Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Line skrev:

Det skulle jo forsvinne like fort som det kom dette - ikke bli verre... Sovet et par timer på sofaen, men det hjalp ikke en dritt. Sulten er jeg også :getlost: 

Du er ikke alene.. Gubben må jobbe ekstra han pga han som jobber motskift er dårlig og redd for å bli lagt i karantene på rommet hvis han dukker opp på jobb :P 

-----

i dag er det innmari mye følelser og tanker her i huset, ikke hjelper det å være hormonell i tillegg.. Vi damer som overtenker alt for mye, skulle hatt en resept på piller mot slikt :P Men en ting kan jeg i alle fall glede meg litt over, og det er at Linni fikk LC-lisensen sin i dag :D 

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

40 minutter siden, Turb skrev:

@SFX gratulerer masse, så utrolig morsomt :D:D 

Ellers er stevnet endelig ferdig for i år. Puh så deilig at det er over. Generelt tror jeg det gikk ganske glatt i år og vi har fått mye positiv omtale. Selvfølgelig er det ganske mye som kan forbedres som vi tar med oss videre til neste år.

Jeg sløver nå som en helt i sofaen.

Tusen takk!

Og grattis med gjennomført stevne, det er mye hardt arbeid som ikke alltid alle utøvere tenker over.

32 minutter siden, Monikawt skrev:

----

nytt valpeshow på lillegutt i dag, BIR og BIG :D og han var ikke alene i gruppa heller! Jeg fikk med meg kritikken til 2bhk engelsk setter, og den var helt fantastisk! Så da den andre (som jeg ikke fikk med meg kritikken på) vant, så trodde jeg ikke vi hadde sjans i gruppa. Veldig morsomt at vi faktisk vant :D 

Gratulerer! For en som har tittet på stabij litt sånn på fjern avstand via-via bernerkjente, så er det morsomt å se utviklingen i rasen, og hvordan dommerne går fra nesten å lure på hva det er, til å gjenkjenne kvalitet og sette opp rasen.

32 minutter siden, Monikawt skrev:

 

@SFX Gratulerer så utrolig mye!! :D så utrolig bra! Og jeg må bare slenge med at jeg synes du er steintøff som drar på en slik tur alene! :D god tur hjem!

Tusen takk! Det er ikke første gang jeg drar på tur alene, men det er nok den lengste turen jeg har tatt - og tidligere har jeg visst at jeg treffer kjentfolk på enkelte overnattinger etc, mens nå har jeg fløyet solo hele tiden. Men jeg er rimelig komfortabel med det. Alternativet er jo å sitte hjemme og drømme.

14 minutter siden, Monab88 skrev:

Sanna ble BIR av 4 bernervalper i går, men bare nr 2 i klassen i dag. Da endte hun valpekarrieren med 9 BIR av 11 valpeshow. Nå blir det 2 måneder pause før juniorklassen står for tur :o

Jeg blir hos Toril til i morgen, vi har det så moro med å jakte pokemoner :lol: Værre enn unga vi...

Gratulerer med en fantastisk valpekarriere!

Og jeg vil også være med på Pokemonjakt!

9 minutter siden, maysofie skrev:

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også :heart:

image.jpeg

Gratulerer!

6 minutter siden, Krutsi skrev:

i dag er det innmari mye følelser og tanker her i huset, ikke hjelper det å være hormonell i tillegg.. Vi damer som overtenker alt for mye, skulle hatt en resept på piller mot slikt :P Men en ting kan jeg i alle fall glede meg litt over, og det er at Linni fikk LC-lisensen sin i dag :D 

Grattis, godt jobba av ulykkesfuglen!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, SFX skrev:

Gratulerer! For en som har tittet på stabij litt sånn på fjern avstand via-via bernerkjente, så er det morsomt å se utviklingen i rasen, og hvordan dommerne går fra nesten å lure på hva det er, til å gjenkjenne kvalitet og sette opp rasen.

Tusen takk :D hehe, ja! Ringsekretær (er det ikke det de heter de som roper opp da?) kom og spurte meg hvordan man uttaler navnet før jeg skulle inn i ringen :P det er vel Britt sine du har sett en del tenker jeg? Det er jo slekta til Skillsn det :) 

14 minutter siden, SFX skrev:

Tusen takk! Det er ikke første gang jeg drar på tur alene, men det er nok den lengste turen jeg har tatt - og tidligere har jeg visst at jeg treffer kjentfolk på enkelte overnattinger etc, mens nå har jeg fløyet solo hele tiden. Men jeg er rimelig komfortabel med det. Alternativet er jo å sitte hjemme og drømme.

 

Sant, man må jo tørre for å oppleve og tjene på det! Men jeg tror ikke jeg hadde klart å dratt så langt alene. All ære til deg! :) og jeg er veldig glad for at det gikk riktig vei for deg :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, kveldstur unnagjort så ett par timer på sofaen før jeg er "klar" for en nattevakt til.... Bikkjene har vært endel aleine hjemme i helgen, eller alt er relativt. Mer aleine enn det som er normalt for dem :lol: Natta og litt på dagen når jeg sover, Tuva sov sammen med meg idag da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Monikawt skrev:

Tusen takk :D hehe, ja! Ringsekretær (er det ikke det de heter de som roper opp da?) kom og spurte meg hvordan man uttaler navnet før jeg skulle inn i ringen :P det er vel Britt sine du har sett en del tenker jeg? Det er jo slekta til Skillsn det :) 

Ja, det er ringsekretær. Jeg hører miljøet selv uttale rasenavnet forskjellig, så jeg har gitt opp akkurat den :)

Jupp, naturlig å absorbere rasekunnskap via Britt, når hun har berner også. Jeg har også vært ringsekretær på spesialen en gang eller to. Og jeg hjalp raseklubben å skrive rasepresentasjonen i Hundesport for hundre år siden.

1 time siden, Monikawt skrev:

Sant, man må jo tørre for å oppleve og tjene på det! Men jeg tror ikke jeg hadde klart å dratt så langt alene. All ære til deg! :) og jeg er veldig glad for at det gikk riktig vei for deg :D 

Jeg hadde heller ikke kjørt til Kroatia på min første utstilling - men etter noen år i gamet får en mer erfaring, rutine og trygghet - og da lokker utlandet. Det er mye som er likt, utstilling er utstilling - selv om jeg ble tatt på senga i Ungarn. Og det å feriere med bil i Europa har jo folk gjort i alle år. Kanskje mer før enn nå.

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har drømt om krydderkake i flere uker nå, og endelig står den i ovnen!  Download birthday 3 <- minus lys da, det er å overdrive på en vanlig søndag.

Neida, blir ikke mer fest enn du lager selv!

Jeg tenkte i stad på om jeg skulle laget meg en realt god middag til helga for å få feiret skikkelig, siden jeg egentlig ikke har fått til det nå på turen. Jeg vet jeg har en pakke med pinnekjøtt i fryseren tiltenkt jula, men jeg fikk lyst på det nå. Det er festmat. Også hjemmelaget iskake til dessert, selv om jeg bare orker et stykke? Hmm, må tenke på det. Det trengs en fest av og til.

Jeg hører det er fest nede i hotellet også, musikk heldigvis ikke så høy som i går. Men jeg lurer på om jeg kan snike meg ned for å kjøpe en cola, det er ikke minibar på rommet. Festen ble igangsatt med to høye skudd fra en slags mini-kanon, som ble avfyrt rett utenfor rommet mitt. Det lover vel godt for Glams MH - ingen av dem reagerte første gangen, og på det andre skuddet bjeffet Foenix litt - og da kom Glam ut av dusjen for å se (han liker å ligge på kalde fliser, så han ligger ofte på badet - og her er dusjen større enn baderomsgulvet.)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, SFX skrev:

Ja, det er ringsekretær. Jeg hører miljøet selv uttale rasenavnet forskjellig, så jeg har gitt opp akkurat den :)

Ja, det blir uttalt veldig forskjellig :P 

48 minutter siden, SFX skrev:

Jupp, naturlig å absorbere rasekunnskap via Britt, når hun har berner også. Jeg har også vært ringsekretær på spesialen en gang eller to. Og jeg hjalp raseklubben å skrive rasepresentasjonen i Hundesport for hundre år siden.

Ja, det skjønner jeg :) åå, så morsomt!

48 minutter siden, SFX skrev:

Jeg hadde heller ikke kjørt til Kroatia på min første utstilling - men etter noen år i gamet får en mer erfaring, rutine og trygghet - og da lokker utlandet. Det er mye som er likt, utstilling er utstilling - selv om jeg ble tatt på senga i Ungarn. Og det å feriere med bil i Europa har jo folk gjort i alle år. Kanskje mer før enn nå.

 

Ja, det skjønner jeg :) med drevere er det jo ikke så mye å oppleve i utlandet vil jeg tro. Det er jo så klart i Sverige, Finland og litt i Danmark, men ellers er det lite drevere rundtom. Finner vel ikke så mange dommere som kan rasen vil jeg tippe :P litt større muligheter med stabij iallefall :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer ganske mye på hvem Huldra blir, altså hvem av de 4 tispene i Eventyrkullet som blir værende her. De er 5 uker gamle i dag, og jeg har så langt 2 "hovedkandidater", valp 3 og 5. 
Bilder og sånt i tråden deres og/eller bloggen for de som er interessert: 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Snøfrost skrev:

Jeg lurer ganske mye på hvem Huldra blir, altså hvem av de 4 tispene i Eventyrkullet som blir værende her. De er 5 uker gamle i dag, og jeg har så langt 2 "hovedkandidater", valp 3 og 5. 
Bilder og sånt i tråden deres og/eller bloggen for de som er interessert: 

 

Jeg synes nr 3 var kjempesøt, men det er kanskje først og fremst fargen jeg ser. :wub: Fryktelig vanskelig å si noe særlig om eksteriøret når de er sånne små kosebamser synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Skjønner jeg er sliten når jeg ikke forsto hvorfor alle på tv'n bare sa "Vi beklager midlertidige problemer med tekstingen". :aww: (De snakker fort og på spansk innimellom, så fikk ikke med meg hva de sa, men fant ut at de sa andre ting enn sitatet ovenfor da...) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Monikawt skrev:

Ja, det skjønner jeg :) med drevere er det jo ikke så mye å oppleve i utlandet vil jeg tro. Det er jo så klart i Sverige, Finland og litt i Danmark, men ellers er det lite drevere rundtom. Finner vel ikke så mange dommere som kan rasen vil jeg tippe :P litt større muligheter med stabij iallefall :) 

Det er sant, drever er kanskje ikke en stor utstillingsrase i mange land - men så kommer det an på hva målet med reisen er. Vil du vinne, eller vil du titte? Jeg kunne dratt på rasespesialen i rasens hjemland som var samme helga og konkurrert mot 170 bernere - og jeg ville fått sett masse pent. Men jeg ville neppe ha vunnet ;) Dette var en meget ambisiøs og strategisk tur, hvor jeg valgte ut land som tradisjonelt har lavere kvalitet på rasen. Bli nummer to gang på gang på gang på gang med Foenix blir jeg her hjemme - nå ville jeg vinne :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg synes nr 3 var kjempesøt, men det er kanskje først og fremst fargen jeg ser. :wub: Fryktelig vanskelig å si noe særlig om eksteriøret når de er sånne små kosebamser synes jeg.

Ja, jeg er jo ikke helt objektiv selv i alle fall. Så setter pris på alle som gidder å se og si noe jeg :)
Alle er jo søte på denne alderen, men "grå" har noe ekstra for meg også. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snøfrost skrev:

Ja, jeg er jo ikke helt objektiv selv i alle fall. Så setter pris på alle som gidder å se og si noe jeg :)
Alle er jo søte på denne alderen, men "grå" har noe ekstra for meg også. 

Jeg synes aller er ufattelig søte og skikkelig kidnappingsmateriale. 
Men av farger så synes jeg nummer 5 ser ut til å få flotte tegninger og et uttrykk jeg liker veldig godt :) 

Det ble fin temperatur for en gåtur i kveld, så det ble en hel time sammenhengende i dag. Siden det har vært så varmt at det har vært kortere turer den siste uka så fikk Sjef bruke god tid på å snuse og nyte turen :)

Aragon er litt gretten igjen, så han får nok en veldig rolig periode igjen nå en liten stund fremover. 
Ellers har dagen bestått av å sløve litt på formiddagen, plutselig kom det besøk her, og jeg fikk brått behov for å jakte på ny fryser. 
Jakten på 400 liters fryser som faktisk er på lager kan bli en meget interessant historie mistenker jeg :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, rosinbolle skrev:

Det var ullvask på 60, ja. Fillern. Jobbullundertøyet til mannen overlevde antakeligvis, men bodyen er ikke str 56 lenger, for å si det sånn. Takk skal du ha, ammetåka. 

:lol: Hvis det er noen trøst kan jeg finne på å gjøre sånt uten ammetåka.. heh

Sett mye fin hest på Bjerke i dag og, nå er klasseløpshelgen over og hverdagen i fokus igjen. Med fortsatt syk hund, men den blir heldigvis bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Line skrev:

Ikveld blir det full pakke - nesespray, paracet og cosylan. Satser på at jeg våkner frisk og opplagt! *Gainne litt*

Du har smittet meg igjennom skjermen:brr:

Helt tett i hodet, halsen klør og jeg fryser. Tror det er varmepumpen sin feil. Har jo vært så varmt her, så for å ha det litt behagelig inne har pumpen stått å blåst kald luft... der jeg satt. Hjelper ikke akkurat på når resten av formen er fryktelig laber :P Luksus med dobbelt opp av symptomer:sheldon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klem* til alle som trenger.

An har jeg fjernet en død mus fra under senga, og to ekle edderkopper fra bak nattbordet mitt. Skulle tro jeg bodde midt i villmarka. Sambo er glad i å lufte mye om natta, og da kommer katten inn med snop og andre dyr kommer seg også inn:( Jeg som må rydde opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...