Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

7 minutter siden, MarieR skrev:

Tom tispe :( Da er spørsmålet, ta sjansen og håpe på vår/sommervalp fra samme kombinasjon, eller finne alternativ...

:console:

Da tror jeg du må spørre deg selv hvor viktig det er å få hund NÅ, og om du muligens vil vike på de ønskene og kravene som den kombinasjonen som gikk tom har.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

Guest Christine

Liker ikke å ha syk hund, blir så bekymret av sånt! Settervimsen hostet opp tykt slim og vann på fredag, og ellers vært slapp hele helga med et lite anfall i går. Røntgen i dag viste heldigvis at han ikke har lungeødem, men hjertet har desverre vokst. Da er det bare å vente på prøvesvar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, Christine said:

Liker ikke å ha syk hund, blir så bekymret av sånt! Settervimsen hostet opp tykt slim og vann på fredag, og ellers vært slapp hele helga med et lite anfall i går. Røntgen i dag viste heldigvis at han ikke har lungeødem, men hjertet har desverre vokst. Da er det bare å vente på prøvesvar...

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snoffe skrev:

Trodde det var du som hadde satt på trekken for å ikke føle deg så alene med forkjølelsen :teehe:

Jeg kan riktignok være et troll innimellom, men så slem er jeg ikke :lol: 

Jeg har forøvrig nå vært på jobb siden kl 10, og nå kaster jeg straks inn håndkleet. Halsen blir vondere, og nå holder jeg på og får vondt i ørene også. Juhu.. Skal bare sette igang en klasse først, så drar jeg. Holder meg hjemme i morgen også, siden det går litt av seg selv de klassene/oppleggene for i morra, så kanskje jeg blir raskere frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MarieR skrev:

Tom tispe :( Da er spørsmålet, ta sjansen og håpe på vår/sommervalp fra samme kombinasjon, eller finne alternativ...

Det skader jo ikke å lete etter noe nytt og hvis du ikke finner noe så er det jo alltids samme kombinasjonen til vår/sommer... :) kan jeg spørre om komboen, eller er det hemmelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var for en gangs skyld heldig når jeg var ute på shopping i dag. Fant samme fryser på Obs Bygg som jeg hadde sett på Lefdal sin nettbutikk som ikke var på fysisk lager :) 
Veldig greit, spesielt siden jeg får kjøpeutbytte i tillegg :aww:  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snoffe skrev:

:console:

Da tror jeg du må spørre deg selv hvor viktig det er å få hund NÅ, og om du muligens vil vike på de ønskene og kravene som den kombinasjonen som gikk tom har.

 

Tja, jeg skulle helst hatt hund i går, og jeg må innrømme at å vente til juni med å få hjem valp egentlig ikke kjennes veldig aktuelt. Dette er en kombinasjon jeg har veldig tro på, men det er flere andre gode kombinasjoner som planlegges  :)

44 minutter siden, Christine skrev:

Liker ikke å ha syk hund, blir så bekymret av sånt! Settervimsen hostet opp tykt slim og vann på fredag, og ellers vært slapp hele helga med et lite anfall i går. Røntgen i dag viste heldigvis at han ikke har lungeødem, men hjertet har desverre vokst. Da er det bare å vente på prøvesvar...

Ånei! :console:Krysser alt jeg har for at det er noe han kan leve godt med lenge enda!

2 minutter siden, Turb skrev:

Det skader jo ikke å lete etter noe nytt og hvis du ikke finner noe så er det jo alltids samme kombinasjonen til vår/sommer... :) kan jeg spørre om komboen, eller er det hemmelig?

Det har du veldig rett i! :) Dette var kullet som var planlagt mellom Rozza og Izac hos Digby Tollers.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Christine skrev:

Liker ikke å ha syk hund, blir så bekymret av sånt! Settervimsen hostet opp tykt slim og vann på fredag, og ellers vært slapp hele helga med et lite anfall i går. Røntgen i dag viste heldigvis at han ikke har lungeødem, men hjertet har desverre vokst. Da er det bare å vente på prøvesvar...

God bedring til settervimsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilt klær på Ellos som trøst for at Ida ødela noen klær :sleep: Ble ikke akkurat noe mer fornøyd da jeg så at to av kattungene hadde gnagd istykker den splitter nye buksa mi. De hadde gnagd hull tvers igjennom, skulle tro det var gjort av mus hadde det ikke vært for at jeg så dem gjøre det. 

Og jeg fant en skinnsofa på IKEA som bare var såå fin. Men å bruke 20.000 på en sofa er ikke fryktelig aktuelt nå, gitt. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Perfect Image skrev:

Nærbutikken har så mye sjarm :) Merker det er litt dyrere der, men verdt det for å beholde butikken levende. Er noe eget med en nærbutikk der ungene løper inn for å gi kassedamen en klem :ahappy: 

Vi er også veldig glad i nærbutikken vår :ahappy: Handler der med litt for jevne mellomrom, både fordi det er lettvint og fordi vi ønsker å beholde det tilbudet :) 

--

AN har jeg en mage som har veldig mye å snakke om. Den har vært litt av og på i hele helgen, så jeg forventer egentlig en runde med skikkelig haraball. Får håpe det blir i dag da, både fordi da blir jeg ferdig med det, og fordi at i morgen skal valpene til veterinær og få chip og vaksine, så da har jeg ikke tid eller mulighet til å være sjuk :P

Har snakka med NAV-damen min i dag også, jeg ringte henne for straks en uke siden, men hun hadde ikke mulighet til å ringe tilbake før. Syns det er kleint å forklare hvorfor jeg har landet på å søke uføretrygd nå, for jeg føler alltid at jeg kunne prøvd litt mer, det er derfor jeg ikke har søkt før på de 12 årene jeg har vært i systemet, liksom. Litt preget av kjendislege Skavlan (eller ikke egentlig, for den diskusjonen har pågått så lenge jeg kan huske - "du kan jo egentlig jobbe selv om du er litt syk"). Det hjelper ikke å bli spurt sjuhundreogseksti ganger om jeg er sikker på at det ikke er noen bedring i sikte, for hvordan kan man være sikker på det, liksom? Men nei, det ser ikke så innmari sannsynlig ut, jeg har levd i håpet om bedring i 12 år nå, men ting blir jo alltid bare verre. Alltid. Og nå er jeg så redusert at jeg ikke har noe liv lenger. Det lille sosiale livet jeg har er når jeg får besøk liksom. Jeg gjør ingenting med hundene lenger. Jeg orker ikke å være aktiv i hundemiljøet lenger. Jeg har ikke et liv, rett og slett. Men jeg burde sikkert prøvd å komme ut i jobb igjen bare en gang til allikevel. En to tre, på det sjuende skal det skje? :gaah: Skulle ønske kroppen min var like insisterende som hodet mitt er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, 2ne skrev:

Og nå er jeg så redusert at jeg ikke har noe liv lenger. Det lille sosiale livet jeg har er når jeg får besøk liksom. Jeg gjør ingenting med hundene lenger. Jeg orker ikke å være aktiv i hundemiljøet lenger. Jeg har ikke et liv, rett og slett. Men jeg burde sikkert prøvd å komme ut i jobb igjen bare en gang til allikevel. En to tre, på det sjuende skal det skje? :gaah: Skulle ønske kroppen min var like insisterende som hodet mitt er. 

Trenger du fisk - eller må det noe hardere lut til? 
Neida, men seriøst - jeg tror ikke det er mange som lurer på om ikke du burde kommet deg ut i jobb snart liksom (ble det rett mening i den setningen tro???). Dette høres overhodet ikke noe særlig ut.... ikke hjelper det vel å sende sånne klemmer og greier heller, men... :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, 2ne skrev:

Vi er også veldig glad i nærbutikken vår :ahappy: Handler der med litt for jevne mellomrom, både fordi det er lettvint og fordi vi ønsker å beholde det tilbudet :) 

--

AN har jeg en mage som har veldig mye å snakke om. Den har vært litt av og på i hele helgen, så jeg forventer egentlig en runde med skikkelig haraball. Får håpe det blir i dag da, både fordi da blir jeg ferdig med det, og fordi at i morgen skal valpene til veterinær og få chip og vaksine, så da har jeg ikke tid eller mulighet til å være sjuk :P

Har snakka med NAV-damen min i dag også, jeg ringte henne for straks en uke siden, men hun hadde ikke mulighet til å ringe tilbake før. Syns det er kleint å forklare hvorfor jeg har landet på å søke uføretrygd nå, for jeg føler alltid at jeg kunne prøvd litt mer, det er derfor jeg ikke har søkt før på de 12 årene jeg har vært i systemet, liksom. Litt preget av kjendislege Skavlan (eller ikke egentlig, for den diskusjonen har pågått så lenge jeg kan huske - "du kan jo egentlig jobbe selv om du er litt syk"). Det hjelper ikke å bli spurt sjuhundreogseksti ganger om jeg er sikker på at det ikke er noen bedring i sikte, for hvordan kan man være sikker på det, liksom? Men nei, det ser ikke så innmari sannsynlig ut, jeg har levd i håpet om bedring i 12 år nå, men ting blir jo alltid bare verre. Alltid. Og nå er jeg så redusert at jeg ikke har noe liv lenger. Det lille sosiale livet jeg har er når jeg får besøk liksom. Jeg gjør ingenting med hundene lenger. Jeg orker ikke å være aktiv i hundemiljøet lenger. Jeg har ikke et liv, rett og slett. Men jeg burde sikkert prøvd å komme ut i jobb igjen bare en gang til allikevel. En to tre, på det sjuende skal det skje? :gaah: Skulle ønske kroppen min var like insisterende som hodet mitt er. 

Det heter seg så fint at det er bare å komme seg ut i arbeidslivet/få seg en jobb. Men de aller fleste arbeidsgiverne har mer enn nok frisk å velge mellom. Og ja du har vel egentlig gjort ditt for å prøve å komme ut i jobb igjen men ikke lykkes. Jeg håper du får uføre raskt og enkelt så du ihvertfall kan roe det ned og fokusere på andre ting.

 

Å KAn noen si til meg at jeg må komme meg ut og male, er så treg med det i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, 2ne skrev:

Vi er også veldig glad i nærbutikken vår :ahappy: Handler der med litt for jevne mellomrom, både fordi det er lettvint og fordi vi ønsker å beholde det tilbudet :) 

--

AN har jeg en mage som har veldig mye å snakke om. Den har vært litt av og på i hele helgen, så jeg forventer egentlig en runde med skikkelig haraball. Får håpe det blir i dag da, både fordi da blir jeg ferdig med det, og fordi at i morgen skal valpene til veterinær og få chip og vaksine, så da har jeg ikke tid eller mulighet til å være sjuk :P

Har snakka med NAV-damen min i dag også, jeg ringte henne for straks en uke siden, men hun hadde ikke mulighet til å ringe tilbake før. Syns det er kleint å forklare hvorfor jeg har landet på å søke uføretrygd nå, for jeg føler alltid at jeg kunne prøvd litt mer, det er derfor jeg ikke har søkt før på de 12 årene jeg har vært i systemet, liksom. Litt preget av kjendislege Skavlan (eller ikke egentlig, for den diskusjonen har pågått så lenge jeg kan huske - "du kan jo egentlig jobbe selv om du er litt syk"). Det hjelper ikke å bli spurt sjuhundreogseksti ganger om jeg er sikker på at det ikke er noen bedring i sikte, for hvordan kan man være sikker på det, liksom? Men nei, det ser ikke så innmari sannsynlig ut, jeg har levd i håpet om bedring i 12 år nå, men ting blir jo alltid bare verre. Alltid. Og nå er jeg så redusert at jeg ikke har noe liv lenger. Det lille sosiale livet jeg har er når jeg får besøk liksom. Jeg gjør ingenting med hundene lenger. Jeg orker ikke å være aktiv i hundemiljøet lenger. Jeg har ikke et liv, rett og slett. Men jeg burde sikkert prøvd å komme ut i jobb igjen bare en gang til allikevel. En to tre, på det sjuende skal det skje? :gaah: Skulle ønske kroppen min var like insisterende som hodet mitt er. 

Jeg tenker at det er veldig mye viktigere å ta vare på seg selv, og prøve å få en så givende hverdag som mulig. Enn å gnu på tanken om at man egentlig burde ha jobbet. For når man har mer enn nok med bare å pusle hjemme, så kan man faktisk bare drite i å jobbe i tillegg. 

Fastlegen min var skikkelig sjarmerende da jeg søkte ufør i første omgang. De har sikkert påpakk om å få flest mulig ut i jobb, men altså. "Vet du, en av verdens fremste stjerneforskere (elns) er lam fra halsen og ned, og ligger i en seng" Ja vel, sa jeg, men nå er ikke jeg noen stjerneforsker, og alt jeg har hatt muligheter for å jobbe med krever et snev av en fungerende kropp. Så takk skal du ha liksom :D

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pringlen skrev:

Jeg tenker at det er veldig mye viktigere å ta vare på seg selv, og prøve å få en så givende hverdag som mulig. Enn å gnu på tanken om at man egentlig burde ha jobbet. For når man har mer enn nok med bare å pusle hjemme, så kan man faktisk bare drite i å jobbe i tillegg. 

Fastlegen min var skikkelig sjarmerende da jeg søkte ufør i første omgang. De har sikkert påpakk om å få flest mulig ut i jobb, men altså. "Vet du, en av verdens fremste stjerneforskere (elns) er lam fra halsen og ned, og ligger i en seng" Ja vel, sa jeg, men nå er ikke jeg noen stjerneforsker, og alt jeg har hatt muligheter for å jobbe med krever et snev av en fungerende kropp. Så takk skal du ha liksom :D

Tipper stjerneforskeren har en hær av "slaver" (les post docer, phder og masterstudenter) som gjør mye av jobben for seg. Om det er en amerikaner har h*n sikkert sekretær også... Om du kunne fått det samme hadde du sikkert vært i full jobb du også :P 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Christine skrev:

Liker ikke å ha syk hund, blir så bekymret av sånt! Settervimsen hostet opp tykt slim og vann på fredag, og ellers vært slapp hele helga med et lite anfall i går. Røntgen i dag viste heldigvis at han ikke har lungeødem, men hjertet har desverre vokst. Da er det bare å vente på prøvesvar...

:hug:

2 timer siden, Perfect Image skrev:

Nærbutikken har så mye sjarm :) Merker det er litt dyrere der, men verdt det for å beholde butikken levende. Er noe eget med en nærbutikk der ungene løper inn for å gi kassedamen en klem :ahappy: 

Jeg er blitt veldig glad i vår nærbutikk, og liker ikke når de snakker om å legge den ned. De ansatte er så trivelige at det er en glede å handle der :) 

1 time siden, Line skrev:

Jeg kan riktignok være et troll innimellom, men så slem er jeg ikke :lol: 

Jeg har forøvrig nå vært på jobb siden kl 10, og nå kaster jeg straks inn håndkleet. Halsen blir vondere, og nå holder jeg på og får vondt i ørene også. Juhu.. Skal bare sette igang en klasse først, så drar jeg. Holder meg hjemme i morgen også, siden det går litt av seg selv de klassene/oppleggene for i morra, så kanskje jeg blir raskere frisk.

Hehe :lol: 

God bedring!

1 time siden, MarieR skrev:

Tja, jeg skulle helst hatt hund i går, og jeg må innrømme at å vente til juni med å få hjem valp egentlig ikke kjennes veldig aktuelt. Dette er en kombinasjon jeg har veldig tro på, men det er flere andre gode kombinasjoner som planlegges  :)

Ånei! :console:Krysser alt jeg har for at det er noe han kan leve godt med lenge enda!

Det har du veldig rett i! :) Dette var kullet som var planlagt mellom Rozza og Izac hos Digby Tollers.

Da har du vel egentlig svaret :) Om som Turb sier så kan du jo se etter noe annet, og finner du ikke noe så kan du lene deg tilbake på denne kombinasjonen :) 

29 minutter siden, 2ne skrev:

Vi er også veldig glad i nærbutikken vår :ahappy: Handler der med litt for jevne mellomrom, både fordi det er lettvint og fordi vi ønsker å beholde det tilbudet :) 

--

AN har jeg en mage som har veldig mye å snakke om. Den har vært litt av og på i hele helgen, så jeg forventer egentlig en runde med skikkelig haraball. Får håpe det blir i dag da, både fordi da blir jeg ferdig med det, og fordi at i morgen skal valpene til veterinær og få chip og vaksine, så da har jeg ikke tid eller mulighet til å være sjuk :P

Har snakka med NAV-damen min i dag også, jeg ringte henne for straks en uke siden, men hun hadde ikke mulighet til å ringe tilbake før. Syns det er kleint å forklare hvorfor jeg har landet på å søke uføretrygd nå, for jeg føler alltid at jeg kunne prøvd litt mer, det er derfor jeg ikke har søkt før på de 12 årene jeg har vært i systemet, liksom. Litt preget av kjendislege Skavlan (eller ikke egentlig, for den diskusjonen har pågått så lenge jeg kan huske - "du kan jo egentlig jobbe selv om du er litt syk"). Det hjelper ikke å bli spurt sjuhundreogseksti ganger om jeg er sikker på at det ikke er noen bedring i sikte, for hvordan kan man være sikker på det, liksom? Men nei, det ser ikke så innmari sannsynlig ut, jeg har levd i håpet om bedring i 12 år nå, men ting blir jo alltid bare verre. Alltid. Og nå er jeg så redusert at jeg ikke har noe liv lenger. Det lille sosiale livet jeg har er når jeg får besøk liksom. Jeg gjør ingenting med hundene lenger. Jeg orker ikke å være aktiv i hundemiljøet lenger. Jeg har ikke et liv, rett og slett. Men jeg burde sikkert prøvd å komme ut i jobb igjen bare en gang til allikevel. En to tre, på det sjuende skal det skje? :gaah: Skulle ønske kroppen min var like insisterende som hodet mitt er. 

:hug: Det er lov å si at nok er nok, ikke bare til verden men også til deg selv. Du må heller ikke glemme at selv om du blir ufør så er det ikke nødvendigvis for alltid, og du avskriver ikke muligheten for å jobbe når/hvis du en gang skulle ha kapasitet til det :) Legen min sier det hele tiden til meg! 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærbutikken er veldig kjekk å ha. JA jeg var på jobb i hjemmetjenesten og måtte handle. Personen bare kikka på meg og sa ja den katta er ikke bortskjemt så du kan handle hvilke kattemat som helst :) Det hadde ikke skjedd i en storbutikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til syke vofser og tobeinte, er mye som er dust for tiden kan man si :console: 

Og @2ne - 12 år må vel være godt nok :aww: De som påstår noe annet kan ta seg en svær bolle - fortrinnsvis med møkk:hug: 

Hjemme. Dvs, det har jeg vært en stund, men jeg virker ikke :P Men nå skal jeg lage meg en kopp kakao, det hjelper på alt :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Raksha skrev:

Vi er også oppstandne - barnet er i barnehagen, stod lykkelig opp da jeg sa hun kunne få ha på kjole

I motsetning til meg som aldri har likt å ha på kjole. Jeg protesterte da mamma ville ha på meg kjole i tidlig alder. Jeg fikk til og med lov til å gå med bukser til uniformen i korpset istede for skjørt. :lol: Okei - nå hørtes jeg bortskjemt ut når jeg leser det selv ... men jeg har aldri følt meg vel i kjole.

Og jeg ser det er mange som kanskje trenger en virtuell klem deres vei - ta de som trenger!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kollega som kommer tidlig på jobb hver dag, og hvis det da er noe som skal gjøres på kjøkkenet så gjør hun det. Jeg gidder ikke å ta inn og ut av oppvaskmaskina før undervisningen som begynner 08:30, da bruker jeg tida på å forberede meg til undervisning. Klokka ti er jeg klar til kjøkkentjeneste når det er min tur, men da er jobben gjort. Har dette irritert meg i mange år? Oh yes! Har jeg prøvd å si fra fem hundre ganger? Oh yes!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til både @Christine og @2ne :console: 

Nå skal jeg dra hjem fra jobb, hive innpå ei brødskive, lufte hunder og så må jeg finne bursdagsgave til mamma. Gutta skal få en tur etter det tenker jeg, hvis jeg orker. De har vært hjemme sammen med samboern i dag og har vært på topptur både lørdag og søndag, så ikke sååå synd på dem om det blir en rolig dag. Jeg derimot føler jeg må bevege meg, så kanskje vi tar en runde 4x4 for min del :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Turb skrev:

Tipper stjerneforskeren har en hær av "slaver" (les post docer, phder og masterstudenter) som gjør mye av jobben for seg. Om det er en amerikaner har h*n sikkert sekretær også... Om du kunne fått det samme hadde du sikkert vært i full jobb du også :P 

Ha ha, ja, og det får man sikkert slengt etter seg fra NAV. Inkl. relevant utdanning, da...

Altså, flott at noen får til mer enn helsa tilsier, det er ikke det. Men det er nok litt forskjell på folk :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er galskap. Jeg betaler 1500 kr i mnd på forsikring på 5 katter og 1 hund. Bjørn er riktignok svindyr å forsikre så han utgjør mesteparten, men shit likevel. Tilsammen bruker jeg og gubben ca 23.000 i året på forsikringer på dyra. :o   Vurderer veldigveldigveldig å si opp de fleste og heller spare nå, ja :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, MarieR skrev:

:console: Bedre å få det bekreftet i testløypa enn i en faktisk hendelse, men det er jo mager trøst. Håper dere finner en løsning som fungerer for alle!

Ja, som jeg sier; så tar jeg alle sorgene på forskudd nå, finner ut hva som må til og så finne en løsning.. Men ender sikkert med at jeg nok en gang har en rottis som hovedsakelig kun kan være med meg ut og jeg må finne frem stålkontrollen igjen :lol: 

5 timer siden, mokken skrev:

Æsj så kjedelig! Nå synes jeg du har hatt nok uflaks når det kommer til hund! :hug:

 

 

 

Mhm! Den kjenner jeg også på! Min neste hund skal være labrador eller bc.. Det kryr det av rundt omkring, så da må jeg jo treffe på noe :lol: 

5 timer siden, *Kat84* skrev:

Det skjønner jeg godt at er bra bæsj :hug: 

Men når dere har mistenkt det en stund så har dere vel tatt de forbeholdene som trengs. Og som andre sier; Tenk så bra at det ble bekreftet i MH-løypa og ikke i hverdagen! 

Men nå begynner jeg å se hvorfor du synes det er dritt med valper. Men nå kommer ikke mer til å gå galt. Fordi det er grenser for hvor mye som skal gå galt for en person! :hug: 

Jeg har våknet med kløende hals. Jeg krysser fingrene for at det bare er fordi jeg er litt tørst etter gårsdagens plutselige lyster. Altså spekepølsene jeg forsynte meg litt for mye av. 

En dusj og en kopp kaffe til så blir det jakt på fryser. 
Jeg ble nemlig så irritert på meg selv for å måtte si nei til masse gratis innmat til hundene at nå skal jeg ha fryser, og for å få det til har jeg utvidet søkeområdet til rundt 1 time unna :P 

Men ja, lei valper og unghunder :lol: men det var FA og er noen faktisk hendelser som førte til jeg testet nå.. I tillegg til at hun er i puberteten.. Men sannheten er nok at det er ikke en hund for hvem som helst, så hun blir gående hjemme til jeg finner noen som vet hvilket ansvar det er. 

4 timer siden, JeanetteH skrev:

Æsj ? kan jeg spørre hva som var på testen? 

Hun strøk på mot, men hun er en treig rottis, gi henne et år, så har motet kommet (og hun tør nok å gjøre det hun ønsker). Dessuten blir det jo veldig tøft for ei som har såpass mye dominanse og tar ut det, å gå selvstendig inn på momentene :P hun er jo ikke pysete i hverdagen for å si det sånn :P Ellers har hun 3 på skarphet (FA), mye forsvar og mye dominans.. I tillegg når hun først anser noe som en trussel eller blir utfordret, så henter hun ut absolutt alt med en gang.. 

Men jeg vet, fra erfaring dessverre, at når jeg ber henne om å holde opp og gå og legge seg, så gir hun seg. Gir seg også helt hvis jeg går bort til trusselen. Det så vi også i testløypa. Hun vil selvfølgelig at hun vil bli mer utfordrende å holde under kontroll når hun er ferdig med siste pubertet, men pr nå har jeg ganske så god kontroll.. Men vi må nok innføre noen flere regler for sikkerhetstiltak da, vel og merke.. 

Men dommeren kommenterte at det der var ingen enkel hund å ha :P og det er jo utfordrende i den forstand å passe på at hun bør ikke komme i situasjoner som trigget henne.. Det er jo det som er det vanskelige :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...