Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

Guest Jonna
15 minutter siden, Justisia skrev:

Da har man sett en Shikoku 

Måtte sjekke nå, ser egentlig ute som en "uforedlet" Shiba :P Evt blandet med noe Finsk Spetz. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

6 minutter siden, Wednesday skrev:

Ånei. Når man har barn så betyr det at man må snakke med foreldrene til andre barn. Jeg er ikke laget for å snakke med andre mennesker jeg :aww: Smiler og svarer, men aner jo ikke hvordan jeg forsetter en samtale :aww: *Gå vekk*

 

Kjenner meg igjen..

A begynner på fotball neste onsdag.  Fortalte det til ei med store barn på jobb og hun bare "ååååååååh så kjekt at han begynner så tidlig for da kan du bli kjent med de andre foreldrene før skolestart " :blink:

 

Jeg har intet behov for å bli kjent med noen kjenner jeg... Det er ungen som skal sosialiseres.  Så han ikke blir som moren :icon_redface:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, *Kat84* skrev:

Hva med en tung balsam etter shamponering? Det har fungert på min veldig luftige papillon. Men da spørs det jo hva det er med pelsen hans som gjør at han ser ut som en tønne. 

Balsamen gjør pelsen enda mykere enn den allerede er, og den blåser faktisk opp pelsen, så det er nok ikke et alternativ :). Problemet er at han har mye underull, pelsen er litt lett og myk, og han er brei som ei låvedør over ribbena (nei han er ikke feit- ribbena er bare veldig runde). Så jeg forsøker å skrelle av mest mulig pels så den skal bli  tynnere :lol: 

30 minutter siden, Turb skrev:

Spraye på vann og sette på ham et silkedekken? Brukte jeg til Turbo fordi han så ut som om noen hadde tatt ham om snuten og blåst hardt når han tørket naturlig etter bading.

Det hjelper nok ikke så mye, det heller... dekken lager bare floker i sånn pels, så det er heller ikke helt løsningen :)

Han får vel bare se ut som han er *ler*. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SFX skrev:

Jeg vet om noen kull hvor det er gjort helt bevisst, for å utnytte at en hannhund er kort tid i landet, gammel, har lav sædkvalitet, tispa er gammel, eller alskens andre argument de måtte ha for å parre med to på en gang.

Nå skal jeg ta meg sammen og gjøre dritkjedelige klubboppgaver i en time, før vi går ut i hagen og koser oss.

Jeg leste en eller annen plass, tror det var på et engelskspråklig forum (som jeg ikke er medlem av) at svært mange som gjør det der, evt. inseminerer + naturlig paring med annen hund. Stort sett ender opp med bare valper fra den mest virile hunden. Så kanskje ikke akkurat beste strategien after all. Det sagt så finnes det vel ikke andre måter og få to-i-en på.

 

28 minutter siden, Justisia skrev:

Da har man sett en Shikoku 

Hvor?
De er fine! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Balsamen gjør pelsen enda mykere enn den allerede er, og den blåser faktisk opp pelsen, så det er nok ikke et alternativ :). Problemet er at han har mye underull, pelsen er litt lett og myk, og han er brei som ei låvedør over ribbena (nei han er ikke feit- ribbena er bare veldig runde). Så jeg forsøker å skrelle av mest mulig pels så den skal bli  tynnere :lol: 

Det hjelper nok ikke så mye, det heller... dekken lager bare floker i sånn pels, så det er heller ikke helt løsningen :)

Han får vel bare se ut som han er *ler*. 

Hvis du vil teste så må du bare si ifra iallefall, jeg har Turbo sitt liggende - og det er jo ikke akkurat som om Pigg trenger det :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Justisia skrev:

I Sarpsborg

Får håpe den dukker opp på en utstilling jeg er på etterhvert. Alltid moro å se slike man ikke ser så ofte :)
I hvert fall så lenge rasen er nogenlunde interessant

*bryrmegikkesåmyeombolonkaogdenslags*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Justisia skrev:

I Sarpsborg

Whæææt? Hvor i Sarp? Skal snart hjem så da kan jeg lage en liten turstrategi.

----------------------------

Det er først når sommeren kommer jeg skjønner hvordan hannbikkjer har det i løpetiden. Så mye å se på, så mange unødvendige omveier.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, TrasselTrollet skrev:

Kära sonen, har ni något bar tips på fina extrasulor att ha i skorna? Jag trivs väldigt bra på nya jobbet men mina fötter kommer ta livet av mig. 8 timmar på betonggolv i verneskor gör ajaj för tassarna.

Jeg kjøpte noen hæl-såler på Ellos, for en stund siden :) Har nesten gjort underverker for mine bein(jeg er plattfot) :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Siri skrev:

Balsamen gjør pelsen enda mykere enn den allerede er, og den blåser faktisk opp pelsen, så det er nok ikke et alternativ :). Problemet er at han har mye underull, pelsen er litt lett og myk, og han er brei som ei låvedør over ribbena (nei han er ikke feit- ribbena er bare veldig runde). Så jeg forsøker å skrelle av mest mulig pels så den skal bli  tynnere :lol: 

Det hjelper nok ikke så mye, det heller... dekken lager bare floker i sånn pels, så det er heller ikke helt løsningen :)

Han får vel bare se ut som han er *ler*. 

Underullskniv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Tommy skrev:

Whæææt? Hvor i Sarp? Skal snart hjem så da kan jeg lage en liten turstrategi.

 

Så han ved nye skateparken.
Ellers har jeg skjønt at han vanker en del på Hundeodden ved Glengshølen. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Mud skrev:

Kjenner meg igjen..

A begynner på fotball neste onsdag.  Fortalte det til ei med store barn på jobb og hun bare "ååååååååh så kjekt at han begynner så tidlig for da kan du bli kjent med de andre foreldrene før skolestart " :blink:

 

Jeg har intet behov for å bli kjent med noen kjenner jeg... Det er ungen som skal sosialiseres.  Så han ikke blir som moren :icon_redface:

Sett serien Happyish?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Snøfrost skrev:

Jeg leste en eller annen plass, tror det var på et engelskspråklig forum (som jeg ikke er medlem av) at svært mange som gjør det der, evt. inseminerer + naturlig paring med annen hund. Stort sett ender opp med bare valper fra den mest virile hunden. Så kanskje ikke akkurat beste strategien after all. Det sagt så finnes det vel ikke andre måter og få to-i-en på.

En dansk oppdretter fikk akkurat valper hvor det var inseminert med to hanner - spent på hva DNA-testene kommer ut med. For meg ville det vært helt avgjørende for kjøp av valp at jeg visste hvem faren var. Jeg kan se situasjoner hvor jeg ville brukt to hanner selv, som en helgardering, men det er jo også ekstra stress når flere skal involveres.

Jeg vet også om ei bernertispe som ble parret med en bernerhannhund, og da tispeeier kom hjem satte de tispa i løpestreng i tro på at hun var ferdigparret. Det mente naboens rottweiler at hun ikke var, og ni uker senere kom det ut en drøss med valper som ikke hadde altfor mye berner i seg, nei. Så der vant rottissæden...

Den følelsen når du skal gjøre noe klubbarbeid du håper tar en time, og det tar tre og en halv. Da avspaserer jeg resten av kvelden, selv om det er mer å gjøre. Nå skal jeg lage chicken tikka masala og brookies, og drikke fanta for å feire at jeg overlever både jobb og klubbverv, tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makeup mekka har ordentlig bra tilbud på endel sminke nå! Så måtte bare bestille noe, som jeg har siklet på i over et halvt år, det er jo lov når man har noe å feire :aww: 

Var sykt rart å melde flytting i dag. Har alltid vært så langt frem i tid, og plutselig så var det tid for å ordne det :P så nå (eller når søknaden blir godkjent) så bor jeg endelig her jeg bor :D Og jeg og gubben er endelig samboere på ordentlig! Nå har vi adresse samme sted, det har vi ikke hatt før (er pga. papirmøller hos nav jeg ikke har orket) :D 

 

Pappa ringte i dag. Fortalte så vidt at jeg har mindre smerter nå når det er varmt ute. Han tolket det som at da kunne jeg begynne å trene, for det var/er så viktig :hmm: For jeg må jo bevege meg, jeg må jo trene så jeg kan bli frisk. Han forstår virkelig ikke at jeg ikke har muligheten til å gjøre sånt! Jeg er bare glad jeg slipper unna masse smerter for noen dager! For 4 uker siden så besvimte jeg flere ganger av utmattelse, så jeg føler jeg har rett på å slappe av etter et sånt kjør jeg har hatt i kroppen min! Skulle ønske han brydde seg litt mer til å faktisk lære noe om sykdommen. Men han gidder ikke. Valgte å ikke si noen ting om brevet jeg fikk i går, får heller ta det en annen gang. 

Det vare noe om avreagering og så shitt:gaah:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

Ble ikke bil på oss, ufattelig dårlig selger. Han var veldig hyggelig, men overhodet ikke interessert i å selge oss bil :blink:

Hvis det er noe trøst, så begynner det å ligge an til kjøp av ny bil til oss også.. FML liksom :getlost: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

46 minutter siden, Snoffe skrev:

 Var sykt rart å melde flytting i dag. Har alltid vært så langt frem i tid, og plutselig så var det tid for å ordne det :P så nå (eller når søknaden blir godkjent) så bor jeg endelig her jeg bor :D Og jeg og gubben er endelig samboere på ordentlig! Nå har vi adresse samme sted, det har vi ikke hatt før (er pga. papirmøller hos nav jeg ikke har orket) :D 

 

Pappa ringte i dag. Fortalte så vidt at jeg har mindre smerter nå når det er varmt ute. Han tolket det som at da kunne jeg begynne å trene, for det var/er så viktig :hmm: For jeg må jo bevege meg, jeg må jo trene så jeg kan bli frisk. Han forstår virkelig ikke at jeg ikke har muligheten til å gjøre sånt! Jeg er bare glad jeg slipper unna masse smerter for noen dager! For 4 uker siden så besvimte jeg flere ganger av utmattelse, så jeg føler jeg har rett på å slappe av etter et sånt kjør jeg har hatt i kroppen min! Skulle ønske han brydde seg litt mer til å faktisk lære noe om sykdommen. Men han gidder ikke. Valgte å ikke si noen ting om brevet jeg fikk i går, får heller ta det en annen gang. 

Det vare noe om avreagering og så shitt:gaah:

Så bra med flytting :)

Kjenner til den med familie som ikke forstår:hug: Nå feiler det vel ikke meg det samme som deg(tror jeg?), men jeg får også den at det er jo BARE å begynne å trene(at jeg går tur hver dag gjelder ikke), eller bare å begynne i full jobb så ordner alt seg.. Hvorfor har ikke jeg tenkt på det?:sheldon: er ufør av en grunn liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Turb skrev:

Hvis du vil teste så må du bare si ifra iallefall, jeg har Turbo sitt liggende - og det er jo ikke akkurat som om Pigg trenger det :D

Takker for tilbudet, men jeg tror nok ikke det har helt den effekten som det har på annen type pels :). Det er jo mer HÅR, dette her, vet du, og vi bader ikke rett før utstillingen :) 

1 time siden, Line skrev:

Underullskniv? 

Det funker ikke på kroppen, for den kutter jo pelsen, og pelsen på kroppen skal jo være lang. Jeg har brukt det på halsen for å få fram den litt bedre, men ellers er den drepen for slik pels :)

Har vi vært på deilig sykkeltur, og nå var temperaturen litt bedre,men det blåser det jo masse? Også har jeg plantet rabarbra, og sådd ut litt solsikkefrø her og der - og konstaterer at salat vokser noe enormt... Har også plantet ut litt lavendel og satser på at alt overlever "kuldeperioden" vi har foran oss :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snøfrost skrev:

Jeg leste en eller annen plass, tror det var på et engelskspråklig forum (som jeg ikke er medlem av) at svært mange som gjør det der, evt. inseminerer + naturlig paring med annen hund. Stort sett ender opp med bare valper fra den mest virile hunden. Så kanskje ikke akkurat beste strategien after all. Det sagt så finnes det vel ikke andre måter og få to-i-en på.

 

Jeg hadde vært avgårde og paret ene tispa her. Noen dager etter så det veldig trygt ut, og hun fikk gå sammen med halvbroren igjen. Det var ingen god idé :P Jeg gadd ikke finne ut hvem som ble far, så tispa "gikk tom" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...