Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

Jeg er utrolig våken i kveld fordi jeg var på denne http://www.varden.no/nyheter/5-000-deltok-pa-nattevandringen-til-telemarks-tak-1.1575779 Det var virkelig verdt et langt døgn. Niri storkoste seg men syntes ikke noe om Sivert Høyem så da sov han. Også er jeg utrolig glad. Beinet hans var fin fint hele vegen i steinrøysa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, teskjeia skrev:

*klem* til alle som trenger.

An har jeg fjernet en død mus fra under senga, og to ekle edderkopper fra bak nattbordet mitt. Skulle tro jeg bodde midt i villmarka. Sambo er glad i å lufte mye om natta, og da kommer katten inn med snop og andre dyr kommer seg også inn:( Jeg som må rydde opp.

Håper samboeren din da aner hvor lett han slipper unna :P her i huset hadde det garantert ikke blitt noe opprydning, lufting noe mer eller rolige reaksjoner om jeg fant ei dø mus under senga.. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til storesøster som visstnok er fintfolk. 
Hun har begynt å lage middagen sånn ca nå. Og når hun fortalte at det blir komle med saltkjøtt og pølse så fant jeg ut at jeg vil ha spekemat. 
Så nå har jeg spist hvitløkspølse, rødvinspølse, vikingpølse, og hjortepølse. Uten poteter, potetsalat, eller rømme fordi det har jeg ikke for hånd. 
Så takket være henne kommer jeg til å drikke mye vann, og jeg kommer garantert til å våkne for å gå på do i løpet av natta. 

Det var jo kjempesmart å la seg falle for den fristelsen :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line skrev:

Ikveld blir det full pakke - nesespray, paracet og cosylan. Satser på at jeg våkner frisk og opplagt! *Gainne litt*

God bedring!

17 minutter siden, lijenta skrev:

Jeg er utrolig våken i kveld fordi jeg var på denne http://www.varden.no/nyheter/5-000-deltok-pa-nattevandringen-til-telemarks-tak-1.1575779 Det var virkelig verdt et langt døgn. Niri storkoste seg men syntes ikke noe om Sivert Høyem så da sov han. Også er jeg utrolig glad. Beinet hans var fin fint hele vegen i steinrøysa

Wow, det så fint ut!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mirapusen skrev:

God bedring!

Wow, det så fint ut!

Ja det frister så mye til gjentagelse at om dem skal arrangere en konsert der en anne gang så vil jeg reise dit da også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er overraskende lite trøtt til tross for kort natt og tidlig oppstandelse :). Her er det tåkete og kaldt i dag, deilig :)

Vel hjemme fra roadtrip til Ballerup og Københavnvinnerutstillingen med venninne - og det var jo en innbringende tur for oss begge :D. Fresa ned på fredag til Hillerød der vi skulle bo på Hillerød Camping - en utrolig hyggelig og gjennomført trivelig campingplass altså (og noen hadde "bomma" på utstillingsstedet da denne "noen" bestilte overnatting... "Noen" trodde nemlig utstillingen skulle være i Hillerød og ikke Ballerup :aww:). Venninne stilte norwichterrier på KBHV-utstillingen lørdag, uten det helt store resultatet. Resten av dagen lekte vi turister i Hillerød, og vakte stor oppmerksomhet der vi kom med to og en kvart hund :D. Vi oppsøkte det flotte slottet og parken som hørt til, tuslet rundt, snakket med folk som ville hilse på hundene og hadde generelt en strålende dag (sett bort fra utstillingsresultatet). Dagen etter - i går - var det vår tur i ringen. Og for å si det kort: det gikk jo aldeles strålende :). Yasmine fikk CACIB og ble BIR og KBHV-16 mens Willy ble BIM og BIR-veteran - og dermed KBHV-16 og KBHVV-16 :). Dessverre kunne vi ikke vente til gruppefinalene da reisefølget skulle stille norwichen sin på terrierspesialen samme dag - 5 mil unna :o. Så da pakket vi kjapt sammen og fresa av gårde til den utstillingen - og rakk bedømmelsen med god margin :D. Der ble hun beste tispe m cert og championat :). Mao en strålende helg :)

  • Like 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Snoffe skrev:

Du har smittet meg igjennom skjermen:brr:

Helt tett i hodet, halsen klør og jeg fryser. Tror det er varmepumpen sin feil. Har jo vært så varmt her, så for å ha det litt behagelig inne har pumpen stått å blåst kald luft... der jeg satt. Hjelper ikke akkurat på når resten av formen er fryktelig laber :P Luksus med dobbelt opp av symptomer:sheldon:

Jeg kan få skylda for mye altså, men ikke at du setter deg midt i trekken :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen for å være en ansvarlig hundeeier er jammen med bra teit innimellom.. 

Rottisen var på mentalttest i helga, jeg fikk bekreftet noe jeg har mistenkt ei lita stund nå, så nå vurderes det omplassering hvis det riktige hjemmet dukker opp.. Det er egentlig ikke noe galt med hunden, og hun har ikke gjort noe ille heller. Det er vel bare at det som bor i henne er nok kanskje ikke den beste komboen mtp hvor vi bor eller hvordan hundeholdet vårt er.. 

Det er bra bæsj det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Krutsi skrev:

Prisen for å være en ansvarlig hundeeier er jammen med bra teit innimellom.. 

Rottisen var på mentalttest i helga, jeg fikk bekreftet noe jeg har mistenkt ei lita stund nå, så nå vurderes det omplassering hvis det riktige hjemmet dukker opp.. Det er egentlig ikke noe galt med hunden, og hun har ikke gjort noe ille heller. Det er vel bare at det som bor i henne er nok kanskje ikke den beste komboen mtp hvor vi bor eller hvordan hundeholdet vårt er.. 

Det er bra bæsj det..

:console: Bedre å få det bekreftet i testløypa enn i en faktisk hendelse, men det er jo mager trøst. Håper dere finner en løsning som fungerer for alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Krutsi skrev:

Prisen for å være en ansvarlig hundeeier er jammen med bra teit innimellom.. 

Rottisen var på mentalttest i helga, jeg fikk bekreftet noe jeg har mistenkt ei lita stund nå, så nå vurderes det omplassering hvis det riktige hjemmet dukker opp.. Det er egentlig ikke noe galt med hunden, og hun har ikke gjort noe ille heller. Det er vel bare at det som bor i henne er nok kanskje ikke den beste komboen mtp hvor vi bor eller hvordan hundeholdet vårt er.. 

Det er bra bæsj det..

Æsj så kjedelig! Nå synes jeg du har hatt nok uflaks når det kommer til hund! :hug:

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Krutsi skrev:

Prisen for å være en ansvarlig hundeeier er jammen med bra teit innimellom.. 

Rottisen var på mentalttest i helga, jeg fikk bekreftet noe jeg har mistenkt ei lita stund nå, så nå vurderes det omplassering hvis det riktige hjemmet dukker opp.. Det er egentlig ikke noe galt med hunden, og hun har ikke gjort noe ille heller. Det er vel bare at det som bor i henne er nok kanskje ikke den beste komboen mtp hvor vi bor eller hvordan hundeholdet vårt er.. 

Det er bra bæsj det..

Det rett og slett stinker :(:hug: 

 

Vi er også oppstandne - barnet er i barnehagen, stod lykkelig opp da jeg sa hun kunne få ha på kjole. Hundene er tisset, gakkene er sluppet ut, så nå ligger kasko på fanget mitt og stønner og sukker og koser seg. :lol: Jeg skal ut og ordne til haltepinkgakke og kaniner - skal bare. :aww: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Monikawt skrev:

Så dere i dag! Sanna var kjempefin :D 

Tusen takk :)

Hun er en utrolig velbygget og harmonisk valp, men hun var alt for treg i løpinga i går. Må nok kjøpe noen bedre godbiter neste gang!

Vi reiste rett etter vi var ferdige i ringen, så fikk ikke sett dere :( Men gratulerer med flott resultat!

15 timer siden, SFX skrev:

Gratulerer med en fantastisk valpekarriere!

Og jeg vil også være med på pokemonjakt!

Tusen takk!

Ja, jeg og Toril avtalte allerede på lørdag at vi tre skal spille Pokemon sammen!

 

Mandag. Ny uke nye muligheter.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line skrev:

Jeg kan få skylda for mye altså, men ikke at du setter deg midt i trekken :lol: 

 

Trodde det var du som hadde satt på trekken for å ikke føle deg så alene med forkjølelsen :teehe:

51 minutter siden, Krutsi skrev:

Prisen for å være en ansvarlig hundeeier er jammen med bra teit innimellom.. 

Rottisen var på mentalttest i helga, jeg fikk bekreftet noe jeg har mistenkt ei lita stund nå, så nå vurderes det omplassering hvis det riktige hjemmet dukker opp.. Det er egentlig ikke noe galt med hunden, og hun har ikke gjort noe ille heller. Det er vel bare at det som bor i henne er nok kanskje ikke den beste komboen mtp hvor vi bor eller hvordan hundeholdet vårt er.. 

Det er bra bæsj det..

Så kjedelig :hug: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Krutsi skrev:

Prisen for å være en ansvarlig hundeeier er jammen med bra teit innimellom.. 

Rottisen var på mentalttest i helga, jeg fikk bekreftet noe jeg har mistenkt ei lita stund nå, så nå vurderes det omplassering hvis det riktige hjemmet dukker opp.. Det er egentlig ikke noe galt med hunden, og hun har ikke gjort noe ille heller. Det er vel bare at det som bor i henne er nok kanskje ikke den beste komboen mtp hvor vi bor eller hvordan hundeholdet vårt er.. 

Det er bra bæsj det..

Det skjønner jeg godt at er bra bæsj :hug: 

Men når dere har mistenkt det en stund så har dere vel tatt de forbeholdene som trengs. Og som andre sier; Tenk så bra at det ble bekreftet i MH-løypa og ikke i hverdagen! 

Men nå begynner jeg å se hvorfor du synes det er dritt med valper. Men nå kommer ikke mer til å gå galt. Fordi det er grenser for hvor mye som skal gå galt for en person! :hug: 

Jeg har våknet med kløende hals. Jeg krysser fingrene for at det bare er fordi jeg er litt tørst etter gårsdagens plutselige lyster. Altså spekepølsene jeg forsynte meg litt for mye av. 

En dusj og en kopp kaffe til så blir det jakt på fryser. 
Jeg ble nemlig så irritert på meg selv for å måtte si nei til masse gratis innmat til hundene at nå skal jeg ha fryser, og for å få det til har jeg utvidet søkeområdet til rundt 1 time unna :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@lijenta - for en fantastisk opplevelse!

@Krutsi - :hug:

Nå skal jeg føre over litt penger til brukskontoen så jeg kan betale for disse to nettene, og kanskje litt bensin, så skal vi tutle avgårde til Rostock. Formen er mye bedre etter et døgn med fullstendig hvile, så jeg håper det går lekende lett. 90 mil, yihaa!

Det er egentlig en enkel kjøretur, når jeg kommer hjem med så mye fint i bagasjen. Det var ingen internasjonal champion i bilen da jeg dro fra Norge :D

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krutsi skrev:

Prisen for å være en ansvarlig hundeeier er jammen med bra teit innimellom.. 

Rottisen var på mentalttest i helga, jeg fikk bekreftet noe jeg har mistenkt ei lita stund nå, så nå vurderes det omplassering hvis det riktige hjemmet dukker opp.. Det er egentlig ikke noe galt med hunden, og hun har ikke gjort noe ille heller. Det er vel bare at det som bor i henne er nok kanskje ikke den beste komboen mtp hvor vi bor eller hvordan hundeholdet vårt er.. 

Det er bra bæsj det..

Æsj ? kan jeg spørre hva som var på testen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniff altså... nå har hun er infisert sår på albuen, og går på penicillin og metacam. Og hun har en stor kul under albuen... :( vi håper det er en innkapslet betennelse som vil bli mindre etter medisinering, hvis ikke så må det tas flere prøver. Og store lymfekjertler i halsen.

kulen ble oppdaget hos veterinær, så jeg kan ikke tro den har vært der lenge, Sniff blir jo kost mye med og vi ville merket den. ..

Og vet. Hadde kjent på bakbena hennes, som knakte skikkelig, og sagt at dette var ikke bra. Stakkars. Hun hadde masse feber på fredagen da hun var inne... nå er hun iallefall pigg igjen. Men kulen har foreløpig ikke krympet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anette skrev: samme her, venter på at kiropraktoren åpner [emoji14]

Massør nr 2 var ledig i formiddag! Og jeg som er så god på å vente.... :ball:

Fikk time kvart på to [emoji14] så nå sitter jeg i Oslo og venter på at tiden skal gå. Forkjøla er noe Dritt. Alt går så sakte da [emoji14]

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, SFX skrev:

Det er sant, drever er kanskje ikke en stor utstillingsrase i mange land - men så kommer det an på hva målet med reisen er. Vil du vinne, eller vil du titte? Jeg kunne dratt på rasespesialen i rasens hjemland som var samme helga og konkurrert mot 170 bernere - og jeg ville fått sett masse pent. Men jeg ville neppe ha vunnet ;) Dette var en meget ambisiøs og strategisk tur, hvor jeg valgte ut land som tradisjonelt har lavere kvalitet på rasen. Bli nummer to gang på gang på gang på gang med Foenix blir jeg her hjemme - nå ville jeg vinne :D 

Jeg hadde nok mest dratt for å se, men da hadde jeg heller ikke giddet å ha med hund :P evt kunne jeg jo dratt med hund, for å vinne (altså BIR :P ) men da må jeg jo vite at dommeren faktisk vet hva en drever er :lol: evt at han ikke vet hva det er, men derfor ikke tørr å trekke ned på ting heller :teehe: nei, jeg holder meg i Norge med Aron i første omgang, kanskje noen turer til Sverige når han er mer moden og utvokst :) og så klart har fått brukskravet i orden!

1 time siden, Monab88 skrev:

Tusen takk :)

Hun er en utrolig velbygget og harmonisk valp, men hun var alt for treg i løpinga i går. Må nok kjøpe noen bedre godbiter neste gang!

Vi reiste rett etter vi var ferdige i ringen, så fikk ikke sett dere :( Men gratulerer med flott resultat!

 

Skills gikk heller ikke særlig fint i rasebedømmelsen i går synes jeg. Gikk mye finere og lettere på lørdag (rygge). Det lukta visst noe veldig spesielt i gresset, så han ville stoppe opp og lukte en del :P gikk heldigvis finere i BIG, men i BIS var han sliten forståelig nok :) men han var mye tryggere i forhold til dommeren i går, enn på lørdag, så jeg er superfornøyd! :D tusen takk! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Jeg sitter og vurderer råfôring til hunden min da han ikke er fryktelig interessert i tørrfôret sitt. Får også inntrykk av at det er billigere med råfôr i lengden. Dette er noe jeg ønsker å begynne med når han skal over på voksenfôr, men jeg vil regne litt på det først 🤭 Matte er ikke mitt beste fag, så jeg håper noen kan se på regnestykket mitt og se om jeg er helt på bærtur? 😅 Valpen er nå 5 mnd og 12kg, og får p.d.d dette: 160g BritCare Puppy Grain-Free Salmon (80g frokost + 80g lunsj) + 4 SMAAK kjøttboller (ca. 100g) til middag. Dette fungerer veldig bra så langt og han har lagt på seg fint fra han kom hjem til meg. Veterinær er også veldig fornøyd med holdet hans. I følge rasestandard skal voksenvekt være maks 18kg, så jeg tar utgangspunkt i det. Ved voksenalder ville han da fått 170g tørrfor fordelt på frokost og lunsj + 100g SMAAK. Jeg kjøper 12kg sekk til 969kr sekken. 170g daglig i en uke er da ca. 1190g, ganger det med 52 uker og får da ca. 62kg fôr i året. Det er omtrent 6 sekker i året, altså 5814kr. Legger jeg da til prisen for SMAAK kjøttboller så er det 100g daglig, 700g i uka og 36,5kg i året. 36,5x80kr er 2920kr i året, totalsum på 8734kr årlig for fôr. Vomprisen i nærbutikken er som følger: 29,- stk 10 for 219,- 20 for 419,- 3x6kg for 280,- Med utgangspunkt i 18kg voksenvekt skal han da ha 360g i døgnet, ca. 2,5kg i uka eller 131kg i året. Ca. 7598kr i året da, hvis jeg kjøper 1 og 1 pølse, 5738kr hvis jeg kjøper 10 eller 5488,9kr hvis jeg kjøper 20. Jeg kan også få 3x6kg for 280kr, det gjør det jo enda billigere. 18kgx8 = 144kg, 280x8 = 2240kr Er jeg helt på villspor her? 🤪
    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...