Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli

Caroline
 Share

Recommended Posts

5 minutter siden, Teserere skrev:

Fredag for 5 år siden var min verste dag på jobb. Først i Oslo, deretter en av de første til utøya. Jeg kommer aldri til å glemme skrikene til de overlevende som kom i land, frykten i øynene til noen, apatien hos andre. Det var helt surrealistisk...

:( Er du politi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

5 minutter siden, Klematis skrev:

Ikke så veldig mange. Var nok pga været. Det var en del som nok blei skuffa over tåka. Sherpaene bygger bedre trapper oppover mot toppen. Gikk i ei steinrøys for tre år siden. I kø. 

Kanskje drøye til etter fellesferien for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Sbtlita skrev: Fått inn ny softshell og mer skal kjøpes etterhvert ? trodde jeg måtte til utlandet for å kjøpe i forskjellige farger men trengte bare å kikke på Kristiansand istede ?

Må lage opp noen flere halsbånd frem til Lillehammer. Skal ha med meg dit å selge ?9e2333f6fa714179d4fdc3718afc1393.jpg

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

ER det du som er Skistad?

Nei, det er meg ?

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på jobb på Kiwi. Jeg husker ikke om jeg sluttet før eller etter det startet på Utøya, men jeg husker det var få kunder og helt tilfeldig at en kunde informerte vi som var i butikken. Vi hadde en gammel radio vi hørte på, men du føler deg rimelig hjelpeløs. Ble bare sittende å se på TV hele helga, usikker på om jeg sov. 

Jeg følte og føler meg veldig berørt av det som skjedde selv om jeg ikke kjente noen som var der. Jeg synes det er veldig rart da jeg ikke har følt det sånn hverken før eller etter med andre ulykker eller angrep. Jeg har noen venner som hadde søsken som mistet venner, men dette fant jeg ut flere år i etterkant.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi sengen i stuen og en pittelite garderobeskap i gangen på deling. Soverommet skal pusses opp. Fant noe mugg i ene hjørnet, så jeg har som vanlig panikk. Gubben skal rive alle veggene, så får håpe det ikke er noe som blir dyrt å fikse. 

Har lyst til å stikke på asia sjappen å kjøpe litt lunsh, men snart er det vel middagstiden så litt teit. Samtidig så er jeg sulten nå :P Gå en tur med Casper, og så kjøpe asia mat? 

Husker dagen for 5 år siden veldig godt, og det tror jeg at jeg for alltid vil gjøre. Får en trist følelse i kroppen når jeg tenker på det, og tenker på alle de som ikke lever lengre, alle de som lever med skadene de ble påført og alle de pårørende. 

Husker min første tanke var at der var noen utenlandske som sto for galskapen, men etterhvert som tiden gikk så slo jeg det fra meg. Det var nesten godt å se at det var en nordmann som sto bak. 

Nei, i dag sender jeg gode tanker til alle som trenger det:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, mokken skrev:

Gratulerer med dagen @Tonje :flowers:

..... har jeg en loten pause fra husarbeid. Merkelig hvor mange single sokker jeg har. Hvor blir de andre av?! :icon_confused:

Tips: Legg alle single sokker i en kurv eller noe sånt, der finner de fleste av parene tilbake til hverandre!

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, SFX skrev:

Elitesingles.no? Match.com? Gaysir.no?

Jeg har nok ikke så fine sokker! :lol:

Edit: 

@Pippin&Symra, jeg hadde en sånn kurv, men plutselig ble den "omskolert" til andre oppgaver. Men det fungerte greit så lenge det varte. Får kjøpe meg en ny kurv :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Tommy skrev:

Uthevede kun om de er fine nok; uten hull, lo og andre vederstyggeligheter.

But of course! Det er ikke for sokker som har vært i joggesko, det er mer for silkestrømper som drikker cocktail til lunsj.

10 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Tips: Legg alle single sokker i en kurv eller noe sånt, der finner de fleste av parene tilbake til hverandre!

Jeg har en slik eske, og går gjennom med ujevne mellomrom. En gang fikk jeg parret meg fram til 23 nye sokkepar!

6 minutter siden, Monab88 skrev:

Sifra om du vil ha selskap!

Ja! Jeg tenkte å ta det som en dagstur - det er fire timer fra meg, så stå opp tidlig som om det er utstilling, reise i seks-syv-tiden, og ta det derfra. Lurte også på å spørre Toril. Da kan vi holde hverandres hunder på toppen når vi må på do - det var nemlig min bekymring. Hvordan tisser en på tur med hund blant folk?

Og da må jeg legge til at jeg har nevrotisk blære - jeg klarer ikke å tisse i skogen, det blir helt stopp. Samme hvor mye jeg må på do, samme hvor mye jeg holder på å tisse i buksa - drar jeg den ned og setter meg på huk, er det full stopp. 

Når er du tilbake på Østlandet?

2 minutter siden, mokken skrev:

Jeg har nok ikke så fine sokker! :lol:

Ah. Ti-pack til 49,90 fra Sparkjøp? De sokkene troller barer etter middelaldrende menn som vil spandere et glass vin mot en kjappis på do.

Hva **** er galt med hodet mitt i dag? Jeg pleier å være hyggelig!

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SFX skrev:

Jeg har en slik eske, og går gjennom med ujevne mellomrom. En gang fikk jeg parret meg fram til 23 nye sokkepar!

Jeg har lignende erfaring med kurva mi, den heter enslige sokkers landsforbund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lillekrapyl skrev:

@Kangerlussuaq - er det noe sted en kan henvende seg, når en ikke kommer gjennom på 81559955? Sittet i kø gjentatte ganger, i godt over en halvtime. Har også chattet og sendt epost med SAS uten å komme noe nærmere noen løsning.

Fant du ut? Ligger for tiden 8 timer bak Europa, så det blir litt seint svar her :P Jeg pleier aldri å ha lang ventetid når jeg ringer, men det kan hende det er en dårlig tid du prøver å ringe på. Er det akutt? Vet ikke helt om det er noen andre steder du kan henvende deg, og nå er jeg jo ute av hele SAS-galoppet uansett :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har lignende erfaring med kurva mi, den heter enslige sokkers landsforbund.

Ah, ja, det kjente ESEL-forbundet. De er vel blant verdens største organisjoner. Jammen godt de ikke går for verdensherredømme.

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Det er dessverre ikke min erfaring.. Bruker samle enlinger i blå ikeapose, men ender alltid til slutt med flere fulle poser stappet inn i et skap i påvente på sorteringsjobb og gjenforening :P de færreste finner sin make, og det er et av mitt livs mysterier :|

Bruker derimot knytte sammen de forlatte enlingene til hundeleker. Til tidligere hund, brukte jeg putte godbiter i dem og slenge på gulvet. Det var fint hodebry for han, da han måtte jobbe for å tømme sokkene for å få tak i godbitene. Det funker ikke på de jeg har nå, da de bare gnager seg gjennom sokken til de får tak i snasket :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, JeanetteH skrev:

Nei kan kjøpe meg Husky da så har jeg i det minste en som trekker :lol: 

men det er litt spennende med en hund som blir beskrevet som 30-40 kg nese. Og bare nese liksom. Og enkelte av de videoene og historiene om hvordan bla politiet bruker de som sporhunder i USA gjør meg utrolig fascinert! 

Hahaha ja, ikke sant :P 

det er vist helt sinnsykt til nese på de.. Hørte historier der de bare finner et spor og går, uten å bry seg om ambolten som hang i båndet bak.. Vært sinnsykt artig å testet sporegenskspene :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, SFX skrev:

Ah. Ti-pack til 49,90 fra Sparkjøp? De sokkene troller barer etter middelaldrende menn som vil spandere et glass vin mot en kjappis på do.

Tror jeg har mest Cubus sokker, sånne som kommer i all verdens farger og mønstre, da er det i teorien lett å finne partneren. Bommet der gitt.... :P

14 minutter siden, SFX skrev:

Hva **** er galt med hodet mitt i dag? Jeg pleier å være hyggelig!

Du er veldig søt da :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
15 minutter siden, Krutsi skrev:

Hahaha ja, ikke sant :P 

det er vist helt sinnsykt til nese på de.. Hørte historier der de bare finner et spor og går, uten å bry seg om ambolten som hang i båndet bak.. Vært sinnsykt artig å testet sporegenskspene :aww: 

Det hadde det. Men tror det er sånn hund som om man mister sporlinen så er det bare å vinke farvel :lol: 

Husker egentlig ikke at jeg var hos Stine og tok valpebilder den dagen jeg. Men jeg husker jeg tenkte folk jeg kjenner innen offentlig etat som var på jobb. Både politi, brannmenn og NRH folk som etter hvert ble kalt inn. Jeg husker jeg lurte på om de trengte hjelp på jobb og om jeg skulle ringe å høre siden jeg bor omtrent oppå jobb sammenlignet med andre. Også at jeg lå våken store deler av natten for helikopterene brukte sessvoll som base/tanke og flydde lavt over huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Nei, en slik statistikk finnes ikke. Vi kjenner til titalls antall hunder som er avlivet, noen bare for bagateller og andre uten bevis, vi vet siden vi har fulgt med i sakene hva som lå til grunn og hvordan de endte. Ifølgje Martinsen har alle som har klaga på avlivingsvedtak sidan 2014 fått avslag. Det finst ingen nasjonale tal for kor mange hundar som blir avliva kvart år. Berit visste ingenting då hunden vart avliva Quercus og Nala De siste fire årene har politiet sørget for at 77 hunder er blitt avlivet på bakgrunn av den nye hundeloven. Fra 2014 til 2018   Det har ikke blitt bedre etter den nye hundeloven kom i 2021 - 2022 for politi og rettsvesen som selv mangler kompetanse på hunder og hundeatferd bruker bare klipp og lim fra tidligere vedtak og domsavgjørelser. Dette er bare så trist både for hundene og deres eiere og jeg lurer på hvor mange saker vi ikke har hørt om enda. Noen av sakene er tilfeldig at vi fikk høre om og det var dette som var bakgrunn for å spørre her på forumet.                
    • Utallige? Hvor mange hunder har blitt avlivet i Norge etter anmeldelser de siste 10 årene? Jeg antar det finnes klar statistikk på dette?
    • "Vi" er to uavhengige personer, se brevet jeg linket til for våre fulle navn, som selv ikke har hatt noen hendelser med egne hunder eller hunder jeg har hatt for trening før omplassering. Vi har kun fulgt sakene fra sidelinjen, for min del fra rundt 2010, og har gjennomgått vedtak og dokumentasjoner vi har fått fra hundeierne. Jeg skulle virkelig ønske at det var slik som du tror, men sånn er det dessverre ikke. Det er derfor vi har valgt å engasjere oss for bak dette finner man utallige døde hunder og ruinerte hundeeiere som har mistet alt de eide hvor de prøvde å redde livet til hunden sin som betydde alt for dem, men alene har de ikke hatt en sjanse mot maktapparatet som overkjørte dem på en skremmende kynisk og ulovlig måte. Hvis du har Facebook, jeg er ikke der, så er det en gruppe Hund hjelper hund hvor flere av sakene er omtalt. En hund Tonic som var i bånd hvor en unge kom løpende og tråkket ham på poten, Tonic glefset og det ble et rift i buksa til gutten, Tonic ble avlivet. Luna sitter på kennel nå hvor eier kjemper i retten, en nabo påsto Luna lagde et lite blåmerke på ham, men det finnes ingen bevis. En annen hund, Rex i bånd som forsvarte seg selv mot en løs hund som bet den, begge hundene ble skadet, men Rex ble avlivet fordi han var størst. Huskyen Luk, også i bånd, slåss med en annen hannhund og der ble Luk avlivet fordi politiet trodde en husky er større enn en tervueren. Sistnevnte hendelse har jeg beskrevet i en kommentar under dette innlegget publisert i avisa Nordlys. Saken om Milo beskrives i selve innlegget og i brevet til justisministeren. I denne videoen er Luk, Luna og Milo.
    • Hvem er "vi" i denne saken? Det har vært flere avlivingssaker de siste årene, og mange som kjemper mot. Enkelte av sakene har virket ganske urimelige, men uten å ha førstehåndskjennskap til situasjonen og saksbehandlingen så er det vanskelig å si hva som er riktig. Politiet har rutiner for dette, og jeg vil tro at det langt oftere er tilfelle at slike saker blir henlagt, enn at en hund avlives. Både på grunn av kapasitet, bevissituasjon og fakta. En avliving foretas ikke normalt etter vurdering av en enkelt saksbehandler og om de har en god eller dårlig dag. Politiet har hundekyndige folk der minst to ulike vurderer en hund før et slikt vedtak. Jeg er sikker på at noen som kjenner systemet bedre enn meg kan beskrive prosessen fra anmeldelse til potensiell avliving av hund. Likevel er politiet også mennesker med ulike meninger og motivasjoner og systemet kan svikte.  Jeg har vært på forumet her en del år nå, og kan ikke huske at noen her har fått hunden sin avlivet etter anmeldelse, selv om noen har vært borti uheldige tilfeller med bitt. Men flere av sakene som har vært i media har selvfølgelig vært diskutert her også.
    • Jeg ønsker å høre om hundeeiere her på forumet har opplevd å få sin hund avlivet etter uhell hvor saken ble anmeldt til politiet? Uansett, dette er viktig informasjon om du ikke har opplevd det - enda. Vi har fulgt en del slike saker over mange år og er sjokkerte over hvor små hendelser som skal til, et lite rift i et klesplagg eller et lite blåmerke, hunden blir omtrent alltid dømt til døden selv om den har opptrådt helt normalt i gitte situasjoner. Gjengangeren i sakene er at politi og rettsvesen helt uten kompetanse på hund bryter hundeloven, forvaltningsloven og dyrevelferdsloven for å gå til slike drastiske skritt. Nå har vi sett så mye urett er blitt begått at vi har valgt å skrive brev til justisministeren, der har vi tatt for oss den siste saken hvor hunden Milo skal avlives selv om han sto fastbundet i et bånd på ca. en meter og uten fluktmulighet bet han en unge. Det finnes sprikende forklaringer på hendelsen, men felles for de to vitnene som ble avhørt er at hundens handlinger ikke kan betegnes som uprovosert, og det var ikke flere bitt eller skadeomfang som oppfyller kravet til betydelig skade. Andre tiltak skal da etter loven prøves først, men politiet går rett til avliving som de nesten helt uten unntak gjør uansett foranledning og skadeomfang. Et fåtall, kan telles på en hånd, har hatt flaks og truffet en menneskelig saksbehandler eller noen som kan litt om normal hundeatferd, men sånn skal det ikke være at hundens liv avgjøres av hvilket politidistrikt som får saken. Brev til Justis- og beredskapsminister Astri Aas-Hansen ligger her: Vi krever at politi og rettsvesen følger loven Vil du forebygge at din hund blir neste offer for offentlig maktmisbruk anbefales det på det sterkeste å underskrive brevet. Alle kan være uheldige og neste gang er det kanskje deg og din hund det gjelder, men da er ingen der som vil kunne gjøre noe for dette er siste mulighet for å få stanset denne praksisen. Alt annet er prøvd.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...