Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

Nå kjenner jeg litt på at det hadde ikke vært feil med en 8 uker gammel valp, istedet for det beistet som er i hus, når det kommer til trening.... :getlost:

(sliten, sulten og umulig unghund, blir glad for at jeg ikke har valp igjen om et kvarter! :ahappy: ) 

 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Lola Pagola skrev:  

Lurer på om jeg ikke skal ha Internett jeg. Tror dere jeg overlever?

 

Litt usikker selv. Det blir jo minimum 400 kr i mnd, jeg trodde ikke det var så dyrt, har alltid hatt nett inkludert ? jeg har jo råd, men jeg tror jeg vil prioritere andre ting en periode. Facebook og sånn kan jeg sjekke på mobilen.

 

Ok... dette kommer sikkert ikke til å holde lenge ? men får prøve, så evnt ta fra 1. Oktober om jeg blir desperat etter å streame ?

Jeg overlever ikke uten. Men lever godt uten TV eller den står i stua men glemmer å slå den på

 

Har en mistanke om at jeg ikke overlever jeg heller ? tv (kanaler) skal jeg ikke ha uansett, det har jeg ikke hatt på årevis og det er 0 savn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde bikinijenta mi skulle være sliten resten av kvelden, neida. Ferdiglaget allerede...

Aiai, for en trening :heart: Alt mellom 100-250m hent med finfine løsninger! Hun er jo absolutt i stad til lengre utganger, men da slurves det fælt på hørselen, så vi jobber oss gradvis fremover. Gikk fint på fløyta på lang avstand også (og jeg fikk til å fløyte høvelig rent!) nå må vi bare få i land noen retningskommandoer etterhvert :)

Gå i gang og lage ferdig premiene til fylkesmesterskapet neste helg, spent på hva gjeterkaillane sier til disse :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei hjem fra praksis. Står i kø for å komme gjennom tunnelen de jobber i. Blir nok hardt å stå opp igjen klokka 04.00, men jeg får heller se frem til langhelg etter en dagvakt imorgen. 

Idag fikk hun andre studenten vært med på samme vakt som meg. Det var visst ikke populært blant "sjefen", som egentlig virker som hun ikke vil ha oss der i det heletatt. Mens vi to studentene følte oss mye mer trygg når vi var begge to. Går jo ikke rundt sammen, men har hvertfall noen kjente fjes på personalrommet!

 

Har også fått høra at sykepleierne rundtom på huset klager på radiografstudentene i sykepleiepraksis, fordi de kan så lite. Helt enig jeg, føler ikke jeg er klar for noe sykepleiepraksis etter 2uker hvor vi gikk gjennom litt prosedyrer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hvem som snakket om microperler her inne men innbiller meg litt at det er @Symra&pippin og hvor ødeleggende det kan være for miljøet i havet. Har idag prøvd ut peeling av kaffekrutt og honning og aldri tatt så fin hud i ansiktet før :ahappy:

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Det hørtes spennende ut! Du bare smurte begge deler inn i ansiktet?

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Siljus skrev:

Nå kjenner jeg litt på at det hadde ikke vært feil med en 8 uker gammel valp, istedet for det beistet som er i hus, når det kommer til trening.... :getlost:

(sliten, sulten og umulig unghund, blir glad for at jeg ikke har valp igjen om et kvarter! :ahappy: ) 

 

 

Av og til skulle jeg også ønske at jeg hadde hatt en 8 ukers valp i stedet for 43 kg med fanteskap :lol: 
Men så husker jeg på at 12-15 kg med ekstremt hurtig voksende valpepøbel kanskje ikke er å foretrekke det heller :P 

Og når jeg blir trøtt og lei så trøster jeg meg med at det er bare et år igjen nå, så har han landa ganske godt. Det gjør nok Goliat også, og helt garantert tidligere enn min forvokste ramp ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Av og til skulle jeg også ønske at jeg hadde hatt en 8 ukers valp i stedet for 43 kg med fanteskap :lol: 
Men så husker jeg på at 12-15 kg med ekstremt hurtig voksende valpepøbel kanskje ikke er å foretrekke det heller :P 

Og når jeg blir trøtt og lei så trøster jeg meg med at det er bare et år igjen nå, så har han landa ganske godt. Det gjør nok Goliat også, og helt garantert tidligere enn min forvokste ramp ;) 

Hadde vi hatt han fra han var 8 uker, så hadde vi nok hatt en helt annen hund enn det vi har nå :P Det å begynne å lære en 9 mnd gammel unghund som er proppfull av hormoner det samme som vi f.eks lærte Yoshi fra dag 1, det er ikke bare bare! Bare det å gå i bånd er en liten utfordring, og belønning er umulig :lol: 

Om et år har vi en helt fantastisk hund, det er det jeg lever på nå :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Cavalierflat skrev:

Det hørtes spennende ut! Du bare smurte begge deler inn i ansiktet?

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Jeg brukte 7-8 skjeer kaffe(krutt altså, tok ut rett etter vannet var igjennom) så mens det enda var varmt tok jeg en stor spiseskje med honning og rørte dette sammen. Lot det stå og avkjøle seg litt, så når det var blitt romtemperert skrubbet jeg huden i ansiktet, og beina :) Det tok porene mine skikkelig, sånn TMI! Utrolig deilig hud og jeg kjenner meg skikkelig fresh :)
Edit: Jeg har egentlig veldig fet hud, så jeg var veldig usikker på honning, men det gjorde definitivt ikke huden min oljete forresten. Oppbevarer resten i en lukket boks i kjøleskapet :) Man kan bruke kokosolje også, men det hadde jeg ikke hjemme.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Perfect Image skrev:

Noen flere som sliter med fb ikveld? Kommer ikke inn fra verken chrome eller ff, hm.

Det skjer noe for den er treg i forhold til oppdateringer og aktivitet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sengetid. Jeg har for få hunder...sliter ut de jeg har..... Grubler litt på hvordan fordele hundene i huset i høst, mellom de ulike familiemedlemmene. (Og nei - vi skal ikke ha en ny hund i år, orker ikke valpestyr eller annet styr akkurat nå).
Og stakkars Lotta - hun "kolliderte" med datter her i dag, og fikk ene poten i klem mot en dør i kræsjet - en klo knakk.  :/

Og til helgen har jeg faktisk ingen planer :) "Gratulerer meg selv med en frihelg!" - mulig jeg legger noen blodspor :) og ev løper litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, enna skrev:

Sengetid. Jeg har for få hunder...sliter ut de jeg har..... Grubler litt på hvordan fordele hundene i huset i høst, mellom de ulike familiemedlemmene. (Og nei - vi skal ikke ha en ny hund i år, orker ikke valpestyr eller annet styr akkurat nå).
Og stakkars Lotta - hun "kolliderte" med datter her i dag, og fikk ene poten i klem mot en dør i kræsjet - en klo knakk.  :/

Og til helgen har jeg faktisk ingen planer :) "Gratulerer meg selv med en frihelg!" - mulig jeg legger noen blodspor :) og ev løper litt :)

Jeg har et par hunder som gjerne er med på mer aktivitet hvis det kan være til hjelp :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, enna skrev:

Og til helgen har jeg faktisk ingen planer :) "Gratulerer meg selv med en frihelg!" - mulig jeg legger noen blodspor :) og ev løper litt :)

Jeg har også "frihelg" denne helga - og kjenner jeg gleder meg veldig (men egentlig burde jeg vel begynt å male den stua mi kanskje....). 

Er møkklei FB nå - det går så tregt og henge og henger og henger - og det uavhengig av om jeg bruker Chrome eller Explorer - og det er like tregt hjemmefra som her på jobb... og nå også på mobilen :gaah:

Og hvorfor var kaffen fra automaten nå plutselig så varm??? Den bruker jo normalt å være drikkeklar rett fra automaten, men nå var den sånn at jeg nesten brant meg jo *sukk*. Også skal jeg på et kurs nå i dag - men vet egentlig verken tidspunkt eller møtested.... 

Sånn - ferdig klagd :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaget i går at det var et møte jeg skulle være med på i dag, men møteleder hadde glemt meg i haugen av folk som skulle være med. Fort gjort, men problemet er at det er masse dokumenter jeg skulle ha lest før jeg stiller der.... Tror ikke jeg kommer til å være helt forberedt kjenner jeg. :aww:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lagt oss i går - så brekker Smula seg, og må etterpå rett ut for det kom andre veien også. Klokka seks i morres var det dattra sin tur. Trøtt jeg :yawn: Pappa lufter dem midt på dagen i dag, men jeg tror jeg skal be meg fri fra møtet i ettermiddag, så jeg kan dra hjem i rett tid, og håper jeg slipper å møte hunder som har vært syke inne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har jeg sovet godt :D Er faktisk uthvilt nå :D 

Og enda bedre; Huset er lagt ut på finn.no, og det er rundt 700 visninger av annonsen allerede! Greit nok at jeg har delt det på FB, men bare det alene ville da ikke gitt nesten 1000 visninger. 

Skal jobbe på en demo i ettermiddag/kveld. Kanskje på tide å lese opplæringsdokumentene :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gratis leiebil så slapp å henge i drammen en hel dag mens jeg venter på bilen! Service! 

Og hver gang jeg kjører noe annet enn BMW så priser jeg meg lykkelig for at jeg har BMW.  Kjørt tyve minutter i en Toyota og har vondt i ryggen. Ikke mye komfort der altså! :lol:  Blir bortskjemt med premiumbil gitt! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...