Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Raksha skrev:

Bra du har støtte rundt deg! Jeg kan heller ikke drive med alt jeg vil, men en liten ridetur med hesten gir energi nok til at jeg kan gjøre noe mer - bør ikke, for jeg betaler for det dagen etter. Men jeg kan. Der og da. Hvertfall på gode dager. Og de helt vanlige rutinene med dyra klarer jeg liksom uansett hvor dårlig jeg er - med untak av mingrenen da. Den snakker vi ikke om :aww:  

Det er kjempe flott at du har muligheten til å gjøre det! :ahappy:  Migrene og store smerter i muskler og ledd, nei sånt snakker vi selvfølgelig ikke om :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Det er kjempe flott at du har muligheten til å gjøre det! :ahappy:  Migrene og store smerter i muskler og ledd, nei sånt snakker vi selvfølgelig ikke om :aww: 

Nope :aww:  Bagateller. *fnis*  

Nei, viktig å holde på det positive man kan her :ahappy:  Ellers er det bare å grave seg ned med en gang. Men artikkelen var fin! 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, *Kat84* skrev:

Jeg har en hel haug med små møll som er over alt inne her. Mest på kjøkkenet og på badet :blink: Men egentlig litt over alt. 
Det minsket så snart jeg satte edderkoppjageren i støpselet. Heldigvis! Veldig irriterende saker å ha. Spesielt når man finner dem i melposen etter man har laget og spist pizza :x

Når vi fikk møll på kjøkkenet for noen år siden, bla. i mel og skuffer sånt ble oppbevart, leste vi oss til at de med stor sannsynlighet hadde kommet med mel, ris el. og for å bli kvitt de måtte kjøkkenet senere og mel etc. kastes. Dette gjorde vi og kastet alt av tørre matvarer utenom det som var forseglet/uåpnet i plastforpakning. Og det hjalp, vi ble kvitt dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Snoffe skrev:

Takk :) ja, likte også veldig godt at de hadde tatt med begge kjønn og alle aldre. Syntes det er viktig at man får sett at det ikke bare er damer i 20-30 årene som har sykdommen. Og den lille jenta... det var bare hjerteskjærende å lese. 

Den lille jenta var det helt forferdelig å lese om, og det var nytt for meg at så små barn kan få ME. Jeg håper at den kunnskapen kan få folk til å skjønne at dette ikke bare er noe som sitter mellom ørene som så mange tror. Og så håper jeg at de snart finner noe som kan hjelpe alle dere som sliter med denne grusomme sykdommen.

Lady liker ikke epilatoren min (det gjør vel egentlig ikke jeg heller :lol: ) så hun flytter seg i trygg avstand når den starter, men hun elsker å slikke av fuktighetskremen på leggene mine etterpå, så da må jeg i stedet jage henne bort :lol:  Jeg har en egenpleiekveld her, har farget håret og epilert leggene mine. Hadde planer om å ta ansiktsmaske også, men brukte for lang tid på å drikke vin før epileringen så nå tror jeg ikke at jeg gidder :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dekkensesongen i gang, men vet ikke helt hvilket som egentlig passer seg best. Det er jo fremdeles ikke særlig kaldt så burde kanskje holde med kun regndekken så sant han ikke er våt før det blir tatt på? 
BoT føler jeg det er for tidlig for enda, med mindre vi er ute kjempelenge og i ro. Ev har rukket å bli bløt først. Da kan jeg jo slenge på nettingdekkenet. Fleece er altfor varmt enda. Alternativet til regndekken blir jo da et shoftshell lignende dekken jeg har som skal varme litt, men med slikt vær som idag blir det fort gjennombløtt. 
Skulle kanskje investert i et fôret regndekken fra hurrta også, lettere å ha ett lag enn to? Blir jo uansett 2 dekken med i bilen da. 

Idag ble det i hvert fall for vått og altfor lenge i ro, rakk å skjelve en del før vi var på vei hjem igjen. Så ut som ei drukna rotte også. :lol: Ser heldigvis ikke ut til å ha slått ut i ryggen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg har drukket ett vinglass for mye, men ... gode gud. Jeg er så SINNSYKT...

MIND. BLOWN...

Akkurat nå!!!

Sitter og casually leser en artikkel på itromso.no, om Ola Giæver. En klepphæsslig fyr fra Lyngen (Tromsø). Ola Giæver deler forøvrig etternavn med et sted i Tromsø som er veldig kjent for alle Tromsøværinger; Giæverbukta. Her har vi liksom hatt "buss-sentralen" i alle år. Jeg har vokst opp i nærheten av Giæverbukta, og forøvrig er flyplassen veldig nært Giæverbukta. Som liten jente trodde jeg det het "JÆVELBUKTA". Morsomme minner.

Også har jo jeg nylig blitt litt tysk av meg, med reiser rundt om i Nord-Tyskland. Plutselig lærer jeg at Giæver faktisk er en tysk familie, som kommer fra JEVER. JEVER. Byen med bak verdens beste øl. Hvor jeg var i sommer og festa. Byen som har en spesiell plass i mitt hjerte. Også er det FÆÆÆÆN meg byen som gjør at Tromsø har sin Giæverbukt?! (Giæver = fornorsking av "Jever"). Herregud! My mind is so fåkkings blown :lol: Nesten så jeg måtte ringe muttern, men ... det er jo litt seint.

7467c78954470032f3ea7e25252bc89019062ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Raksha skrev:

Nope :aww:  Bagateller. *fnis*  

Nei, viktig å holde på det positive man kan her :ahappy:  Ellers er det bare å grave seg ned med en gang. Men artikkelen var fin! 

 

Er veldig viktig å prøve å være positiv. Jeg har som mål å hver dag ha noe fint å se tilbake på når jeg legger meg. I starten ble det litt manisk, men nå etter 6 år med sånn tenking så går det automatisk :)

Men jeg må inndrømme at jeg har fått en sorgreaksjon etter at jeg fikk innvilget uføretrygden. Så det gjør det litt vanskeligere å være positiv og ikke minst snu tankegange når dagene blir tøffe for tiden. Men det skal jeg få hjelp til nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Er veldig viktig å prøve å være positiv. Jeg har som mål å hver dag ha noe fint å se tilbake på når jeg legger meg. I starten ble det litt manisk, men nå etter 6 år med sånn tenking så går det automatisk :)

Men jeg må inndrømme at jeg har fått en sorgreaksjon etter at jeg fikk innvilget uføretrygden. Så det gjør det litt vanskeligere å være positiv og ikke minst snu tankegange når dagene blir tøffe for tiden. Men det skal jeg få hjelp til nå :)

Veldig viktig.

Du, den sorgreaksjonen er så utrolig forståelig! :hug: Veldig glad for å lese at du får hjelp til det nå. Gi meg gjerne et hint om du har lyst og orker å prate litt privat. :) 

-------------------

 

Åh fytti ******* - unskyld fransken. Det var ille med nattsvermere i går, nå er det rett og slett helt ******. Jeg orket ikke å åpne døra inn til fjøset engang, SÅ ille er det. Måtte gå rundt. Gamle fobier mot flyvende ting vekkes til live og jeg får rett og slett noia, de lander på meg, kravler på ansiktet, i håret, ned i gensern, inni gensererme *dø*  Bonden får ta kveldsluften med bikkjene før vi legger oss, jeg NEKTER å gå ut engang til.

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå prøver jeg å overbevise meg selv at det egentlig er best å gå ut med Lyn nå, slik at jeg kan sove frem til vi skal på trening i morgen uten å måtte gå morgentur først. Men det pissregner virkelig, orker ikke kle på meg selv, hund og ende opp med våt seng likevel. Er bare to timer siden vi var ute på langtur hvor hun tisset rett før vi gikk inn.

... Og med det har innsett at den eneste plassen vi blir å gå nå i natt er senga, heller stå opp tidlig. Kanskje jeg til og med rekker vaske myggtette klær i morgen tidlig? Liker ikke bo i leilighet. Nope. 

Heihå surrehue, god natt alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg kommet hjem og spist restemat. Er trøtt og sliten, blir senga rett etter dette. 
Jeg har vært og hengt med hestene mine i dag. Hundene var også med. 
Var så koselig å kose med dem, og selv om jeg ikke fikk jobbet med dem i dag når vi har en kar som bygger om plassen vår, så fikk jeg gjort det aller viktigste. Vel, sånn nesten ihvertfall. Og lillemor fulgte meg helt til porten og stakk nesa ut etter meg da jeg dro. Fine lille! 

Senga roper på meg, kan ikke si i mot den. Beste som finnes er å legge hode på puta etter en lang dag. Tar meg toppen to minutter å slokne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, tmp skrev:

Når vi fikk møll på kjøkkenet for noen år siden, bla. i mel og skuffer sånt ble oppbevart, leste vi oss til at de med stor sannsynlighet hadde kommet med mel, ris el. og for å bli kvitt de måtte kjøkkenet senere og mel etc. kastes. Dette gjorde vi og kastet alt av tørre matvarer utenom det som var forseglet/uåpnet i plastforpakning. Og det hjalp, vi ble kvitt dem.

Jeg har kastet de melposene som var åpne. 
Og har vasket ekstra godt i alle sprekker i kjøkkenmaskinen hvor slikt gjerne samler seg opp. 
Så det er kanskje derfor det er mindre og mindre her da :)


I går var det veldig tidlig til seng. Jeg la meg rundt klokka 23. Og sov helt til 08.30 i dag. Det var godt det :aww: 
Eller kroppen min er blitt vant til lite og dårlig søvn så jeg var våken rundt klokka 5 i natt. Men jeg bare snudde meg rundt og nektet å stå opp, så da sovnet jeg igjen etter en liten stund. 

I dag er jeg litt irritert på meg selv. Jeg var så trøtt at jeg orket ikke å rydde bort alt etter jeg lagde pizza. Så da må jeg gjøre det i dag :pinch: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Snoffe skrev:

Du finner den hvis du leter på sol.no. Må bla et stykke nedover da. Overskriften er på den på sol.no er *Tommy har tilbragt de siste 10 årene i sengen* også er det bilde av en mann som ligger i en seng med maske over øynene.

Der var den ja. Det var en fin artikkel, tøft av deg å stille opp:flowers:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Raksha skrev:

Veldig viktig.

Du, den sorgreaksjonen er så utrolig forståelig! :hug: Veldig glad for å lese at du får hjelp til det nå. Gi meg gjerne et hint om du har lyst og orker å prate litt privat. :) 

-------------------

 

Åh fytti ******* - unskyld fransken. Det var ille med nattsvermere i går, nå er det rett og slett helt ******. Jeg orket ikke å åpne døra inn til fjøset engang, SÅ ille er det. Måtte gå rundt. Gamle fobier mot flyvende ting vekkes til live og jeg får rett og slett noia, de lander på meg, kravler på ansiktet, i håret, ned i gensern, inni gensererme *dø*  Bonden får ta kveldsluften med bikkjene før vi legger oss, jeg NEKTER å gå ut engang til.

 

Det var veldig mye slikt på Kvikne også.. De satte seg på klæra og ble med inn osv.. Fikk til og med slike under dyna en kveld.. 

For å si det sånn: jeg prøvde å ikke tenke så mye på det :lol: 

13 minutter siden, *Kat84* skrev:

Jeg har kastet de melposene som var åpne. 
Og har vasket ekstra godt i alle sprekker i kjøkkenmaskinen hvor slikt gjerne samler seg opp. 
Så det er kanskje derfor det er mindre og mindre her da :)


I går var det veldig tidlig til seng. Jeg la meg rundt klokka 23. Og sov helt til 08.30 i dag. Det var godt det :aww: 
Eller kroppen min er blitt vant til lite og dårlig søvn så jeg var våken rundt klokka 5 i natt. Men jeg bare snudde meg rundt og nektet å stå opp, så da sovnet jeg igjen etter en liten stund. 

I dag er jeg litt irritert på meg selv. Jeg var så trøtt at jeg orket ikke å rydde bort alt etter jeg lagde pizza. Så da må jeg gjøre det i dag :pinch: 

Det kan være i de posene som er lukket også, så ville ha satt de i poser som knytes igjen.. Husk at de legger seg i ris osv også.. Og Boil in bag-poser bør kastes.. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@*Kat84* Hvis det er risfruktmøll liker larvene seg visstnok godt i de små hullene i kjøkkenskapene (der man kan putte inn skruer for å justere hyllehøyden). Det kan være lurt å stikke en fyrstikk/tannpirker inn i hullene for å drepe eventuelle larver/egg. Mener også at støvsuging skal være bedre enn vasking.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mona skrev:

@*Kat84* Hvis det er risfruktmøll liker larvene seg visstnok godt i de små hullene i kjøkkenskapene (der man kan putte inn skruer for å justere hyllehøyden). Det kan være lurt å stikke en fyrstikk/tannpirker inn i hullene for å drepe eventuelle larver/egg. Mener også at støvsuging skal være bedre enn vasking.

 

Det virker som det er melmøll. 
Så nå skal jeg gå gjennom alt som heter tørrvarer, tømme skapet jeg mistenker de kommer fra, og støvsuge grundig. Eventuelt få inn noe som stinker inni der også. Har ikke klor, men har en flaske salmiakk. Et par dråper av det bør jo stinke nok til at de rømmer? Ja, og så må jeg støvsuge alt annet veldig nøye også. Men skapet først! 

Rett etter jeg har fikset opp etter gårsdagens pizzalaging..... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Snoffe skrev:

Er veldig viktig å prøve å være positiv. Jeg har som mål å hver dag ha noe fint å se tilbake på når jeg legger meg. I starten ble det litt manisk, men nå etter 6 år med sånn tenking så går det automatisk :)

Men jeg må inndrømme at jeg har fått en sorgreaksjon etter at jeg fikk innvilget uføretrygden. Så det gjør det litt vanskeligere å være positiv og ikke minst snu tankegange når dagene blir tøffe for tiden. Men det skal jeg få hjelp til nå :)

Så fin artikkel :hug:Var faktisk flere "kjentfolk" der!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, *Kat84* skrev:

Det virker som det er melmøll. 
Så nå skal jeg gå gjennom alt som heter tørrvarer, tømme skapet jeg mistenker de kommer fra, og støvsuge grundig. Eventuelt få inn noe som stinker inni der også. Har ikke klor, men har en flaske salmiakk. Et par dråper av det bør jo stinke nok til at de rømmer? Ja, og så må jeg støvsuge alt annet veldig nøye også. Men skapet først! 

Rett etter jeg har fikset opp etter gårsdagens pizzalaging..... :icon_redface:

Tror det blir det samme med melmøll...men det virker som du har en god plan. Kjedelig å få slikt inn på kjøkkenet, men hvis man støvsuger godt (og ofte), kaster eller fryser ned infiserte tørrvarer og (viktig) putter nytt mel i lufttette bokser blir man kvitt det.

Hilsen hun som arvet sagtannede melbiller av forrige huseier... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mona skrev:

Tror det blir det samme med melmøll...men det virker som du har en god plan. Kjedelig å få slikt inn på kjøkkenet, men hvis man støvsuger godt (og ofte), kaster eller fryser ned infiserte tørrvarer og (viktig) putter nytt mel i lufttette bokser blir man kvitt det.

Hilsen hun som arvet sagtannede melbiller av forrige huseier... 

Fysj da! :o 

Jeg har en del bokser, så det skal nok gå bra :) Fryseplass har jeg ikke noe av. Jeg må spise en STOR kjøttkakemiddag i dag bare for å kunne lukke lokket på fryseboksen fordi den er full av hundemat :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JeanetteH skrev:

Sto opp tidlig for å komme meg ut på en god tur, men nå er den utsatt til kl.12 da regnet skal slutte/roe seg :P 

Her bøtta det skikkelig ned også - men nå skinner sola igjen gitt!!! Det passer jo dårlig, siden jeg skal tilbringe dagen med å male... :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...