Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

Dagens to turer er unnagjort. Risikerer jo å bli rent sprek av dette jeg, at jeg går to turer istedenfor en :lol: 

Nå skal jeg en snartur på butikken, for det frister med cider til fotballkampen i kveld. Hmm, sjekke om den går på tv først? Jaja, cider kan jeg jo kjøpe likevel :D  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

Guest Klematis

Tilbake fra fjelltur. Fin dag! 3-åringen er levert,han er utrolig sprek,tålmodig og blid og jeg sitter og beundrer tantebarnet på 4 mnd som ligger og pludrer på teppet sitt mens resten av huset tar en strekk. I kveld blir det kos hos broder og svigerinne. 

Babyen er forresten virkelig til å spise opp❤️ Umulig å ikke smaske på henne når hun er i nærheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nesten litt flaut. Men Prima har vært hos noen som har passet henne, og jeg vet at hun har hatt det så godt. Og jommen sitter jeg med tårer i øynene når de forteller at de har falt helt for henne- og vil svært gjerne passe igjen. Fine lille Prima, som så mange dømmer som gal og gærn.  

Og jeg fikk ikke spist is på operataket, men jeg fikk spist is idag:

13754227_10157195219440174_9759295487018

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uvant å jobbe nesten fulle dager, så jeg er kjempetrøtt om kveldene. Samtidig deilig å vite atjeg gjør noe fornuftig. Denne uka er jeg to plasser, pluss en i helgen. Dvs først fra 7-10, så fra 16.30-20. Egentlig ganske greit, for da kan jeg gå tur med hundene og gjøre litt fornuftig hjemme i den tiden jeg er hjemme da, uten at jeg er kjempesliten etter en hel dags arbeid. Men idag er det så varmt ute at jeg utsatte turen for hundenes del, så det blir kveldstur på dem idag. Håper de er fornøyd med en litt kortere tur! :) 

Har en liten runde, tar ca 20-30min til vanlig, men på den veien er det også et par badeplasser som er greie å slippe hundene på. Full oversikt, så føler meg ganske trygg der. Så tenker jeg tar den runden idag, med litt frislipp. Hva tenker dere om sånt? Vanligvis går vi i rundt en time, enten i bånd langs vei eller i skog, eller da også med frislipp på egnede områder. Vil dere da si det er ok om hundene en dag får bare 40min tur, inkludert frislipp? Jeg får så dårlig samvittighet, samtidig som jeg vet at de takler det greit..

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Siri skrev:

Prisen kommer vel også litt an på hvor mye du har forsikret hundene for - om de har livsforsikring, avlsforsikringer etc. Det kan vel fort bli dyrt om man skal ha alle slags forsikringer. Jeg har skåret ned på dette og har verken livsforsikring eller avls/bruksforsikring på hundene mine, bare veterinærforsikring - da koster det for mine to hunder mindre i året enn det du betaler pr måned i hvert fall. Jeg tenker det viktigste er å ha en god veterinærforsikring - alt annet er egentlig litt unødvendig. 

Helt enig. 

Sitter og leser på verandaen, bare avbrutt av småturer ned til stranda med vofsene. Og som alltid når sola steker på verandaen min er jeg liksom Antonia fra Huset Buddenbrook (Thomas Mann), på en veranda på et vertshus i badebyen Travemünde, omtrent år 1840. Jeg har høyvannsbukse og singlett, hun hadde nok hvit kjole og parasoll, men sommerstemningen er den samme. Den boka leste jeg flere ganger, alltid om sommeren.

Ah, livet og litteraturen! :wub:

13690841_10154391001418817_1933161529597

Symra leker at hun er noe litterært hun også, jeg vet ikke hva.

  • Like 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Helt enig. 

Sitter og leser på verandaen, bare avbrutt av småturer ned til stranda med vofsene. Og som alltid når sola steker på verandaen min er jeg liksom Antonia fra Huset Buddenbrook (Thomas Mann), på en veranda på et vertshus i badebyen Travemünde, omtrent år 1840. Jeg har høyvannsbukse og singlett, hun hadde nok hvit kjole og parasoll, men sommerstemningen er den samme. Den boka leste jeg flere ganger, alltid om sommeren.

Ah, livet og litteraturen! :wub:

13690841_10154391001418817_1933161529597

Symra leker at hun er noe litterært hun også, jeg vet ikke hva.

Karen Blixen!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kvelden er tilnærmet perfekt selv om de ikke ringte fra Hamar i kveld heller:ahappy:.

Det er helt,helt stille ute bortsett fra naboens litt elleville hane og noen kuer borti der et sted.... Rett under 20 nydelige grader,fornøyde hunder og katter. Rik er jeg,RIK folkens :D:wub:.

 

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Pringlen skrev:

OMFG :| Da hadde jeg nå i hvertfall stappet de pengene på en egen konto, i steden for å donere dem til et forsikringsselskap! Jeg betaler 700kr /mnd for 5 hunder, og det er med "alt" (maksede livsforsikringer, veterinær, avl, bruk osv) Jeg VET det ikke lønner seg, så jeg har egentlig bare forsikring fordi jeg er overtroisk, og er sikker på at alt galt skjer den dagen det er sagt opp :P Med sånne vilkår som du har, hadde jeg dog trosset den overtroen glatt...

Det hører med til historien at jeg betalte mye, mye mindre i fjor - men da hadde jeg flere hunder enn nå forsikret som ga kvantumsrabatt, også har hunder falt fra OG prisene blitt hevet etter det igjen. 

8 timer siden, Siri skrev:

Uansett er jeg sikker på at de andre eierne synes det er helt greit å ikke ha forsikring i hu'e og ræva på de hundene :) 

Jeg synes ikke jeg kan endre på forsikringen, når vi har kontraktsfestet hva jeg som oppdretter og de som fôrvert skal dekke så lenge hunden er til min avlsdisposisjon.

6 timer siden, Meg skrev:

vet ikke hvilket selskap du vurderer, men er veldig fornøyd med gjensidige. 

Det er de jeg snakket med nå, og jeg ser jeg har fått pristilbud på mail, jeg orker bare ikke lese noe i kveld :P 

4 timer siden, Krutsi skrev:

... Er jeg og gubben på "date".. Dvs, jeg sitter og ammer mens vi venter på maten, og gubben er i lekeområdet med det andre barnet.. 

Det er ikke sånn det engang var å ut og spise :lol: 

Da hadde jeg koseligere date enn deg i dag. For jeg har vært på kinodate med @JeanetteH, og da jeg kom hjem jobbet jeg med brunfargen - jeg beiset trappa til verandaen. Nå har jeg sittet og sett sola gå ned over Mjøsa, og skravlet med en venninne som planlegger sitt første valpekull om hva en trenger av utstyr til fødselen. Eller, hun bor på et annet kontinent og sover, så jeg har skravlet med meg selv...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Toril skrev:

Denne kvelden er tilnærmet perfekt selv om de ikke ringte fra Hamar i kveld heller:ahappy:.

Det er helt,helt stille ute bortsett fra naboens litt elleville hane og noen kuer borti der et sted.... Rett under 20 nydelige grader,fornøyde hunder og katter. Rik er jeg,RIK folkens :D:wub:.

 

Jeg kjenner det på akkurat samme måte! :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SFX skrev:

 

Det er de jeg snakket med nå, og jeg ser jeg har fått pristilbud på mail, jeg orker bare ikke lese noe i kveld :P 

 

bedre pris og bedre vilkår enn hos Agria- har "alltid" hatt våre i Gjensidige, men prøvde en i Agria - dermed var to kullsøstre forsikret i to forskjellige forsikringsselskap- med stor forskjell i pris og vilkår. Alle er i Gjensidige nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Symra&Pippin skrev:

En venninne på Face påstår at Symra ligner på Onkel reisende Mac.

13781803_10153574181376836_1051500940630

Ja det samme tenkte jeg:)

Nå har jeg syklet igjen, fine formen som kommer seg. Nå lurer jeg på om jeg skal være smart eller dum..heller mot dum, det er enklere.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

En venninne på Face påstår at Symra ligner på Onkel reisende Mac.

13781803_10153574181376836_1051500940630

Det var han jeg og tenkte på da jeg så bildet i dag! :D

Akkurat nå har jeg kommet hjem fra jobb, og spiser kjedelig brødskive med leverpostei. Jeg hadde egentlig lyst på skinke- og pastasalat med kriminelle mengder fetaost. Vi har bare fetaost, mais og paprika, bli'kke mye salat av bare det. Ellers så begynner jeg å komme meg litt etter at det gikk åt skogen med kullet (om en enslig dødfødt valp kan kalles et kull). Har fått så mange fine tilbakemeldinger på facebook at jeg er helt overveldet. Det finnes mange fine folk her i verden altså. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jeg fikk ordna litt hus tidligere i dag, for migrenen kom og tok meg. Virker som de forebyggende endelig begynner å virke - får noen små anfall innimellom, men ikke på langt nær så kraftige som de har vært, og går gjerne over av seg selv om jeg hviler litt. Dagens var såpass at jeg måtte ha dop og legge meg. Men er noen dager siden sist det. :ahappy: 

Men anbefales ikke med migreneanfall og aktiv tuboknott. Fikk overtalt henne til å sitte med paden en liten stund, men hun ladet opp så spant rundt på soverommet som en sprettball. :aww: Heldigvis kom pappaen hjem etterhvert og hadde vett nok til å hente henne ned og underholde henne til langt over leggetid, og deretter legge henne. Og jeg fikk cola og grandis :aww: Hangoverfood er det beste som finnes etter migrene (nei, jeg har ikke anfall som er utløst av mat).

Nå skal jeg rehydrere meg på cola og kakao til Bonden kommer inn, så blir det kjapt kveldsstell hos kaniner før det er natta igjen. I morgen får vi finne på noe gøy, snuppa og jeg. :ahappy: Kjøre lusa og bade kanskje ? Hmm. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Meg skrev:

bedre pris og bedre vilkår enn hos Agria- har "alltid" hatt våre i Gjensidige, men prøvde en i Agria - dermed var to kullsøstre forsikret i to forskjellige forsikringsselskap- med stor forskjell i pris og vilkår. Alle er i Gjensidige nå. 

Så rart. Sjekket gjensidige fordi jeg har "alt annet" der, det ble alikevel både dyrere og med dårligere dekning enn hos agria...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Pringlen skrev:

Så rart. Sjekket gjensidige fordi jeg har "alt annet" der, det ble alikevel både dyrere og med dårligere dekning enn hos agria...

vllkårene til Agria var mye dårligere, mye som ikke var dekket, eller med større egenandel. og sum for hunden var større, så enkelt valg for oss i hvertfall.  (600 kr forskjell i året. Bruker ikke flokkforsikring. )

 

http://www.agria.no/globalassets/no/vilkar/hund/vilkar-hund.pdf/

 

https://www.gjensidige.no/privat/forsikring/dyreforsikring/hundeforsikring/detaljer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Krutsi skrev:

Og der løp whippeten igjennom stua med en slippers i kjeften.. :lol: 

Det skjer stadig vekk her, bare bytt ut slippers med crogs så har du det :lol: I går kveld fant jeg en crogs i sengen min :lol: 

 

I kveld har jeg hatt det så hyggelig. Søster og samboeren hennes kom og vi grillet og koste oss. Så dro vi frem dessert og brettspill og kvelden ble bare enda bedre! Satt ute hele tiden, og gikk først inn for en time siden :ahappy:  Håper vi får flere sånn kvelder i sommer :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...