Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå -oktober


Gjest
 Share

Recommended Posts

4 minutter siden, Stine skrev:

Du er full av gode triks om dagen du! Tenkte å prøve det neste gang jeg blir tett siden nesespray er så vondt :D

Helt til jeg leste dette :aww: 

:lol::lol: Det virker litt altså - og jeg er helt enig: nesespray er vondt... veldig vondt :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.   Musikeren og jeg forlovet oss i går!! Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i

Dere er sikkert lei av kjolepratet mitt nå, men ville bare dele at jeg har hentet den, og den passet!    

Nico forsvant plutselig ut i gangen, så jeg måtte gå etter for å sjekke hva han dreiv med... Kurva har stått der i evigheter, og han har ikke engang vært i nærheten av den tidligere. Så jeg aner

Posted Images

9 minutter siden, Siri skrev:

:lol::lol: Det virker litt altså - og jeg er helt enig: nesespray er vondt... veldig vondt :D 

Da prøver jeg alikevel, virker litt er bedre enn nesespray uansett :lol:

Ryan Gosling altså :drool:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Belgerpia Hadde egentlig tenkt å skrive et langt svar til hvorfor folk ikke vil ha hestene sine ute, men orket ikke skrive alt :P Men ja, jeg har stått må en sånn stall, der hestene er inn 20-22 timer i døgnet (og paddockene er på størrelse med et frimerke, og ingen beiter). Jeg hater det, og kommer aldri til å ha hest på den måten igjen.

Men det som går igjen er at folk mener hestene kan bli skadet av å være ute. Og eneste måten de ikke blir skadet på er å ha de inne, kun ri i banen (nei, ingen turmuligheter heller), og er dyrene heldige får de være litt ute en time i helgene + riding i bane eller en tur på asfalt i 10 min. Men ja, de fleste var redd for at hestene skulle skade seg, ironisk nok gikk svært mange rundt med hester som var halt.  

 

I dag blir det travelt. Må gå tur med Casper, bretteklær, pakke, ta trekk på hengeren, rydde og ta oppvasken. Klokken 15-16 kommer gubben og da stikker vi på hytten. I morgen blir det en snartur til Oslo for å hente noe, før vi drar tilbake til hytten og blir der til søndag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Stine skrev:

Da prøver jeg alikevel, virker litt er bedre enn nesespray uansett :lol:

Nesehorn før man legger seg... det er helt helt ulidelig grusomt, men det hjelper (og jeg blir litt skremt av at jeg høres ut som min mor... bortstett fra det ulidelige grusomme, for det synes ikke hun, det synes jeg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Snoffe said:

Bikkjeluset bare måtte grine litt for han mente sengen hans ikke var bra nok. Fikk lettet litt på dynen hans så han fikk krøpet under og da var livet godt nok igjen :P slutter ikke å bli fasinert... 

Una sitter og sutrer på kveldene helt til jeg setter meg opp i sofaen slik at hun kan sitte i armkroken i en halvtime. Da er alt helt ok.

Tror du vi kan ha skjemt bort hundene våre? :innocent:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Turb skrev:

Nesehorn før man legger seg... det er helt helt ulidelig grusomt, men det hjelper (og jeg blir litt skremt av at jeg høres ut som min mor... bortstett fra det ulidelige grusomme, for det synes ikke hun, det synes jeg...)

Det høres forferdelig ut! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Lucky you liksom :lol:

Det er aldri så galt at det ikke er godt for noe, jeg kan jo bidra til forskning om ikke noe annet! :lol: 

2 timer siden, Siri skrev:

Nød lærer nøgen kvinde... osv :D. Sov ikke veldig mye i natt, må jeg si... sår og tørr i halsen, tett i nesa, feber, tett i hodet... og den tidligere hjemmelagde nesesprayen virket ikke sånn himla bra like vel :aww:. Tror jeg blir hjemme fra jobb i dag... 

Det høres like lurt ut :hug: 

AN har noen lagt ut bilde av magen til en 11 uker gammel puddelvalp, som for 3 uker siden ble operert i tarmen fordi den hadde spist noe tøy-greier som ble sittende fast, og veit dere hva? Det er nesten så du ikke ser at den ble operert engang! Det ble tatt ultralyd av tarmen for en ukes tid siden, da kunne de knapt se hvor de hadde gått inn i tarmen og henta ut tøystykket :o Han kommer antageligvis ikke til å få noen varige men av det.. Og han var hele 2 kg stor når han ble operert. 

Mens jeg, jeg sitter her med et 15 cm langt arr etter at jeg ble stifta sammen, og sliter med en sammenvoksning som gjør at ting stopper opp med altfor jevne mellomrom, så derfor må jeg på MR igjen (for jeg har jo ikke tatt MR av det området hver 3 mnd de siste to årene, så hvordan skulle de ha bilder av det, liksom?) for å se om det er noe jeg bare må lære meg å leve med, eller om de må operere på nytt - hvilket gir en risiko for enda mer sammenvoksninger. Hvis jeg må operere igjen, så skal jeg fader meg ha med meg en veterinær! :aww: 

Og ironien i det hele er at de syns jeg er for ung til å ha en permanent stomi.. Seriøst. Hvordan kan stomien være verre enn arret og hvordan magen har forandra utseendet pga det? Det ser ut som jeg har en rompe på magen, for svarte.. :rolleyes: 

I dag har pappaen min bursdag forresten. Verdens aller beste pappa :heart: Så jeg klissa på facebook i natt med denne: 

17558-super-dad.jpg

Det får holde :aww::lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bjornal skrev:

Det hjelper jo ikke at rasen er noe av det mest sutrete som går på fire bein heller, da... :D

De er fascinerende da :lol: 

2 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Satt og spiste müsli og tygde plutselig på et glasskår, der forsvant den appetitten...

:pinch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grått og kaldt ute i dag, er visst på tide å finne fram vinterparkasen. Det vil si, vente på at den jeg nettopp bestilte kommer frem med posten, for det varmeste jeg har nå er en bomberjakke. Urutinert.

Nå sluttet nettopp Dyreklinikken på tv så da var det vel på tide å sette i gang med lesingen. Hvor får man kjøpt motivasjon??

Forresten, har dere noen gode forslag til små, myke treningsgodbiter som ikke er kjempedyre? (ja vet det finnes tråder, men er lat i dag :P)Tenkte hamstre litt nå som jeg har fått lønning og straks også stipend, går jo med en del. Har en pakke Frolic stående, men de er jo ikke så enkle å dele syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leah er ei morsom frøken :ahappy: Hun liker å ligge på toppen av ryggstøtta til reclineren jeg pleier å sitte i, og hun bryr seg ikke noe om at jeg legger ned ryggen, hun bare justerer liggestillingen så hun fortsatt holder balansen. Hun går ned av den om jeg skal opp da, for jeg klarer ikke å dytte ned fotstøtta når det ligger 10 kg dødvekt på toppen av stolen :lol: 

Jeg hadde ikke ligget så rolig om hele liggeunderlaget mitt plutselig flytta på seg *ler* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, 2ne skrev:

Leah er ei morsom frøken :ahappy: Hun liker å ligge på toppen av ryggstøtta til reclineren jeg pleier å sitte i, og hun bryr seg ikke noe om at jeg legger ned ryggen, hun bare justerer liggestillingen så hun fortsatt holder balansen. Hun går ned av den om jeg skal opp da, for jeg klarer ikke å dytte ned fotstøtta når det ligger 10 kg dødvekt på toppen av stolen :lol: 

Jeg hadde ikke ligget så rolig om hele liggeunderlaget mitt plutselig flytta på seg *ler* 

Leah høres ut som kattene til @Toril - de ligger også gjerne på toppen av lenestolen jeg sitter i når jeg er på besøk, og det er ikke alltid jeg får med meg at de kommer dit. Det er mer enn en gang jeg har blitt så overrasket at jeg skvetter og rugger skikkelig på stolen fordi jeg kjenner noe som beveger seg mot hodet - men hoppe ned gjør de ikke, de ligger godt og svaier og gynger. 

Jeg må dra til fysio om en time og tre kvarter, og da kan jeg jo ikke starte med noe nå, ikke sant? Det er jo så kort tid at jeg ikke rekker å gjøre noe?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Det er aldri så galt at det ikke er godt for noe, jeg kan jo bidra til forskning om ikke noe annet! :lol: 

:lol: 

1 time siden, 2ne skrev:

Det høres like lurt ut :hug: 

Nå er jeg nesten i live igjen etter å ha karret meg til apoteket og fått nesespray... jeg dør antakelig vis ikke denne gangen heller :aww: 

1 time siden, 2ne skrev:

Hvis jeg må operere igjen, så skal jeg fader meg ha med meg en veterinær! :aww: 

Lurt :D 

1 time siden, 2ne skrev:

Og ironien i det hele er at de syns jeg er for ung til å ha en permanent stomi.. Seriøst. Hvordan kan stomien være verre enn arret og hvordan magen har forandra utseendet pga det? Det ser ut som jeg har en rompe på magen, for svarte.. :rolleyes: 

For ung til å ha permanent stomi? For en idiotisk uttalelse? Er ikke det viktigste at ting fungerer liksom? *himle*

1 time siden, 2ne skrev:

I dag har pappaen min bursdag forresten. Verdens aller beste pappa :heart: Så jeg klissa på facebook i natt med denne: 

17558-super-dad.jpg

Det får holde :aww::lol: 

You go girl :bananas::bananas:

2 minutter siden, SFX skrev:

Jeg må dra til fysio om en time og tre kvarter, og da kan jeg jo ikke starte med noe nå, ikke sant? Det er jo så kort tid at jeg ikke rekker å gjøre noe?

Det er faktisk alt for kort tid... sånn er det bare :aww: 

Kaffe var mye bedre enn ekkel ingefærte.... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutes ago, Mackenzie said:

Forresten, har dere noen gode forslag til små, myke treningsgodbiter som ikke er kjempedyre? (ja vet det finnes tråder, men er lat i dag :P)Tenkte hamstre litt nå som jeg har fått lønning og straks også stipend, går jo med en del. Har en pakke Frolic stående, men de er jo ikke så enkle å dele syns jeg.

Det finnes en mini-frolic som har mye mer smak og er mye mykere enn de vanlige. Jeg bruker de når jeg ikke gidder å kappe opp pølse eller annen menneskemat. Vipsedyret er glad i dem også, går ned på høykant :)

Fant billig online: http://www.zoopermarked.no/frolic-mini

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, SFX skrev:

Leah høres ut som kattene til @Toril - de ligger også gjerne på toppen av lenestolen jeg sitter i når jeg er på besøk, og det er ikke alltid jeg får med meg at de kommer dit. Det er mer enn en gang jeg har blitt så overrasket at jeg skvetter og rugger skikkelig på stolen fordi jeg kjenner noe som beveger seg mot hodet - men hoppe ned gjør de ikke, de ligger godt og svaier og gynger. 

Jeg må dra til fysio om en time og tre kvarter, og da kan jeg jo ikke starte med noe nå, ikke sant? Det er jo så kort tid at jeg ikke rekker å gjøre noe?

De kattene bryr seg ikke om så mye de :wub:. Besøk på kvelden liker de ikke da... de knurrer skikkelig før de ser hvem som kommer:D.Vaktkattene!!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som gjør at enkelte mener at hunden deres kan trenes (og konkurrere) uansett helse/alder? Selv når hundens kropp begynner å dra på årene. Og forkalkninger gjør at de har smerter.

Gode hundeeiere bruker gjerne en god del penger på behandlinger (laser, svømming, massasjer, medisiner o.l), og så snart hunden er bedre, så er det full gang med trening igjen. «For de liker det så godt». Burde ikke vi som eiere ta dette valget for hunden.  Blir det for belastende for hunden å bestige fjelltoppene, jogge, trene diverse hundesporter, så trapp ned!

(For er man i høyere klasser, så må det en god del trening til for å holde seg der. Og den treningen kan være veldig belastende selv om hunden liker det)

Dagens utblåsning (etter jeg fikk dårlig tilbakemelding på at min 10 år gamle hund er pensjonist) :hmm:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lister meg stille inn hit 😂😂 Ikke min valp, men gubben sin ❤️ Blir veldig spennende!     
    • Føler så inderlig med deg. Det var helt ****** med Rocky også. ❤️ Virkelig det vanskeligste og mest hjerteskjærende med å ha hund. ❤️
    • Usikker på om det er noen som systematisk f.eks går MH/K test med hundene sine før avl i Norge, men det finnes hvertfall de der ute som fokuserer på mentalitet. Av kortis Alertness kanskje? Føler jeg har sett flere der med MH test gjennomført. Tine (Laabanden) har vel hvertfall de 2 yngste sine MH testet. I Sverige er det vel regler på score på mentalitet på kortisen i hvertfall før de kan avles på i disse dager. Finland er de vel også ganske på å mentalitets teste? Har vært vanskelig å få plass på MH i Norge har jeg skjønt pga mangel på figuranter. Bare såvidt jeg selv fikk gått for noen år siden, og vi hadde en del tilreisende også ikke bare lokale. Tror faktisk ikke det blir arrangert i år og usikker på om de arrangerte i fjor her heller. 🤔 Virker som det er vanskelig nok å få valpekjøpere til å røntge for HD/AD samt øyelyse, så å få dem til å gå MH om de må reise og tilrettelegge mer er nok enda værre.  Dessverre går det noen mentalt svakere hunder i avl med ujevne mellomrom fordi de genetisk er «verdt det» for mangfoldet sin skyld da både kort og langhår har forholdsvis liten genpool og få individer sånn sett som går i avl. Nå fikk vi vel igjennom noen grenser for matadoravl eller prøvde i hvertfall på generalforsamlingen i år og i fjor ble det åpnet for lang/korthårsparringer for de som ønsker å gjøre det. Så forhåpentligvis hjelper det litt. NCK har eller skal sende forespørsel til NKK sin advokat ifht om innavlsgraden på collie er innafor reglementet sånn mtp alt som har skjedd med dyresbeskyttelsen og rettssaken der. Jeg er vel av minioriteten som mener vi må ha et kryssingsprosjekt slik som lundehunden har hatt. (Om noen syns sånt er spennende så er Angela Harvey, kennel Wicani, sitt Tofty prosjekt gøy å følge. ) Å jobbe med smal genpool er veldig krevende.  Men det er ikke til å stikke under en stol at det er miljøberørt individer der ute, min egen inkludert. Nå er jeg såpass fersk i miljøet at jeg kan ikke si noe om at det har blitt bedre eller ei med årene, men jeg har sett hunder omtrent krype i svinger inne i hall på utstilling, hunder som nekter å løpe i det hele tatt. Jeg har hørt om hunder dommer ikke har fått tatt på engang, uten at det er nevnt i kritikken (det har jeg også sett i andre raser, så unikt for collien er det ikke).  Men er det flertallet? Gjennomsnittet? Mindretallet? Det kan jeg ikke svare på, det kjenner jeg altfor få til å gi noe svar på. Jeg er ikke skremt bort fra rasen og Limit blir ikke min siste, tvert imot. En god collie er gull. Og jeg tenker det ikke er uten grunn de er ansett som en av «the fab 5» i statene for service hund arbeid. ❤️ 
    • Takk for fine ord ☺️ Da var 1 ukes valpepermisjon over, og i morgen blir det hjemmekontor. Det kan bli interessant. Skulle gjerne hatt en lenger periode med fri. Føler vi såvidt har kommet i gang med noe som helst. Nå gikk mandag og store deler av tirsdag til kjøring da, så fullt en hel uke føler jeg ikke vi har hatt på oss.    I går hadde vi det første bæsje inne uhellet. Jeg var akkurat kommet ut fra dusjen, stod med håndkle på hodet og ingen klær da jeg så bæsjetrynet på var på gang. Prøvde å distrahere han mens jeg rev av meg håndklet og løp for å finne klær, men da var det allerede gjort. Ellers ingen uhell i går. I dag har vi hatt 1, kanskje 2 tissedammer.    Ellers har vi startet såvidt å trene. Jeg har begynt med å lære han å snurre rundt seg selv. Jeg syns det er en fin øvelse å starte med for å lære han å tilby adferd osv. som vil bli nyttig i videre trening. Innkalling trener vi også på litt daglig ☺️
    • Nå har han blitt 14 kg! Spent på hvor stor han blir når han blir voksen 😊  Vi har vært tre ganger på valpekurs, og det har vært veldig lærerikt! Godt å få noen tips og triks til innlæring av ting. Vi har også vært på Rally lydighet en gang, det var mye å huske på, men tror vi har lyst til å prøve det flere ganger! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...