Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august

Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

7 minutter siden, Wachita skrev:

Virker ikke skikkelig hos meg. Virker på telefonen da, appen altså. 

5 minutter siden, AnkiogBonita skrev:

Funker dårlig hos meg også :hmm:

Nå kommer jeg hvertfall innpå - fremskritt. 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

Jeg har gjort unna noe skrivegreier som jeg har gruet meg til en stund. Lykke! 

Det eneste som gnager meg nå er at bilverkstedet sendte meg et "tilbud" på utbedring av feilene som ble funnet på service. 18600 kr! Egentlig bare tull å bli gnagd av sånne ting, bil koster penger, biler som har passert 200 000 km koster mye penger i drift. Jeg er glad jeg har en sparekonto som heter Bil, men den ble jaggu tømt og mer til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, hundefrelst skrev:

Stor klem til deg :hug:

12 timer siden, LØJ skrev:

Uffa @Snoffe, god bedring til deg:hug:

Straks ut for å trene litt RL med App. Han har liksom ikke fått så mye av noe i det siste, annet enn trimmen han får av å rømme unna valpen:D

12 timer siden, *Kat84* skrev:

God bedring @Snoffe :hug: 

Begynner å bli uthvilt igjen ser det ut som. Våknet av meg selv halv 8 i dag, så allerede har jeg tatt oppvask, gått over gulvene, og brettet klesvask som var ferdig tørket i går :) 

Tenker fortsatt å nyte at jeg ikke trenger å gjøre noe spesielt i dag, og heller ta ting litt etter litt. Og ta en lang tur i dag. Det må jeg også :)  

11 timer siden, Ozzy skrev:

@Snoffe :hug::hug:

Jeg sjekka om jeg var medlem i statskirken på nett, og det var jeg vist. Kan ikke skjønne det, er hverken døpt eller kristelig konfirmert..  Men nå er jeg utmeldt ihvertfall. :P

11 timer siden, Symra&Pippin skrev:

:hug:

Jeg lurer på hva som ville skjedd med en hvilken som helst annen organisasjon hvis de hadde mottatt så mye statlig støtte pga falske medlemstall som statskirka har gjort. :aww:

11 timer siden, 2ne skrev:

Jeg skal visst på styremøte i kveld jeg. Vi pleier å ha det på skype, men i dag skal vi visst ha et fysisk møte. Greit at jeg kom på det før møtet starta *kremt* 

@Snoffe :hug: 

9 timer siden, rosinbolle skrev:

:hug: @Snoffe Alt føles litt verre midt på natta når alle andre sover! Håper du føler deg bedre i dag, og god bedring.

8 timer siden, SFX skrev:

@Snoffe:console:

@Siri Vi har skypestyremøter, og det fungerer som regel veldig bra. I forrige styreperiode hadde vi to med dårlig nett som av og til slet med å komme seg på, men i denne styreperioden er det ingen som detter ut. Når vi har hatt problem, har noen ringt opp den det gjelder på telefon så den er med på det viset. Men møtene etter sist styremøte har fungert bra.

I dag skulle X'en hatt bursdag, og den datoen sitter godt i hjertet. Jeg savner henne enda, og litt mer i dag. Hun skulle ligget i sofaen med hodet sitt på låret mitt og snorket en lur etter frokost - eller stått på gulvet og fortalt Glam og Foenix at de får se til å oppføre seg, og drite i sånn dryhumping. 

7 timer siden, Belgerpia skrev:

Har en fryktelig tung dag i dag :(

Savner Noah så det gjør vondt langt inn i sjelen. I dag er jeg bare knust og istykker.  Hjelper ikke med fint vær heller :(

FB_IMG_1458743380650.jpg

:hug: 

4 timer siden, Snøfrost skrev:

Så ekkelt, men kjempebra at det gikk så fint!

@Belgerpia , @SFX og @Snoffe :hug:

Nå har jeg lest eventyr til den store gullmedalje i jakten på det siste valpenavnet. Er på plass nå, så da må jeg finne "tilnavnet" til de alle.... Det er heller ikke superenkelt men jeg kommer nok i mål til slutt :)

Tusen takk for klemmer folkens :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Raksha skrev:

Virker ikke FB? Like krise som at sonen er nede det. :o:aww: 

FB har kødda lenge hos meg... sikkert ei uke. Det henger veldig og er omtrent umulig å bruke. Det samme på jobb også (ehhhhh.... *host*). 

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isj! Autofokusen på altmuligobjektivet mitt har blitt litt snodig. :( Det lyser ikke rød i siktet når den har fått fokuset lenger, men heldigvis kjenner jeg igjen lyden når den har det. Men meh! Jaja.

Men vi fikk være ute og badet i dag, though! Eller, Pøbel fikk. Det var etterlengtet, virket det som. Han blir virkelig oppladet hver gang han får svømme. Like being reborn again! :lol:

28744110270_79c164a157_z.jpg

• Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjemme fra en herlig trening, og feiring av Prima sin bøsta(til torsdag) med hatter og muffins. Prima fikk i gave å bli lekt med, og de var utrolig gøy. Og kjekt at folk synes at gullmynten min er alle tiders:) 

Fin fin kveld. Men kjenner på lufta, kulda og mørket om kveldene at høsten nærmer seg.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så lyst på sjokolade og pepsi at jeg blir sprø, og jeg har nektet meg selv å gå på butikken og Esso. Skikkelige bad cravings! Forsøker meg på middag i stedet, men jeg vet jo at kotelett og hvitløksbaguett ikke er sjokolade. Jeg er faktisk ganske oppegående, og vanskelig å lures av meg selv.

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Siri skrev:

FB har kødda lenge hos meg... sikkert ei uke. Det henger veldig og er omtrent umulig å bruke. Det samme på jobb også (ehhhhh.... *host*). 

Ååh trodde det var pcen min jeg, for sånn har det vært en stund her og :icon_redface::lol:  Men her i stad så fikk jeg bare feilmelding når jeg prøvde å gå inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SFX skrev:

Jeg har så lyst på sjokolade og pepsi at jeg blir sprø, og jeg har nektet meg selv å gå på butikken og Esso. Skikkelige bad cravings! Forsøker meg på middag i stedet, men jeg vet jo at kotelett og hvitløksbaguett ikke er sjokolade. Jeg er faktisk ganske oppegående, og vanskelig å lures av meg selv.

Cravings er grusomt. Jeg har endevendt kjøkkenskap og gamle vesker etter sjokolade mer enn en gang. :icon_redface: Og jeg har forsøkt krom tilskudd (det hjalp litt), pusset tennene hver gang jeg får mega-cravings (hjelper også litt) og bøttet ned på med masse krydret te (hjalp litt). Så om du finner noe som fungere veldig bra, si ifra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SFX skrev:

Jeg tok en stor neve peanøtter fra skapet nettopp, selv om alt sånt er lov bare i helgene. Rett før gjerningsøyeblikket hadde jeg en teori om at disse peanøttene var i stedet for bønner i salaten jeg hadde til middag. Jeg er så oppegående at jeg lurer meg selv på avansert vis!

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nakenrotte. Jeg har en nakenrotte av en border collie. Du kan bokstavelig talt se huden til Lyn. Kanskje ikke så rart etter to fulle bæreposer med pels :P Jaja, får tjoppe et dekken i gjennom vaskemaskinen og ha med oss til telting og stevne i helga :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, maysofie skrev:

Nakenrotte. Jeg har en nakenrotte av en border collie. Du kan bokstavelig talt se huden til Lyn. Kanskje ikke så rart etter to fulle bæreposer med pels :P Jaja, får tjoppe et dekken i gjennom vaskemaskinen og ha med oss til telting og stevne i helga :lol:

Nakenrotte her og. Lykke tar røyting på alvor altså....  :P

9 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Er det bare jeg som blir gal av å se på den hoppende åmen som betyr at noen skriver noe på Messenger og FB? JAMMEN SÅ BLI FERDIG MED DEN SETNINGEN DAH!!

Nei! Jeg og!!! 

.......underholder vi oss litt med å lese komentarfeltet i svensk nettavis om håndballkampen :lol:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Lemen skrev:

Cravings er grusomt. Jeg har endevendt kjøkkenskap og gamle vesker etter sjokolade mer enn en gang. :icon_redface: Og jeg har forsøkt krom tilskudd (det hjalp litt), pusset tennene hver gang jeg får mega-cravings (hjelper også litt) og bøttet ned på med masse krydret te (hjalp litt). Så om du finner noe som fungere veldig bra, si ifra! :)

Her også, tittet i skapet ørten ganger, og endevendt fryseren enda jeg VET det er 90 prosent vom og 10 prosent kyllingfileter der. Jeg har spist så mye i dag, dette blir det fjerde måltidet, i håp om at det skal hjelpe noe. Men det gjør jo ikke det. Jeg fjerner litt sultfølelse, men ikke cravingen. Jeg liker ikke te, og forsøker å unngå kakao siden noe av poenget er å redusere søt-inntaket her... Det er vel mest psykisk - jeg vet at jeg forsøker å unngå, altså får jeg mer lyst på. Hadde jeg sagt at jeg aldri mer får spise gulrot, ville jeg trolig hatt veldig lyst på det nå.

9 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg tok en stor neve peanøtter fra skapet nettopp, selv om alt sånt er lov bare i helgene. Rett før gjerningsøyeblikket hadde jeg en teori om at disse peanøttene var i stedet for bønner i salaten jeg hadde til middag. Jeg er så oppegående at jeg lurer meg selv på avansert vis!

Form og fasong er jo veldig lik? Og nøtter er jo sunt?

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nakenrotte her, men jeg kan dra løs mesteparten av underullen på frøkna allikevel. Betyr vel at jeg må belage meg på en skikkelig kammerunde en av dagene. :( Blir sliten i armene av å tenke på det. Etter hyttetur med lek og kos hver dag innser jeg og at jeg må gi tapt og klippe vekk flokene bak ørene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kom hjem i dag skulle jeg vise søster (som kjørte meg) hvor fint soverommet var blitt. Kommer inn og ser det henger en lysekrone i taket, som ikke var der da jeg dro i går. Gubben har vært på butikken å kjøpt lysekronen vi snakket om å kjøpe, og hengt den opp før jeg kom hjem :ahappy: Snille gubbemannen :wub: Og lysekronen er så fin, den passer så godt inn :D 

• Like 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Raksha skrev:

Ååh trodde det var pcen min jeg, for sånn har det vært en stund her og :icon_redface::lol:  Men her i stad så fikk jeg bare feilmelding når jeg prøvde å gå inn.

Jeg trodde det var min... kanskje ikke da. Kan jo leve i håpet :aww:  (den er nemmelig treg og underlig andre steder også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei jeg er på utkikk etter en hundetrener, som er god på adferd. Det gjelder tilvenning av hund og små barn, og at hunden har veldig eiebehov til eier.  kom gjerne med tips om dere har noen som kan hjelpe til med det, eller om det er noen som har tips. 😊
    • Takk for råd 😊.Han har opplevd å utforsket mye på de 2 uker han har vært med meg .Men tror det lett kan bli for mye inntrykk på en gang .Mulig jeg skal ta frem Valpe gården .Kom på at den brukte jeg til forrige hund .Den er 90* 90 .Jeg satt stoff buret der når min forrige hund skulle slappe av .Jeg har som sagt helt glemt rutiner jeg hadde på forrige hund .Takk for «oppfriskning «
    • Det er lett å glemme hvor krevende valpetiden faktisk er. Å holde lek utendørs synes jeg er en fin regel, men ha gjerne tyggeleger tilgjengelig innendørs for å begrense tygging på uønskede ting. Han er jo fortsatt en baby som vokser og oppdager verden i stort tempo. Det er viktig å ha noen rolige dager innimellom, men jeg tenker også at det er viktig å dra litt rundt og oppleve ulike miljøer, treffe ulike folk, underlag, lyder, lukter osv. Dra på oppdagelsesferd ihvertfall et par dager i uken. Lek og oppdagelse i eget tempo er fint. Her går det an å skille mellom kjedelige, korte lufteturer for å gjøre fra seg, og lengre turer for å leke, oppdage og trene litt. Lær valpen tydelig skille mellom disse. Inne tenker jeg også at det er greit å skille tydelig mellom ro og aktivitet. Men såklart, er valpen aktiv så bruk det, tren en kort økt med kontakt eller øvelser, ta en kort pause og en liten økt til, og så prøv å avslutte. Du kan jo gjerne avlutte alle økter med å jobbe med å gå å legge seg i senga/teppet/plassen, så han lærer å gå dit og slappe av etter aktivitet.
    • Hei  Jeg har en chi valp gutt på nå 12 uker .Dette er min andre chihuahua valp . Min forrige ble 12 år. Merker jo at denne valpen er 10 ganger mer hyper en den jeg hadde .   Føler jeg har glemt ut igjen Valpe stadiet .vet jo at det er en periode der man må forvente at det går litt i « hundre «  Den forrige chi var mye roligere og var lettere å roe ned . Håper å få noe råd -føler meg som en nybegynner igjen . Vi er mye ute -leker og han får sosialisering  vi holder lek til utendørs -inne forsøker jeg mental stimulering .Han klarer ikke roe seg inne .Han har nå vært hos meg i nesten 2 uker .Ble veldig raskt husvarm  Han har leker og tygge ting tilgjengelig inne Er det en ide å fjerne leker inne ? Er heller ikke lett å vite om han er understimulert eller overstimulert Håper på noen innspill her for hva som har fungert for andre           
    • Vi hadde en skikkelig ups and downs tur i går. Skulle "bare" på Posten og hente en pakke. Dr. Jekyll og Mr. Hyde ble med. På tur til bussen vekslet han mellom å være nevnte. Knallbra adferd avbrutt av skikkelig problematferd. Det ble bykset og bjeffet og knurret. Det ble gått aldeles eksemplarisk pent. Vanskelig å si hva som utløste det ene eller det andre. Han reagerte da naboer kom syklende med hund. De var åpenbart også på opplæring, gitt hvordan vi fikk et stresset og angstfylt tilrop bakfra om vi kunne stå i ro mens de passerte. Det skulle gå fint, trodde jeg, og ba Ede om en sitt jeg forventet han skulle mestre. Fysisk nærkontakt med en annen hund har han ikke hatt siden han flyttet fra oppdretter, så ingen forventninger om det når han ser en, og sladretrening på passering av mennesker har resultert i en svært høy suksessrate nå. Han bare overser de fleste uten å engang forvente belønning. Passerende syklister som kommer bakfra er vi IKKE i mål med. De ser antakelig ut som en kombinasjon av leketøy og deilige kjøttstykker, men disse kom så sakte, jeg trodde ikke det skulle trigge noen byttedrift. Til min overraskelse reagerte Ede mer enn han vanligvis gjør på Tour de Finance racerne som pleier trene på denne strekningen. Først ble jeg bekymret for et nyoppstått problem med utagering på hunder. Så forsto jeg at dette handlet om en slags misunnelse og en reaksjon på lovbrudd. Brudd på naturlovene. Hunder og sykler har vi nemlig ikke observert sammen før. Sykler er kjempespennende, og disse hundene fikk altså lov til å løpe sammen med syklene?! "The audacity! Stop in the name of the law! Jeg vil også være med! Hvem **** tror dere dere er?! Er ikke vi i familie? Dere lukter kjent! SVIKERE!" Vel. Han roet seg ned igjen en stund etter at de var forsvunnet ut av syne, og alt gikk vel til vi kom av bussen. Nå var han høy på mestring fra å gå ned trappen og en trang til å undersøke og kontrollere kjente omgivelser han ikke har vært i på en stund. Vanskelig å få kontakt med. Brukte lang tid på å komme oss til Posten fordi han var helt i sin egen verden angående omgivelsene. Ham ville utforske og kontrollere, han ville FREM og han var vokal om det. Det ble full stopp hver gang han strammet båndet uten å stoppe og vente på meg. Det ble full stopp hver gang han bjeffet av frustrasjon. Det ble lange stopper for å vente på kontakt. Heldigvis har han forstått hva som skal til for å utløse fremdrift og hva som er "straffen" for stressbetont dårlig adferd. Jeg trenger knapt be ham, han legger seg rett ned og later som han slapper av - regelrett skuespiller avslappet. Om ikke haka på bakken temmelig umiddelbart utløser videre fremdrift, så slenger han seg på hofta, krøller den ene fremlabben og SKUESPILLER relaxed AF for å komme fortere videre.  Strekningen fra bussen til Posten tok så lang tid fordi han ikke evnet oppføre seg, vi måtte avblåse planen om å busse tilbake, og istedenfor ta beina fatt og trene mer på å gå pent og rolig for å komme oss hjem igjen.  Omsider fremme ved Posten brukte vi også lang tid på å komme oss inn, pga ivrige byks frem fra hver eneste pent utførte straffestopp med bøtesitt. Virker som han gjør det med viten og vilje. Trigger en ny straffesitt i håp om å innkassere. Ikke helt forstått konseptet ennå. At en straffesitt belønnes med videre fremdrift. For ham er en sitt en sitt, foreløpig. Sitt pleier som regel å medføre en eller annen form for belønning, enten ved å holde den en stund eller å bli bedt om noe annet som så belønnes, så han bykser altså ut av sitten når jeg gir klar for å gå videre uten å ha belønnet, for å trigge meg til å be om en ny sitt i håp om belønning. Dette kan ta litt tid. Endelig inne på Posten kom vi oss for første gang gjennom seansen uten lyd, fordi jeg var godt forberedt. Kjørte en sitt med belønning (tørrforkule, jeg prøver fase ut, men lek var malplassert i settingen) for hver halvmeter inn gjennom døren og slapp ikke fokus fra ham mens betjeningen scannet kode og hentet pakke. Han var IVRIG spent, men vi kom oss gjennom det hele uten en lyd og uten poter på disken. Gedigen lettelse. Her er det håp.  Så var det å ta fatt på den 40 minutter lange driiiikjedelige strekka langs bilveien. Nesten strakt. Laaaange rett frem strekker med åker på ene siden og vei på den andre. Veldig lite som skjer og det føles som det går frustrerende sakte fordi en kan se så langt fremover. Denne strekningen har vi gått mange ganger før, både hele og deler av den, og HVER GANG har Ede fått utbrudd. Den er for kjedelig. Det er frustrerende å se bilene fare forbi mens vi nær snegler avgårde på stedet hvil ifht landskapet.  I tillegg lukter det tydeligvis hund fra enkelte av bilene. Jeg forstod det da en schæferoppdretter kom fra treningsbane og kjørte ut på hovedveien ~20 meter foran oss. Det tok sekunder før Ede ble merkbart alert og gikk opp i stress. Han forbinder lukten av andre hunder med trening. Utløser sterke forventninger i ham. Jeg innså med ett at dette antakelig er tilfellet med mange av bilene som passerer på veien. De eimer av hund. Ga meg delvis svar på hva som får ham til å gå så opp og ned i stress langs den strekningen der. Det har tidligere vært en gåte for meg hvorfor han plutselig stresser, så roer seg ned og går avslappet, for så å plutselig gå opp i stress igjen. Den passerende schæferoppdretteren ga meg svaret på det.  Men, så hadde Ede noen virkelig stygge utbrudd. Plutselige raptuser med påfølgende aggresjon mot meg pga frustrasjon med de selvpåførte rykkene i halsbåndet, tror jeg. Raptusene starter med vill byksing og så vender han seg mot meg i raseri fordi han sitter fast i båndet. I sele har han ikke blitt aggressiv mot meg under disse plutselige raptusene. Halsbåndet er tydeligvis mer smertefullt når han rykker til sånn. Nå var han direkte truende. RASENDE. Truet med å gjøre alvor av å rive meg i filler i sinne. Såpass skremmende at jeg vurderte om han kanskje skal gå med munnkurv en stund fremover. Han nærmer seg pubertet.. Men han roer seg fort og oppfører plutselig eksemplarisk igjen. Avslappet kroppsspråk. Går pent. Massivt hodebry å prøve forstå triggerene for både stress og ro. Det hele ga lite mening for meg. Omtrent halvparten av turen var eksemplarisk adferd. Utbruddene utgjorde kun en liten del. Det i mellom der var irriterende, men tolererbar vimsing, stramt bånd uten å trekke i fremdriftsstress. Han er flink til å ikke trekke, men det bygger seg tydelig opp frustrasjon over min ufattelige treghet. Hvorfor kan jeg ikke alltid løpe? Han vet at jeg KAN løpe. Har gjort det før, så hvorfor gjør jeg det ikke hele tiden? Antakelig en tung medvirkende trigger for utbrudd mot meg.  Han var glad da vi nærmet oss hjemme. Lettet og glad og ville inn. Vel inne forventet jeg at han skulle sovne som en stein, som han pleier gjøre. Istedenfor å sovne forble han stresset. Peste. La seg ned, men sluttet ikke pese. Ble turen for lang? Nope. Dette har vi gjort før. Resultatet pleier å være rett i søvn. Det slo meg etterhvert at han kan ha fått i seg noe. Han har beitet en del i det siste, også tidligere på dagen. En lengre konsultasjon med Grok senere er jeg sikker på at den merkelige Jekyll og Hyde adferden, hvor han vekslet uforutsigbart mellom eksemplarisk avslappet adferd og voldsomme utbrudd skyldes ubehag fra smørblomst og hundekjeks. Jeg kan erindre at han var borti den ene hundekjeksen langs veggen rett utenfor her, og han kan ikke ha unngått å få i seg smørblomst sånn som han har gresset midt i klaser av dem. Han holdt på å kveles av å drikke vann (krampe i øsofagus?) da vi kom hjem, hvilket passer symptomene fra smørblomst.  Regner det som en case solved. Han hadde sterkt ubehag i slimhinnene og muligens også noe ubehag fra hundekjeks. Han ble frustrert de gangene han var oppmerksom på det, og avslappet når han hadde fokus på annet og ignorerte det. Antar munnkurv er unødvendig på tur så lenge vi klarer unngå beiting. Smørblomst har høysesong frem til juli og er ALL OVER THE PLACE her hvor vi bor, så dette blir spennende. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...