Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå -oktober


Gjest
 Share

Recommended Posts

21 minutter siden, bie skrev:

Solgte nettop bil selv og kjenner jeg hadde klikka litt hvis jeg fikk den beskjeden :sleep:
Er det en gammel bil? Den jeg solgte gikk for 25.000 så jeg kryssa av for "selges som den er" i kontrakten, da kan de liksom ikke komme etterpå med sånt når de fikk prøvekjøre den ordentlig og kikke på det de ville før de tok den med. Men det er vel kanskje ikke så vanlig å selge nyere biler med den avtalen. 

Lykke til uansett, håper det ordner seg :)

2006 modell, så fryktelig gammel er den ikke. Han så på den, prøvde den og alt var tipptopp sa han. Så fikk vi telefon i dag om det motsatte, var aaalt for mye rust på den. Javel, han og tre personer til kikket på den før de skrev kontrakt såeh. I kontrakten står det både at han har sett over, prøvd den og "selges som den er". 
Blir nok advokatmat, venter på telefon nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.   Musikeren og jeg forlovet oss i går!! Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i

Dere er sikkert lei av kjolepratet mitt nå, men ville bare dele at jeg har hentet den, og den passet!    

Nico forsvant plutselig ut i gangen, så jeg måtte gå etter for å sjekke hva han dreiv med... Kurva har stått der i evigheter, og han har ikke engang vært i nærheten av den tidligere. Så jeg aner

Posted Images

Siden det er lørdag og hjernen er på ferie, så fikk jeg for meg følgende: er det en søringting å si "prompet"? Hvor langt nord kommer du før "promp" går over til "fjert"? :lol:

Jeg klarer ikke se for meg en nordlening si "kafan, e det du som har PROMPA?" :lol:  Faktisk ville han vel helst sagt "e det du som har fesse?" :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Siden det er lørdag og hjernen er på ferie, så fikk jeg for meg følgende: er det en søringting å si "prompet"? Hvor langt nord kommer du før "promp" går over til "fjert"? :lol:

Jeg klarer ikke se for meg en nordlening si "kafan, e det du som har PROMPA?" :lol:  Faktisk ville han vel helst sagt "e det du som har fesse?" :ermm:

I Bergen så går det i prompet. I min trønderske familie sier de fjertet :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er lørdag og hjernen er på ferie, så fikk jeg for meg følgende: er det en søringting å si "prompet"? Hvor langt nord kommer du før "promp" går over til "fjert"? :lol:
Jeg klarer ikke se for meg en nordlening si "kafan, e det du som har PROMPA?" :lol:  Faktisk ville han vel helst sagt "e det du som har fesse?" :ermm:


Hedmarking og sier Hvem feis? Eller Er det du som har fesi? [emoji23]


Sent from my iPad using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i rogaland tror jeg de fleste sier fis. Eller "feis du", eventuelt "Va det du så slapp ein?" Til tider blir det også brukt "gassing" eller "herregud så du gasse". :lol: 
I min oppvekst er jeg ganske sikker på at vi sa mer promp, sunnmørske foreldre og bodde mine første år i Ålesund. 

--------------------------------

EDIT så jeg ikke dobbeltposter. 

Jeg er himla valpesyk, men har også litt valpeangst. Rocky nærmer seg 10år, det vil si at det snart er 10år siden jeg hadde valp sist. Tenk alt jeg har fortrengt og glemt av valpeoppdragelse?! Selvom han er en særing så kan han jo alt jeg ber ham om og jeg kan stille krav osv, og visse ting lurer jeg på hvordan i alle dager jeg lærte ham. :lol:  Så vanskelig kan det ikke være med valp altså, men.... :ermm: Smiley, flatvalpen til en bekjent eeeeeeelsker å bite og leke med hår f.eks, det hadde jeg helt glemt at Rocky også likte. Kunne jo ikke legge meg ned på gulvet på flere måneder, han hang jo i hodet på meg ved første anledning. :lol:  Lurer på hva mer jeg har fortrengt utenom uhell inne og den evinnelige valpebitinga. Kan f.eks ikke huske at vi var ute med ham nattestid? Kan hende mammsen gjorde det da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Siden det er lørdag og hjernen er på ferie, så fikk jeg for meg følgende: er det en søringting å si "prompet"? Hvor langt nord kommer du før "promp" går over til "fjert"? :lol:

Jeg klarer ikke se for meg en nordlening si "kafan, e det du som har PROMPA?" :lol:  Faktisk ville han vel helst sagt "e det du som har fesse?" :ermm:

Prompet, eller feis, her i Bergen. A endinger driver vi ikke med :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Siden det er lørdag og hjernen er på ferie, så fikk jeg for meg følgende: er det en søringting å si "prompet"? Hvor langt nord kommer du før "promp" går over til "fjert"? :lol:

Jeg klarer ikke se for meg en nordlening si "kafan, e det du som har PROMPA?" :lol:  Faktisk ville han vel helst sagt "e det du som har fesse?" :ermm:

Ingen promping i Tromdheim heller, der fiser og fjerter vi. Evt kan man si propp til småunger. "Næmmen! Proppa du!?!"

Jeg og samboern har vært på fjellet noen timer og har nå to veldig trøtte hunder. Blaze sov seg gjennom støvsuging, DET er ganske utrolig. Han pleier alltid å tasse etter og småjakte litt på den.

Hjemmelaga pizza eller taco, det er kveldens store spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, mokken skrev:

Prompet, eller feis, her i Bergen. A endinger driver vi ikke med :P 

Vi striler derimot.... :lol:  

 

I dag starta jeg dagen med å ta turen innom legevakten, så nå har jeg fått meg antibiotika og cosylan. Så da skal det bli en slutt på dette, og jeg skal få sove litt bedre. Han spurte om det var et problem med å jobbe med dette, og det gjør det jo, er jo en fordel med stemme når mye av dagen brukes på tlf, men nå for tiden er det så mye annet som skjer så jeg har ikke mulighet til å være hjemme. Det er derfor jeg ikke har vært til legen før også, for jeg har ikke hatt tid! Gleder meg til påske, da må det vel roe seg litt :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Wachita skrev:

Krypte hunder kan ikke bli champion i lydighet eller agility, sant?

Nei, de må ha premiering på utstilling for tittel. Så da m¨å du satse på en dommer som ikke kjenner mellom beina på hannhunden :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Nei, de må ha premiering på utstilling for tittel. Så da m¨å du satse på en dommer som ikke kjenner mellom beina på hannhunden :P 

Ja, det var det da.
Sykt irriterende, for han er helt fantastisk flott! Så dumt han ikke kan stilles. Så noen tips om en dommer som ikke sjekker? :D hahaha. 

Kjipt at det ikke er mulig å oppnå champion tittler i andre grener. Jeg skjønner greia liksom. Men kjipt for oss som sitter i det, og ikke kan få topp premiering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Wachita skrev:

Ja, det var det da.
Sykt irriterende, for han er helt fantastisk flott! Så dumt han ikke kan stilles. Så noen tips om en dommer som ikke sjekker? :D hahaha. 

Kjipt at det ikke er mulig å oppnå champion tittler i andre grener. Jeg skjønner greia liksom. Men kjipt for oss som sitter i det, og ikke kan få topp premiering. 

Men du kan få mellomtittlene! Harly har for eksempel AGIII AGHIII titler :) I Sverige er det snakk om at man kan få AG og LP championat på krypte hunder til neste år, men så vidt jeg har forstått så er ikke dette avklart enda.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mokken skrev:

Men du kan få mellomtittlene! Harly har for eksempel AGIII AGHIII titler :) I Sverige er det snakk om at man kan få AG og LP championat på krypte hunder til neste år, men så vidt jeg har forstått så er ikke dette avklart enda.  

Ja, det vet jeg. Men det var vist ikke godt nok for mannen :P Khal er hans hund, og han syns det er kjipt å gjøre noe når man ikke kan få beste tittel liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wachita skrev:

Ja, det vet jeg. Men det var vist ikke godt nok for mannen :P Khal er hans hund, og han syns det er kjipt å gjøre noe når man ikke kan få beste tittel liksom..

LP cert kan han også få. Harly er fullcertet i hopp, og har 2 av 3 Cert i ag. :ahappy:

 Evnt får han kjøpe hund med 2 testikler på plass neste gang hvis det er så viktig :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
2 timer siden, Paranomia skrev:

2006 modell, så fryktelig gammel er den ikke. Han så på den, prøvde den og alt var tipptopp sa han. Så fikk vi telefon i dag om det motsatte, var aaalt for mye rust på den. Javel, han og tre personer til kikket på den før de skrev kontrakt såeh. I kontrakten står det både at han har sett over, prøvd den og "selges som den er". 
Blir nok advokatmat, venter på telefon nå. 

Hadde aldri gått med på å verken hente bilen eller betale noe tilbake. 
Om de ikke har klart å lese kontrakten er det helt og holdent deres egen skyld. 

 

2 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

Siden det er lørdag og hjernen er på ferie, så fikk jeg for meg følgende: er det en søringting å si "prompet"? Hvor langt nord kommer du før "promp" går over til "fjert"? :lol:

Jeg klarer ikke se for meg en nordlening si "kafan, e det du som har PROMPA?" :lol:  Faktisk ville han vel helst sagt "e det du som har fesse?" :ermm:

I Rogaland sier vi feis. 
E det du så har fese? 
Ka? Sitte du her å fise? 

Og når det virkelig er nok og stanken tar kaka: Men for pokker da! Dra deg ut herfra å drit!! ;)

Etter å ha kjøpt testutstyr for batteri og dynamo i dag kan jeg konstatere at jeg får den tvilsomme gleden av å bruke 6500 kroner på verksted. 
Det var fullt utslag på batteriet, men null niks og nada på dynamoen. Sånn er det med slitasjedeler. Skal bare være glad for at jeg ikke oppdaget det ved at jeg ikke fikk start på bilen i det hele tatt. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mokken skrev:

LP cert kan han også få. Harly er fullcertet i hopp, og har 2 av 3 Cert i ag. :ahappy:

 Evnt får han kjøpe hund med 2 testikler på plass neste gang hvis det er så viktig :P 

Khal skulle liksom bare være en familiehund vi kunne prøve litt forskjellig med. Var aldri noe ambisjoner med han siden det var første hunden vår. Meen, det endret seg etterhvert, og vi vil jo ikke bytte han ut!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wachita skrev:

Khal skulle liksom bare være en familiehund vi kunne prøve litt forskjellig med. Var aldri noe ambisjoner med han siden det var første hunden vår. Meen, det endret seg etterhvert, og vi vil jo ikke bytte han ut!

Nei det regnet jeg ikke med, derfor skrev jeg neste gang :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mokken skrev:

Nei det regnet jeg ikke med, derfor skrev jeg neste gang :) 

Jepp :) Vi har jo Leela, og vi stiller henne. Men det blir litt krangel i heimen om hvem som skal stille henne, for han vil ikke dra på utstilling for å se på hvis han ikke kan stille selv, og jeg vil jo stille hunden som skal være min. hahah, håpløst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Artemis skrev:

I dag ble fristelsen for stor da jeg var på butikken, så det blir lutefisk til middag. :D:drool: 

Har lovet å dele litt med Fetter. :aww:

Snill du er, ikke pokker om jeg deler lutefisken med hundene!

Nå har jeg gitt meg for i dag. Måtte eventuelt ha begynt med nytt drøftingsområde, og det hadde jeg ikke orket å gjøre ferdig i kveld. Nå er det middag i ovnen, så får jeg finne noe å se på sånn at jeg kan bare kope resten av kvelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Paranomia skrev:

2006 modell, så fryktelig gammel er den ikke. Han så på den, prøvde den og alt var tipptopp sa han. Så fikk vi telefon i dag om det motsatte, var aaalt for mye rust på den. Javel, han og tre personer til kikket på den før de skrev kontrakt såeh. I kontrakten står det både at han har sett over, prøvd den og "selges som den er". 
Blir nok advokatmat, venter på telefon nå. 

Så slitsomt!

Synes det er så mye styr med å selge bil jeg, så neste gang går vi for innbytte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den perfekte bikkja min holder på å gjøre meg helt gal:gaah: han maser i ett sett om å få gå ut, og har gjort det i alt for mange timer. Jeg VET at han ikke må på do, for hver gang vi går ut så vil han bare leke. Er jo så gøy å være ute på hytten må vite! :frantics: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wachita skrev:

Ja, det var det da.
Sykt irriterende, for han er helt fantastisk flott! Så dumt han ikke kan stilles. Så noen tips om en dommer som ikke sjekker? :D hahaha. 

I Ungarn stilte jeg for en dommer som på samtlige bernere kun sjekket bittet - på boxer og grand danois så han på bittet som eier viste på avstand. Så der kunne Glam hatt et dusin baller uten at noen visste det.

Jeg synes dog ikke det er helt forbilledlig at dommer ikke tar på hundene, det er mye som kan skjules med godt pelsstell på berner. Greit at boxer og GD i større grad er WYSIWYG, men læll... 

Det var fullt av elgjegere i den delen av skogen vi har utforsket i det siste, så da kjørte vi til den andre siden og testet en vilkårlig grusvei - følte ikke for å gå i skogen om det var elgjegere på lur der, grusveier er mer oversiktlig. Og det var nettopp gravd opp dype grøfter, som var fulle av vann, jord og gjørme, så hundene hadde the time of their lives med å løpe fram og tilbake i grøftene. Foenix rullet seg til og med rundt i det, så nå må begge ligge stengt ute på kjøkkenet for å tørke. Ved enden av grusveien kom vi til dette utkikkspunktet, hvor vi kunne se Mjøsa og Toten. Norge er i grunnen ganske vakkert.

14713512_10157437274625136_3787248158511

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line skrev:

Snill du er, ikke pokker om jeg deler lutefisken med hundene!

 

Mens jeg ville gitt all lutefisken til hundene. Så snill er jeg! :aww:

Besøket har gått. Sara sin samboer fant ikke et eneste vikingsverd i hagen min med metalldetektoren sin, men en knapp, en klesklype og mange spiker er da heller ikke så verst?

Nå er det middag. Pommes frites og grønnsakboller fra Ikea.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...