Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

Faaaaaa....... :no::no:

Var å tok enda en biopsi av kulen til Shanty,igjen igår.. Hun ble sydd 1sting eller 2.. og har selvfølgelig klart å få av seg skjermen, klø av både skorpe og sting osv... damn altså!

Tok på en skjerm mindre,så får jeg ringe vetrinæren igjen imorra tidlig.. 

Typisk :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

5 timer siden, Betty skrev:

Akkurat nå står jeg parkert ved en skummel skog i Sverige. Har 2 timers kjøting igjen til hannhunden, men nå kjente jeg at jeg måtte stoppe og sove litt. Spørs dog om jeg får til, for som sagt: skummel skog. :lol: Håper jeg ikke våkner opp drept. :aww:  

Liker ikke at det er mulighet for drap, men liker at du er på vei til hannhund :P

Det var ikke helt planen min å stå opp halv 7 idag, tydeligvis er hjernen min stilt inn på sommerferie, men halv 7 er fortsatt litt i tidligste laget.... Lagde kaffe på slump og, den ble svak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Elisabeth00 skrev:

Du etterlyser om noen har testet ut dette med å måle temperaturen. 
Derfor linker jeg til TV2 sin side hvor de tester det ut til en viss grad, hvor kjapt temperaturen inne i bilen stiger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så upraktisk at varebestiller i hage plutselig måtte til Tyskland denne uken. 

"Det går bra, Annette kan alt" 

Nope,  jeg kan ikke det. Jeg har ikke leverandøravtalene til  de varegruppene i hodet , ergo går det dritt. Man merker ikke hvor mye det er man bare må vite av seg selv før den som vanligvis gjør det brått er borte.  Derfor har jeg alltid minst 1 ukes opplæring  på de som skal bestille for meg når jeg er borte , men her var det plutselig dødsfall i familien så det var ingen tid til å forberede noe som helst :(

Godt Plantasjen ikke er så langt unna for de kundene som kanskje  ikke får jord. 

Får ringe og slikke leverandørrøv når de åpner. ..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med tempen i bilen har vel noe med om du har vinduer oppe, hvor stor hunden er og hvor mye den peser? En stor hund inne i en liten bil som peser uten vinduer oppe er jo mye mer utsatt enn f.eks Trym som aldri peser i Caravellen med åpne vinduer. Når det er sagt så har jeg så og si aldri hundene med i bil når det er sol og varmt og de må sitte en stund i den aleine, har helt angst for varm bil.Litt hysterisk, men men :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh det snør :/ Tiner vel fort igjen men...det er jo vår liksom! Ellers så har endelig valpen lagt seg til med noe hun har lov til og tygge på...er slitsomt med sånn piraja i hus, spesielt på morgenen når man er trøtt xD

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,6 km tur med Tuva og litt øvelser unnagjort :) 3 hunder med forskjellig behov er litt mye, spesielt siden jeg er mye aleine om dagen. Men det går overraskende greit altså! :D Men kjenner på det at det hadde vært problematisk med en vanlig 8-16 jobb altså :P Nuh straks litt frokost før jeg tar med Vigdis oppi åsen en tur, for så å handle litt og hente bunadsølvet fra rep :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

I dag skal jeg kose meg med 2,5 mnd gammel baby heeele dagen.:wub:

Det er så fint, har fått et enda tettere forhold til søstra mi etter at hun ble mamma.

I dag har Timmy strammet opp Bizi, og fortalt i klartekst hva han synes om å ta helt av på kjøkkengulvet klokken 08 om morgenen.:P

Hun har jo et veldig smittende humør da, man kan umulig unngå å smile av alt det rare hun foretar seg fordi hun bare er så innmari glad hele tiden. Lykketrollet mitt.:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Ikea i Uddevalla i går! Shoppa som en gal, såvidt vi fikk alt sammen inn i bilen. Så straks skal jeg dra til nye leiligheten og montere møbler. Også står det på Facebook i dag at tispa er drektig, og jeg merker at jeg ikke takler spenninga fram mot fødsel :aww:

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ikke med hundene i bilen nå om jeg må gå fra de et sted, jeg har helt noia for at det skal bli for varmt i bilen for dem. Jeg har også litt mer noia for at hundene skal bli stjålet fra bilen om jeg går fra de med åpne dører nå, det er liksom litt enklere å stjele et par pudler som logrer til alle som kikker inn, enn å stjele to belgere som brøler til alle som går i nærheten av bilen deres. 

Det er jo bare å teste ut sjøl, lukk dører og vinduer, parker i sola og skru av motoren, så kjenner du jo hvor fort det blir varmt og ubehagelig. Jeg orker ikke å sitte i bilen særlig lenge med lukka vinduer og dører, selv ikke når det ikke er kjempevarmt, så da slipper bikkjene det også. 

En annen ting som forbauser meg HVER sommer, er at det er nødvendig å advare mot å henge tepper over barnevogner. Jeg skjønner at det er for skyggens del, men skjønner ikke folk hvor tett og varmt det blir i en vogn når du dekker den til med et teppe i solsteika? Hva med å bruke en paraply eller parasoll i stedet? 

Sånn utover det, så syns jeg også at Agnete er flink til å synge, men jeg liker ikke Icebreaker av den grunn, og den passer ikke i MGP-sammenheng - sånt blir for avansert og spesielt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Celeritas skrev:

Ååh det snør :/ Tiner vel fort igjen men...det er jo vår liksom! Ellers så har endelig valpen lagt seg til med noe hun har lov til og tygge på...er slitsomt med sånn piraja i hus, spesielt på morgenen når man er trøtt xD

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

 

Herregud, kan jeg få komme dit hvor det snør? Jeg er så allergisk at jeg tror jeg går på en vegg snart. Sverigefaenspollendritt!!!!:icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Tok tid før jeg sovnet i går. Det er virkelig noe dritt å jobbe seint, og ikke få kople ut før det egentlig er leggetid. 
Endelig sovnet, så varer det vel en time eller halvannen. Da våkner jeg av et nyseanfall, og får ikke sove igjen før klokka 6 i dag morges. På sofaen da selvfølgelig! 
Våknet igjen klokka 9, og nå klør halsen som bare det. Og jeg skal på jobb til klokka 20 i dag igjen. Bare denne helga igjen nå så kan jeg slappe godt av enda en uke. Jippi liksom :P 

Satser på at det blir en bra dag til tross for bare 4 timers avbrutt søvn i natt :sleep:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Celeritas skrev: Ååh det snør :/ Tiner vel fort igjen men...det er jo vår liksom! Ellers så har endelig valpen lagt seg til med noe hun har lov til og tygge på...er slitsomt med sånn piraja i hus, spesielt på morgenen når man er trøtt xD

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

 

Herregud, kan jeg få komme dit hvor det snør? Jeg er så allergisk at jeg tror jeg går på en vegg snart. Sverigefaenspollendritt!!!!:icon_cry:

Ja kan godt bytte om du har finvær:D Allergi er no skikkelig dritt, har pollenallergi selv og vet hvor kjipt det er. Håper du har allergimedisin så du klarer deg sånn høvelig?:)

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu!  Vi har jord!! 

Bare synd med dekkbark :(

 

Toddy var i bilen når vi var inne og kjøpte pølse til poden på bensinstasjonen søndag.  Jeg kjølte bilen maks ned før vi kom frem og hadde alle vinduer på gløtt.  Allikevel var jeg dritstressa og døde litt når han bak disken var treg. 

Det var heldigvis kaldt og godt i bilen når vi kom ut igjen :P 

Jeg hater hater å ha hunder i bil utenom vintermånedene.  Selv om de står i skyggen og vinduene er åpne gjør jeg alt jeg kan for å unngå det og jeg gjør det ALDRI med mindre det er kjapp tur typ 2 min. Er det lang kø går jeg ut igjen. 

 

Edit: jeg er veldig lite redd for at bilen blir stjålet med noen av hundene i bilen. Nico har skummel lyd og Toddy har skumle øyne. Du skal være bra hundevant om du velger å stjele den bilen :P

Selv mange hundevante rygger i møte med kjeftasmella og Mr Evil eye :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Teserere skrev:

3 timers tur i skogen, 2 av 3 hunder hang fast i beina mine som magneter, det var slitsomt, så vi gikk ikke akkurat langt på den tiden... :lol: Men hundene er ihvertfall slitne nå da. Der og @LØJ ? :teehe:

Herregud for noen klistremerker vi har...Men jeg kunne sikkert tatt kjøtthuet i bånd litt tidligere, beklager det isåfall :icon_redface: Deilig var det at han ikke syntes resten av kvelden, var som å slå av en bryter når vi gikk inn døra her hjemme. Takk for turen:flowers:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wednesday skrev:

Guttene mine er ikke klare for fysikk ennå, tydeligvis. Prøvde å forklare Arkimedes' lov, men det var null interesse å spore :aww:

Er det den der " når et legeme nedsenkes i vann, så ringer telefonen"?

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

 

Herregud, kan jeg få komme dit hvor det snør? Jeg er så allergisk at jeg tror jeg går på en vegg snart. Sverigefaenspollendritt!!!!:icon_cry:

Komme hit. 800 moh, tynt snødekke og haggel. Litt pollen er der, men ikke avskrekkende mye :D

 

Akkurat nå sitter jeg på domus på Røros.  Trøtt som en strømpe.  Fatter ikke at det skal være så skrekkelig vanskelig å få lagt seg om kvelden. Jeg er håpløs! Spise litt og prøve å våkne litt så skal jeg handle og ringe bilselgern. 

Lykken er å finne headsett i veska når man er helt overbevist om at det var igjen hjemme, og pensjonistene har lunsj her. Sum sum sum! 

 

Forøvrig klarte lillemor å tenne en fyrstikk i går :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet med hodepine, og skal tilbringe denne dagen også med møte på hotell..... yey! Fikk heldigvis paracet i resepsjonen, bare å vente på at den skal virke. Heldigvis kort dag i dag, og så er det helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...