Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå -oktober


Gjest
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.   Musikeren og jeg forlovet oss i går!! Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i

Dere er sikkert lei av kjolepratet mitt nå, men ville bare dele at jeg har hentet den, og den passet!    

Nico forsvant plutselig ut i gangen, så jeg måtte gå etter for å sjekke hva han dreiv med... Kurva har stått der i evigheter, og han har ikke engang vært i nærheten av den tidligere. Så jeg aner

Posted Images

21 minutter siden, Betty skrev:

Akkurat nå er jeg straks klar til å dra for å møte nye arbeidsgiveren. Spent på om jeg skal faktisk jobbe noe i dag, eller om det bare er omvisning etc. Hun var litt uklar på det på telefonen i går.

Haha, sånn var det for meg sist fredag også. (Ekstrajobb), jeg skulle ikke jobbe. Eller dvs, jeg velger selv når jeg vil jobbe (innenfor et par dager). Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan sikkert flyttes ved behov, men altså; er en innavlsgrad på 3,125% mye på et kull? Tispa er øyelyst med uttalt grad av cornea dystrofi forrige gang, men uten anmerkninger før dette kullet. Går øyensykdommer bare bort sånn? Hilsen har ikke trengt å forholde seg til slikt på mange år og tenkte vel ikke over det forrige gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar glatt klissete statuser og visdomsord dagen lang på face, enn disse signer animal cruelty og Nei til koking av levende hunder, nei til IS sin halshugginger og grafisk bilder at lidende dyr og mennesker i hytt og pine. Tør nesten ikke scrolle ned feeden min lengere fordi man kan sjokk av disse bildene som legges ut. Jeg vil ha et koselig face! (derfor jeg liker Insta så godt. bare koselig og hyggelige bilder.)

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Dette kan sikkert flyttes ved behov, men altså; er en innavlsgrad på 3,125% mye på et kull? Tispa er øyelyst med uttalt grad av cornea dystrofi forrige gang, men uten anmerkninger før dette kullet. Går øyensykdommer bare bort sånn? Hilsen har ikke trengt å forholde seg til slikt på mange år og tenkte vel ikke over det forrige gang...

Man kan ikke si om 3.125 er mye på generell basis. Det avhenger av hva man dobler på, om den/disse hundene er friske. En diagnose kan fjernes kun av samme øyelyser som noterte diagnosen første gang, eller av en fra øyepanelet (Ropstad og gjengen). Om det er en annen enn disse så er ikke fjerningen gyldig. Om corneadystrofi står følgende i avlsanbefalingene:
"Corneadystrofi
 Corneadystrofi i stroma registreres på attesten, men gir ikke avlsrestriksjoner (ikke endret)
 Hunder med endoteldystrofi bør ikke brukes i avl."

Så det avhenger av type, om det har betydning for avl eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fantastisk å se ut vinduet og innse at Lusa og gjerdet har byttet side :aww:  Shettiser! :gaah:  Nydelig vær ute da, så skal straks ut uansett, hadde eeegentlig ikke tenkt å gjøre en dritt i dag, men må visst det  likevel :lol:  jaujau, just another day at the office :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, 2ne skrev:

Du er nok mer enn bare skapsosial :aww: Du stopper jo og SNAKKER med folk når du er på tur med hundene! :o 

Men det er jo ikke fordi jeg er sosial - det er bare fordi jeg er høflig, det :aww: 

3 timer siden, 2ne skrev:

Ja, det er vel det det har vært mest her og, men nå så skrur vi av tv'en når ingen ser på noe, og skrur den bare på når vi skal se på noe. Jeg har funnet ut at det er ikke så veldig mye jeg syns jeg må se på altså :ahappy: 

Hahahhaa, her hadde jeg nok aldri skrudd på TV'n om jeg bare skulle sett på det jeg syntes var verdt å se :ahappy:

3 timer siden, 2ne skrev:

FB er underholdende, og tidvis altfor "koselig" :aww: 

Kan aldri bli for koselig vet du :P 

2 timer siden, Krutsi skrev:

Ja, det var så merkelig å måtte den runden "har du nummeret til xxxx" da jeg oppdaget jeg ikke hadde det og mannen hennes var på jobb (sjømann), og så ringe henne for å spørre om noe :lol: 

:lol: Det er som når jeg skal betale noe på butikken og finner ut at jeg faktisk har penger... herregud som jeg knoter med å betale med penger??? Fomler og mister dem og og og... så mye enklere å bare stikke inn kortet og taste en kode liksom :aww: 

2 timer siden, laikamor skrev:

Kjørt scooter i en halvtime ute i minusgrader. Først når jeg er fremme og skal ta på støtta merker jeg at jeg har crogs på meg ? 

:lol: 

1 time siden, Line skrev:

Jeg minnes den gangen når Siri sa at nei FB, det skulle hun da ikke ha :lol: 

Men det var jo fordi jeg VISSTE hvordan det kom til å bli :lol: 

Har jeg vært på sykehuset og fått meddusiner, og det var stille og behagelig der i dag - ingen skravlebøtter som krevde oppmerksomhet :D Men det snør fortsatt her faktisk, bare bittelitt, men nok til at det har lagt seg et tynt tynt lag på terrassegelenderet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....tenker jeg at jeg har ingen planer i dag, endelig en fridag uten noen planer. Jeg skal bare:

-legge ett blodspor.

-sykle en tur med Talli.

- hente mob.

-Tatt en time yoga (gjor alt :P )

- støvsuge, skifte sengetøy og vaske gulv på soverommet

-brette tøy.

 

...trodde ikke jeg hadde noen planer jeg :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Siri skrev:

Men det er jo ikke fordi jeg er sosial - det er bare fordi jeg er høflig, det :aww: 

Hahahhaa, her hadde jeg nok aldri skrudd på TV'n om jeg bare skulle sett på det jeg syntes var verdt å se :ahappy:

Kan aldri bli for koselig vet du :P 

:lol: Det er som når jeg skal betale noe på butikken og finner ut at jeg faktisk har penger... herregud som jeg knoter med å betale med penger??? Fomler og mister dem og og og... så mye enklere å bare stikke inn kortet og taste en kode liksom :aww: 

:lol: 

Men det var jo fordi jeg VISSTE hvordan det kom til å bli :lol: 

Har jeg vært på sykehuset og fått meddusiner, og det var stille og behagelig der i dag - ingen skravlebøtter som krevde oppmerksomhet :D Men det snør fortsatt her faktisk, bare bittelitt, men nok til at det har lagt seg et tynt tynt lag på terrassegelenderet :) 

Hahhaha beste måten for meg å spare penger er å ha kontanter.. jeg glemmer de :P tar en doris hver gang jeg sjekker den lomma liksom :lol: 

4 minutter siden, JeanetteH skrev:

.....tenker jeg at jeg har ingen planer i dag, endelig en fridag uten noen planer. Jeg skal bare:

-legge ett blodspor.

-sykle en tur med Talli.

- hente mob.

-Tatt en time yoga (gjor alt :P )

- støvsuge, skifte sengetøy og vaske gulv på soverommet

-brette tøy.

 

...trodde ikke jeg hadde noen planer jeg :lol: 

Hæh? Ingen Scandal? :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Krutsi skrev:

Hahhaha beste måten for meg å spare penger er å ha kontanter.. jeg glemmer de :P tar en doris hver gang jeg sjekker den lomma liksom :lol: 

Hæh? Ingen Scandal? :lol: 

Sett to episoder alt... pause og sykle en tur med Talli. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde kommet oss ut i skogen, men jeg er lat i dag, og skikkelig lei av at 70% av turen er bratt oppoverbakke. Neste gang jeg flytter tror jeg det må bli til et område med flatere skogsområder :lol: Er vel ikke uten grunn at deler av området her heter kleiva (kleiv: bratt oppstigning/framkomstvei i bratt terreng). 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, MarieR skrev:

Burde kommet oss ut i skogen, men jeg er lat i dag, og skikkelig lei av at 70% av turen er bratt oppoverbakke. Neste gang jeg flytter tror jeg det må bli til et område med flatere skogsområder :lol: Er vel ikke uten grunn at deler av området her heter kleiva (kleiv: bratt oppstigning/framkomstvei i bratt terreng). 

I hear you! Bare bratte bakker er umotiverende i lengden. Masse områder rundt her som heter noe med Kleiva også :P 

Nå skal jeg straks spise lunsj, så skal jeg til lege for å sjekke øyet mitt og så må jeg tilbake på jobb for å ha en siste pasient. Tenker muligens joggetur med hundene i dag også, å utnytte det fine været! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, JeanetteH skrev:

.....tenker jeg at jeg har ingen planer i dag, endelig en fridag uten noen planer. Jeg skal bare:

-legge ett blodspor.

-sykle en tur med Talli.

- hente mob.

-Tatt en time yoga (gjor alt :P )

- støvsuge, skifte sengetøy og vaske gulv på soverommet

-brette tøy.

 

...trodde ikke jeg hadde noen planer jeg :lol: 

Fridagen uten planer det, tenker jeg :lol: Høres veldig kjent ut egentlig... Jeg lurer litt på når jeg skal få stabla veden inn i boden, jeg, for jeg er jo aldri hjemme på helgene - og på kvelden etter jobb har jeg jo andre aktiviteter som må gjøres... 

23 minutter siden, Krutsi skrev:

Hahhaha beste måten for meg å spare penger er å ha kontanter.. jeg glemmer de :P tar en doris hver gang jeg sjekker den lomma liksom :lol: 

:lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene ungen måtte til legen og få antibiotika-kur fordi bisken bet han i kinnet. Urk. Det var jo ikke et skikkelig bitt, men gutten lå på gulvet og valpen ble ivrig og traff han med tanna. Ingen skade skjedd, såret er lite og ser fint ut. Men pokkers bikkje da :lol: Er glad for at både lege, barn og barnehage forstår at valpen er valp. Må passe bedre på framover. Men han har blitt mye bedre! Nå går det faktisk nesten an å håndtere dyret uten at han glefser rundt seg som en hai som er dratt opp i en båt. Jepp, høres skikkelig ille ut, og han er virkelig ekstrem, men alle er veldig glade i han. Inkludert ungene :P 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Heiii, dere glemmer bakkemyrene :sint_01:Bratte bakker hvor en siger nedi til langt oppå leggen i myra...

Ah ja! De vestlandske bakkemyrene spesielt. Det er verste sort det faktisk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klissete statuser anyday fremfor de ***** klovnene! Jeg tør nesten ikke sjekke fb siden det blir lagt ut så ***** mye klovnebilder.... Seriøst hvis noen kødder med meg utkledd som klovn så blir jeg enten drapsmann eller jeg blir forvandlet til en skjelvende klump av redsel!

Når det er sagt så hadde nok C hatt en affære hvis han hadde blitt sånn klissete, ja, jeg hadde blitt mistenksom og ikke glad for sånne statuser :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tonje skrev:

I hear you! Bare bratte bakker er umotiverende i lengden. Masse områder rundt her som heter noe med Kleiva også :P 

Nå skal jeg straks spise lunsj, så skal jeg til lege for å sjekke øyet mitt og så må jeg tilbake på jobb for å ha en siste pasient. Tenker muligens joggetur med hundene i dag også, å utnytte det fine været! 

Veldig umotiverende! Kom meg ut da, og det går jo greit straks man er ute syns jeg. Det værste er å sitte inne å se for seg bakkene :P 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kaja skrev:

Haha, sånn var det for meg sist fredag også. (Ekstrajobb), jeg skulle ikke jobbe. Eller dvs, jeg velger selv når jeg vil jobbe (innenfor et par dager). Lykke til! :)

Spennende å være vikar noen ganger. :P Og takk. :)

Ble ikke jobbing i dag, men masse informasjon og så begynner opplæringa i morgen. :)  Nå venter jeg på at vårrullene skal bli ferdig så jeg får spist lunsj. Sulten som en ulv!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lister meg stille inn hit 😂😂 Ikke min valp, men gubben sin ❤️ Blir veldig spennende!     
    • Føler så inderlig med deg. Det var helt ****** med Rocky også. ❤️ Virkelig det vanskeligste og mest hjerteskjærende med å ha hund. ❤️
    • Usikker på om det er noen som systematisk f.eks går MH/K test med hundene sine før avl i Norge, men det finnes hvertfall de der ute som fokuserer på mentalitet. Av kortis Alertness kanskje? Føler jeg har sett flere der med MH test gjennomført. Tine (Laabanden) har vel hvertfall de 2 yngste sine MH testet. I Sverige er det vel regler på score på mentalitet på kortisen i hvertfall før de kan avles på i disse dager. Finland er de vel også ganske på å mentalitets teste? Har vært vanskelig å få plass på MH i Norge har jeg skjønt pga mangel på figuranter. Bare såvidt jeg selv fikk gått for noen år siden, og vi hadde en del tilreisende også ikke bare lokale. Tror faktisk ikke det blir arrangert i år og usikker på om de arrangerte i fjor her heller. 🤔 Virker som det er vanskelig nok å få valpekjøpere til å røntge for HD/AD samt øyelyse, så å få dem til å gå MH om de må reise og tilrettelegge mer er nok enda værre.  Dessverre går det noen mentalt svakere hunder i avl med ujevne mellomrom fordi de genetisk er «verdt det» for mangfoldet sin skyld da både kort og langhår har forholdsvis liten genpool og få individer sånn sett som går i avl. Nå fikk vi vel igjennom noen grenser for matadoravl eller prøvde i hvertfall på generalforsamlingen i år og i fjor ble det åpnet for lang/korthårsparringer for de som ønsker å gjøre det. Så forhåpentligvis hjelper det litt. NCK har eller skal sende forespørsel til NKK sin advokat ifht om innavlsgraden på collie er innafor reglementet sånn mtp alt som har skjedd med dyresbeskyttelsen og rettssaken der. Jeg er vel av minioriteten som mener vi må ha et kryssingsprosjekt slik som lundehunden har hatt. (Om noen syns sånt er spennende så er Angela Harvey, kennel Wicani, sitt Tofty prosjekt gøy å følge. ) Å jobbe med smal genpool er veldig krevende.  Men det er ikke til å stikke under en stol at det er miljøberørt individer der ute, min egen inkludert. Nå er jeg såpass fersk i miljøet at jeg kan ikke si noe om at det har blitt bedre eller ei med årene, men jeg har sett hunder omtrent krype i svinger inne i hall på utstilling, hunder som nekter å løpe i det hele tatt. Jeg har hørt om hunder dommer ikke har fått tatt på engang, uten at det er nevnt i kritikken (det har jeg også sett i andre raser, så unikt for collien er det ikke).  Men er det flertallet? Gjennomsnittet? Mindretallet? Det kan jeg ikke svare på, det kjenner jeg altfor få til å gi noe svar på. Jeg er ikke skremt bort fra rasen og Limit blir ikke min siste, tvert imot. En god collie er gull. Og jeg tenker det ikke er uten grunn de er ansett som en av «the fab 5» i statene for service hund arbeid. ❤️ 
    • Takk for fine ord ☺️ Da var 1 ukes valpepermisjon over, og i morgen blir det hjemmekontor. Det kan bli interessant. Skulle gjerne hatt en lenger periode med fri. Føler vi såvidt har kommet i gang med noe som helst. Nå gikk mandag og store deler av tirsdag til kjøring da, så fullt en hel uke føler jeg ikke vi har hatt på oss.    I går hadde vi det første bæsje inne uhellet. Jeg var akkurat kommet ut fra dusjen, stod med håndkle på hodet og ingen klær da jeg så bæsjetrynet på var på gang. Prøvde å distrahere han mens jeg rev av meg håndklet og løp for å finne klær, men da var det allerede gjort. Ellers ingen uhell i går. I dag har vi hatt 1, kanskje 2 tissedammer.    Ellers har vi startet såvidt å trene. Jeg har begynt med å lære han å snurre rundt seg selv. Jeg syns det er en fin øvelse å starte med for å lære han å tilby adferd osv. som vil bli nyttig i videre trening. Innkalling trener vi også på litt daglig ☺️
    • Nå har han blitt 14 kg! Spent på hvor stor han blir når han blir voksen 😊  Vi har vært tre ganger på valpekurs, og det har vært veldig lærerikt! Godt å få noen tips og triks til innlæring av ting. Vi har også vært på Rally lydighet en gang, det var mye å huske på, men tror vi har lyst til å prøve det flere ganger! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...