Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni

Teserere
 Share

Recommended Posts

12 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Jepp. :) Kanskje du må ha mindre søppelbøtte så du kan bruke de posene.

Har avfallsorteings skuff  fra Huseby, på totalrenovert kjøkken så blir heller å bruke poser som fyller halve :P  Får sjekke ut de Krutsi anbefaler. 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

19 minutter siden, Ozzy skrev:

Har avfallsorteings skuff  fra Huseby, på totalrenovert kjøkken så blir heller å bruke poser som fyller halve :P  Får sjekke ut de Krutsi anbefaler. 

Man skal vel ikke bruke andre poser enn de man får fra renovasjonsselskapet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

To fridager. Fordi jeg fortjener det.

25 grader i skyggen. Bizi soler seg på verandaen. Jeg trodde det var varmt nok med all den pelsen, men kanskje hun tror hun blir brun.:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
37 minutter siden, Siri skrev:

Her så jeg en gang at renovasjonsfolkene satte på gul klistrelapp på kassen til noen som hadde gjort feil tydeligvis. Med trussel om at det ikke blir hentet. Det var på matavfallsdunken, så det er det tydeligvis flere som er streng på. 
Men jeg bruker selv vanlige plastposer i restavfallet, og har aldri fått kjeft for det. 

Akkurat nå har jeg vondt i hodet. Aragon har tydeligvis en dårlig dag med omtrent konstant bjeffing, og jeg tok ham på fersken i å bæsje på gulvet. For første gang på 4 år så gjør han fra seg på gulvet. Får holde øye med ham og se om han viser andre tegn til at noe er galt. 

Overskyet og det yrer her i dag. Så da skal jeg ta bilen snart og finne en større skog og ha en skikkelig lang tur med gutta :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Siri skrev:

Skulle ikke være noe problem hvis de var biologiske sa de på gjenvinninga.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, *Kat84* skrev:

Her så jeg en gang at renovasjonsfolkene satte på gul klistrelapp på kassen til noen som hadde gjort feil tydeligvis. Med trussel om at det ikke blir hentet. Det var på matavfallsdunken, så det er det tydeligvis flere som er streng på. 
Men jeg bruker selv vanlige plastposer i restavfallet, og har aldri fått kjeft for det.  

Om de har slike automatiske sorteringsanlegg er det viktig at man bruker riktige poser slik at avfallet havner der det skal, så jeg skjønner om de er strenge på dette. Restavfall er jo restavfall, så det er jo et fett hva man bruker til det som regel :)

2 minutter siden, Ozzy skrev:

Skulle ikke være noe problem hvis de var biologiske sa de på gjenvinninga.. 

Nei da burde det vel gå greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phuh - "noen" feilberegnet varmen og påkledning littegranne. Så stå med rompa i været og ordne høver i solsteiken var ikke helt vellykket.  Vel vel - puselusa har fått litt pedikyr, og jeg har rømt inn. Pulsen har sluttet å dundre i hodet og svetten har sluttet å sile, så da er det håp :aww::lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått litt loco med internetthandling, så nå venter jeg 4 sykt spennende pakker til meg selv..... Det er så sykt deilig å gå og vente på å få pakker i posten, nesten som å ha bursdag :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kangerlussuaq skrev:

Jeg har gått litt loco med internetthandling, så nå venter jeg 4 sykt spennende pakker til meg selv..... Det er så sykt deilig å gå og vente på å få pakker i posten, nesten som å ha bursdag :lol: 

Legg til spenningen når du har glemt at du hadde bestilt noe - og plutselig får hentemelding på posten :lol: 

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble helt paranoid idag... Ikke fått opp noen og skal heller ikke ut og sensurere... måtte gå å få sjekket på kontoret en ekstra gang for å være sikker... luksus jo. Ikke at jeg ikke har nok å gjøre, men det pleier de jo aldri å ta hensyn til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget nettopp at Gira har en grålig flekk på øyet. Skal sjekke det opp hos veterinær, men blir så bekymret.. Virker ikke som hun plages, og det renner ikke fra øyet eller noe. Vet ikke hvor lenge hun har hatt det, jeg oppdaget det tilfeldig når hun sto og tigget mat av meg. Håper det ikke er noe alvorlig, synes hun har fått nok med denne allergien sin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, laikamor skrev:

Oppdaget nettopp at Gira har en grålig flekk på øyet. Skal sjekke det opp hos veterinær, men blir så bekymret.. Virker ikke som hun plages, og det renner ikke fra øyet eller noe. Vet ikke hvor lenge hun har hatt det, jeg oppdaget det tilfeldig når hun sto og tigget mat av meg. Håper det ikke er noe alvorlig, synes hun har fått nok med denne allergien sin..

Kan være noe som uskyldig som bare et lite sår som gror av seg selv :) uten at jeg har sett flekken da ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

Haha, tusen takk, alle sammen! :banana: Veldig glad 36-åring som skal feire med å lese til muntlig i morgen. :P

Gratulerer med dagen! :D

Når man skal ta over en avdeling i høysesong i tilegg til sin egen avdeling er det litt stress. 

MEN : når det plutselig ramler inn en uventet sykemelding som gjør at man plutselig har 2 avdelinger i høysesong i tilegg til sin vanlige blir det 0 stress.  

Tilbake til hvilepuls! 

Jeg rekker jo uansett ikke å dekke 3 fulltidsstillinger og selv ledelsen skjønner at arbeidsmengden blir så umenneskelig stor at jeg blir fratatt alle arbeidsoppgaver utover det mest nødvendige.  Det er rent koselig ! 

Alle flyr rundt å synes synd på meg og er redde for å mase , i mens jeg bare koser meg :D

Det går sikkert dritt her og der da, men litt feilbestillinger må man tåle.  

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt oppfylte jeg en drøm jeg har hatt lenge! Så derfor skryter jeg litt av det her!!

Jeg sov under åpen himmel på mitt favorittfjell i Bergen! 

Mannevennen min timet det slik at vi var der oppe akkurat til solnedgang, så drakk vi rødvin, spiste jordbær og koblet soveposene sammen slik at vi kunne se stjenene i armkroken til hverandre! Det var rett og slett en drøm! I 4 - tiden så det slik ut

Jeg kjente faktisk jeg _nesten_ ble forelska, helt til vi våknet i dag morges og både rødvins-rusen og romantikken var vekk :lol:. Jaja, en annen gang, med en annen mann, kanskje .... Er ikke helt klar for den store kjærligheten enda, men gøy å date litt!

• Like 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg egentlig ikke er skapt til å bo i blokk, spesielt ikke når det er noen som pusser opp! Lunta mi var ganske kort når de begynte i dag, etter å holdt på i timesvis både på søndag (ja, klokka kvart over 9 på søndagsmorran begynte de å borre i betongen!) og i går! Så å våkne til at noen banker spiker inn i betong er ikke koselig, spesielt ikke når de blir sliten og bare tapper forsiktig på spikern 40 ganger før de går videre til neste! :getlost:  En time brukte de på spikrene!

Ja, jeg har kort lunte for tida, når jeg nesten ikke får sove.. Mangler valpen, og ligger å gråter meg i søvn sånn ca hver kveld, og har mareritt om både valp og drap og naturkatastrofer som jeg våkner av flere ganger om natta.. 

Neste bolig blir ei hule i fjellet i Spania! :getlost: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Timmy og Bizi synes nok at jeg er litt kjip med dem i dag. Jeg er jo hjemme, hvorfor kan vi ikke gå tur da, liksom?

De ble veeeldig skuffa når jeg dro til byen en tur uten dem.

Men, det er 23 grader i skyggen på verandaen, så vi må nok vente noen timer til..

Men, i kveld! Da blir det tur. Og hvis jeg er uvanlig flink, blir det plenklipping også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://www.spleis.no/project/445754 Jeg har null venner å minimalt med familie så jeg har ingen nettverk så håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg å dele. Forventer ingenting og setter ekstremt stor pris på all hjelp vi får ❤️ Bucky kom inn i livet mitt som en liten sjarmør med et stort hjerte. Han er min bestevenn, min lille baby og midtpunktet i livet mitt. Han har gitt meg utallige smil, trøstet meg når livet har vært tøft og spredd mye glede til alle han møter Etter jeg kom hjem fra operasjon på Jack (andre hunden min) på tirsdag så jeg at Bucky ikke var i form å det var rett inn på dyresykehuset med han. Viste seg at han hadde svulst med veske i buken. Etter en rekke prøver og bilder så kom de frem til at han har kreft i leveren. Jeg tokk da valget i å prøve å gi han en kjanse da han fortsatt har mye livsglede igjen. Han ble operert på torsdag og de fikk ut hele kreften. Han mener at det er den possitive typen men vi vet ikke mer før prøvene kommer tilbake om 3-5 uker. Han så heller ikke tegn til noe flere kuler men vi må ta ct om noen uker/måneder igjen for å se om det er flere inni leveren. Men så langt så virker alt bra å jeg får kanskje hente han hjem i morgen ❤️ På tlf i sta så nevnte veterinæren at regningen er nå på nærmere 90 000kr (ink ligge over til mandag). Jeg har igjen ca 50 000kr på forsikringen i tillegg til noe på buffer konto men det er ikke nokk da jeg måtte ha en operasjon på Jack som blir delvis dekket og har måtte ut med en del penger i sommer da hvitevarer røyk og måtte spyle tett rør osv.. Så har valgt å prøve å spørre om hjelp selv om jeg syns det er flaut å ikke liker å spørre om hjelp..  Har over lengre tid prøvd å selge det jeg eier på finn uten hell så tviler på at jeg plutselig får solgt noe mer der nå, skal prøve å male bilder å selge men sliter mye med kronisk migrene utmattelse depresjon osv.. så vet ikke hvor mye jeg får til der. plukker også sopp på bestilling men var helt tørka ut når jeg skulle inn å se på onsdag så max uflaks. Har også valgt å kutte ut behandlinger,legetimer og medisiner fremover for å ta vare på Bucky å få betalt ned det jeg evt må ta opp i lån  
    • Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...