Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå -oktober


Gjest
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.   Musikeren og jeg forlovet oss i går!! Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i

Dere er sikkert lei av kjolepratet mitt nå, men ville bare dele at jeg har hentet den, og den passet!    

Nico forsvant plutselig ut i gangen, så jeg måtte gå etter for å sjekke hva han dreiv med... Kurva har stått der i evigheter, og han har ikke engang vært i nærheten av den tidligere. Så jeg aner

Posted Images

21 minutter siden, 2ne skrev:

Ah, jeg har hatt flaks da, med andre ord, som har sett alle de noen gangene sånn av og til *ler* :P 

Jepp, du har nok det! Kanskje du skal levere inn en Lottokupong :P 

21 minutter siden, 2ne skrev:

Da blir det verre :lol: 

Litt håpløst faktisk :lol: 

Følelsen når du sitter der, potte tett i nesa og skal lindre plagene med litt nesespray - og oppdager at det er tomt.... men kommer på at det sikkert går an å koke opp litt saltvann og ha i sprayflaska - og det funker :D Da overlever jeg denne natta også :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fundert og prøvd og google og ikke blitt noe klokere. Så det er helt sikkert noen her inne som er flinkere med NKK enn meg :lol:

Jeg fant muligheten for å tilknytte medlemsnummer og PIN til min side der, og det er jo kjekt siden jeg og gubben eier G sammen. Men hvordan? Hvilken PIN? Ikke G sin PIN? *forvirra*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Kvelden ble vellykket den. Noe ganske annet enn ei vanlig kveldsvakt,da. Forandring fryder.

Fikk beskjed om at bikkja mi er helt skjønn i dag, og det er jeg helt enig i.

Spennende å se hvor gammel hun blir før hun greier å roe seg ned når hun vet det er tur på gang,da. Det er ganske underholdende å observere for å si det sånn.:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Kaja skrev:

Her er altså Terje

20161012_222625.png

Næmmen så søt da! Litt mulvarpaktig.

Bilderesultat for muldvarp

8 minutter siden, Krutsi skrev:

Vi kaller den typen mus for "vånnskirill" :aww: 

Det var et interessant ord. Lurer på hva det kommer fra? Vånn kan man forstå, men skirill?!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tutle skrev:

Men det står da ogførtiøre, så jeg tolker det på samme vis som Tone :P 

Jeg kan strekke meg til å si at det kan tolkes på begge måter. Eksempel på min tolkning med andre tall: Hundreogførti øre = 140 øre = en krone og førti øre. :aww:

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Jepp, du har nok det! Kanskje du skal levere inn en Lottokupong :P 

Tror ikke det, det eneste jeg vinner er sjelden diagnoser og sjeldne bivirkninger :P 

1 time siden, Siri skrev:

Litt håpløst faktisk :lol: 

:lol: 

1 time siden, Siri skrev:

Følelsen når du sitter der, potte tett i nesa og skal lindre plagene med litt nesespray - og oppdager at det er tomt.... men kommer på at det sikkert går an å koke opp litt saltvann og ha i sprayflaska - og det funker :D Da overlever jeg denne natta også :) 

Du skal ha for at du er løsningsorientert, i hvert fall :ahappy: 

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Nope. Det der er nitten tusen kroner (og noe), ikke nitten tusen øre.

Det er mulig det er det i Trøndelag. Her på østlandet pleier man ikke å presisere at det som kommer før "ogførtiøre" er kroner :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

@Rocket:hug:

 

  Isisen jeg hadde her er lagt ut for salg, var visst ikke så stas å ha egen hest når man måtte ha alt arbeidet selv. Ikke så billig heller å ha den hjemme. Håper han kommer til verdens beste hjem, skulle veldig gjerne hatt han, men jeg har nok, mer enn nok, og jeg ser det selv. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Raksha skrev:

 

@Rocket:hug:

 

  Isisen jeg hadde her er lagt ut for salg, var visst ikke så stas å ha egen hest når man måtte ha alt arbeidet selv. Ikke så billig heller å ha den hjemme. Håper han kommer til verdens beste hjem, skulle veldig gjerne hatt han, men jeg har nok, mer enn nok, og jeg ser det selv. 


 

 

4 minutter siden, mokken skrev:

Æsj, så kjedelig når sånt ikke fungerer @Rocket :hug:

 

 



Jepp, jeg er redd stalleier snart får nok. Og bedre stall tror jeg virkelig ikke vi finner, i hvert fall ikke til samme pris og med så godt miljø. Egentlig burde jo hesten flyttes over på utegangen, selvom arbeidmengden på en gang blir større, så er den i hvert fall ikke daglig. Og hesten får beveget seg mer. Men det vil ikke eier, nettopp pga økt mengde selvom den blir sjeldnere. Og da "må" man ikke i stallen hver dag, og å komme seg ut hver dag er bra for helsa osv...
Slik det er nå burde den jo stå på fullpensjon egentlig, men da hadde jo terskelen blitt større for å komme seg ut... Sukk.. Ikke har vi noen staller i område som tilbyr fullpensjon med god nok utetid heller, ifht størrelsen på bokser og slikt. 

Jeg hååååååper at dette er en kortvarig nedtur og at det kommer seg snart, for både hest, eier og oss rundt. 
For slikt er ekstra frustrerende når vedkommende det gjelder sitter inne med så innmari mye kunnskap, men bare ikke helt klarer å praktisere det selv. Er det noe man lurer på rundt hest, reglemang osv så kan man nesten garantere at h"n har et svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Rocket skrev:


Jepp, jeg er redd stalleier snart får nok. Og bedre stall tror jeg virkelig ikke vi finner, i hvert fall ikke til samme pris og med så godt miljø. Egentlig burde jo hesten flyttes over på utegangen, selvom arbeidmengden på en gang blir større, så er den i hvert fall ikke daglig. Og hesten får beveget seg mer. Men det vil ikke eier, nettopp pga økt mengde selvom den blir sjeldnere. Og da "må" man ikke i stallen hver dag, og å komme seg ut hver dag er bra for helsa osv...
Slik det er nå burde den jo stå på fullpensjon egentlig, men da hadde jo terskelen blitt større for å komme seg ut... Sukk.. Ikke har vi noen staller i område som tilbyr fullpensjon med god nok utetid heller, ifht størrelsen på bokser og slikt. 

Jeg hååååååper at dette er en kortvarig nedtur og at det kommer seg snart, for både hest, eier og oss rundt. 
For slikt er ekstra frustrerende når vedkommende det gjelder sitter inne med så innmari mye kunnskap, men bare ikke helt klarer å praktisere det selv. Er det noe man lurer på rundt hest, reglemang osv så kan man nesten garantere at h"n har et svar. 

Høres ut som om hesten helt klart burde stått på utegang...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Når du scroller gjennom Facebook og plutselig ser et bilde med teksten "nettbutikken for små hunderaser" og du helt oppriktig tar deg i å lure på hvilke raser som selges på en så useriøs måte...... da er det tid for å si god natt :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Næmmen så søt da! Litt mulvarpaktig.

Bilderesultat for muldvarp

Det var et interessant ord. Lurer på hva det kommer fra? Vånn kan man forstå, men skirill?!

Er vel et innavlsord som har dukket opp via en talefeil et sted på hjemtraktene mine :lol: mulig det er rennebuord fra bestemors side.. 

hvis du er nysgjerrig på slike ord, så kan du sjekke ut denne bloggen (aner ikke hvordan jeg kom over den en gang) https://ordoguttrykk.wordpress.com/dagens-ord/

og ellers er det ei på Tynset-ish som har spalte i  retten (lokalavisen) der hun tar for seg ord.. mulig du finner noe på nett? Hun kan du evt sende en Mail til for å høre om skirill ordet :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, 2ne skrev:

Tror ikke det, det eneste jeg vinner er sjelden diagnoser og sjeldne bivirkninger :P 

Lucky you liksom :lol:

7 timer siden, 2ne skrev:

:lol: 

Du skal ha for at du er løsningsorientert, i hvert fall :ahappy:  

Nød lærer nøgen kvinde... osv :D. Sov ikke veldig mye i natt, må jeg si... sår og tørr i halsen, tett i nesa, feber, tett i hodet... og den tidligere hjemmelagde nesesprayen virket ikke sånn himla bra like vel :aww:. Tror jeg blir hjemme fra jobb i dag... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
13 timer siden, Pixie skrev:

Pasienten har vært ute og tissa, og spist noen biter kylling :P Da var han oppbrukt, så nå ligger han på puta si igjen. Dette kan bli spennende til natta :dog_running:

*senk skuldrene*
Gå og legg deg, i morra når du våkner er bikkja normal igjen.
Eller i dag når du våkner.
Du må ikke lage "greier" ut av alt - han har vært dopa - det er grei skuring for 99% av alle hunder, la han sove, la han ha hangover, luft han og la han sove videre :)

 

7 timer siden, Rocket skrev:


 

 



Jepp, jeg er redd stalleier snart får nok. Og bedre stall tror jeg virkelig ikke vi finner, i hvert fall ikke til samme pris og med så godt miljø. Egentlig burde jo hesten flyttes over på utegangen, selvom arbeidmengden på en gang blir større, så er den i hvert fall ikke daglig. Og hesten får beveget seg mer. Men det vil ikke eier, nettopp pga økt mengde selvom den blir sjeldnere. Og da "må" man ikke i stallen hver dag, og å komme seg ut hver dag er bra for helsa osv...
Slik det er nå burde den jo stå på fullpensjon egentlig, men da hadde jo terskelen blitt større for å komme seg ut... Sukk.. Ikke har vi noen staller i område som tilbyr fullpensjon med god nok utetid heller, ifht størrelsen på bokser og slikt. 

Jeg hååååååper at dette er en kortvarig nedtur og at det kommer seg snart, for både hest, eier og oss rundt. 
For slikt er ekstra frustrerende når vedkommende det gjelder sitter inne med så innmari mye kunnskap, men bare ikke helt klarer å praktisere det selv. Er det noe man lurer på rundt hest, reglemang osv så kan man nesten garantere at h"n har et svar. 

Hvorfor er det mer jobb med utegang?
Og hva er greia med folk som har hestene sine på steder der de ikke får stå ute hele dagen?
Sånt skjønner ikke jeg. Jeg rir på en stall der det er oppstallet 20 hester - SAMTLIGE hester har egen dedisert paddock av GOD størrelse, vel - noen deler paddock, da av dobbel størrelse - ALLE paddockene har leskur, beitene sommerstid har leskur.
Flere av hestene står på semiutegang, dvs. de står ute sålenge vær og føreforhold er trivelig. De tas inn når det er ekstremt drittvær, eller skrekkelig kaldt. De som er inne natterstid er ute fra 8-9 tiden på morningen til 18-19 tiden på kvelden.
Jeg forstår ikke hvordan folk hæles å ha hesten sin på steder hvor den må stå på boks 20 timer i døgnet.
Sånne steder har skvisa for mange hester inn på for lite område tenker jeg. I tillegg til flotte luftegårder, så har vi tilgang på utendørs ridebane med gress, standard ridebane med sand og ridehus - og området er liksom ikke digert, det er bare veldig praktisk løst :)
Hester burde få stå ute så mye som mulig om dagene tenker jeg - sånt blir hest glad av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Siri skrev:

 

Følelsen når du sitter der, potte tett i nesa og skal lindre plagene med litt nesespray - og oppdager at det er tomt.... men kommer på at det sikkert går an å koke opp litt saltvann og ha i sprayflaska - og det funker :D Da overlever jeg denne natta også :) 

Du er full av gode triks om dagen du! Tenkte å prøve det neste gang jeg blir tett siden nesespray er så vondt :D

2 timer siden, Krutsi skrev:

Er vel et innavlsord som har dukket opp via en talefeil et sted på hjemtraktene mine :lol: 

:lol::lol:

54 minutter siden, Siri skrev:

Lucky you liksom :lol:

Nød lærer nøgen kvinde... osv :D. Sov ikke veldig mye i natt, må jeg si... sår og tørr i halsen, tett i nesa, feber, tett i hodet... og den tidligere hjemmelagde nesesprayen virket ikke sånn himla bra like vel :aww:. Tror jeg blir hjemme fra jobb i dag... 

Helt til jeg leste dette :aww: 

 

Av en eller annen grunn har jeg 3 sure bikkjer siden jeg har lagt pleddene som er i sofaen til vask, sofaen er like myk dere uten pledd altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...