Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
1 time siden, Raksha skrev:

Edru da? :lol: 

Alt jeg kan si er at vi begynner å vandre i området gråsone nå :lol: 

men ingen skilt har blitt med meg hjem kan jeg si :lol: 

• Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

Skrevet

.. er jeg urolig fordi vaps skal til veterinæren etter en kræsj med en ball i et øye, greit å få sjekket når øyet ikke reagerer helt og skjeler... men mammahjertet har vondt :aww:

Men men, har hatt første kveld på smellerkurset og det er fryktelig gøy :)

Skrevet
Akkurat nå, Krutsi skrev:

Alt jeg kan si er at vi begynner å vandre i området gråsone nå :lol: 

men ingen skilt har blitt med meg hjem kan jeg si :lol: 

Akkurat nå, Krutsi skrev:

:lol: 

Skrevet
30 minutter siden, Anette skrev:

.. er jeg urolig fordi vaps skal til veterinæren etter en kræsj med en ball i et øye, greit å få sjekket når øyet ikke reagerer helt og skjeler... men mammahjertet har vondt :aww:

Men men, har hatt første kveld på smellerkurset og det er fryktelig gøy :)

God bedring! krysser fingre for at det går bra :)

Skrevet
39 minutter siden, Bjornal skrev: Pyse!

Evt så har jeg så høy moral at litt alkohol får meg ikke til å gjøre slike ting :aww: 

Og det vil du at vi skal tro på? [emoji14]

Skrevet

5 uker drektig?

Vi håper på det. Er i alle fall struttende patter, ekstra stram buk og opp 0,5kg på en uke på tross av litt dårlig appetitt.

13754298_10153740493237108_4223256450253

• Like 14
Skrevet

Dere vet når barn sutrer fordi det er noe som er feil? Vel Casper gjør det samme :P vi gikk nettopp inn å la oss i sengen (jeg i min og han i sin) og han tråkker rundt og syter. Slår på lyset og ser at det ligger en pinne midt i sengen som han tok inn på morgenen, jeg flytter pinnen og Casper legger seg og grynter fornøyd :lol: dette skjer ofte, kanskje ikke akkurat sånn, men ikke langt i fra :lol:

• Like 9
Skrevet

God bedring til Vapsen @Anette, håper at øyet er fin-fint imorgen!

Jeg har ferie og kan leve ut all min lakenskrekk (nesten ihvertfall) og det er så vanvittig deilig!

Men nå er det kaos i Tyrkia.. skikkelig kaos, stakkars mennesker :( 

Skrevet

Etter hva dere har skrevet her så tror jeg ikke at jeg vil åpne nettavisa idag...

C vekket meg 6 og det begynte å regne på morraturen, en søye og to lam har kommet seg inn på feil side av gjerdet og jeg har blitt holdt våken av en ku med kugalskap, hu må ha det, det er ikke normalt å raute sånn! :lol: Nå har jeg sendt Tuva inn til C mens vi andre sitter under pleddet og fyrer i peisen mens jeg drikker dagens første kaffekopp, og dagen kan kun bli bedre!

Skrevet

Vofsen er forresten flink med barnet :) Veldig nysgjerrig, vil snuse masse, og aller helst vil han nusse, nusse, nusse på henne. Henda, ørene og ansiktet, men det får han ikke lov til. Vi jobber med å være "roooolig" rundt henne, og han skjønner poenget, tror jeg. Ellers har han gått rundt og syntes at det er mye nytt som lukter rart. Mye å sjekke ut med nesa :) Fine hunden min. 

• Like 8
Skrevet
10 timer siden, Tommy skrev:

Skulle ønske jeg kunne si det var skilt, handlevogner, Kate Beckinsale og en jerv, men det er noe så kjedelig som andre ikke-europapalle paller, bildekk og et rusten sykkelkjede. Litt som Espen Askeladd, bare litt mer kynisme og mani frembragt av en salig blanding gener, pinterest og behov for å føle seg voksen. 

Bortsett fra sykkelkjedet  ( gitt at butikken kildesorterer ) har du spart de for renoveringsutgifter :P

Stopp verden , jeg vil av og sånt.  

• Like 1
Skrevet

... våkna mutters alene i huset (har nok aldri skjedd før).  Var ute med gjengen fra jobb i går å vi var på byen. Jeg går aldri på byen. Men det var veldig koselig. Ikke så koselig nå. Vil sove mer men får ikke til? 

Skrevet

Nå er det en kalv på feil side av gjerdet og... Jeg hører at resten av gjengen blir lengre og lengre borte. Men han løper så fort han ser meg, så er umulig å få tak i. What to do? Rasle med en bøtte med mat i? Kanskje vente til C våkner, bedre med to enn en.

Skrevet

Angående Tyrkia så er jo ikke Erdogan stort å samle på, så kan hende dette er bedre for landet på sikt? Tiden vil vise...

I dag skal jeg skrive ferdig analysen, og plukke litt mer Yumi-pels :) 

• Like 1
Skrevet
10 timer siden, Bjornal skrev:

Og det vil du at vi skal tro på? emoji14.png

Mhm :aww: 

ellers vil jeg bare opplyse dere om at å være alene med en baby med økedøgn og en 2,5åring som skal tisse på do, er litt stress :lol: jeg tror ikke kjøkkenet blir ryddet i dag.. Er vel heldig hvis jeg snart får til å spise frokost :P 

Skrevet

Morgen, idag er jeg helt apatisk. Det er dumt, for jeg har masse rydding og pakking før Prima reiser på jentetur.... Jeg vil bare sove.

Skrevet

Vi var på skogstur i går og jeg hadde glemt hvor deilig det var ♡ Så i uke 30 blir det en tre dagers i skog og fjell!

Iben måtte sitte litt på fanget..

f3443576face48754390effa32da4150.jpg

Lita kosa seg med tantebarnet mitt ?

26367abdf1b37d06f7463cbe07894b9d.jpg

Litt bål og idyll må til ?

5c19beaa85cbd8bbee342c15df864be1.jpg

0707288a81400cf56a805685ba049ec5.jpg

Dette må gjøres oftere ??

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

• Like 11
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...