Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

Kan noen gi meg et spark bak så jeg kommer i gang med det jeg bør gjøre i kveld? Oppvaskmaskinen tømmer seg ikke selv, og klærne på tørkestativet tusler ikke inn i skapet av seg selv de heller, dessuten har jeg drøssevis av babyklær som må sorteres og og og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

:yawn: nå tar nattevakten meg. ca 3 timer dupp på sofaen etter 12 timers vakt. Så ut med hest i 1,5 time ++ alt annet som må gjøres med hest og prat selvsagt. Nå tar nattevakten meg kjenner jeg etter mat i magen. Må holde meg våken til kl.21.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, 2ne skrev:

Åh, trengte du ikke tannpirkere, mener du? :o:lol: 

--

AN prøver jeg å holde meg våken til jeg kan gå og legge meg, og later som at jeg ikke gruer meg litt til en heldags på Ullevål i morgen (bare MR og CT og sånt). 

Nei, forbausende nok har jeg tanntråd i skapet... skithunden fatter ikke hva jeg er opprørt over - kjedet meg, fant noe å gjøre, kjedet meg ikke mer... ferdig med den saken... sukk... nå må jeg nok bo her litt lengre enn jeg hadde planlagt om jeg ev må kjøpe ny ytterdør før jeg flytter :( sur.no...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Turb skrev:

Og når jeg kom hjem fra jobb var hunden billig gitt... så om noen vil ha en ung oppfinnsom kelpiehanne så er han en cm unna finn nå... 

14225360_10157301506430304_8397187969791810883_n.jpg

Han og Kasko kan starte tannpirkerfabrikk :aww: 

13 minutter siden, MarieR skrev:

Kan noen gi meg et spark bak så jeg kommer i gang med det jeg bør gjøre i kveld? Oppvaskmaskinen tømmer seg ikke selv, og klærne på tørkestativet tusler ikke inn i skapet av seg selv de heller, dessuten har jeg drøssevis av babyklær som må sorteres og og og...

Muh gjør ikke slike ting seg selv hos deg heller? Dårlig... Jeg er dårlig på å sparke, men litt sympati kan du få.

 

Her er det kaninstall for all energi, så huset får bare være på halv tolv, må ha inn alle kaniner og slakte det som slaktes skal og ha inn gakkene før vintern kommer. Ikke noe stress om jeg ikke måtte ligge halve dagen men den helvetes migrenen støtt og stadig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Turb skrev:

Nei, forbausende nok har jeg tanntråd i skapet... skithunden fatter ikke hva jeg er opprørt over - kjedet meg, fant noe å gjøre, kjedet meg ikke mer... ferdig med den saken... sukk... nå må jeg nok bo her litt lengre enn jeg hadde planlagt om jeg ev må kjøpe ny ytterdør før jeg flytter :( sur.no...

Sparkel og maling :aww:

Tur gått, og jeg fatter ikke hvorfor folk ikke tar tegninga når jeg samler alle bikkjene i veldig kort bånd og går godt ut i veikanten. Trenger jeg å si hva slags bånd damen hadde på bikkja?... :getlost: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:

Minner meg om ei bekjent av meg som fant ut at hun ikke gadd å skrive stil på engelsk. Det ble bedre hvis hun skrev alt på norsk for så å lime inn i Google Translate og leverte det endelige resultatet av det inn. 
Funket kjempefint mente hun. Fikk jo 3'er, og det var jo knallbra :blink: 

Skulle liksom jobbe 7,5 time i dag. Kom på jobb og fant ut at det var halve arbeidsmengden av hva jeg hadde forventet. Så det ble bare 4 timers dag i dag. Jaja, greit å komme hjem litt tidligere enn forventet også altså. Men det var ikke det jeg hadde håpet på. 
Og fra og med onsdag så har jeg ikke mer å gjøre i det ferievikariatet ser det ut som. 

 

Si meg, har de egentlig lov til det der? Du skal vel egentlig ha betalt for timene du var satt opp på, det er ikke din feil at de feilberegner arbeidsmengden! 

56 minutter siden, Turb skrev:

Og når jeg kom hjem fra jobb var hunden billig gitt... så om noen vil ha en ung oppfinnsom kelpiehanne så er han en cm unna finn nå... 

14225360_10157301506430304_8397187969791810883_n.jpg

Tresparkel og maling, så blir det fint igjen. Marko har også satt sitt preg på interiøret. Flere ganger. Har ennå ikke malt over pynten han laga sist gang, for 6 måneder siden... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Line skrev:

Tur gått, og jeg fatter ikke hvorfor folk ikke tar tegninga når jeg samler alle bikkjene i veldig kort bånd og går godt ut i veikanten. Trenger jeg å si hva slags bånd damen hadde på bikkja?... :getlost: 

I dag fikk jeg spørsmål om hunden min var farlig da jeg kortet inn båndet å ha han gå fint forbi ved foten min :aww: Kan nevnes at jeg brukte flexi og hun vanlig kobbel :P 

Har også opplevd å bli kaldt dyremisshandler i en sånn situasjon:| 

Jeg er forresten en sånn dame som bruker flexi men samtidig klarer å korte inn båndet når vi treffer hunder og mennesker. Bikkjedyret får beskjed om å få fint forbi ved foten min når vi passerer andre hunder (ikke alltid han gå like fint på 4 bein da :P noen ganger blir det på 2 bein. Men andre hunder får han ikke nærme seg i bånd :aww: ), og jeg trekker meg alltid lengst mulig unna de vi passerer.  

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, MarieR skrev:

Kan noen gi meg et spark bak så jeg kommer i gang med det jeg bør gjøre i kveld? Oppvaskmaskinen tømmer seg ikke selv, og klærne på tørkestativet tusler ikke inn i skapet av seg selv de heller, dessuten har jeg drøssevis av babyklær som må sorteres og og og...

Finner ikke sparkesmiley, men du kan få en fisk: :fish:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uææ, jeg skal reise på ferie 0630 i morgen!

Før det må jeg få unna et styremøte på Skype, skrive lederen til medlemsbladet, skrive en annonse for et utstillingskurs til et annet medlemsblad, sette på ei vaskemaskin, sette på en tørketrommel, tømme bilen, pakke klær, pakke hundesaker, pakke bilen, sette søpla fram nede i bilen, betale regninger, og sjekke om det er noen påmeldingsfrister mens jeg er borte.

Men jeg har fått gjort veldig mye i dag også, så det løser seg vel til slutt.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, rosinbolle skrev:

Si meg, har de egentlig lov til det der? Du skal vel egentlig ha betalt for timene du var satt opp på, det er ikke din feil at de feilberegner arbeidsmengden! 

 

Akkurat der er det greit nok i motsetning til den jobben på flyplassen hvor jeg møter opp uten at det er noe å gjøre der i det hele tatt da. 
I den i dag er jeg bare ferievikar på timebasis. Og før denne perioden så fikk jeg skriftlig at det ville forhåpentligvis bli 7,5 timers dager, men kunne ikke garantere noe. 
Kjedelig når jeg hadde håpet påå faktisk få det, men hva kan en gjøre liksom... 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, SFX skrev:

Uææ, jeg skal reise på ferie 0630 i morgen!

Før det må jeg få unna et styremøte på Skype, skrive lederen til medlemsbladet, skrive en annonse for et utstillingskurs til et annet medlemsblad, sette på ei vaskemaskin, sette på en tørketrommel, tømme bilen, pakke klær, pakke hundesaker, pakke bilen, sette søpla fram nede i bilen, betale regninger, og sjekke om det er noen påmeldingsfrister mens jeg er borte.

Men jeg har fått gjort veldig mye i dag også, så det løser seg vel til slutt.

Riktig god tur!!! Håper dere får en finfin ferie :) 

Driver jeg og fikser bilder etter helgens happening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, rosinbolle skrev:

Finner ikke sparkesmiley, men du kan få en fisk: :fish:

Takk, så løsningsorientert du er :P 

Jeg er litt spent på om det dumper ei bok ned i postkassen min om noen dager. Den biologiske faren min (som jeg ikke har sett siden jeg var 4-5 år) er forfatter/skribent, men jeg har aldri funnet noe av det han har skrevet. Nå fikk jeg derimot bestilt et eksemplar av en roman han har skrevet fra et antikvariat (av alle ting) i Trondheim. Jeg holder ikke pusten mens jeg venter, men det hadde vært morsomt å lest den da :P Dagbladet omtalte den som "Fascinerende ekkel" da den kom ut i 1999, mens aftenposten beskrev den som "et desperat hyl fra underverdenen". Ifg. en bokanmeldelse er mye av historien i boken også selvopplevd, så det kunne absolutt vært interresant lesning. 

Nei, husarbeid var det ja...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært flinke og meldt oss inn på treningssenteret igjen både jeg og gubben. Nå må jeg bare være flink og møte opp til trening også :D

Uno har vært flink på kurs i dag også han, selv da instruktøren henta fram huskyen sin for å lage forstyrrelser mens vi trente sitt og bli/dekk og bli. Den frøkna var fin altså, pubertetslusa satt i stram givakt på flere måter :P

Nå er mann og hund ute på tisserunde før leggetid, og jeg har for første gang i dag fått satt meg ned og lest litt aviser. Nå når jeg sitter i ro kjenner jeg at jeg er helt ferdig... I morra må Uno være lenge alene hjemme, så da må jeg nesten jage meg selv ut av senga tidlig nok til at han får en joggetur i skogen først.

Husarbeid... teller det at jeg vaska kaffemaskina i dag tidlig?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Pixie skrev:

 

Uno har vært flink på kurs i dag også han, selv da instruktøren henta fram huskyen sin for å lage forstyrrelser mens vi trente sitt og bli/dekk og bli. Den frøkna var fin altså, pubertetslusa satt i stram givakt på flere måter :P

:lol:  

Han har god smak han der Uno'en din! 
Godt at han endelig klarte å styre seg litt da :P I den alderen våre er i så må de gjerne bli veldig opptatt av de lekre frøknene som går forbi. Men bare om de sitter eller står fint i ro til eyecandyen har passert :teehe: 

(Det er forresten dyremishandling å kommandere en hund til å sitte flere ganger for så å si det litt ekstra strengt om de ikke hører etter. Da er man ikke noe snill faktisk. Hilsen gammal dame i skogen :lol: ) 

8 minutter siden, Pixie skrev:

 

Husarbeid... teller det at jeg vaska kaffemaskina i dag tidlig?

 

Du har gjort noe arbeid på noe som er i husholdningen. Det er husarbeid i mine øyne :aww:  

 

Jeg har vært slem med Aragon igjen. Han var ute og gikk et par kilometer rett før Sjef fikk sin siste tur. Aragon hadde flere muligheter til å gjøre fra seg. 
Men likevel hadde han altså lagt fra seg en SVÆR bæsj midt på gulvet for så å legge seg oppå den. 
Han så ut som han hadde lyst å ta seg et jafs av meg når jeg tok på meg engangshansker og puttet han inn i dusjen. 

Slutt å finn på sånn tull da så slipper du dette Aragon! :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den flotte egenskapen at jeg får dårlig samvittighet hvis noen gjør husarbeid uten at jeg også gjør noe - for tenk om de er sure på meg for at jeg bare sitter i ro :ermm: Kjenner at jeg gleder meg til broren til Musikeren finner seg et eget sted igjen så jeg slipper å forholde meg til ham som en kollektivkamerat... Det var ikke det her jeg sa ja til. 

 

edit: Han gjorde ikke husarbeid, han lagde seg et par brødskiver, men jeg satt med stressklump i magen mens han holdt på likevel. Herregud. Hvorfor er det så viktig hva andre synes???

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, MarieR skrev:

Jeg er litt spent på om det dumper ei bok ned i postkassen min om noen dager. Den biologiske faren min (som jeg ikke har sett siden jeg var 4-5 år) er forfatter/skribent, men jeg har aldri funnet noe av det han har skrevet. Nå fikk jeg derimot bestilt et eksemplar av en roman han har skrevet fra et antikvariat (av alle ting) i Trondheim. Jeg holder ikke pusten mens jeg venter, men det hadde vært morsomt å lest den da :P Dagbladet omtalte den som "Fascinerende ekkel" da den kom ut i 1999, mens aftenposten beskrev den som "et desperat hyl fra underverdenen". Ifg. en bokanmeldelse er mye av historien i boken også selvopplevd, så det kunne absolutt vært interresant lesning. 

Fikk boka i gave året etter den kom ut. Må innrømme at jeg kun leste litt i den før jeg la den vekk. Ikke helt min stil. 
Han spiller forresten punker i Adjø solidaritet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Sbtlita skrev: Ja..nei..altså!

Hver eneste dag, sånn ca hvert 5.min tenker jeg at jeg skal ha valp nå til høsten på kombinasjonen oppdretterne mine kjører. Og annenhvert minutt tenker jeg at det ikke er det aller beste tidspunktet å få ny valp. Skal skolere meg på Klinikk Soleo og det koster 4000 kr pr samling som er ca 1 gang pr mnd. I tilegg til at man skal jo få Iben opp til internasjonal Champion og da må man en del ut av Norges grenser ?

Men så har jeg jo funnet navn.. også lager jeg jo alt av utstyr selv..også får jeg billigere fór pga rabatter.. også har jeg jo veldig lyst på en valp da! Veldig lyst!! Superlyst!!

Snakk meg unna det, er dere snill ??

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Kjempegod ide! Go for it!

:teehe:

Hjalp veldig [emoji23] [emoji23]

I dag våkna jeg og tenkte nei, det skal ikke inn en valp til jul! Men så gikk jo dagen og jeg begynte å tenke Jo, det hadde vært veldig koselig å ha en liten Mime i hus til jul! ???

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Siri skrev:

Mine overlevde en natt litt tidligere i sommer med minusgrader, men 3,5 minus er kanskje litt vel drøyt for noen grønnsaker ja :lol:. Jeg har planer om å så ut tidlig, så får de bare spire når det passer seg sånn :lol:. Mine forsøk på for-dyrking gikk jo ad undas siden jeg ikke hadde plass til å dyrke dem fram innendørs (nei, jeg skal ikke ha drivhus). Også lurer jeg på nå VÅRløkene ble modne??? :D 

Er vi hjemme fra sverigetur - og som alltid var det supertrivelig på svenskespesialen i Tånga Hed :). Jeg fikk en perfekt plass til campingvogna da, ca 80 m fra ringen :D. Willy ble BIM-veteran og 4. beste hannhund, mens Yasmine måtte nøye seg med å bli 4. best i championklassen m CK. To av tispene som stod foran henne er bare eventyrlig vakre, så dem var det overhodet ikke noe nederlag å bli slått av, for å si det sånn :). Den franske dommeren skjønte nok ikke helt bedømmelsessystemet vårt når det kom til BHK og BTK, for hun tok bare ut vinnerne av hver klasse og plasserte dem både når det gjaldt hannhundene og tispene. Men hun hadde noen fine line-ups både i hannhundklassene og tispeklassene :). Willys datter Zara (imp fra Tsjekkia til Finland) vant en stor åpenklasse m CK og ble 2. beste tispe. Også strømmet det på med fine resultater fra Willys avkom som var i Frankrike på National Elevage i helgen. Hans datter Zaphyra (bor i Frankrike) ble seleksjonert og nr 4 i en stor åpen klasse, hans sønn Camaro (er tidligere seleksjonert) ble nr 3 i en stor åpenklasse for hannhundene -  og to av hans tispevalper fra kullet i Frankrike fikk TP (særdeles lovende) på valpeshowet - og begge to bestod gjeteranleggstesten :). En bra helg!!! 

Sier grattis her også. Det må være så herlig å se at avkommene etter godgutten også gjør det så bra!

Jeg har også kjempefine minner fra spesialer der vi har bodd i campingvogner rundt ringen. Det er ikke mye her i verden som er så trivelig som det! 

I morgen skal jeg levere bilen på verksted. Etterpå må jeg gå et godt stykke til jobben. Hvis jeg har vonde bein i morgen har jeg et problem, det er en lang omvei og to busser hvis jeg ikke kan gå. Kan noen kjøre meg i trillebår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen! Er innom her hver dag men blir liksom så sjelden at jeg skriver:p An har jeg kommet hjem fra en bursdag og fikk vite av sambo at ikke bare har bikkja sutra siden jeg dro, men hun har knabba og spist en eske med lakerol cactus ? Har sjekka opp ingrediensene og det er ikke xylitol i de heldigvis. Er dette grunn til panikk eller? Hun er over 20 kilo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Sier grattis her også. Det må være så herlig å se at avkommene etter godgutten også gjør det så bra!

Ja, det er himla moro faktisk :). Men snart greier jeg jo ikke å få med meg alt som skjer - for det er jo stadig ett eller annet en eller annen er med på :). Må skjerpe meg altså :D 

43 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har også kjempefine minner fra spesialer der vi har bodd i campingvogner rundt ringen. Det er ikke mye her i verden som er så trivelig som det! 

Spesialer er bare helt herlig altså... tror jeg skal satse på å bare reise rundt på spesialer nå framover, og kanskje ta med oss slike vinnerutstillinger ellers :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på agilitytrening Albert og jeg. Er såå gøy å komme i gang igjen etter en lang sommerferie! Og veldig kos med kvalitetstid bare oss to :ahappy:

Og så kom jeg over en opprørende annonse på blocked.se :sint_01: Exotic micro bully, 50 000 kr, på billigsalg, og med rett til et kull :no: Bare så trist! (Er det lov å sette inn slike linker, med salgsannonser ?)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, teskjeia skrev:

Halloen! Er innom her hver dag men blir liksom så sjelden at jeg skriver:p An har jeg kommet hjem fra en bursdag og fikk vite av sambo at ikke bare har bikkja sutra siden jeg dro, men hun har knabba og spist en eske med lakerol cactus ? Har sjekka opp ingrediensene og det er ikke xylitol i de heldigvis. Er dette grunn til panikk eller? Hun er over 20 kilo..

Ring veterinæren om du er usikker! (Jeg vet ikke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Riktig god tur!!! Håper dere får en finfin ferie :) 

Tusen takk! Veldig stressa her nå, ting tar tid, men vi kommer oss vel alltids avgårde...

1 time siden, teskjeia skrev:

Halloen! Er innom her hver dag men blir liksom så sjelden at jeg skriver:p An har jeg kommet hjem fra en bursdag og fikk vite av sambo at ikke bare har bikkja sutra siden jeg dro, men hun har knabba og spist en eske med lakerol cactus ? Har sjekka opp ingrediensene og det er ikke xylitol i de heldigvis. Er dette grunn til panikk eller? Hun er over 20 kilo..

 

5 minutter siden, tmp skrev:

Ring veterinæren om du er usikker! (Jeg vet ikke)

Giftinformasjonen,  22 59 13 00, døgnåpen.

Nå skal jeg skrive leder til medlemsbladet, mens jeg tygger på pakkelista. Føler at jeg har glemt noe...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...