo at vi har en sterk sak, men jeg blir helt dårlig likevel... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
7 minutter siden, Paranomia skrev:

Jeg blir helt fysisk dårlig av dette, orker virkelig ikke mer piss nå. Har spydd som en gris siden vi fikk vite det og har sammenlagt 8 timer søvn. Er ikke laget for sånt stress jeg :P 
Jeg VET jo at vi har en sterk sak, men jeg blir helt dårlig likevel... 

Jeg forstår deg godt jeg :hug:  
Hvis bilen er i så dårlig stand burde han jo gått med på å heve kjøpet, og få pengene tilbake igjen. 
Men når han vil at dere skal betale for verksted og få den i tipp topp stand så sier det meg at han her er en luring. 

Dette kommer til å gå helt fint! Selv om jeg vet hvordan stress kan sette seg i kroppen og ødelegge både helse og nattesøvn :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, *Kat84* skrev:

Jeg forstår deg godt jeg :hug:  
Hvis bilen er i så dårlig stand burde han jo gått med på å heve kjøpet, og få pengene tilbake igjen. 
Men når han vil at dere skal betale for verksted og få den i tipp topp stand så sier det meg at han her er en luring. 

Dette kommer til å gå helt fint! Selv om jeg vet hvordan stress kan sette seg i kroppen og ødelegge både helse og nattesøvn :( 

Takk :) 

Problemet nå er at han mener vi skal betale tilbake han no matter what, han har jo tross alt styrt så mye med den bilen og han har jo tross alt kjørt den helt hjem. Og tatt seg fri fra jobben for å sjekke den på Audi... 

Han har forsåvidt ikke betalt heller, han har bare skrevet i kontrakten at han skal sette det inn på billånet. Men det nekter han jo selvsagt nå siden vi ikke reparerer alt for han. 
Biltilsynet i morgen så får se da om de kan gjøre noe med saken selv om han blånekter for at bilen skal registreres på han før vi har utarbeidet "feilene". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Akkurat nå, Paranomia skrev:

Takk :) 

Problemet nå er at han mener vi skal betale tilbake han no matter what, han har jo tross alt styrt så mye med den bilen og han har jo tross alt kjørt den helt hjem. Og tatt seg fri fra jobben for å sjekke den på Audi... 

Han har forsåvidt ikke betalt heller, han har bare skrevet i kontrakten at han skal sette det inn på billånet. Men det nekter han jo selvsagt nå siden vi ikke reparerer alt for han. 
Biltilsynet i morgen så får se da om de kan gjøre noe med saken selv om han blånekter for at bilen skal registreres på han før vi har utarbeidet "feilene". 

Hent bilen. Man sender da vitterlig ikke fra seg en bil som ikke er betalt. Det er jo idioti.  Vær snill å si at dere fikk penger før han tok med seg bilen..... please. Hvis ikke så har dere jo ikke noe å slå i bordet med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Belgerpia skrev:

Hent bilen. Man sender da vitterlig ikke fra seg en bil som ikke er betalt. Det er jo idioti.  Vær snill å si at dere fikk penger før han tok med seg bilen..... please. Hvis ikke så har dere jo ikke noe å slå i bordet med. 

Vi har bare en kontrakt på at han skal betale inn summen på lånet. Vi skal betale inn restlånet så sikkert derfor det ble gjort som det ble gjort. Akkurat dèt er vel det eneste vi ikke sliter med tror jeg, for hvis vi får registrert bilen over på han sender vi kopi av kontrakten til banken og de setter hele lånet over på han. Det har banken bekreftet. Men så var det det å få registrert bilen over på han da...  

Jeg vet det er idioti. Jeg vet det så vanvittig godt :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Line skrev:

Hvordan går det med rettebunken? :lol: 

Ellers så ligger det an til popcorntråd på Hund i Trondheim igjen, for dere som er medlemmer der. Blandingtispe som leter etter hanne, løpetiden har startet...

Halve bunken er rettet og elevene tilgav meg da jeg forklarte at bunken ikke ble med hjem i ferien fordi jeg var syk på fredag. :aww:

Kjempebra møte, men nå er jeg dautrøtt. :yawn:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg her i verden som faktisk oppriktig ikke ønsker å gå tur alene i mørket nå, fordi jeg bare ikke klarer tanken på å møte en idiotunge kledd i klovnekostyme? :icon_redface: Jeg har ikke noe bøs hund eller noe forsvarsverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Er det bare jeg her i verden som faktisk oppriktig ikke ønsker å gå tur alene i mørket nå, fordi jeg bare ikke klarer tanken på å møte en idiotunge kledd i klovnekostyme? :icon_redface: Jeg har ikke noe bøs hund eller noe forsvarsverk.

Jeg har bøs hund ( :lol: ) men hadde nok vært litt mer på vakt om jeg var uten. Ikke fordi jeg er redd for å bli skadet eller noe, men jeg er latterlig lettskremt uavhengig av kostymer..  Skvetter av vanlige folk på butikken liksom.. 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg her i verden som faktisk oppriktig ikke ønsker å gå tur alene i mørket nå, fordi jeg bare ikke klarer tanken på å møte en idiotunge kledd i klovnekostyme? :icon_redface: Jeg har ikke noe bøs hund eller noe forsvarsverk.


Neida. Her også. Som om jeg ikke var redd nok på turer i mørket alene ellers liksom.
Men siden jeg har hund og er veldig glad i å gå tur og mulighetene til å gå i lyset nå på vinteren blir begrenset, så har jeg bestemt for og ikke la meg stoppe av det og har heller lagt masse planer for hva jeg gjør hvis om.

Men på halloween, da skal jeg IKKE ut alene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
13 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Er det bare jeg her i verden som faktisk oppriktig ikke ønsker å gå tur alene i mørket nå, fordi jeg bare ikke klarer tanken på å møte en idiotunge kledd i klovnekostyme? :icon_redface: Jeg har ikke noe bøs hund eller noe forsvarsverk.

Nei du er ikke alene. 
Kan ikke si at jeg er livredd akkurat. Men har ikke veldig lyst til å treffe på en skitunge som skal tøffe seg. Og det er av den enkle grunnen at hvis Sjef finner ut at han skal forsvare meg og skremmer skitungen er jeg redd for at klovnen kan kreve ham avlivet. 
Alle sakene som har vist hvor lite man har å stille opp med om man har en hund som rekker over kneet og naboen ikke liker den har gjort meg redd også for klovner :aww: 

Akkurat nå er jeg litt skuffet. 
Meldte på D4A, og gledet meg til å ta turen og besøke en venninne som jeg skulle overnatte hos. Men når jeg sier i fra at nå har jeg meldt på så hadde hun ombestemt seg og skulle ikke stille likevel. Men kunne jo prøve å komme og heie på meg da! :pinch: 
Så nå må jeg finne hotell i akseptabel avstand. 
Det blir jo lett. Det er jo så liten utstilling at :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Paranomia skrev:

Takk :) 

Problemet nå er at han mener vi skal betale tilbake han no matter what, han har jo tross alt styrt så mye med den bilen og han har jo tross alt kjørt den helt hjem. Og tatt seg fri fra jobben for å sjekke den på Audi... 

Han har forsåvidt ikke betalt heller, han har bare skrevet i kontrakten at han skal sette det inn på billånet. Men det nekter han jo selvsagt nå siden vi ikke reparerer alt for han. 
Biltilsynet i morgen så får se da om de kan gjøre noe med saken selv om han blånekter for at bilen skal registreres på han før vi har utarbeidet "feilene". 

Hvis den ikke er omregistrert og ikke betalt, så kan du jo melde bilen stjålet.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Og deeer fikk pengene bein å gå på! 
Jeg fant billig hotell bare 15 minutter fra Varemessa. I underkant av 1300 kroner for opphold fra fredag til søndag er absolutt ikke å forakte. At det er 500 kroner pr døgn for å ha hund der er ikke så nøye. Jeg skal fint klare å få valuta for de pengene :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Krutsi skrev:

Hvis den ikke er omregistrert og ikke betalt, så kan du jo melde bilen stjålet.. 

Kan vi det selv om vi sitter på en kontrakt som sier at den er "hans"? Det sa ikke advokaten noe om, men skal høre med han i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Paranomia skrev:

Kan vi det selv om vi sitter på en kontrakt som sier at den er "hans"? Det sa ikke advokaten noe om, men skal høre med han i morgen. 

Det er ikke hans vare så lenge han ikke har betalt for den.. ring politiet, forklar de saken og spør om du kan melde bilen stjålet eller om de kan bistå for å hente bilen hjem. Så henter du bilen og selger den på nytt.. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liiiiiitt småstressa, ja. Åpen invitasjon om å være med på øysanking i morgen, problemet er bare at vedkomne ikke har svart siden innlegget ble lagt ut, så jeg aner ikke når og hvor. Sist vi skulle være med, men ble syk, var det snakk om avreise hjemmefra 0630. Ikke særlig keen på å stå før 06 for så å finne ut at det blir seinere eller vi ikke rekker å være med :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ozzy skrev:

Jeg har bøs hund ( :lol: ) men hadde nok vært litt mer på vakt om jeg var uten. Ikke fordi jeg er redd for å bli skadet eller noe, men jeg er latterlig lettskremt uavhengig av kostymer..  Skvetter av vanlige folk på butikken liksom.. 

Men tenk så gøy om det spretter en klovn ut av en busk når du går tur med canariedyret :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnnikenK skrev:

Ja, det er litt kjedelig, men det er jo ikke sikkert hun utvikler nye. Og så må jo vi bare være flinke til å undersøke henne - og det er jo ikke så vanskelig, siden hun elsker å ligge på rygg og bli kost på magen. Hun er jo også ganske slank, så det bør ikke være vanskelig å oppdage om det kommer nye kuler. Det jeg er mest bekymra for er om det blir gjentatte operasjoner. Det er ikke noe særlig, tenker jeg. 

Nei, det er det ikke, men vi krysser fingrene for at det ikke er noe som trenger å gjentas! Hun skal bli en gammel dame, hun! 

7 timer siden, AnnikenK skrev:

Nå har jeg badet Supra og det er ikke lett å gjøre alene. Ikke fordi hun er umulig og ikke vil stå i badekaret, men det er jo så deilig å bli dusja i lunka vann, så da sovner hun. Og når man sovner stående, så detter man :D:wub: 

:lol: Rare hunden :ahappy: 

2 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

Er det bare jeg her i verden som faktisk oppriktig ikke ønsker å gå tur alene i mørket nå, fordi jeg bare ikke klarer tanken på å møte en idiotunge kledd i klovnekostyme? :icon_redface: Jeg har ikke noe bøs hund eller noe forsvarsverk.

Jeg tenkte jeg skulle nynne på den klovnesangen jeg: 

Kanskje de begynner å kaste kake i ansiktet på hverandre eller seg sjøl, sykle på enhjulinger og snuble med hodet i tønner og sånt, fordi det er sånne klovnetvangstanker? :lol: 

Jeg har hund som virker avskrekkende, og jeg har ikke tenkt å fortelle evt klovner at hun egentlig er ei pyse, så jeg tipper vi får gå i fred :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...