Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

1 time siden, Siri skrev:

Jeg tror egentlig det er helt vanlig. Det tar seg liksom ikke ut at det blir tomt i matfatet når man har folk til middag, selv om det jo er helt idiotisk å tenke sånn. Jeg var dritflau da jeg hadde middagsgjester her en gang, for da hadde jeg bare akkurat nok mat liksom - og fatene ble tømt, men jeg tror jo ingen av oss gikk sultne fra bordet :) 

Jeg er også sånn, det skal være mat til overs. Hadde pinnekjøttlag for svigers en gang, gubben og jeg hadde to middager på restene :whistle: Svigers er helt motsatt, der er det alltid beregnet litt for lite mat. En pakke kjøttdeig på fire voksne og en hund, det sier seg selv at man enten spiser MYE pasta eller går småsulten fra bordet. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har verdens søteste valp, bare så dere vet det :wub: Nå har hun løpt rundt her med grisen, før man plutselig måtte angripe en tomflaske, men det ble fort glemt når hun så noe under puffen hun ikke rakk frem til, så da måtte men kjefte litt på puffen. Søteste :ahappy: 

13321960_10153733808201985_1380879522707

  • Like 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Caroline skrev:

Får visst ikke lov til å quote i dag, jeg. Men jeg er også en sånn som lager for mye mat (ofte alt for mye), for er det tomt, er det garantert at folk ikke har fått nok :P Familiesvakhet, det der. 

Bedre å ha litt til lunsj dagen etter unnskylder jeg meg med :lol:

Da er kuen nødslaktet. Først trodde vi det kunne være noe i tarmen, men når skinnet ble skåret bort så vi at hun hadde fått et slag i ryggen som sikkert var litt feil da kanskje en av de andre prøvde å ri på henne. Hun slapp å lide ihvertfall, rask dø og nå blir fryseren full av masse god mat :) Tatt meste av innvollene til bikkjene, skal partere snart... Tok en dusj først, vi klarte å skille kuene/kalvene (Ikke fra hverandre altså, men halvparten skal på et beite og halvparten på et annet.) og jeg var mye flinkere til å skille dem og få de rette inn på rett sted :aww: Noe som endte at jeg var full av møkk :lol: Digg. Så ble en dusj, og nå skal jeg redigere sammen litt bilder til samboer sin onkel sitt 50års lag som er nå på lørdag som jeg skal bake en bildekake til. Etterpå så er det partere innvoller og fryse ned til bikkjene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur til Skreikampen med venner :) Virkelig super tur. Pigg dro som en helt opp og var flink og gikk bak meg (gjetet meg da, men skit samma) hele veien ned. Det gjorde at det var behagelig å gå ned istedet for fare for liv og lemmer ;) 

Han er ikke så verst pen min lille kenguvalp :D 

https://drive.google.com/file/d/0B6LJQQFiwhz1LWszMlRXSGpsRFk/view?pli=1

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Yellow skrev:

Hvilke insektsbitt blir mye verre dagen etter man er stukket tro? Aner ikke hvordan insekt det var, mindre enn klegg, men betydelig større enn en mygg igjen. 

Jeg blir sånn av mygg. Ble bitt av noen i går, og i dag er jeg skikkelig hoven.. Men jeg blir sånn kun av myggen på sør og østlandet :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Bananen skrev:

Jøss. Impregnering som ikke er i sprayformat! Men det står jeg skal børste av med en børste som er beregnet på semsket skinn. Hva nå det er. Hmhm. Stikke innom en skobutikk kanskje.

Jeg vet det ikke er til så mye hjelp, men jeg vet hva du snakker om! Det er en liten børste ja, og skobutikker skal ha de :lol: Det er en så finurlig ting at jeg bare måtte kommentere at jeg vet hva det er :innocent: 

3 timer siden, Mud skrev:

Jeg blir så sint av å lese; etterlate kalven for en pinefull død?? Jeg sjokkeres :shocked:

3 timer siden, turbogutten skrev:

Takk for omtanken, hun har det etter forholdene bra - jeg er bare glad hun valgte å løpe istedenfor å ta igjen, da kunne det fort gått verre.. Jeg forsøker å få hun til å anmelde, på tross av at det garantert blir henlagt så blir det i det minste en del av hatstatistikken.

Kjørte forbi en dame som var blitt drept på vei hjem fra ikea istad :/ De drev med livreddende arbeid med hun når vi kjørte forbi men man skjønte jo at det var alvorlig. Hvem er det som dreper andre, og ute på åpen gate i tillegg :( Var flere unge vitner så håper de får den hjelpen de trenger :/

Så utrolig kjedelig hendelse :hug: Og jeg sliter med å skjønne det samme :icon_confused:

---

Sliter enda mer med å skjønne verden, når det viser seg at vedkommende høyst antageligvis var homofil selv :huh: http://www.nydailynews.com/news/national/orlando-mass-killer-creepy-gay-dating-app-article-1.2673541

---

Jeg er desperat. Det er så ekkelt/vondt, og i stedet for å syte om det her, spør jeg heller om noen har kjerringråd? Senebetennelse i skulder - har lyst til å rive av meg armen. :thumbsdown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Turb skrev:

Tur til Skreikampen med venner :) Virkelig super tur. Pigg dro som en helt opp og var flink og gikk bak meg (gjetet meg da, men skit samma) hele veien ned. Det gjorde at det var behagelig å gå ned istedet for fare for liv og lemmer ;) 

Han er ikke så verst pen min lille kenguvalp :D 

https://drive.google.com/file/d/0B6LJQQFiwhz1LWszMlRXSGpsRFk/view?pli=1

Linken fungerer ikke :( 

 

Vapsen er sitt normale seg.

13415627_10157027759960464_8746311723346

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bevisstløse hunder etter aktiv dag. Og har ennå en gang brukt penger på hundeleker.... Voffen.no hadde stand på treningstedet. En bitepølse i tekstil, med to håndtak (rosa...), en bitepølse i lær med to håndtak, en TugENuff Fauxfur, rosa og en TugENuff Double handled sheepskin Bungee Tug. Rosa seff.
Etterpå dro vi på LP-trening og Lotta tente maks på alt jeg hadde kjøpt :) Så vel anvendte penger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, tutle skrev:

Sliter enda mer med å skjønne verden, når det viser seg at vedkommende høyst antageligvis var homofil selv :huh: http://www.nydailynews.com/news/national/orlando-mass-killer-creepy-gay-dating-app-article-1.2673541

---

Jeg er desperat. Det er så ekkelt/vondt, og i stedet for å syte om det her, spør jeg heller om noen har kjerringråd? Senebetennelse i skulder - har lyst til å rive av meg armen. :thumbsdown:

For å spekulere, så blir en ikke homse av å være creepy på datingapper eller vanke på homsebarer - for alt vi vet har han gjort kartlegging før angrepet. Kanskje skulle han angripe en og en, som han fikk på kroken gjennom å lokke med date eller sex. Han ville ikke vært den første. Men dessverre er det også de som har så sterkt selvhat, det være seg forårsaket av religion, kultur, oppdragelse eller andre faktorer, at de kan gjøre slike ting. Det er fremdeles vanskelig å komme fram og ut, og noen sliter mest med å se seg selv i speilet og akseptere seg selv. Ikke at jeg har sympati med denne mannen, om noen skulle lese det ut av dette. 

I noen miljøer er det også et sterkt skille i forhold til graden av synd på om en identifiserer seg som homofil, eller om en "praktiserer" sin homofili (som om heterofile mennesker slutter å være heterofile mens de er single, en er vel like homo om en er i ett, fjorten eller ingen forhold, tenker jeg da...). Så dermed kan hatet være sterkere mot de som "praktiserer sin legning", og på et utested er det jo å forvente en del "praksis" gjennom flørting, klining og hooking ups. Dermed er det et åpenbart target. 

Jeg leste akkurat en artikkel om et par som planla bryllup neste år, og nå planlegger deres foreldre felles begravelse i stedet...

Jeg har egentlig mange tanker om dette, men hodet og fingrene klarer ikke å samarbeide om gode formuleringer i kveld.

God bedring i skuldra! Varmeflaske, kan det være noe? Jeg hadde vondt i skuldra en periode, og da gjorde det mer vondt om jeg hadde på meg BH, så jeg gikk uten hjemme...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutes ago, tutle said:

Jeg er desperat. Det er så ekkelt/vondt, og i stedet for å syte om det her, spør jeg heller om noen har kjerringråd? Senebetennelse i skulder - har lyst til å rive av meg armen. :thumbsdown:

Har du vært hos lege? Betennelsesdempende om det er akutt betennelse. dvs Voltaren 50 mg x 3 i en uke til ti dager. Om det er en kronisk sak, så bør du få slynge&strikk-trening hos fysioterapeut som kan skulder. Og avlastning. Ikke gjøre bevegelser/belastninger som trigger eller forverrer smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, SFX skrev:

For å spekulere, så blir en ikke homse av å være creepy på datingapper eller vanke på homsebarer - for alt vi vet har han gjort kartlegging før angrepet. Kanskje skulle han angripe en og en, som han fikk på kroken gjennom å lokke med date eller sex. Han ville ikke vært den første. Men dessverre er det også de som har så sterkt selvhat, det være seg forårsaket av religion, kultur, oppdragelse eller andre faktorer, at de kan gjøre slike ting. Det er fremdeles vanskelig å komme fram og ut, og noen sliter mest med å se seg selv i speilet og akseptere seg selv. Ikke at jeg har sympati med denne mannen, om noen skulle lese det ut av dette. 

I noen miljøer er det også et sterkt skille i forhold til graden av synd på om en identifiserer seg som homofil, eller om en "praktiserer" sin homofili (som om heterofile mennesker slutter å være heterofile mens de er single, en er vel like homo om en er i ett, fjorten eller ingen forhold, tenker jeg da...). Så dermed kan hatet være sterkere mot de som "praktiserer sin legning", og på et utested er det jo å forvente en del "praksis" gjennom flørting, klining og hooking ups. Dermed er det et åpenbart target. 

Jeg leste akkurat en artikkel om et par som planla bryllup neste år, og nå planlegger deres foreldre felles begravelse i stedet...

Jeg har egentlig mange tanker om dette, men hodet og fingrene klarer ikke å samarbeide om gode formuleringer i kveld.

God bedring i skuldra! Varmeflaske, kan det være noe? Jeg hadde vondt i skuldra en periode, og da gjorde det mer vondt om jeg hadde på meg BH, så jeg gikk uten hjemme...

Tenk i samme bane selv, og vil egentlig bare benekte at et menneske kan være så ondt. :no: (Så leste jeg vel en veldig vinklet artikkel om det først, den jeg linket til var litt bedre å legge ved)

Takk for tips og god bedring! :) 

27 minutter siden, enna skrev:

Har du vært hos lege? Betennelsesdempende om det er akutt betennelse. dvs Voltaren 50 mg x 3 i en uke til ti dager. Om det er en kronisk sak, så bør du få slynge&strikk-trening hos fysioterapeut som kan skulder. Og avlastning. Ikke gjøre bevegelser/belastninger som trigger eller forverrer smerter.

Ja, vært hos fysio. Hadde litt (som sagt desperat) ønsketenking om noen hadde en quickfix. Vanlige smertestillende har ikke pleid å hjelpe, og jeg har litt ømfintlige skuldre. Men takk for svar :) 

Bare så utrolig mye som ikke funker, så greit å høre om andre har noen knep jeg ikke vet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, hater å legge meg før Bonden har kommet inn. Jadajada, hønemor... Men tenk om... Ringte han nå da, og skulle ikke være så veldig lenge før han kom, så tror jeg finner paden og ser på noe på netflix til han kommer. Må finne noe søtt og koselig noe, for jeg har sett to skrekkfilmer på rappen og er akutt mørkredd. Hjalp ikke at Hottie spratt opp av sofaen og begynte å boffe på "noe". Gikk ut med dem og hun fortsatte å boffe og gjorde det hun skulle før hun pilte inn igjen. :blink: Hun var bortom hos kaninene da, så om det var rovdyr så har hun kanskje skremt dem bort. Håper jeg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Monikawt skrev:

Jeg blir sånn av mygg. Ble bitt av noen i går, og i dag er jeg skikkelig hoven.. Men jeg blir sånn kun av myggen på sør og østlandet :P 

Er det en nordmørsgreie? Jeg ser helt ødelagt ut om jeg blir bitt av mygg på østlandet. Mygg her er ikke noe problem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@tutle

Jeg vet :( Det som ikke fremkommer av artikkelen er at det tok 14 timer fra Raptus ble morløs til han ble fanget inn og enda 4 timer før viltnemnda kom for å skyte han. Det var liksom ikke som om han ble rasket med seg med en gang...

Han gikk så lenge uten mammaen at han begynte å spise blader litt for tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Pixie skrev:

Jeg er også sånn, det skal være mat til overs. Hadde pinnekjøttlag for svigers en gang, gubben og jeg hadde to middager på restene :whistle: Svigers er helt motsatt, der er det alltid beregnet litt for lite mat. En pakke kjøttdeig på fire voksne og en hund, det sier seg selv at man enten spiser MYE pasta eller går småsulten fra bordet. 

Ja god forby om det ikke er mat til overs altså :aww:. Jeg bruker også å ha pinnekjøttmiddager i flere dager etter når jeg har laget :lol:
Men ja, det motsatte er jo også litt kjipt da... når det faktisk ER for lite mat.... 

8 timer siden, tutle skrev:

Jeg vet det ikke er til så mye hjelp, men jeg vet hva du snakker om! Det er en liten børste ja, og skobutikker skal ha de :lol: Det er en så finurlig ting at jeg bare måtte kommentere at jeg vet hva det er :innocent: 

:lol::lol: 

8 timer siden, Caroline skrev:

Jeg har kronisk lakenskrekk om sommeren ass. Fant ingen lakensmiley. Det trengs :P 

Du ska ikkje sova burt sumarnatta, veit du :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Siri skrev:

Ja god forby om det ikke er mat til overs altså :aww:. Jeg bruker også å ha pinnekjøttmiddager i flere dager etter når jeg har laget :lol:
Men ja, det motsatte er jo også litt kjipt da... når det faktisk ER for lite mat.... 

:lol::lol: 

Du ska ikkje sova burt sumarnatta, veit du :D 

I dag får jeg visst quote igjen. Men ja, det er helt tydelig! Synd man blir så trøtt om morran, bare. Hjelper ikke å stå opp tidlig heller, får ikke sove noe lettere på kveldene for det. Hva skulle man gjort uten kaffe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at hver av oss kaster 50 kg spisendes mat i året og overvekt er et stadig økende problem, så er det neppe noen som dør av at man ikke kan forsyne seg 2 og 3 ganger før man går fra middagsbordet :aww: 

Jeg for min del syns det er greit så lenge det er nok. Det trenger ikke å være igjen noe så lenge alle har fått. Men jeg har ikke noe forhold til mat egentlig, jeg spiser fordi jeg må. Ironisk nok så er jeg en selskapsspiser, så hvis jeg blir sittende ved bordet mens andre spiser, så spiser jeg meg stappmett og litt til, bare fordi jeg sitter ved matbordet og maten er tilgjengelig. Det er sånn passelig unødvendig :aww: 

Akkurat nå om dagen liker jeg ikke mat i det hele tatt, men det er mest fordi at magen min er skikkelig irritabel for tiden. Det kan den bare holde opp med, syns jeg, eller så får den ingen mat i det hele tatt, så kan vi se hvor blid den blir da! 

Endret av 2ne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Annik skrev:

Er det en nordmørsgreie? Jeg ser helt ødelagt ut om jeg blir bitt av mygg på østlandet. Mygg her er ikke noe problem :P

Mye mulig :P myggen hjemme eller i Trøndelag feks er ikke noe problem, da får jeg bare en liten "prikk" liksom. Her nede får jeg kaker... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...