Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå -oktober


Gjest
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.   Musikeren og jeg forlovet oss i går!! Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i

Dere er sikkert lei av kjolepratet mitt nå, men ville bare dele at jeg har hentet den, og den passet!    

Nico forsvant plutselig ut i gangen, så jeg måtte gå etter for å sjekke hva han dreiv med... Kurva har stått der i evigheter, og han har ikke engang vært i nærheten av den tidligere. Så jeg aner

Posted Images

4 timer siden, 2ne skrev:

Jeg skal straks kjøre datterbarnet på skolen, siden det er togstreik og toget hennes ikke går :)

I helgen har vi vært på @Gråtass-kurs, og jeg er veldig fornøyd med verdens beste Ali-baluba! Hun er så lettlært at det er nesten litt skummelt, og hun syns det er morsomt å få bruke hodet sitt litt (selv om hun blir sliten og sur av det :P ). Her jobber vi med fvf :ahappy: 

14732344_10206775410658906_3115672794263

Fineste bebi :heart: 

Dere har en samstemt beinføring. La merke til det på en av de andre bildene også, som Merete la ut  på FB :P

Nå har vi vært hos veterinær og fjernet sting. Tror Supra syns det var deilig å få de vekk, for de har vært litt ekle tror jeg. Såret har grodd veldig fint, så det er bra. Svulstene som er fjernet, var godartet, så det er jo også bra. Det som ikke er så bra er at de er forenlig med hormonelle "endringer" og at Supra har forhøyet risk til å utvikle "ikke-snille" svulster. Da blir det veldig viktig å følge med på om hun utvikler nye, for om de blir fjernet på et tidlig stadie, er sjansen for spredning eller at de utvikler seg til ondartede, mindre :hmm: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig ferdig på jobb i dag, så da er spørsmålet om vi klarer å presse inn en løpetur, en sporøkt og lydighetstrening med hundeklubben i tillegg til papirarbeid? Har fått litt spordilla i det siste. Det er jo så moro når det går bra! 

I går prøvde vi oss på ukjente spor som var 20 timer gamle, og slik gikk det:

image_zpsv56fcth3.jpeg

Slik ser altså en fornøyd ung vofs som har funnet alle gjenstander og sporslutt ut. :ahappy:

 

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Cavalierflat skrev:

Sitter og analyserer adferder til Caniseksamen. Gøy, men blir også litt surrete av det kjenner jeg :lol:

Prøv fugler i fuglefjell... da blir man gal da :P Eller vokalisering og hakking hos kylling :D:D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt tidenes drøm i natt. Var på et sånn mega cruise, type gigantisk, der det hele var lagt ut som en liten by på toppen, med skikkelige hus å greier. Så ble det litt sånn drømme merkelig med gress og hele pakka rundt om, og mer "seminar" feeling over soveplassene osv. Så kunne vi gå på små "kurs" eller teoritimer eller hva jeg skal kalle det, og et av de jeg gikk på var fremvisning av collien og sheltier. Så det var masse glade collier både utenfor huset som kurset ble holdt i samt smikkfult av folk inne som var interessert i rasene og en rad pene raserepresentanter som viste seg frem. :wub: 
Ca midt i snakk med bekjente om rasene så våknet jeg. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.10.2016 at 1:26 PM, Siri skrev:

Jeg humrer og ler og koser meg - ikke minst pga kostymene og kulissene! Det er jo dritstilig :D. 

Har jeg lagt om til vinterdekk og tatt en sykkeltur med hundene. De var litt i overkant ivrige i dag, så Willy dro avgårde med bakenden på sykkelen FØR jeg hadde fått satt meg opp.. tulling :aww: 

Høres ut som en serie jeg må sjekke ut.

 

Nå må jeg tenke litt, det gjør vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Line skrev:

Da melder dere del 2 som tapt, tilbakebetaler en tusenlapp for sensor, og foretar eieskifte...

Jeg sitter inne og ser ut på sola, og skriver om motivasjon. Oh, the irony...

I følge vegvesenet får vi ikke meldt del 2 som tapt når den ikke er tapt, isåfall må vi melde den som stjålet til politiet, men den er jo ikke det heller... Og eierskifte får vi ikke foretatt uten hans signatur. En mulighet er å reise opp til vegvesenet med kontrakt og forklare saken og håpe de går med på det, så vi får prøve det. Han er ikke interessert i tilbakebetaling - isåfall måtte det være for verksted (på 10.000 kr fordi han vil bytte alle 4 sensorene, ikke bare den ene det er noe galt med, og da på merkeverksted)  og merarbeid for han. Eh nope. 
Men ser ut som det ikke blir så vanskelig å løse som vi trodde. Har visst ganske mange rettigheter likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi inne igjen fra tur, så grått og kjipt vær ute men en dødslykkelig sheltie som fikk løpe fritt i skogen. Jeg stortrives med bylivet i Kristiansand altså, men må innrømme at jeg savner de herlige turmulighetene vi har her. Det tror jeg nok Kenz gjør også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøøøtt! :yawn: Jeg leser og hører flere som er trøtte, så da skylder vi på været. Jepp!

Pøbel er også trøtt, men jeg tror nok det har noe med friløping i nesten 3 timer, med båndgåing av og til. Vi gikk rundt det vannet han pleier å bade i, det har vi ikke gjort før. Men han var flink, selv om han hadde sååå lyst til å ta seg en dukkert. Det var kaldt og surt på toppen av vannet, og da gadd jeg ikke å la ham bade. :lol:

Så gikk vi to timer tur to timer senere, så han er ganske kjørt, tror jeg! Litt, i alle fall.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoven og vond ankel eller gårsdagen, så det har vært en stille og sløv formiddag med hevet bein. Jeg har fått tatt noen telefoner, svart noen eposter og annet hjernearbeid. Men nå skal jeg se om jeg finner balansen på halvannet bein lenge nok til å sette på ei vaskemaskin, henge opp det som ligger i tørketrommelen, og vaske opp litt. Det er visst Eplekakens dag i dag, sier Facebook, så da fikk jeg lyst på det... Så håper jeg at jeg har ingrediensene til det. Jeg har i hvert fall epler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnnikenK skrev:

Dere har en samstemt beinføring. La merke til det på en av de andre bildene også, som Merete la ut  på FB :P

:lol: Det har ikke jeg lagt merke til. Vi er ganske samstemte, hun og jeg :ahappy: 

1 time siden, AnnikenK skrev:

Nå har vi vært hos veterinær og fjernet sting. Tror Supra syns det var deilig å få de vekk, for de har vært litt ekle tror jeg. Såret har grodd veldig fint, så det er bra. Svulstene som er fjernet, var godartet, så det er jo også bra. Det som ikke er så bra er at de er forenlig med hormonelle "endringer" og at Supra har forhøyet risk til å utvikle "ikke-snille" svulster. Da blir det veldig viktig å følge med på om hun utvikler nye, for om de blir fjernet på et tidlig stadie, er sjansen for spredning eller at de utvikler seg til ondartede, mindre :hmm: 

Æsj, det var kjipt :hmm: :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så hyggelig når Damir tigger. Han ser på meg, jeg ser på han, og han logrer så hardt han bare greier. Han ser på maten, han ser på meg, og logrer som bare det.  Jeg gir han ikke noe, og fortsetter å spise. Og han slipper en lang og høy fis. 

Hver eneste middag. Så fiser han i protest over å ikke få mat ved bordet :lol:

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme etter en intens og effektiv dag på jobb. Greit å ha det travelt når man føler at man får ting unna. Snart avsted til et møte som jeg liksom er med og arrangerer, har ikke gjort stort ennå så jeg må vel melde meg til rydding etter møtet tenker jeg. Gleder meg bittelitt til å komme meg i seng i kveld, tror jeg sov to timer i natt. Feriedøgnrytme + sen kaffedrikking. :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ozzy skrev:

Er så hyggelig når Damir tigger. Han ser på meg, jeg ser på han, og han logrer så hardt han bare greier. Han ser på maten, han ser på meg, og logrer som bare det.  Jeg gir han ikke noe, og fortsetter å spise. Og han slipper en lang og høy fis. 

Hver eneste middag. Så fiser han i protest over å ikke få mat ved bordet :lol:

Sjarmør :lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

 

Æsj, det var kjipt :hmm: :hug:

Ja, det er litt kjedelig, men det er jo ikke sikkert hun utvikler nye. Og så må jo vi bare være flinke til å undersøke henne - og det er jo ikke så vanskelig, siden hun elsker å ligge på rygg og bli kost på magen. Hun er jo også ganske slank, så det bør ikke være vanskelig å oppdage om det kommer nye kuler. Det jeg er mest bekymra for er om det blir gjentatte operasjoner. Det er ikke noe særlig, tenker jeg. 

Nå har jeg badet Supra og det er ikke lett å gjøre alene. Ikke fordi hun er umulig og ikke vil stå i badekaret, men det er jo så deilig å bli dusja i lunka vann, så da sovner hun. Og når man sovner stående, så detter man :D:wub: 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg herved gir opp livet. 

Han hadde vært på Audi igjen og bedt om en pris på ALT som var galt med bilen og som han mener vi seeelvsagt skal fikse. 
Blant annet: slitt setebelte, steinsprut i frontruta, xenonpære som begynner å bli dårlig, bulk som var der når han kjøpte den som han fikk beskjed om men den var visst større enn han klarte å se da han var her, og rust som han SÅ og presiserte da han var her. Og ABS sensoren selvsagt. 

38.000 kr kom herligheten på. Bilen ble solgt for 61.000.

 Hei advokat og forliksrådet, her kommer vi igjen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Paranomia skrev:

I følge vegvesenet får vi ikke meldt del 2 som tapt når den ikke er tapt, isåfall må vi melde den som stjålet til politiet, men den er jo ikke det heller... Og eierskifte får vi ikke foretatt uten hans signatur. En mulighet er å reise opp til vegvesenet med kontrakt og forklare saken og håpe de går med på det, så vi får prøve det. Han er ikke interessert i tilbakebetaling - isåfall måtte det være for verksted (på 10.000 kr fordi han vil bytte alle 4 sensorene, ikke bare den ene det er noe galt med, og da på merkeverksted)  og merarbeid for han. Eh nope. 
Men ser ut som det ikke blir så vanskelig å løse som vi trodde. Har visst ganske mange rettigheter likevel. 

Vegvesenet foretar eierskifte grunnlag av kontrakt hvis du har personnummeret til kjøper på den. Mangler du det, ringer du politiet, forklarer saken og så får du nummeret av de i værste fall.. 

deretter omregistrerer du bilen, forteller kjøper at du gir ****, kjøpt er kjøpt og han får ta det med advokat..

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært flink jente og ryddet gangen - jeg skulle ønske jeg kunne skylde på tenåringer når det ligger en haug på gulvet med jakker, refleksvester, luer, vanter og sko... Men det er vel bare meg selv å skylde på. Jeg unnskylder meg med at jeg veldig ofte må veldig på do når jeg kommer hjem, og da er det å vrenge av seg yttertøyet før det går galt. Hvorfor jeg ikke er i stand til å henge opp tøyet når jeg har tisset, det vet jeg derimot ikke.

Jeg har kommandert meg selv til å gjøre minst ni ting på to do-lista i dag, og nå har jeg fått unna fem. Så da er det bare å fortsette. Men nå er i hvert fall gangen farbar, siden pappa sa at det kommer tørketrommel på torsdag eller fredag. På mandag kommer mamma og samboer på besøk, og skal hjelpe meg med ting jeg ikke kan, eller ikke klarer alene - som å flytte på vedovnen så den står lovlig og kan fyres i, og å montere taklampe i stua. Det blir bra! 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, SFX skrev:

Nå har jeg vært flink jente og ryddet gangen - jeg skulle ønske jeg kunne skylde på tenåringer når det ligger en haug på gulvet med jakker, refleksvester, luer, vanter og sko... Men det er vel bare meg selv å skylde på.

Akkurat når det gjelder rydding i gangen -eller rot generelt, så skulle jeg ønske at det var barn å skylde på også :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Hjemme etter en intens og effektiv dag på jobb. Greit å ha det travelt når man føler at man får ting unna. Snart avsted til et møte som jeg liksom er med og arrangerer, har ikke gjort stort ennå så jeg må vel melde meg til rydding etter møtet tenker jeg. Gleder meg bittelitt til å komme meg i seng i kveld, tror jeg sov to timer i natt. Feriedøgnrytme + sen kaffedrikking. :aww:

 

Hvordan går det med rettebunken? :lol: 

Ellers så ligger det an til popcorntråd på Hund i Trondheim igjen, for dere som er medlemmer der. Blandingtispe som leter etter hanne, løpetiden har startet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...