Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå -oktober


Gjest
 Share

Recommended Posts

4 minutter siden, Bjornal skrev:

... ringte jeg verkstedet for å høre om bilen var klar (har fått satt inn Defa i Berlingo'n) og fikk vite at lærlingen hadde starta bilen i 1-gir og kjørt rett inn i noen skap og en vegg. Ikke imporert...

:blink: den er lei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.   Musikeren og jeg forlovet oss i går!! Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i

Dere er sikkert lei av kjolepratet mitt nå, men ville bare dele at jeg har hentet den, og den passet!    

Nico forsvant plutselig ut i gangen, så jeg måtte gå etter for å sjekke hva han dreiv med... Kurva har stått der i evigheter, og han har ikke engang vært i nærheten av den tidligere. Så jeg aner

Posted Images

Just now, Polfarer said:

:shocked: og litt :lol: 

 

Jeg hadde en litt løen fanger med ett lite hull, så det er ikke så krise for min del, sålenge all skade blir fiksa. Men litt kjedelig å ikke få tilbake sin egen bil. Savner bilen min allerede etter en dag ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mokken skrev:

På dine kanter er det slettes ikke utenkelig å bo :ahappy:

Tja, et sted mellom 5-10 år kanskje? Vi må vente noen år til ungdommen i huset er litt eldre. Vi trenger ikke gå inn for å gjøre samværsrett vanskeligere :P

 

......har jeg hørt intervju med Therese Johaug i forbindelse med dopingsaken. Har litt vondt av henne stakkars, selv om det er eget ansvar å sjekke legemidler.

Men det passer bra, for om 10 år skal jeg være frisk nemelig :aww: det har jeg bestemt :aww: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bjornal skrev:

... ringte jeg verkstedet for å høre om bilen var klar (har fått satt inn Defa i Berlingo'n) og fikk vite at lærlingen hadde starta bilen i 1-gir og kjørt rett inn i noen skap og en vegg. Ikke imporert...

Stakkars lærlingen! Han kommer i alle fall aldri slippe å høre den :lol: 

pappa har hatt noen lærlinger under seg, og tabber er liksom en av tingene lærlingene stadig blir påminnet om :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mokken skrev:

......har jeg hørt intervju med Therese Johaug i forbindelse med dopingsaken. Har litt vondt av henne stakkars, selv om det er eget ansvar å sjekke legemidler.

Min mor snakket om den saken i dag. Jeg er enig i tankegangen din med at hun bør sjekke opp slike ting selv. Men slik jeg forstod det (uten å ha satt meg inn i saken) så handlet hun i god tro til legen som skrev ut medikamentet og at det ikke er noe hun som person bør anholdes for. Men på den andre siden burde hun jo ha sjekket ut selv også, men da må en være ganske paranoid når de foretar seg noe som helst. Men det bør en kanskje også være når man har, i mangel på bedre ord, "followers". Man er en blir en kjendis uansett om en vil eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur gått og mat handlet. Da bør jeg vel lage den middagen også kanskje? Herrmin, så trøtt og daff jeg plutselig ble... :yawn: Men jeg er ikke i mål med dagens skriving enda heller, så kan ikke akkurat slenge meg på sofaen og ta en cowboystrekk. Hjelpe meg så godt det skal bli å levere denne skiten! I feriene fremover skal jeg gjøre bare akkurat det jeg har lyst til!!

Jaja, lage middag og rydde litt kjøkken da, det hjelper vel med litt næring til hjernen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Bananen skrev:

Min mor snakket om den saken i dag. Jeg er enig i tankegangen din med at hun bør sjekke opp slike ting selv. Men slik jeg forstod det (uten å ha satt meg inn i saken) så handlet hun i god tro til legen som skrev ut medikamentet og at det ikke er noe hun som person bør anholdes for. Men på den andre siden burde hun jo ha sjekket ut selv også, men da må en være ganske paranoid når de foretar seg noe som helst. Men det bør en kanskje også være når man har, i mangel på bedre ord, "followers". Man er en blir en kjendis uansett om en vil eller ikke.

Ut i fra hva jeg forsto det på pressekonferansen så var legen tom i legekofferten sin for preparatet hun skulle ha, og legen gikk selv til et apotek i Italia å kjøpte 2 andre kremer. En av disse har forskjeller innhold i Norge og Italia, altså innholdet her hjemme står ikke på dopinglisten, men samme prepart i Italia er tilsatt noe som står på dopinglisten. Så helt klart en grov bom av de begge to, men da spesielt av legen som har 30 års erfaring som fagmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mokken skrev:

Ut i fra hva jeg forsto det på pressekonferansen så var legen tom i legekofferten sin for preparatet hun skulle ha, og legen gikk selv til et apotek i Italia å kjøpte 2 andre kremer. En av disse har forskjeller innhold i Norge og Italia, altså innholdet her hjemme står ikke på dopinglisten, men samme prepart i Italia er tilsatt noe som står på dopinglisten. Så helt klart en grov bom av de begge to, men da spesielt av legen som har 30 års erfaring som fagmann.

Jeg leste om det nå. Bommert av de begge. Men ja, som du sier har han 30 års erfaring som lege og dette skulle ikke skjedd i det hele tatt. Jeg leste at han også trakk seg som landslagslege - det var bra. En skal ikke alltid handle i god tro, spesielt ikke med legemidler som er i utlandet ... om en ikke kan lese reseptvedlegget til medisinen på språket det står på, bør en la være og ta det. Men det er min mening. Den er ikke universell. :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg pottesur.

Om mandag fikk fastlegekontoret beskjed om at jeg måtte ha utskrift fra journalen om det som gjelder et konkret sykdomsforløp, og at jeg ville hente dette i dag. Da jeg kom på kontoret i dag, var ingenting gjort klart, og jeg måtte forklare på nytt hva jeg trengte, før jeg til slutt får beskjed om at dette ikke ligger i journalen. Så da må jeg kontakte forrige fastlege i håp om at de har glemt å sende over alt. Og dermed blir fysioterapien for ankelbruddet mitt forsinket, for fysiopeuten vil ikke gjøre noe før han har sett MR-rapporten.

Så kommer jeg hjem til brev om at bilen er ilagt bruksforbud og avskilting, fordi den er registrert som uforsikret - jeg har byttet forsikringsselskap, og nytt selskap har da ikke informert om at de har bilen. Og jeg kom hjem fem minutter etter at sentralbordet stengte, så da må jeg vel sjekke dette i morgen, og finne ut om jeg kan kjøre på LP-stevnet jeg skal delta på i helga.

Hvilket jeg uansett ikke vet om jeg får gjort, for kontoen gikk tom fortere enn planlagt, og jeg har type fem liter bensin på bilen nå, så jeg må i så fall finne penger et annet sted. Hvorfor kommer trygda på mandager etter konkurransehelger, og ikke på fredager?

Jeg er også sur fordi jeg fant hundemøkk på gårdsplassen som umulig kan stamme fra mine. 

Jeg er sur fordi en google-konto jeg administrerer for en forening har blitt lekt med av datteren til en i foreningen, så jeg måtte rydde opp der ved å endre tilbake til vårt profilbilde, rydde i album, få tilbake riktig profilnavn og en rekke andre innstillinger som jentungen har fikla med fordi hun trodde det var sin egen epost. Jeg trodde ikke tiåringer hadde epost, en gang.

Jeg er sur fordi jeg er sliten, og jeg er sur fordi jeg har styremøte over Skype om to timer, og jeg må forberede det når jeg aller helst vil sove, hyle, trampe i gulvet og spise sjokolade. 

Eneste høydepunktet i dag er at hundene har fått en herlig område i "vår" skog, og at båndtvangen endelig er over. Glam har løpt og løpt og løpt og løpt.

Noen ganger er voksenlivet jækla oppskrytt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp 2 rådyr over veien rett foran oss, ble fart på jentene da ja :lol: Måtte gå etter middag (ikke ettermiddags, for det er strengt tatt kveld etter vi har spist middag :sleep:) turen vår før middag, siden C er litt sen og jeg ikke rekker det idag etter middag siden jeg skal på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Sender deg en god klem jeg @SFX 
Det er lov å være sur og lei på slike dager. 

Akkurat nå lager jeg veldig enkel middag. Svenske kjøttboller med spaghetti og saus fra glass. 
Og så lurer jeg fælt på hva jeg skal bruke all den svinekjøttdeigen jeg har i fryseren til. Det var 40% tilbud på Extra pga dato, så jeg kjøpte inn det som var der. Og jeg har kalkunkjøttdeig også av samme grunn. 

Jeg må virkelig begynne å planlegge middagene fremover igjen :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader.... Svigers sin hund ble operert for urinstein rimelig akutt idag, de stoppet å telle når de kom til 100 steiner. Prisen på hele greia? Over 15.000,- Fyttigrisen, det er når sånt skjer man innser hvorfor man gjerne har forsikring. Første gang han er syk, men da tok han det virkelig inn også, ikke mer en en uke og to siden vi snakket om nettopp forsikring og at de ikke har det og ikke har hatt bruk for det. Godt S hadde penger for svigermor er på ferie i Afrika og svigersøs hadde ikke hatt sjangs å betale for det alene. 

Fyttigrisen, Rocky har bare å holde seg frisk fremover for noe sånt har ikke jeg sjangs å betale. (Eller jo, jeg har en buffer på akkurat 15, men da er jeg raka fant etterpå. Gikk nok penger i denne runden med lever og galle greiene)

EDIT: Og så er det bare å krysse fingrene for at det bare er urinstein og ikke noe mer. De var rare i fargen og blir sendt til USA for analyse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, SFX skrev:

Akkurat nå er jeg pottesur.

Om mandag fikk fastlegekontoret beskjed om at jeg måtte ha utskrift fra journalen om det som gjelder et konkret sykdomsforløp, og at jeg ville hente dette i dag. Da jeg kom på kontoret i dag, var ingenting gjort klart, og jeg måtte forklare på nytt hva jeg trengte, før jeg til slutt får beskjed om at dette ikke ligger i journalen. Så da må jeg kontakte forrige fastlege i håp om at de har glemt å sende over alt. Og dermed blir fysioterapien for ankelbruddet mitt forsinket, for fysiopeuten vil ikke gjøre noe før han har sett MR-rapporten.

Så kommer jeg hjem til brev om at bilen er ilagt bruksforbud og avskilting, fordi den er registrert som uforsikret - jeg har byttet forsikringsselskap, og nytt selskap har da ikke informert om at de har bilen. Og jeg kom hjem fem minutter etter at sentralbordet stengte, så da må jeg vel sjekke dette i morgen, og finne ut om jeg kan kjøre på LP-stevnet jeg skal delta på i helga.

Hvilket jeg uansett ikke vet om jeg får gjort, for kontoen gikk tom fortere enn planlagt, og jeg har type fem liter bensin på bilen nå, så jeg må i så fall finne penger et annet sted. Hvorfor kommer trygda på mandager etter konkurransehelger, og ikke på fredager?

Jeg er også sur fordi jeg fant hundemøkk på gårdsplassen som umulig kan stamme fra mine. 

Jeg er sur fordi en google-konto jeg administrerer for en forening har blitt lekt med av datteren til en i foreningen, så jeg måtte rydde opp der ved å endre tilbake til vårt profilbilde, rydde i album, få tilbake riktig profilnavn og en rekke andre innstillinger som jentungen har fikla med fordi hun trodde det var sin egen epost. Jeg trodde ikke tiåringer hadde epost, en gang.

Jeg er sur fordi jeg er sliten, og jeg er sur fordi jeg har styremøte over Skype om to timer, og jeg må forberede det når jeg aller helst vil sove, hyle, trampe i gulvet og spise sjokolade. 

Eneste høydepunktet i dag er at hundene har fått en herlig område i "vår" skog, og at båndtvangen endelig er over. Glam har løpt og løpt og løpt og løpt.

Noen ganger er voksenlivet jækla oppskrytt. 

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Nå må jeg snart begynne på et stykke arbeid som jeg har gruet for lenge, nemlig demontere en hylle og hive både den og en god del annet ræl på bilhengeren og så kjøre det til søppelplassen. I hengeren ligger det allerede en gammel tredør som jeg ikke har sjans til å flytte på alene. Hvis ingen vil hjelpe meg må jeg ta den med hjem igjen. :aww:

 

I did it! Og som alltid gikk det mye greiere enn jeg trodde på forhånd.

2 timer siden, Bjornal skrev:

... ringte jeg verkstedet for å høre om bilen var klar (har fått satt inn Defa i Berlingo'n) og fikk vite at lærlingen hadde starta bilen i 1-gir og kjørt rett inn i noen skap og en vegg. Ikke imporert...

Stakkar lærling. Håper h*n blir tatt vare på. Jeg hadde daua!

Rømmegrøt til middag! Det skjer sånn et par ganger i året. Men godt var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Dagens fine video, en knölhval viser mer personlighet enn mange mennesker i vårt samfunn... :wub:  

http://www.grindtv.com/wildlife/humpback-whale-twirls-kelp-like-fork-spaghetti-video/#dGg3QoKR6VmJil3r.97

 

 

Var på hvalsafari når vi var i Sydney. Fy søren så fine de er! Og så nyskjerrige og lekne! Svømte masse rundt båten vår, og breachet rett vedsiden, sang masse og lagde masse lyder! Var 6 stk som lekte rundt båten, helt magisk!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, 2ne skrev:

Det er aldri så galt at det ikke er godt for noe, jeg kan jo bidra til forskning om ikke noe annet! :lol: 

Det høres like lurt ut :hug: 

AN har noen lagt ut bilde av magen til en 11 uker gammel puddelvalp, som for 3 uker siden ble operert i tarmen fordi den hadde spist noe tøy-greier som ble sittende fast, og veit dere hva? Det er nesten så du ikke ser at den ble operert engang! Det ble tatt ultralyd av tarmen for en ukes tid siden, da kunne de knapt se hvor de hadde gått inn i tarmen og henta ut tøystykket :o Han kommer antageligvis ikke til å få noen varige men av det.. Og han var hele 2 kg stor når han ble operert. 

Mens jeg, jeg sitter her med et 15 cm langt arr etter at jeg ble stifta sammen, og sliter med en sammenvoksning som gjør at ting stopper opp med altfor jevne mellomrom, så derfor må jeg på MR igjen (for jeg har jo ikke tatt MR av det området hver 3 mnd de siste to årene, så hvordan skulle de ha bilder av det, liksom?) for å se om det er noe jeg bare må lære meg å leve med, eller om de må operere på nytt - hvilket gir en risiko for enda mer sammenvoksninger. Hvis jeg må operere igjen, så skal jeg fader meg ha med meg en veterinær! :aww: 

Og ironien i det hele er at de syns jeg er for ung til å ha en permanent stomi.. Seriøst. Hvordan kan stomien være verre enn arret og hvordan magen har forandra utseendet pga det? Det ser ut som jeg har en rompe på magen, for svarte.. :rolleyes: 

I dag har pappaen min bursdag forresten. Verdens aller beste pappa :heart: Så jeg klissa på facebook i natt med denne: 

17558-super-dad.jpg

Det får holde :aww::lol: 

Jeg melder meg inn i klubben for de som helst vil opereres av veterinær:aww: Samme dag som operasjon kan man bare se en tynn liten linje der den innvendige suturen er på dyra vi opererer på klinikken, men fem år etter ser jeg fremdeles ut som jeg er påkjørt av en fôrhøster. Og i ukene etter operasjonene har jeg sett ut som jeg har vært snurpet sammen som en lammerull.
Tre bukoperasjoner senere er bruktverdien falt til minus, tror jeg:teehe:
De har til og med greid å gjøre hele magefasongen "bulkete", og etter siste operasjon er navlen borte vekk.

Og for ung til permanent stomi? seriøst? jeg fikk min da jeg var 26, og måtte krangle for å få lagt den inn igjen, for "det var jo vel like greit at den var ute?":aww:
Så nå har jeg i tillegg til alle de andre arrene et stort arr på venstresiden av magen som ser ut som et ******. Lekkert:aww:
 

3 timer siden, Krutsi skrev:

... når du står på kjøkkenet og bretter klær, og så hører man merkelige lyder fra stua.. eller, jeg hører jo at det er noe ala elg-/hjortelokk, men hvorfor fra stua? Så jeg tusler i stua for å se, og så kjem det fra min kjære..

"ser du? Lokk funker, til og med på mor di.." 

til babyen i hus... 

Jeg dauer:lol::lol:

1 time siden, Bjornal skrev:

... ringte jeg verkstedet for å høre om bilen var klar (har fått satt inn Defa i Berlingo'n) og fikk vite at lærlingen hadde starta bilen i 1-gir og kjørt rett inn i noen skap og en vegg. Ikke imporert...

Ups... Det der får lærlingen høre til den dagen h*n er pensjonist:lol:
Håper de fikser bilen din fort og ikke minst pent:)


Og oppdatering om ugla, den er nå kommet seg til en rovfugl-spesialist som skal rehabilitere den:ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SFX :hug: Du vet hvor du finner meg, om du trenger å rante litt.

Målet for dagens skriveøkt ble rodd greit i land, og såpass tidlig at jeg har litt kveld igjen i dag. Nå har jeg laget og spist middag, men det var såpass godt at jeg vil ha litt til. Så skal jeg bare slappe av etterpå, kanskje stelle litt pels om jeg gidder :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
4 timer siden, 2ne skrev:

 

:lol: Jeg tror nok også at jeg burde gå hos en vanlig lege, en veterinær ville nok bedt eieren min å vurdere om jeg burde fått videre behandling, eller om jeg ikke hadde fått nok snart :P 

 

Galleblære, cyster, et kne som tuller, blodforgiftning, flere UVI tidligere... 
Ja, det er nok tryggest å holde seg til vanlige leger for min del :lol:  

4 timer siden, 2ne skrev:

 

Jeg mista quoten til @Daldorf, men det må jo bli en vurdering eier gjør. De lever korte liv uansett disse hundene, så skal man virkelig skjerme de fra det de kanskje synes er det morsomste de gjør, bare for at vi skal kunne beholde de litt lenger? 

Ja, så klart må det være opp til hver enkelt eier. Men når de sier at så lenge de kan bevege seg med E-hofter og kan gjete på smertestillende så er de friske... Nei, da blir jeg oppgitt. 

Men om en av mine får kreft så slutter jeg jo ikke å trene dem. Aragon har jeg roet veldig ned med pga luftrørskollapsen hans, for all belastning gjør det bare mye verre for ham :hmm:  
Nå har jeg fått et rimelig godt overblikk over sammenhenger både i så måte og i forhold til andre ting jeg har stusset litt over. Så endelig er vi snart klare for en konsultasjon hos dyrlege og undersøkelser for alt som kan ha sammenheng og være ringvirkninger av dette. 

4 timer siden, 2ne skrev:

Gratulerer med jubileumet :)

 

Takk :)
Dagen har blitt brukt til tur, kos i armen, og masse loooove ;)

Som vanlig altså :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...