Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Min mor og de har slitt veldig mye med fluer i år. 

De har kjøpt fluepapir (sånn gul-orange strimle man henger i taket) på Jernia, også bruker de mye mygglys når de sitter ute. Det hjelper for dem. 

Vi har ikke merket noe spesielt til fluene.

• Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

Skrevet

Snakker om isbilen. Jeg er så skuffet over kvaliteten på isen derfra. Var så happy når de stoppet hos oss, men blir ikke mer :P 

På jobb! Spist masse wienerbrød, drukket masse kaffe, registrert noe og bare en timer igjen til feeeerie! :D  Regnet litt når jeg dro hjemmefra, men ikke så mye egentlig.

• Like 1
Skrevet
Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Snakker om isbilen. Jeg er så skuffet over kvaliteten på isen derfra. Var så happy når de stoppet hos oss, men blir ikke mer :P 

På jobb! Spist masse wienerbrød, drukket masse kaffe, registrert noe og bare en timer igjen til feeeerie! :D  Regnet litt når jeg dro hjemmefra, men ikke så mye egentlig.

Var ikke så ille de jeg kjøpte nå, men ble skuffa over hvor små enkelte av ispinnene var :P 

Har løpt tur og belønna meg med is. Nå skal jeg hente inn noen skitne valpetepper (vaskemaskinen går altså i ett). De er ute på innelekeplassen sin, for det har bøtta ned. Tenkte å ta de inn igjen nå, men ser på kameraet at de koser seg og leker, så jeg kan drøye litt til. Så skal det fylles inn litt kontrakter igjen og dobbeltsjekke papirer til den som reiser etterpå, og gjøre klart til han som reiser i morgen, for da rekker jeg ikke så mye mellom møte med NAV og at hun kommer for å hente. 

Skrevet
Akkurat nå, Krutsi skrev:

Det beste mot fluer er å henge opp et par fuglekasser i nærheten.. Tenk hvor mange insekter en slik familie spiser :aww: 

Her er det både fuglekasser og svalereir flere plasser... hjelper ikke det spøtt :P 

• Like 1
Skrevet
Akkurat nå, Siri skrev:

Her er det både fuglekasser og svalereir flere plasser... hjelper ikke det spøtt :P 

Kanskje du burde dusje litt oftere? :lol: 

• Like 1
Skrevet

Snart avgårde til Kløfta å levere fra oss Trym til bæssmor og bæssfar også spise middag der :) Før vi drar hjem og pakker bilen :D

Skrevet
Akkurat nå, Krutsi skrev:

Kanskje du burde dusje litt oftere? :lol: 

Tanken har slått meg :lol::lol: Lukter vel som et kadaver... :aww: 

• Like 1
Skrevet
Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Sara og Stig kommer på middag, før de drar på campingvogntur til Danmark. Ovnsstekt laks med asparges, salat og nypoteter kanskje? :ahappy:

Det spiste jeg på tirsdagen :aww: minus salat da :P 

• Like 1
Skrevet

Glam har fått et sår på kinnet, så nå er han halt.

Jeg dro av sårskorpa og løs pels, renset såret, hadde på pH-spray, og da syntes han at det klødde veldig, og han når jo helt perfekt med baklabben. Så nå har jeg satt på potesokk, så han ikke skal klore såret, i hvert fall.

Men potesokk er jo som kjent vanskelig å gå med for første gang, så nå går han rundt og halter, setter seg ned for å klø, får kjeft, halter videre, og vet ikke helt hva han skal gjøre.

Jeg har sagt hele tiden at den hunden er litt kørka...

Ahhh, men der løste han det - han er jo mann. Han ligger og vasker snoppen sin i stedet...

• Like 15
Skrevet
3 minutter siden, SFX skrev:

Glam har fått et sår på kinnet, så nå er han halt.

Jeg dro av sårskorpa og løs pels, renset såret, hadde på pH-spray, og da syntes han at det klødde veldig, og han når jo helt perfekt med baklabben. Så nå har jeg satt på potesokk, så han ikke skal klore såret, i hvert fall.

Men potesokk er jo som kjent vanskelig å gå med for første gang, så nå går han rundt og halter, setter seg ned for å klø, får kjeft, halter videre, og vet ikke helt hva han skal gjøre.

Jeg har sagt hele tiden at den hunden er litt kørka...

Ahhh, men der løste han det - han er jo mann. Han ligger og vasker snoppen sin i stedet...

:lol: Glam! :heart:

Jeg sitter her og facebookkrangler med både skogeierlaget og grunneiere i Malvik, i to forskjellige tråder. Pussig hvordan folk vrir og vender på fakta for å få det til å se ut som de har alt på det tørre. :pinch:

Nei, dra på butikken da kanskje.

Skrevet
4 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Sara og Stig kommer på middag, før de drar på campingvogntur til Danmark. Ovnsstekt laks med asparges, salat og nypoteter kanskje? :ahappy:

Jeg tror jeg kommer på middag til deg :aww:

• Like 1
Skrevet

Flueår her også tror jeg. Har bestemt meg for å teste ut trikset med plastposer og vann over døråpningene, må bare finne mynter å legge i posene og sitronsaft så myntene holder seg blanke. 

Og der kom jeg på at jeg glemte å hente pakken min på posten på vei hjem...

Ellers har Uno fortsatt løs mage, men ikke verre enn at han fint holdt seg til jeg kom hjem og han kunne gå ut. 

Skrevet

Har samla husmorpoeng med rydding og vasking av hus, hovedsakleg hovedetasjen, i dag, så trivselen har økt nokre hakk her no. Deilig! :D

• Like 2
Skrevet
3 minutter siden, Krelise skrev:

Nanny James (robotstøvsugeren) shiner leilighet og underholder barnet så jeg kan lese gjennom læreplaner :sleep:

Hvor begynner du? :)

Hjemme fra lunsj i tårnet med familien. Koselig :ahappy: 

Skrevet
54 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

:lol: Glam! :heart:

Jeg sitter her og facebookkrangler med både skogeierlaget og grunneiere i Malvik, i to forskjellige tråder. Pussig hvordan folk vrir og vender på fakta for å få det til å se ut som de har alt på det tørre. :pinch:

Nei, dra på butikken da kanskje.

Oooh, noe som ligger offentlig?? :P

..AN spiser jeg sjokolade fordi det bare er en sånn dag i dag :sleep:

• Like 1
Skrevet

Da er huset shinet av enda en flott hjemmehjelper :ahappy:  Har jo egentlig lyst å gi dem blomster hver gang, men det blir litt rart så nøyer meg med "tusen takk for hjelpen, jeg setter veldig pris på det :)  ha en fin dag :) " 

Hvis noen sier noe stygt om hjemmehjelp som yrke så skal de få med meg å gjøre :aww: For disse folkene er egentlig litt reddende engler :aww: 

• Like 4
Skrevet
14 minutter siden, MarieR skrev:

..AN spiser jeg sjokolade fordi det bare er en sånn dag i dag :sleep:

Jeg og, selv om sjokolade er veldig fy-fy for meg. Men av og til må man bare :ahappy:

Skrevet
4 minutter siden, Mona skrev:

Jeg og, selv om sjokolade er veldig fy-fy for meg. Men av og til må man bare :ahappy:

Det konkluderte jeg med også! :D 

Jeg fikk akutt lyst til å dra på fisketur, i båt. Jeg har hverken fiskestang eller båt, men det hadde vært skikkelig koselig!

Skrevet

Jeg har jo egentlig visst det i en del år nå, men det er alikevel ganske kjipt å få vite av ortoped og kirurg at kneet er ødelagt beyound repair, og at det eneste de kan gjøre er å vente til jeg blir gammel nok og kneet blir ødelagt nok til at jeg kan få kneprotese...
Så fint, da. Jeg er 31 år, og har slitt siden jeg ble skadd som 12-åring.

"Vi ser at du har vondt, bildene er ikke pene, men det er dessverre ikke noe å gjøre":pinch:
Så da får jeg fortsette å tygge piller, bruke BOT-knestøtte og holde meg greit muskulert.
Prøve litt av Ganzie sine x-antall bokser med tilskudd?:lol:

Skrevet

Føyer meg inn i liker-ikke-postnord-rekka! Fikk SMS om at pakken min var levert i postkassen. Den ligger ihvertfall ikke i MIN postkasse!! Og ikke foran døra mi... :(

Skrevet
5 minutter siden, Ganzie skrev:

Jeg har jo egentlig visst det i en del år nå, men det er alikevel ganske kjipt å få vite av ortoped og kirurg at kneet er ødelagt beyound repair, og at det eneste de kan gjøre er å vente til jeg blir gammel nok og kneet blir ødelagt nok til at jeg kan få kneprotese...
Så fint, da. Jeg er 31 år, og har slitt siden jeg ble skadd som 12-åring.

"Vi ser at du har vondt, bildene er ikke pene, men det er dessverre ikke noe å gjøre":pinch:
Så da får jeg fortsette å tygge piller, bruke BOT-knestøtte og holde meg greit muskulert.
Prøve litt av Ganzie sine x-antall bokser med tilskudd?:lol:

:hug: Kjenner til det..  Operert ankelen fire ganger, venter på operasjon 5 hvor de bare bytter ut all brusk. Fått beskjed om at jeg aldri blir 100% og at jeg mest sannsynlig må stive hele ankelleddet når jeg er 60.   Håper det hjelper å bytte all skadet brusk da, så får jeg lit mindre vondt om ikke annet.. 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...