Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli

Caroline
 Share

Recommended Posts

5 minutter siden, Teserere skrev:

Fredag for 5 år siden var min verste dag på jobb. Først i Oslo, deretter en av de første til utøya. Jeg kommer aldri til å glemme skrikene til de overlevende som kom i land, frykten i øynene til noen, apatien hos andre. Det var helt surrealistisk...

:( Er du politi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

5 minutter siden, Klematis skrev:

Ikke så veldig mange. Var nok pga været. Det var en del som nok blei skuffa over tåka. Sherpaene bygger bedre trapper oppover mot toppen. Gikk i ei steinrøys for tre år siden. I kø. 

Kanskje drøye til etter fellesferien for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Sbtlita skrev: Fått inn ny softshell og mer skal kjøpes etterhvert ? trodde jeg måtte til utlandet for å kjøpe i forskjellige farger men trengte bare å kikke på Kristiansand istede ?

Må lage opp noen flere halsbånd frem til Lillehammer. Skal ha med meg dit å selge ?9e2333f6fa714179d4fdc3718afc1393.jpg

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

ER det du som er Skistad?

Nei, det er meg ?

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på jobb på Kiwi. Jeg husker ikke om jeg sluttet før eller etter det startet på Utøya, men jeg husker det var få kunder og helt tilfeldig at en kunde informerte vi som var i butikken. Vi hadde en gammel radio vi hørte på, men du føler deg rimelig hjelpeløs. Ble bare sittende å se på TV hele helga, usikker på om jeg sov. 

Jeg følte og føler meg veldig berørt av det som skjedde selv om jeg ikke kjente noen som var der. Jeg synes det er veldig rart da jeg ikke har følt det sånn hverken før eller etter med andre ulykker eller angrep. Jeg har noen venner som hadde søsken som mistet venner, men dette fant jeg ut flere år i etterkant.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi sengen i stuen og en pittelite garderobeskap i gangen på deling. Soverommet skal pusses opp. Fant noe mugg i ene hjørnet, så jeg har som vanlig panikk. Gubben skal rive alle veggene, så får håpe det ikke er noe som blir dyrt å fikse. 

Har lyst til å stikke på asia sjappen å kjøpe litt lunsh, men snart er det vel middagstiden så litt teit. Samtidig så er jeg sulten nå :P Gå en tur med Casper, og så kjøpe asia mat? 

Husker dagen for 5 år siden veldig godt, og det tror jeg at jeg for alltid vil gjøre. Får en trist følelse i kroppen når jeg tenker på det, og tenker på alle de som ikke lever lengre, alle de som lever med skadene de ble påført og alle de pårørende. 

Husker min første tanke var at der var noen utenlandske som sto for galskapen, men etterhvert som tiden gikk så slo jeg det fra meg. Det var nesten godt å se at det var en nordmann som sto bak. 

Nei, i dag sender jeg gode tanker til alle som trenger det:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, mokken skrev:

Gratulerer med dagen @Tonje :flowers:

..... har jeg en loten pause fra husarbeid. Merkelig hvor mange single sokker jeg har. Hvor blir de andre av?! :icon_confused:

Tips: Legg alle single sokker i en kurv eller noe sånt, der finner de fleste av parene tilbake til hverandre!

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, SFX skrev:

Elitesingles.no? Match.com? Gaysir.no?

Jeg har nok ikke så fine sokker! :lol:

Edit: 

@Pippin&Symra, jeg hadde en sånn kurv, men plutselig ble den "omskolert" til andre oppgaver. Men det fungerte greit så lenge det varte. Får kjøpe meg en ny kurv :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Tommy skrev:

Uthevede kun om de er fine nok; uten hull, lo og andre vederstyggeligheter.

But of course! Det er ikke for sokker som har vært i joggesko, det er mer for silkestrømper som drikker cocktail til lunsj.

10 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Tips: Legg alle single sokker i en kurv eller noe sånt, der finner de fleste av parene tilbake til hverandre!

Jeg har en slik eske, og går gjennom med ujevne mellomrom. En gang fikk jeg parret meg fram til 23 nye sokkepar!

6 minutter siden, Monab88 skrev:

Sifra om du vil ha selskap!

Ja! Jeg tenkte å ta det som en dagstur - det er fire timer fra meg, så stå opp tidlig som om det er utstilling, reise i seks-syv-tiden, og ta det derfra. Lurte også på å spørre Toril. Da kan vi holde hverandres hunder på toppen når vi må på do - det var nemlig min bekymring. Hvordan tisser en på tur med hund blant folk?

Og da må jeg legge til at jeg har nevrotisk blære - jeg klarer ikke å tisse i skogen, det blir helt stopp. Samme hvor mye jeg må på do, samme hvor mye jeg holder på å tisse i buksa - drar jeg den ned og setter meg på huk, er det full stopp. 

Når er du tilbake på Østlandet?

2 minutter siden, mokken skrev:

Jeg har nok ikke så fine sokker! :lol:

Ah. Ti-pack til 49,90 fra Sparkjøp? De sokkene troller barer etter middelaldrende menn som vil spandere et glass vin mot en kjappis på do.

Hva **** er galt med hodet mitt i dag? Jeg pleier å være hyggelig!

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SFX skrev:

Jeg har en slik eske, og går gjennom med ujevne mellomrom. En gang fikk jeg parret meg fram til 23 nye sokkepar!

Jeg har lignende erfaring med kurva mi, den heter enslige sokkers landsforbund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lillekrapyl skrev:

@Kangerlussuaq - er det noe sted en kan henvende seg, når en ikke kommer gjennom på 81559955? Sittet i kø gjentatte ganger, i godt over en halvtime. Har også chattet og sendt epost med SAS uten å komme noe nærmere noen løsning.

Fant du ut? Ligger for tiden 8 timer bak Europa, så det blir litt seint svar her :P Jeg pleier aldri å ha lang ventetid når jeg ringer, men det kan hende det er en dårlig tid du prøver å ringe på. Er det akutt? Vet ikke helt om det er noen andre steder du kan henvende deg, og nå er jeg jo ute av hele SAS-galoppet uansett :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har lignende erfaring med kurva mi, den heter enslige sokkers landsforbund.

Ah, ja, det kjente ESEL-forbundet. De er vel blant verdens største organisjoner. Jammen godt de ikke går for verdensherredømme.

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Det er dessverre ikke min erfaring.. Bruker samle enlinger i blå ikeapose, men ender alltid til slutt med flere fulle poser stappet inn i et skap i påvente på sorteringsjobb og gjenforening :P de færreste finner sin make, og det er et av mitt livs mysterier :|

Bruker derimot knytte sammen de forlatte enlingene til hundeleker. Til tidligere hund, brukte jeg putte godbiter i dem og slenge på gulvet. Det var fint hodebry for han, da han måtte jobbe for å tømme sokkene for å få tak i godbitene. Det funker ikke på de jeg har nå, da de bare gnager seg gjennom sokken til de får tak i snasket :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, JeanetteH skrev:

Nei kan kjøpe meg Husky da så har jeg i det minste en som trekker :lol: 

men det er litt spennende med en hund som blir beskrevet som 30-40 kg nese. Og bare nese liksom. Og enkelte av de videoene og historiene om hvordan bla politiet bruker de som sporhunder i USA gjør meg utrolig fascinert! 

Hahaha ja, ikke sant :P 

det er vist helt sinnsykt til nese på de.. Hørte historier der de bare finner et spor og går, uten å bry seg om ambolten som hang i båndet bak.. Vært sinnsykt artig å testet sporegenskspene :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, SFX skrev:

Ah. Ti-pack til 49,90 fra Sparkjøp? De sokkene troller barer etter middelaldrende menn som vil spandere et glass vin mot en kjappis på do.

Tror jeg har mest Cubus sokker, sånne som kommer i all verdens farger og mønstre, da er det i teorien lett å finne partneren. Bommet der gitt.... :P

14 minutter siden, SFX skrev:

Hva **** er galt med hodet mitt i dag? Jeg pleier å være hyggelig!

Du er veldig søt da :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
15 minutter siden, Krutsi skrev:

Hahaha ja, ikke sant :P 

det er vist helt sinnsykt til nese på de.. Hørte historier der de bare finner et spor og går, uten å bry seg om ambolten som hang i båndet bak.. Vært sinnsykt artig å testet sporegenskspene :aww: 

Det hadde det. Men tror det er sånn hund som om man mister sporlinen så er det bare å vinke farvel :lol: 

Husker egentlig ikke at jeg var hos Stine og tok valpebilder den dagen jeg. Men jeg husker jeg tenkte folk jeg kjenner innen offentlig etat som var på jobb. Både politi, brannmenn og NRH folk som etter hvert ble kalt inn. Jeg husker jeg lurte på om de trengte hjelp på jobb og om jeg skulle ringe å høre siden jeg bor omtrent oppå jobb sammenlignet med andre. Også at jeg lå våken store deler av natten for helikopterene brukte sessvoll som base/tanke og flydde lavt over huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da sitter jeg her og klyper meg i armen, fordi Edeward ga meg både utgangsstilling og flere meter med fot gjennom tre vendinger og flere stopp med sitt uten å ha forventninger om verken lek eller godis for det. Hadde ingenting fremme, og attituden hans tilsa at han gjorde det bare for interaksjonen og noe å gjøre sammen. Kanskje er metoden effektiv - han har begynt forbinde handlingen i seg selv med noe bra? Det er den faglige forklaringen. ..men ved å antropomorfisere kan det også ha vært for å belønne meg for å ha vært flink mams og servert ham rikelig med vom for å sitte pent og vente mens jeg kaster "apporten" - som jeg sliter med å kommunisere hvordan jeg ønsker levert. Det er vårt nye problem for tiden. Han blir forbanna fordi jeg ikke tar imot når han bare slipper den foran meg og begynner kjefte på meg fordi jeg krever å få den i hånden før jeg serverer noe. Vi har hatt mange sånne runder nå, og jeg forstod endelig at vi må tilbake noen skritt og trene på å holde apporten igjen. Gått altfor fort og klønete frem.  Ellers har Jokke kommet tilbake. Antar det er fordi testikkelen som ikke har kommet ned i pungen vokser i størrelse og er ukomfortabel der den sitter. På gjerdet om å fjerne den, fordi jeg er usikker på om jeg vil fjerne bare den ene som ikke har kommet ned, eller kastrere ham fullstendig. Har på følelsen av at den avgjørelsen blir tatt litt uti puberteten ^^ Det er vanskelig, altså. På den ene siden virker den ballen på feil sted ubehagelig for ham, og det er en fare for kreft i den. På den andre siden er kirurgi kirurgi. Fordi den har vært jojo, nede i pungen i perioder og ligget utenfor kanalen, i lysken, så er det stadig en sjanse for at den kommer helt ned. Da er det dumt å utsette ham for kirurgi unødvendig. Hormonene har flere effekter på helse og humør, er ikke bare der for forplantning. Noen av effektene vil en helst være foruten, men å fjerne dem kan også medføre uønskede helse- og adferdsendringer. En kan vel tilføre hormoner kunstig dersom det blir et problem. Et mindre onde enn testikkelkreft. ..men fjerne en eller begge, og når?  Antakelig er han 8 år og har fått en kreftdiagnose innen jeg klarer bestemme meg.   
    • Tok bilder i dag, med tanke på dagboken, og innså at det ikke er noe nytt å melde, utover ny frisyre. Spanielørene måtte vike i varmen. Nyfrisert Edeward i solnedgang   
    • Når du ber om en øvelse eller tar en strafferunde så belønner du bjeffingen med at det skjer noe. Så det beste er at det ikke skjer noe. Hva med å prøve konsekvent time-out i bilen? Eller lær å bjeffe på kommando og stoppe å bjeffe på kommando. Om du ber han om å slutte å bjeffe så husk å tell til tre før du belønner, ellers belønner du for tidlig at han er stille og han kan ta det som belønning for bjeff. 
    • Dytter denne opp. Her har jeg kontret forventingsbjeff med: "Legge i bakken" (forsiktig press i halsbåndet) og tatt en på stedet hvil. Ingen effekt utover tiden vi står i hvil, hvor han skuespiller avslappet for å komme videre, og begynner bjeffe igjen med en gang. Ignorert og ventet ham ut. Øker bare i stress. Bedt om øvelse (sitt/dekk/spinn/fot../) og så belønnet det med en leke for å gi ham litt godfølelse. Resultatet? Han ser bjeffing som et cue for å få meg til å utføre den adferden. Avledet med å ta en "strafferunde" rundt oss selv. Heller ikke effektivt utover i øyeblikket vi gjør det.  Gitt ham en kald skulder. Vist at jeg er skuffet og synes han er teit og snudd meg bort med et litt foraktelig fnys. Går opp i stress fordi han blir såret og synes jeg er urettferdig.  Jeg er clueless. Antakelig skulle en av disse metodene appliseres konsekvent, right? Det er antakelig veldig forvirrende med det random utvalget av ulike adferder fra meg - men hvilken er riktig å velge som en konsekvent reaksjon? Da hestene her ga ham sosial avvisning med foraktelige fnys og snudde ryggen til ham forstod han umiddelbart greia og responderte med å slutte bjeffe. Hvorfor har ikke det der samme effekten fra meg? Er det fordi jeg gir ham oppmerksomhet når jeg forstår/synes at han bjeffer av såkalte legitime årsaker? Jeg kan jo ikke slutte med det.   
    • Motviljen mot utgangsstilling fremstår som død, men puberteten truer i horisonten, så utsteder ingen dødsattest ennå. Livserfaring tilsier at Motviljen antakelig vil sprette opp av kista og flire: Trollollol! Å få utgangsstilling uten mat fremme, relativt stabilt, kun noe nøling akkompagnert av et oppgitt sukk før han kommer inn, når han vil jeg skal kaste en leke, det er hurtigere progresjon enn jeg forventet for noen uker siden.  Vi har en god periode ..så god at noe fokus nå er over på mindre viktige ting som sportsøvelser. Første sitt under innkalling serverte Eddis i forrigårs, på første forsøk. Det var et nydelig øyeblikk. Flere repetisjoner med stå under marsj, avstandskommando og sitt under innkalling var fine, i mine øyne. Verken han eller jeg er interesserte i hva en dommer synes om utførelsen vår, fordi mestringsfølelsen fra å tro vi er flinke er hva som driver oss. Mestringsfølelse og glede er superfood for motivasjonen. Fokus på hva som er feil medfører frustrasjoner, uteblivende mestring, dårlig stemning, dårlig samspill og ødelegger relasjonen - og hva er da poenget med å ha og trene hund?  Sitt begynte bli upålitelig. Hvorfor? Fordi jeg hadde glemt å være begeistret. Bare forventet å få sitt på cue og glemte bli genuint overrasket og takknemlig og begeistret av hvor flink gutt han er.  Av utfordringer vi nå har - skjønt det føles som et hån å bruke det ordet om vansker med øvelser til sport, da andre bruker det samme ordet om reelle problemer:  Spin - også kjent som snurr rundt.  Aner ikke lenger hva lyden betyr. Trenger håndsignal. Kommer konsekvent løpende inn for å gjøre det rett foran meg, hver gang jeg ber fra avstand. Bli-på-stedet håndsignal, som har vært en nøkkel til flere andre øvelser har foreløpig ikke hjulpet.   'Twirl' er et fullstendig ukjent begrep dersom ikke 'spin' kommer først. Verken ordet eller håndsignal gir ham noe forståelig hint. Her må det spinnes før det kan twirles. Sånn er loven.  Hva som må til for å få en lovendring - det blir spennende å finne ut av. Punkt 1 og 3 går seg sikkert til med mer trening, men på punkt 2 er jeg helt blank foreløpig. Ingen ideer om hvordan løse det der.  Heldigvis opplever Edeward en glede i øvelsene som ikke bare handler om belønningene. Han LIKER å spinne og twirle og rygge og gå mellom beina mine og sendes frem til target og sånt. Det er noe å gjøre. Arbeit macht frei. ..og det ser ut som utgangsstilling og gå fot også er i ferd med å kategoriseres som lystbetonte oppgaver en kan døyve eksistensiell angst og kjedsomhet med.  Bilde er vel obligatorisk. Relevans til konteksten mindre så. I denne tidsalderen er det ingen som leser en vegg av tekst uansett
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...