Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

25 minutter siden, Ozzy skrev:

Er ikke helt kjørbar i den formen jeg er, regner med det går over av seg selv etterhvert. Har ferie så må ikke på jobb heldigvis. Takk :)  

Hvis du blir sånn syk i ferien kan du få utsatt ferien din de dagene du er syk. Sjekk litt opp i det :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

21 minutter siden, Christine skrev:

Den er kjip ja! Men hvem kunne forutsett at de skulle øke så mye i verdi? Husker jeg maste til meg kort da jeg var med på handleturer som liten, men hadde foreldrene mine visst hvor verdifulle de skulle bli så hadde jeg vel ikke trengt å mase :aww: Kjæresten til broren min regnet ut at hu har kort til en verdi av omtrent 16.000 norske. Sykt..

Hvordan regner man det ut? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ferie etter jobb i morgen! :frantics::jump: Dagen i dag går med til turing av hunder, pakking, pakking, vasking, pakking og så en dobbelsjekk av at alt  er med. Jeg har aldri hatt 4 uker ferie og i tillegg skal jeg være borte hele den tida. Bare tenk på alle turklærne og skoene jeg må ha med til alle mulige turer og vær. Gleder meg! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
2 minutter siden, Wachita skrev:

Hvis du blir sånn syk i ferien kan du få utsatt ferien din de dagene du er syk. Sjekk litt opp i det :)

Du må være syk over et visst antall dager for å ha rett på å få igjen feriedagene siden, det er derfor viktig å komme seg til lege så fort som mulig, og man må ha sykemelding for de dagene for å få de igjen senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Belgerpia skrev:

Du må være syk over et visst antall dager for å ha rett på å få igjen feriedagene siden, det er derfor viktig å komme seg til lege så fort som mulig, og man må ha sykemelding for de dagene for å få de igjen senere.

Var det jeg var litt usikker på, derfor jeg skrev at hun måtte sjekke litt opp i det :) Men greit å vite at man faktisk har muligheten for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Meg skrev:

si fra til lokalavisen, og lever katten til veterinær for oppbevaring der?

 

45 minutter siden, Toril skrev:

Lever den til dyrlegen,ikke sikkert at eier spør der,men da er den fjernet fra veien.

Skrevet på FB siden til lokalavisa og C skal ta den med til dyrlegen når han drar ettetpå, hvis den fortsatt ligger der :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, mokken skrev:

De var veldig sjarmerende da! :teehe:Vi spiste de første tomatene fra plantene i vinduskarmen i helgen så var, de var ikke akkurat homogen i str og farge, men de var veldig gode :ahappy:

:teehe:Som sagt - hjemmeavla ER best altså :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Wachita skrev:

Hvis du blir sånn syk i ferien kan du få utsatt ferien din de dagene du er syk. Sjekk litt opp i det :)

Ja det veit jeg, men er allerede langtidssykemeldt 50% og skal snart opereres også skal jeg forhåpentligvis slutte i jobben etter det.   Har fortsatt over to uker ferie når jeg er tilbake på jobben og det er vanskelig nok å få brukt opp de før jeg evt slutter, de er litt vanskelige..  Men skal til legen igjen når ferien er ferdig, så kan jo nevne det for han hvis jeg er syk lenge.  Han har ferie han også, men skriver tilbakevendende sykemelding. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Kjenner jeg gleder meg til neste år når jeg endelig skal få lage den grønnsakshagen jeg har lyst på :D Da hagen faktisk er stor nok til en god inngjerdet bit til både bikkjer og grønnsaker. 

...kom jeg på at jeg må huske ringe morfaren min i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tmp skrev:

Shit!! Nå kom jeg på at jeg hang en bæsjepose i et tre for et par dager siden, for at jeg ikke skulle glemme å ta med på hjemturen :blink:

 

Jeg hang min pent på en stolpe jeg :P Den hadde blåst ned, eller så hadde noen revet den ned :lol: 

 

Casper liker å være i hagen igjen. I dag er det varm og det regner ikke :lol: Den hunden er noe rar :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
31 minutter siden, tmp skrev:

Hvordan regner man det ut? :P

Tror de har brukt google/ebay for å sjekke prisen på tilsvarende kort. Ser det ligger en del billige på ebay, men så er det noe med at noen kort er mer verdt enn andre igjen. Samlingen hun har som de regnet ut at er verdt ca 16.000 er komplett samling av 1.generasjon pokemons. 

Jeg har egentlig ikke peiling på slikt. Vet bare at de har økt veldig i verdi, også spiller jeg spillet på grunn av nostalgi :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Wachita skrev:

Hvis du blir sånn syk i ferien kan du få utsatt ferien din de dagene du er syk. Sjekk litt opp i det :)

Jepp, men da må du nok ha sykemelding/bekreftelse fra lege :)

Edit: lese andre svar før man svarer selv... 

Jaja. Det er varmt og sommerlig ute, stor kontrast fra hvordan det var i fem-tida da jeg var ute med Uno. Vi har hatt en sløv feriemorgen og trent litt lydighet inne, nå skal vi rusle en tur. Den blir begrensa av varmen, blir vel joggetur i kveld vil jeg tro :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...har jeg skamklipt halen til bikkja. Jeg har vært litt for dårlig til å børste akkurat der, så der var det dreads gitt :( Men det synes ikke SÅ godt, det vokser ut igjen, hunden slipper at det klør eller lugger og jeg har lært at jeg må være nøye med å børste HELE hunden. Det ble litt hakkete klipping på bakbeina og magen også, men det er bare fordi jeg ikke liker dinglepelsen nedenfor fanene eller for lang pels under magen som hunden kan pisse på. Tror vi alle skal være glade for at jeg 1) ikke er hundefrisør og 2) ikke stiller ut hunden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått gjort det jeg har tenkt på lenge - sjekket pris på forsikring et annet sted. Agria klarte å skuffe meg som kunde tre ganger i løpet av 12 måneder, så da bestemte jeg meg for å bytte. Så får vi se om jeg finner noen med greie vilkår og bedre kundeservice, og kanskje til og med bedre pris. 3.700 i måneden for fire hunder er mye penger, særlig når forsikring av enebolig og bil koster under halvparten. Det er litt rart, at jeg betaler så lite for å forsikre et hus mot innbrudd og brann, mens en hund til 15.000 koster ekstremt mye mer OG livsforsikringen kanselleres når den blir åtte år gammel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, SFX skrev:

Nå har jeg fått gjort det jeg har tenkt på lenge - sjekket pris på forsikring et annet sted. Agria klarte å skuffe meg som kunde tre ganger i løpet av 12 måneder, så da bestemte jeg meg for å bytte. Så får vi se om jeg finner noen med greie vilkår og bedre kundeservice, og kanskje til og med bedre pris. 3.700 i måneden for fire hunder er mye penger, særlig når forsikring av enebolig og bil koster under halvparten. Det er litt rart, at jeg betaler så lite for å forsikre et hus mot innbrudd og brann, mens en hund til 15.000 koster ekstremt mye mer OG livsforsikringen kanselleres når den blir åtte år gammel. 

Prisen kommer vel også litt an på hvor mye du har forsikret hundene for - om de har livsforsikring, avlsforsikringer etc. Det kan vel fort bli dyrt om man skal ha alle slags forsikringer. Jeg har skåret ned på dette og har verken livsforsikring eller avls/bruksforsikring på hundene mine, bare veterinærforsikring - da koster det for mine to hunder mindre i året enn det du betaler pr måned i hvert fall. Jeg tenker det viktigste er å ha en god veterinærforsikring - alt annet er egentlig litt unødvendig. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Christine skrev:

Den er kjip ja! Men hvem kunne forutsett at de skulle øke så mye i verdi? Husker jeg maste til meg kort da jeg var med på handleturer som liten, men hadde foreldrene mine visst hvor verdifulle de skulle bli så hadde jeg vel ikke trengt å mase :aww: Kjæresten til broren min regnet ut at hu har kort til en verdi av omtrent 16.000 norske. Sykt..

Jeg hadde ikke det, i hvert fall. For meg var de bare et evig mas *ler* 

--

I dag har mamma og pappa begynt å beise garasjen, og jeg hjelper til. Jeg syns det er for ****** at de to skal ha all jobben på bruket her bare fordi jeg er ubrukelig, så jeg gjør det lille jeg kan, i sneglefart, mens jeg trøster meg med at jeg gjør i det minste det.. Har fått beskjed om å gi meg før jeg blir sengeliggende da, og jeg antar at det bare er meg som syns det er morsomt om jeg svarer at jeg ikke blir sengeliggende, jeg har da sofa, så jeg svarte ikke det :lol: Pappa måtte avgårde for å kjøpe mer beis, så får jeg kjenne litt på kroppen til han kommer igjen om jeg orker mer i dag. At armer og skuldre protesterer kan jeg leve med, men jeg syns å huske at sist jeg dreiv med sånt, så var magen sånn passelig vondt etterpå, og er det noe jeg er dritlei av nå, så er det mage som er vond :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg ikke at jeg gidder å kjøpe mer vom og hundemat fra dyrebutikken i byen her. Fikk nye pølser da jeg leverte tilbake de hundene ble dårlige av, men nå er det jaggu på'n igjen. Kom hjem til dritt både på mandag og i går. Nå kommer jeg til å kaste de resterende pølsene, gidder ikke gamble mer på det der. En ting er at jeg må vaske drit, en annen er at det er ubehagelig for hundene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke gå med bikkja og er så sliten at jeg ikke tror jeg klarer å holde han igjen så tok han med ut i langline og prøvde en sånn flirtpole. Som en fiskestang med bitepute. Dæven, det synes han var gøy!  Holdt bare på noen minutter og både jeg og bikkja var slitne og gjennomsvett.   Tror jeg lukter godt nå, begynner å svette bare av å gå opp trappa, kan ikke fly å dusje hele tiden heller :P  

@Tonje  snakk med v&h, da er nok ikke dyrebutikken god nok til å ta vommen med en gang. Så kanskje de snakker med butikken, er ikke noe særlig hvis det blir sånn..  Hos oss er det bånn gass umiddelbart når de kommer, nå på sommeren kan det ikke stå lenge før det tiner.. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Siri skrev:

Prisen kommer vel også litt an på hvor mye du har forsikret hundene for - om de har livsforsikring, avlsforsikringer etc. Det kan vel fort bli dyrt om man skal ha alle slags forsikringer. Jeg har skåret ned på dette og har verken livsforsikring eller avls/bruksforsikring på hundene mine, bare veterinærforsikring - da koster det for mine to hunder mindre i året enn det du betaler pr måned i hvert fall. Jeg tenker det viktigste er å ha en god veterinærforsikring - alt annet er egentlig litt unødvendig. 

Selvfølgelig påvirkes prisen av hvor mye en har - men likevel vil jeg tro det koster mer å bygge et hus som har brent ned enn å operere og rehabilitere et ødelagt korsbånd :P Og ja, jeg har tenkt på om jeg skal kutte ut noe, men når en er NAV'er så er det en balanse mellom "klarer jeg å bla opp disse pengene selv" og forsikringsbeløpet. Og berner er jo dessverre en rase det skjer mer med enn for eksempel briard. Hvis jeg skal miste en berner seks år gammel til kreft - som er en helt gjennomsnittlig berner hva gjelder helse og levealder - så hadde det vært ok at jeg i det minste fikk utbetalt livsforsikring for å kunne kjøpe ny valp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akutt besluttningsvegring i dag, klarer ikke bestemme meg for om jeg skal gjøre uteting eller inneting som "haster" - så da har jeg bestukket barnet til å sitte på do. Fikk klistermerke for det - lykkelig barn. Ordnet i gangen og slengt hundetepper til vask. Det stod ikke på planen, men da har jeg gjort noe da - nå er det visst avlsappningstid for snupp - hadde tenkt hun skulle hoppe over alt sånt i dag siden hun sov lenge, men virker ikke slik altså. Får rydde litt inne om hun sovner jeg da. Eller sove selv :aww: 

Hundene ligger ute og nyter finværet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Trekker tilbake det at bonden som har dyr her er så fantastisk altså... Koselig å sitte ute og lukte råttent sauelik istedenfor blomster liksom, og den hadde det ikke akkurat bra timene til døgnet før døden inntraff. Får ikke mindre lyst til å kutte ut kjøtt selv, nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Ozzy skrev:

 

@Tonje  snakk med v&h, da er nok ikke dyrebutikken god nok til å ta vommen med en gang. Så kanskje de snakker med butikken, er ikke noe særlig hvis det blir sånn..  Hos oss er det bånn gass umiddelbart når de kommer, nå på sommeren kan det ikke stå lenge før det tiner.. 

Hos oss er det sjåføren som stabler nedi frysen, innmari greit :) Da blir de ikke stående å vente uansett hvor mye annet vi har å gjøre når de kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, SFX skrev:

Selvfølgelig påvirkes prisen av hvor mye en har - men likevel vil jeg tro det koster mer å bygge et hus som har brent ned enn å operere og rehabilitere et ødelagt korsbånd :P 

Det er ikke prisen på å bygge et nytt hus som er utslagsgivende vet du - det er sannsynligheten for om det skjer noe som bestemmer dette. Sannsynligheten for at en hund blir syk er antakelig mye større enn sannsynligheten for at et hus brenner ned :)

30 minutter siden, SFX skrev:

Og ja, jeg har tenkt på om jeg skal kutte ut noe, men når en er NAV'er så er det en balanse mellom "klarer jeg å bla opp disse pengene selv" og forsikringsbeløpet. Og berner er jo dessverre en rase det skjer mer med enn for eksempel briard. Hvis jeg skal miste en berner seks år gammel til kreft - som er en helt gjennomsnittlig berner hva gjelder helse og levealder - så hadde det vært ok at jeg i det minste fikk utbetalt livsforsikring for å kunne kjøpe ny valp.

Men om du tar et kjapt regnestykke - og tenker at om du setter av xxxx antall kroner i løpet av seks år - som da kan dekke innkjøp av ny hund, så betaler du ikke unødvendige penger til et forsikringsselskap :). Jeg synes jo det månedsbeløpet høres helt hinsides ut! Som sagt er jo det mer enn jeg betaler i året liksom... 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, SFX skrev:

Selvfølgelig påvirkes prisen av hvor mye en har - men likevel vil jeg tro det koster mer å bygge et hus som har brent ned enn å operere og rehabilitere et ødelagt korsbånd :P Og ja, jeg har tenkt på om jeg skal kutte ut noe, men når en er NAV'er så er det en balanse mellom "klarer jeg å bla opp disse pengene selv" og forsikringsbeløpet. Og berner er jo dessverre en rase det skjer mer med enn for eksempel briard. Hvis jeg skal miste en berner seks år gammel til kreft - som er en helt gjennomsnittlig berner hva gjelder helse og levealder - så hadde det vært ok at jeg i det minste fikk utbetalt livsforsikring for å kunne kjøpe ny valp.

Det var jo helt sinnssykt dyrt, jeg betaler 255 kr i måneden for 1 hund. Agria, kun veterinærforsikring, forsikringsbeløp 60 000. Hvis du kutter ut noen forsikringer (ikke veterinær, selvfølgelig) og setter beløpet du sparer, inn på sparekontoen i stedet, tar det vel ikke så lang tid før du er oppe i valpepris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...