Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå -oktober


Gjest
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.   Musikeren og jeg forlovet oss i går!! Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i

Dere er sikkert lei av kjolepratet mitt nå, men ville bare dele at jeg har hentet den, og den passet!    

Nico forsvant plutselig ut i gangen, så jeg måtte gå etter for å sjekke hva han dreiv med... Kurva har stått der i evigheter, og han har ikke engang vært i nærheten av den tidligere. Så jeg aner

Posted Images

Guest *Kat84*
2 timer siden, Bjornal skrev:

Una sitter og sutrer på kveldene helt til jeg setter meg opp i sofaen slik at hun kan sitte i armkroken i en halvtime. Da er alt helt ok.

Tror du vi kan ha skjemt bort hundene våre? :innocent:

Nei, det er ikke bortskjemte hunder. 
Det er bare et minimum av hva de bør kunne forvente :aww: 

20160510_101515.jpg

2 timer siden, 2ne skrev:

Hvis jeg må operere igjen, så skal jeg fader meg ha med meg en veterinær! :aww: 

 

Den tanken har slått meg også flere ganger. Hadde antakelig vært bedre å gå til veterinær både for operasjoner og tannhelse. Tannstell hos veterinær vs. tannlege er jo som fra to forskjellige verdener prismessig :aww: 
Ikke det at jeg skal klage på operasjonsarrene mine. Jeg har sluppet unna med kikkhull. 
Eksen uttalte vel også en gang at han var glad for at jeg ikke var hest, for da hadde jeg antakelig blitt skutt i bagården hos veterinæren. 

Når jeg tenker meg om så tror jeg at det med min historikk er helt OK med vanlig lege :whistle: 

6 minutter siden, Daldorf skrev:

Hva er det som gjør at enkelte mener at hunden deres kan trenes (og konkurrere) uansett helse/alder? Selv når hundens kropp begynner å dra på årene. Og forkalkninger gjør at de har smerter.

Gode hundeeiere bruker gjerne en god del penger på behandlinger (laser, svømming, massasjer, medisiner o.l), og så snart hunden er bedre, så er det full gang med trening igjen. «For de liker det så godt». Burde ikke vi som eiere ta dette valget for hunden.  Blir det for belastende for hunden å bestige fjelltoppene, jogge, trene diverse hundesporter, så trapp ned!

(For er man i høyere klasser, så må det en god del trening til for å holde seg der. Og den treningen kan være veldig belastende selv om hunden liker det)

Dagens utblåsning (etter jeg fikk dårlig tilbakemelding på at min 10 år gamle hund er pensjonist) :hmm:

Enkelte er jo helt vill! 

Det er, i hvert fall her, en dårlig holdning blant bønder. Kan hunden gjete, er den frisk. Selv om den må ha smertestillende for å klare å gjete litt. Jeg blir så oppgitt... 
Dette var det en som har flere agilitykurser hadde hørt fra en bonde, og han med kursene har selv BC han trener agility med. Men han har røntget, og har sagt at om hunden får noen plager så skal trening trappes ned til et forsvarlig nivå som ikke belaster veldig, og som likevel er nok til å vedlikeholde. 

AN har jeg vondt i hodet. Irriterende sykdomstegn som bare ikke vil bryte ut! Bli syk og bli ferdig da vel! :gaah: 

Og forresten så har lille bebbis vært min i ett år i dag :wub: 

Her på bildet er det ca 30 minutter siden jeg møtte oppdretter, og han har vært klistret inntil meg siden :heart: Første bildet jeg tok av ham. Her er vi i bilen på vei til et slott som er ca 40 minutteres kjøring fra flyplassen :) 

2015-10-13_15_39_01.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Det blir regulert nye hus nede hos oss nå. Ikke akkurat småbruk, men så absolutt landlig. Kom, kom... 

På dine kanter er det slettes ikke utenkelig å bo :ahappy:

26 minutter siden, Snoffe skrev:

Når flytter vi? :aww: 

Tja, et sted mellom 5-10 år kanskje? Vi må vente noen år til ungdommen i huset er litt eldre. Vi trenger ikke gå inn for å gjøre samværsrett vanskeligere :P

 

......har jeg hørt intervju med Therese Johaug i forbindelse med dopingsaken. Har litt vondt av henne stakkars, selv om det er eget ansvar å sjekke legemidler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Turb skrev:

Nesehorn før man legger seg... det er helt helt ulidelig grusomt, men det hjelper (og jeg blir litt skremt av at jeg høres ut som min mor... bortstett fra det ulidelige grusomme, for det synes ikke hun, det synes jeg...)

Jeg også synes det er ulidelig. Såpass ulidelig enkelte ganger da nesen er så tett at saltvannet bare renner over og inn andre ganger det ikke skal :pinch: Det nesehornet har jeg lagt så hat på, jeg håper jeg aldri må bruke det igjen:sint_01:

 

7 timer siden, Belgerpia skrev:

Hvorfor er det mer jobb med utegang?
Og hva er greia med folk som har hestene sine på steder der de ikke får stå ute hele dagen?
Sånt skjønner ikke jeg. Jeg rir på en stall der det er oppstallet 20 hester - SAMTLIGE hester har egen dedisert paddock av GOD størrelse, vel - noen deler paddock, da av dobbel størrelse - ALLE paddockene har leskur, beitene sommerstid har leskur.
Flere av hestene står på semiutegang, dvs. de står ute sålenge vær og føreforhold er trivelig. De tas inn når det er ekstremt drittvær, eller skrekkelig kaldt. De som er inne natterstid er ute fra 8-9 tiden på morningen til 18-19 tiden på kvelden.
Jeg forstår ikke hvordan folk hæles å ha hesten sin på steder hvor den må stå på boks 20 timer i døgnet.
Sånne steder har skvisa for mange hester inn på for lite område tenker jeg. I tillegg til flotte luftegårder, så har vi tilgang på utendørs ridebane med gress, standard ridebane med sand og ridehus - og området er liksom ikke digert, det er bare veldig praktisk løst :)
Hester burde få stå ute så mye som mulig om dagene tenker jeg - sånt blir hest glad av :)

Jeg må bare si at dette skjønner ikke jeg heller. Eller jo, jeg "skjønner", men likevel føler jeg argumentene kan komme litt til kort. Kjent til en hest (aktiv sprang- og dressurhest) som brakk foten når den hos ny eier ble satt på beite (dette var den jo ikke vant til fra tidligere hjem og rett og slett sprang på seg brudd i glede!) - konsekvensen var jo at hesten "kunne ikke stå på beite for den skader seg bare", dette var liksom en hest som ikke egnet seg for slikt hold. Eierskifte og forsiktig tilvenning, og hesten har stått på sommerbeite siden, og stod på utegang ett års tid pga en overbelastningsskade/betennelse. (Gikk fortsatt som aktiv spranghest)

Jeg steller selv 2 hester jeg har litt vondt av, for der er det eier/jeg som styrer inn- og utslipp. Så med mindre jeg vil stå i stallen veldig mange timer, er disse bare ute en time om dagen dersom jeg rir begge. De har det ikke vondt, men hvis dette er livet de er vant til vet de jo ikke om noe bedre tilværelse.
(Gaah, som jeg har himlet meg øynene og ristet fortvilt med hodet når jeg ville bytte ut våre 15 år gamle rideskolehester, men fått tilbake at "de trives så godt. De ELSKER jobben sin". Og greit - de ser ikke ut til å mistrives, men når den ene har gått i skolen siden den var 4 år og fikk en sal på ryggen - nei, da vet faktisk ikke hesten om noe annen eller bedre tilværelse! Og slik kan det gjerne være med disse salgsstallhestene)

Tror det er så stort press på å bli best/god, og mange ser til de store utøverne. Min erfaring tilsier at folk gjerne kopierer deres metoder i håp om å bli bedre, for det "funker jo for de :huh:". Det kan være seg unødvendig bandasjebruk, unødvendig bruk av linimenter eller unødvendig bittbruk. Jeg føler fokuset ofte ligger litt feil, for det er ikke det at du rir den hissige hesten din på pelham - som gjør deg god, det er din evne til å bremse hesten på lette hjelpemidler og få den til å konsentrere seg om oppgaven den er tildelt - som gjør deg god. Folk kan ha så vanskelig med å reflektere over valgene de gjør, de kopierer liksom bare. 

Nå de senere årene er det kommer mye bedre fokus på at disse topphestene også fortjener et liv utenom de 4 boksveggene (f.eks. fikk Carl Hester litt oppmerksomhet som holder Nip Tuck som utegangshest), og at de ikke trenger behandles som porselen selv om prislappen skulle tilsi det. 

 

5 timer siden, Mackenzie skrev:

Forresten, har dere noen gode forslag til små, myke treningsgodbiter som ikke er kjempedyre? (ja vet det finnes tråder, men er lat i dag :P)Tenkte hamstre litt nå som jeg har fått lønning og straks også stipend, går jo med en del. Har en pakke Frolic stående, men de er jo ikke så enkle å dele syns jeg.

Frolic er enkle å dele, helt til man har glemt posen åpen over natten :aww: Står her og vurderer bare kaste hele posen :P 

Jeg pleier kjøpe sånne små bøtter med godis. Kommer støtt og stadig over disse både på nett og i butikk. De er myke og små :) 

---

Edit: Glemte å svare @Belgerpia

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Krutsi skrev:

Er vel et innavlsord som har dukket opp via en talefeil et sted på hjemtraktene mine :lol: mulig det er rennebuord fra bestemors side.. 

hvis du er nysgjerrig på slike ord, så kan du sjekke ut denne bloggen (aner ikke hvordan jeg kom over den en gang) https://ordoguttrykk.wordpress.com/dagens-ord/

og ellers er det ei på Tynset-ish som har spalte i  retten (lokalavisen) der hun tar for seg ord.. mulig du finner noe på nett? Hun kan du evt sende en Mail til for å høre om skirill ordet :P 

Sjekker ut om noen i FB-gruppa Språkspalta vet noe jeg. Der diskuterer vi snåle ord dagen lang! :lol:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Belgerpia skrev:

*senk skuldrene*
Gå og legg deg, i morra når du våkner er bikkja normal igjen.
Eller i dag når du våkner.
Du må ikke lage "greier" ut av alt - han har vært dopa - det er grei skuring for 99% av alle hunder, la han sove, la han ha hangover, luft han og la han sove videre :)

 

Hvorfor er det mer jobb med utegang?
Og hva er greia med folk som har hestene sine på steder der de ikke får stå ute hele dagen?
Sånt skjønner ikke jeg. Jeg rir på en stall der det er oppstallet 20 hester - SAMTLIGE hester har egen dedisert paddock av GOD størrelse, vel - noen deler paddock, da av dobbel størrelse - ALLE paddockene har leskur, beitene sommerstid har leskur.
Flere av hestene står på semiutegang, dvs. de står ute sålenge vær og føreforhold er trivelig. De tas inn når det er ekstremt drittvær, eller skrekkelig kaldt. De som er inne natterstid er ute fra 8-9 tiden på morningen til 18-19 tiden på kvelden.
Jeg forstår ikke hvordan folk hæles å ha hesten sin på steder hvor den må stå på boks 20 timer i døgnet.
Sånne steder har skvisa for mange hester inn på for lite område tenker jeg. I tillegg til flotte luftegårder, så har vi tilgang på utendørs ridebane med gress, standard ridebane med sand og ridehus - og området er liksom ikke digert, det er bare veldig praktisk løst :)
Hester burde få stå ute så mye som mulig om dagene tenker jeg - sånt blir hest glad av :)

Altså, jeg synes ikke det er mer jobb, men mengden arbeid pr gang er større enn pr dag på boks. Om du skjønner. Det blir mer dritt å møkke etter 5-6 hester enn etter 1. Selvom man på utegang kun møkker og lager fôr kanskje 1-2 ganger i uka. På stallen må man uansett lage lunsj og møkke paddocken minst 1 gang i uka så jeg ser ikke hvordan det er mindre arbeid å ha hesten på stall ifht utegangen sånn sett. De står i flokk, så det er jo ca likt antall hester å møkke for ute der liksom, og sikkert større området som er oppgruset og skal møkkes vs utegangen. Nei, jeg ser bare fordeler med utegang i denne situasjonen. Eller matmessig er det kanskje et minus iom hesten definitivt er den som får i seg mest. Så vekta blir vanskeligere å holde i sjakk, men hun gikk jo ikke noe særlig opp i sommer når hun sto der, og da var det jo litt gress å få tak i også. 

Nei jeg fatter heller ikke det, ene plassen jeg jobbet så var hestene ute max 6 timer. Og boksene de sto på inne var sånn at de klarte vel akkurat å snu seg, det sto rett og slett hester på det jeg ville kalle ponni bokser. (Dette er også en av få fullpensjons staller i området) Uteplassene er det ingenting å si på da, fine oppgrusede paddocker hvor de står ilag i 3-4 grupper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... når du står på kjøkkenet og bretter klær, og så hører man merkelige lyder fra stua.. eller, jeg hører jo at det er noe ala elg-/hjortelokk, men hvorfor fra stua? Så jeg tusler i stua for å se, og så kjem det fra min kjære..

"ser du? Lokk funker, til og med på mor di.." 

til babyen i hus... 

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

@Krutsi, det spørres på FB om ordet uttales med kj- eller skj-lyd? Skirill med k eller med skj som i skjære brød?

Nå har jeg funnet ut at de sier våndsker på Oppdal. Om spissmus. Språk er gøy.

Det sies som jeg sier "ski" (sånn man har på beina), men med tanke på dialekta, så blir det vel skj :P eller, mer som jeg sier Schäfer. Så schirill :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Krutsi skrev:

Det sies som jeg sier "ski" (sånn man har på beina), men med tanke på dialekta, så blir det vel skj :P eller, mer som jeg sier Schäfer. Så schirill :lol: 

Akkurat ja. Det var enda ei på FB som kjente til ordet. Gøy.

Så da har jeg fått nerda litt i dag også, språknerding denne gangen. Nå må jeg snart begynne på et stykke arbeid som jeg har gruet for lenge, nemlig demontere en hylle og hive både den og en god del annet ræl på bilhengeren og så kjøre det til søppelplassen. I hengeren ligger det allerede en gammel tredør som jeg ikke har sjans til å flytte på alene. Hvis ingen vil hjelpe meg må jeg ta den med hjem igjen. :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mackenzie skrev:

Grått og kaldt ute i dag, er visst på tide å finne fram vinterparkasen. Det vil si, vente på at den jeg nettopp bestilte kommer frem med posten, for det varmeste jeg har nå er en bomberjakke. Urutinert.

Nå sluttet nettopp Dyreklinikken på tv så da var det vel på tide å sette i gang med lesingen. Hvor får man kjøpt motivasjon??

Forresten, har dere noen gode forslag til små, myke treningsgodbiter som ikke er kjempedyre? (ja vet det finnes tråder, men er lat i dag :P)Tenkte hamstre litt nå som jeg har fått lønning og straks også stipend, går jo med en del. Har en pakke Frolic stående, men de er jo ikke så enkle å dele syns jeg.

Nemi er veldig glad i Harringtons(tror jeg) treningsgodbiter fra Europris. Ikke kjempestore biter, og lette å dele :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Akkurat ja. Det var enda ei på FB som kjente til ordet. Gøy.

Så da har jeg fått nerda litt i dag også, språknerding denne gangen. Nå må jeg snart begynne på et stykke arbeid som jeg har gruet for lenge, nemlig demontere en hylle og hive både den og en god del annet ræl på bilhengeren og så kjøre det til søppelplassen. I hengeren ligger det allerede en gammel tredør som jeg ikke har sjans til å flytte på alene. Hvis ingen vil hjelpe meg må jeg ta den med hjem igjen. :aww:

 

Fant du ut hvor ordet kommer ifra eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Fant du ut hvor ordet kommer ifra eller? 

Ikke ennå. Jeg har foreslått at det kommer fra norrønt "skirra" som betyr redd eller sky. Det er mange fagfolk på det FB-stedet, så det kommer sikkert kommentarer på teorien min etter hvert. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Tuva vært og fått en sjekk og hun belaster nå begge bakbeina likt og frembeina likt :D Belaster fremparten mer enn bakparten, men det er ikke unormalt. Hele kroppen var fin men litt låsning bakerst i ryggen så det ble knekt opp, siden hun var så flink så fikk hun et bot dekken som belønning :lol: Nå er operasjon på venstre kne satt på vent, det er ikke vits i å operere sålenge det ikke er noe problem :)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SFX skrev:

Leah høres ut som kattene til @Toril - de ligger også gjerne på toppen av lenestolen jeg sitter i når jeg er på besøk, og det er ikke alltid jeg får med meg at de kommer dit. Det er mer enn en gang jeg har blitt så overrasket at jeg skvetter og rugger skikkelig på stolen fordi jeg kjenner noe som beveger seg mot hodet - men hoppe ned gjør de ikke, de ligger godt og svaier og gynger. 

:lol: Ja, hun er kanskje litt katteaktig :ahappy: Jeg merker jo at hun hopper opp, hun veier som sagt 10 kg, men herremåne så stille hun kan ligge oppå der. Det er bare når jeg skal ut av stolen igjen hun er litt drøy :P 

2 timer siden, Siri skrev:

Nå er jeg nesten i live igjen etter å ha karret meg til apoteket og fått nesespray... jeg dør antakelig vis ikke denne gangen heller :aww: 

Det er jo bra at du ikke dør! :P 

2 timer siden, Siri skrev:

For ung til å ha permanent stomi? For en idiotisk uttalelse? Er ikke det viktigste at ting fungerer liksom? *himle*

Du, det er ikke det mest idiotiske med uttalelsen heller, for den stomien fikk jeg jo fordi jeg hadde en fistel, og den er der enda, så så lenge jeg har en fistel så kommer jeg til å ha stomi. Hvis de må operere fistelen, så kommer jeg til å måtte ha stomi. Den eneste grunnen til å legge tarmen inn igjen er om fistelen gror igjen av seg selv, og det venter vi visst fortsatt på at den skal gjøre. 

Det at jeg er "ung" er jo et tåpelig argument i seg selv, jeg er middelaldrende, ikke spesielt ung, og det er yngre mennesker enn meg som har stomi. Alder er irrelevant faktisk. 

1 time siden, *Kat84* skrev:

Den tanken har slått meg også flere ganger. Hadde antakelig vært bedre å gå til veterinær både for operasjoner og tannhelse. Tannstell hos veterinær vs. tannlege er jo som fra to forskjellige verdener prismessig :aww: 
Ikke det at jeg skal klage på operasjonsarrene mine. Jeg har sluppet unna med kikkhull. 
Eksen uttalte vel også en gang at han var glad for at jeg ikke var hest, for da hadde jeg antakelig blitt skutt i bagården hos veterinæren. 

Når jeg tenker meg om så tror jeg at det med min historikk er helt OK med vanlig lege :whistle: 

:lol: Jeg tror nok også at jeg burde gå hos en vanlig lege, en veterinær ville nok bedt eieren min å vurdere om jeg burde fått videre behandling, eller om jeg ikke hadde fått nok snart :P 

1 time siden, *Kat84* skrev:

Det er, i hvert fall her, en dårlig holdning blant bønder. Kan hunden gjete, er den frisk. Selv om den må ha smertestillende for å klare å gjete litt. Jeg blir så oppgitt... 
Dette var det en som har flere agilitykurser hadde hørt fra en bonde, og han med kursene har selv BC han trener agility med. Men han har røntget, og har sagt at om hunden får noen plager så skal trening trappes ned til et forsvarlig nivå som ikke belaster veldig, og som likevel er nok til å vedlikeholde. 

Jeg mista quoten til @Daldorf, men det må jo bli en vurdering eier gjør. De lever korte liv uansett disse hundene, så skal man virkelig skjerme de fra det de kanskje synes er det morsomste de gjør, bare for at vi skal kunne beholde de litt lenger? 

1 time siden, *Kat84* skrev:

Og forresten så har lille bebbis vært min i ett år i dag :wub: 

Gratulerer med jubileumet :)

AN har datterbarnet og jeg vært på Sørumsand en tur, og det er et merkelig lite høl med mye trafikk :P Fastlegen min har også ringt og spurt om hvordan formen min var nå, for hun hadde sett at jeg var innlagt igjen i helgen :lol: Nei, det var jeg ikke, jeg var på gastrokirurgisk på kontroll på mandag, at jeg var dårlig natt til mandag igjen var jo bare en rein tilfeldighet, og ble nevnt bare sånn at legen skulle få et visst perspektiv på hvor hyppig disse greiene kommer *ler* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
2 timer siden, Daldorf skrev:

Hva er det som gjør at enkelte mener at hunden deres kan trenes (og konkurrere) uansett helse/alder? Selv når hundens kropp begynner å dra på årene. Og forkalkninger gjør at de har smerter.

Gode hundeeiere bruker gjerne en god del penger på behandlinger (laser, svømming, massasjer, medisiner o.l), og så snart hunden er bedre, så er det full gang med trening igjen. «For de liker det så godt». Burde ikke vi som eiere ta dette valget for hunden.  Blir det for belastende for hunden å bestige fjelltoppene, jogge, trene diverse hundesporter, så trapp ned!

(For er man i høyere klasser, så må det en god del trening til for å holde seg der. Og den treningen kan være veldig belastende selv om hunden liker det)

Dagens utblåsning (etter jeg fikk dårlig tilbakemelding på at min 10 år gamle hund er pensjonist) :hmm:

Kan bare svare for min del nå, da. Bikkja mi på 9,5 år trenes og konkurrerer aktivt. Nå ser jeg ikke på han som en gammel hund, men det er flere som pensjoneres når de når den alderen. Han har god helse (sett bort fra en nedtur for litt siden), og digger å konkurrere, så hvorfor skal vi slutte med det fordi han har nådd et visst tall? Ja, han har kanskje litt høyere risiko for å dra på seg skader, men vi tar forholdsregler, og jeg "gidder" ikke pensjonere han av den grunn. Vi kommer til å fortsette å konkurrere og trene like mye så lenge han er i form - og ikke minst har lyst til det. Han har dratt på seg flere skader oppigjennom, og jeg har også vært den som har lagt igjen penger på behandling, men når bikkja blir friskmeldt så er den friskmeldt :) Selvfølgelig - om han får smerter en dag blir saken en annen (og da er det heller ikke lov til å konkurrere), men jeg vil heller gi han et "kort" og godt hundeliv, enn at han ikke får vært med på noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Bjornal skrev:

Det finnes en mini-frolic som har mye mer smak og er mye mykere enn de vanlige. Jeg bruker de når jeg ikke gidder å kappe opp pølse eller annen menneskemat. Vipsedyret er glad i dem også, går ned på høykant :)

Fant billig online: http://www.zoopermarked.no/frolic-mini

Hmm, får kanskje se etter de neste gang da! Har en hel, uåpnet pose igjen av vanlig Frolic som bør brukes opp først. Men har de den mini-varianten "overalt"? Har nemlig aldri sett den før, men så har jeg jo ikke akkurat lett etter den heller.

1 time siden, tutle skrev:

Frolic er enkle å dele, helt til man har glemt posen åpen over natten :aww: Står her og vurderer bare kaste hele posen :P 

Jeg pleier kjøpe sånne små bøtter med godis. Kommer støtt og stadig over disse både på nett og i butikk. De er myke og små :) 

are @Belgerpia

Ja, har også pleid å kjøpe slike bøtter men virker ikke som de jeg har prøvd til nå har vært så mye smak i. De går ned og er helt ok, Kenzie er trossalt et matvrak, men ikke noe mer enn det.

59 minutter siden, WelshenNemi skrev:

Nemi er veldig glad i Harringtons(tror jeg) treningsgodbiter fra Europris. Ikke kjempestore biter, og lette å dele :)

Får ta en tur innom! Bør uansett hamstre inn de der store boksene med vaskemiddel og sånt derfra snart. 

 

Herlighet, skulle ha DEN produktive dagen i dag så jeg sto opp tidlig for å rekke time til voksing kl 09. Da skulle jeg ha hele resten av dagen til å rekke alt annet - lesing, forberedelser til bursdagsfeiring på lørdag og ting som må ordnes før jeg drar "hjem" til foreldrene mine søndag. Det jeg ikke tenkte på er at nå gjør det jo så vondt at jeg egentlig ikke orker å gå noe særlig, så til og med rydding av leiligheten er et ork, og det å traske rundt på senteret etter alt jeg trenger til bursdag og adventskalenderen jeg skal lage til foreldrene mine, det orker jeg hvertfall ikke. Men i morgen skal jeg på jobb, så hvordan skal jeg rekke det her? Hmm, satse på det blir bedre utover dagen så jeg kan ta en rask tur på senteret senere kanskje. Men da må jeg ha planen klar altså, så nå tror jeg at jeg må sette meg ned og skrive liste.

Særlig kalendergaver til paps er vanskelig, hva er greit å gi til en mann i slutten av 40åra som aldri ønsker seg noe eller trenger noe, i følge han selv? Sålangt har jeg en bok til luke nr 1, flaxlodd og noe litt fancy sjokolade. Og lenger kom jeg ikke :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit det er fascinerende å se på hvordan folk omtrent kollapser i sorg av at kongen av Thailand har dødd. Flere av vennene mine har lagt ut bilder av at de ligger på gulvet og griner, profilbilder er byttet til grinebilder, det er nesten så det er en større sorg enn 9/11 og tsunamien  - KOMBINERT. Mind-blowing hvordan en konge kan ha så sterk posisjon i et samfunn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... ringte jeg verkstedet for å høre om bilen var klar (har fått satt inn Defa i Berlingo'n) og fikk vite at lærlingen hadde starta bilen i 1-gir og kjørt rett inn i noen skap og en vegg. Ikke imporert...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...