Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Guest Klematis
Skrevet

Bizi har dusja. Det skjer ikke så ofte fordi jeg er lat, forrige gang var før utstillingen i desember. Men, nå røyter hun helt hinsides, så nå var det ingen bønn. Og da var det kjekt med midlertidig bad i kjelleren, så jeg slipper å bade hund på det nye badet mitt.

Hun har syntes at det har vært litt skummelt i dusjen før, i dag gikk det fint. Jeg sang litt for henne, og hun sto som et tent lys.

Flink jente, det.

Timmy var nok overlykkelig for at han slapp, og lå og sov søtt på ullteppet mitt i sofaen i samme stilling som da vi gikk.

I morgen må jeg og Bizi prøve å trene litt rally.

• Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

Skrevet
Akkurat nå, Pringlen skrev:

Hva er forresten dette for valg???? Ja/Nei, liksom??? Aldri hørt om valg som oppsummerer på denne måten...

Akkurat det der lurte jeg også på... veldig rart... 

• Like 2
Skrevet
40 minutter siden, *Kat84* skrev:

Gratulere med dagen :D Det går så utrolig fort! 
Men 1 år er fortsatt valp. I mange år til. For det fikk jeg bekreftet på Facebook :aww: 

Han kommer til å være valp i minst 3 år til! :aww: 

Skrevet
12 minutter siden, Klematis skrev:

@Ozzy er det endring i størrelser på Hurtta y-selene også? Kjøpte den forrige i str 70 i 2014, nå var den mye større.

Størst endring på y selen. Stor forskjell på nye og gamle ja,  de fleste må ned et hakk da åpningen er større på den nye varianten.   

Guest Klematis
Skrevet
Akkurat nå, Ozzy skrev:

Størst endring på y selen. Stor forskjell på nye og gamle ja,  de fleste må ned et hakk da åpningen er større på den nye varianten.   

Okey takk,da får vi prøve 60.?

Skrevet
42 minutter siden, Perfect Image skrev: Noen har jo fått med seg rundt Norsk Collie klubb miljøet. Kan fortelle at det toppet seg med falske stemmer [emoji38] 

http://www.nck.no/gfx/pdf/GF2016/EGF26062016.pdf

Hva er forresten dette for valg???? Ja/Nei, liksom??? Aldri hørt om valg som oppsummerer på denne måten...

Akkurat nå, Pringlen skrev: Hva er forresten dette for valg???? Ja/Nei, liksom??? Aldri hørt om valg som oppsummerer på denne måten...

Akkurat det der lurte jeg også på... veldig rart... 

Dette er jo Collie klubben [emoji38]

• Like 2
Guest *Kat84*
Skrevet
Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Dette er jo Collie klubben emoji38.png

Det har faktisk fantes den type stemmesedler i andre klubber også :lol: 
Virker som en rød tråd her. Stemmejuks, rare stemmestedler... Skulle trodd det var en helt egen klubb for... eh... de der klubbene/lederne :P 

Skrevet
Akkurat nå, Ozzy skrev:

Jepp, masse farger som er gått ut og de er noen av de.  Finnes enda noen igjen da, men en del størrelser er ikke å få tak i lenger, snart ingen. 

Fillern. Får dra en tur ut å kikke i morgen om de har størrelsene til gutta så vi kan ha i reserve. Kriiise! 

Og Ida (minigrisen) må ha en sele. Utrolig hvor vanskelig det skal være å få tak i en step-in sele som passer til minigris! Endte opp med en hunter sele man må ta over hodet, men da fikk hun helt panikk. Det får hun forsåvidt uansett, men det var enda verre med noe som må over hodet. Hun er bitteliten og tykk, ikke veldig mange seler som passer da gitt :P Tror jeg skal satse på en walk-in sele fra Horze selv om det ikke var riktig farger. Tror jeg får gi opp å finne en i en farge jeg liker, det viktigste nå er bare en som passer :sleep: 

Også spiste jeg pavlova i går for første gang. Det var utroooolig godt! Trodde jeg hadde smakt det før, men det må ha vært verdens beste :lol: Skal iallefall lage pavlova ja! 

• Like 2
Guest Jonna
Skrevet

....lukter det veldig svidd/brent i leiligheten. Popcornposen holdt på ta fyr i mikroen etter 1,5 minutt :huh: Er forfulgt av nesten branner for tiden jeg. 

Guest Klematis
Skrevet

Nå er det jaggu meg altfor snart mandag. Siste natt med gullet. Planen for morgendagen er klar. De som skal involveres er klare til i morgen ettermiddag. Jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg får klamre meg fast i Bizi. Herregud, det blir så rart. Han har levd som en greve i det siste, så nå er tiden snart inne for å dra videre over regnbuebroen, og videre inn i evigheten. Takk for fire fine år, skatten min.:heart:

Skrevet
Akkurat nå, JeanetteH skrev:

....lukter det veldig svidd/brent i leiligheten. Popcornposen holdt på ta fyr i mikroen etter 1,5 minutt :huh: Er forfulgt av nesten branner for tiden jeg. 

Du er sikkertbare veldig Smoking hot ;) 

• Like 3
Skrevet

Ganzie og Inya har vært på et lite sheltietreff i dag og fått seg nye venner:ahappy:
Aldersspenn fra 5,5 mnd til 13.5 år:ahappy:
13516621_1048019711919845_28306284422239

• Like 11
Skrevet
Akkurat nå, Ganzie skrev:

Ganzie og Inya har vært på et lite sheltietreff i dag og fått seg nye venner:ahappy:
AldJeg kJersspenn fra 5,5 mnd til 13.5 år:ahappy:
13516621_1048019711919845_28306284422239

Jeg kan godt ha en av de også :wub:

• Like 3
Skrevet

Akkurat nå var det bare alt for herlig å sitte på verandaen i 20 grader (blir det tropenatt?), drikke en aldri så liten skvett rødvin og sjekke båtene jeg ser, på mobilen. Jepp, nå har jeg Marine traffic på mobilen også. :icon_redface:

• Like 4
Skrevet
18 minutter siden, Tricolor skrev:

Jeg tar den til venstre.

Den er tatt :P Har bare en igjen, Rivers partner in crime (dobbeltbetydning).
13439140_10157051309365641_5368912507776

13438990_10157051241175641_7148851596144

Sånn passe søt, han også :wub:

• Like 15
Skrevet
Akkurat nå, Raksha skrev:

Noen som har sett filmen Circle som kan forklare meg greia? Jeg er for dum :aww: 

Sender PM på den for ikke å spoile

• Like 1
Skrevet
Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Akkurat nå var det bare alt for herlig å sitte på verandaen i 20 grader (blir det tropenatt?), drikke en aldri så liten skvett rødvin og sjekke båtene jeg ser, på mobilen. Jepp, nå har jeg Marine traffic på mobilen også. :icon_redface:

:lol: Helt avhengig du! Synd det er så dårlig dekning oppe ved Bjørnøya :( Sist oppdaterte posisjon på han jeg stalker er via satellitt... Og da må man visst ha premium subscription.

Skrevet
Akkurat nå, Kangerlussuaq skrev:

:lol: Helt avhengig du! Synd det er så dårlig dekning oppe ved Bjørnøya :( Sist oppdaterte posisjon på han jeg stalker er via satellitt... Og da må man visst ha premium subscription.

Det er ikke så himla mye trafikk innover i Trondheimsfjorden da, men det kommer en båt her snart. :icon_redface:

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...