Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

Guest *Kat84*
Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Jeg har lest igjennom den "diskusjonen" ett par ganger nå og skjønner ikke helt hva som diskuteres? Skal man bli sur for at noen påpeker at de har en enkel valp? Skal man anse valpen som over/understimulert alt etter hvordan de er? "Skal" alle valper ødelegge noe?

Det er jo så store individ forskjeller innen en rase, ja selv innen slekt liksom: 

Hvilken valp er den rette liksom?

Det er vel nettopp det at alle hunder er forskjellige som er diskusjonen. Noen trakk fram at rolige valper tydet på at de var godt stimulerte og fornøyde. Og så svart/hvitt har jo flere av oss erfart at det absolutt ikke er. 

Noen valper er veldig rolige, og de av oss som stort sett har hatt aktive valper som finner på mye bøll før de blir modne ler litt av våre egne pøbler. 
Å ta seg nær av ting blir for dumt, men det tror jeg nok ikke at noen her faktisk gjør. Og diverse bruddstykker i svar på dette har vært en smule dumt. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

21 minutter siden, *Kat84* skrev:

Hunder som beveger seg er selvfølgelig det beste. Jeg har sagt selv at jeg vil ikke ha en hund som er så veltrent at personlighet blir visket bort. Jeg vil ha en livlig og livsglad hund som elsker det den gjør, og som er rar og fjollete til tider. 
Men jeg vil også ha mine ting hele og fine når jeg kommer hjem :P 

Det vil jeg også - det er derfor de ikke eier oppdragelse :aww: 

4 minutter siden, 2ne skrev:

Henne er BEBI :heart: Lille gærneisa mi :wub: 

Sånn var det ja :lol: 

4 minutter siden, 2ne skrev:

Den mest destruktive og slitsomme valpen jeg har hatt, var den mest ubrukelige som voksen, så at de er idioter som valper betyr ikke at de er dødsrå bruksbikkjer som voksne - og omvendt. 

Helt enig :D 

4 minutter siden, 2ne skrev:

Bisarr diskusjon, forøvrig. Det høres nesten ut som at fornøyde valper som ikke ødelegger ting er unormalt og uønsket. Jeg er forholdsvis sikker på at det ikke er sånn i den virkelige verden..

Jeg er i hvert fall veldig glad for at jeg har hatt valper som ikke har ødelagt inventar og dyre ting, som sover når de skal sove og tydeligvis har vært særdeles ukompliserte under oppveksten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Ja, fant den jeg også, pluss et par andre sider. Nå leter jeg etter definisjon av verdier. Det burde ligge mellom 1 og 14, og Pippin sin var på 23. Hva vil det si, liksom.

Æsj, nå fant jeg denne:  . Values greater than 20ug/dl usually occur with increases in creatinine and indicate more advanced disease.

Kanskje jeg burde snakke med veterinæren i stedet for å google. :(

Høres veldig lurt ut å snakke med veterinæren i stede for google :hug:  Heier på pipsen! 

 

Nå er verden et bedre sted, barnet underholder seg selv og mor har fått i seg kaffe, kvalmen og uggenheten har avtatt, så prøve seg på frokost kanskje. Venter forøvrig på Bonden så vi kan dra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Siri skrev:

Det vil jeg også - det er derfor de ikke eier oppdragelse :aww: 

 

:lol: 

Enkle ting som å ikke hoppe på når jeg kommer inn, ikke presse seg gjennom døra men vente på tur, respektere middagen min, og ha littegrann selvkontroll har han lært. Det samme med å være rolig rundt ungene. Men det er stort rom for tull og fjoll utover det ;)

Så lenge han ikke er så teit at han ikke klarer å gjennomføre konkurranser uten å hive seg i bakken og rulle rundt, senke fremparten for å yppe til lek osv, så er det greit. 

Skulle tatt seg ut om jeg ikke tillot noe som helst. Det var jo tross alt fjollethet, livlighet, den rare personligheten, og selvstendigheten som er noe av det jeg synes er så herlig med dem :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Jeg har lest igjennom den "diskusjonen" ett par ganger nå og skjønner ikke helt hva som diskuteres? Skal man bli sur for at noen påpeker at de har en enkel valp? Skal man anse valpen som over/understimulert alt etter hvordan de er? "Skal" alle valper ødelegge noe?

Jeg tror at noen ble sur fordi at valpen ble kalt pyntegjenstander, og noen andre ble sur fordi valpen ble kalt understimulert :P 

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Det er vel nettopp det at alle hunder er forskjellige som er diskusjonen. Noen trakk fram at rolige valper tydet på at de var godt stimulerte og fornøyde. Og så svart/hvitt har jo flere av oss erfart at det absolutt ikke er. 

Noen valper er veldig rolige, og de av oss som stort sett har hatt aktive valper som finner på mye bøll før de blir modne ler litt av våre egne pøbler. 
Å ta seg nær av ting blir for dumt, men det tror jeg nok ikke at noen her faktisk gjør. Og diverse bruddstykker i svar på dette har vært en smule dumt. 

Det ble jo en veldig enten eller-greie. Enten er valpen understimulert, eller så er det en kjedelig pyntegjenstand på lik linje med et møbel eller ei lampe. Det er bruddstykker folk blir furte for på begge sider - også dere med de understimulerte valpene :P  

Akkurat nå, Siri skrev:

Jeg er i hvert fall veldig glad for at jeg har hatt valper som ikke har ødelagt inventar og dyre ting, som sover når de skal sove og tydeligvis har vært særdeles ukompliserte under oppveksten :)

Jeg syns de som har ødelagt inventar og dyre ting, som ikke sov når jeg sov og som har klatra i møbler og lekt krokodiller, har vært slitsomme og irriterende, for å være helt ærlig :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, SFX skrev:

Jeg har vært litt forsiktig med å ta for mye "hjelp hva gjør jeg med dette"-bilder ut på FB, siden jeg er venn med selgers far. Jeg synes ikke det er så stas å be om tips til hva jeg gjør med overgrodd hage så han kan se, selv om jeg kan nada om hagestell.

 

11 timer siden, Raksha skrev:

Stemmer for Etter-bilder. Jeg har samme greia, siden jeg har svigersøster på fb - man skal jo ikke endre ting, og vil ikke risikere å "henge ut" noen. Så kun etterbilder her og stort sett. Eventuelt "underveis" da.  Gleder meg! :D 

Jeg kan kjøre et lite krasj-kurs i Facebook for dere, om dere vil? Det finnes nemlig en funksjon av typen "Ikke la XXX se akkurat dette innlegget" :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, 2ne skrev:

 

Jeg tror at noen ble sur fordi at valpen ble kalt pyntegjenstander, og noen andre ble sur fordi valpen ble kalt understimulert :P 

Det ble jo en veldig enten eller-greie. Enten er valpen understimulert, eller så er det en kjedelig pyntegjenstand på lik linje med et møbel eller ei lampe. Det er bruddstykker folk blir furte for på begge sider - også dere med de understimulerte valpene :P  

Jeg syns de som har ødelagt inventar og dyre ting, som ikke sov når jeg sov og som har klatra i møbler og lekt krokodiller, har vært slitsomme og irriterende, for å være helt ærlig :aww: 

Ja det ble veldig svart hvitt. Men jeg gidder ikke å furte over det ;)
Det er som det er. Noen er aktive og finner på tull og tøys uansett om de går et par timer tur og får mental stimulering, og andre er rolige og finner sjelden på tøys. Hadde jeg spurt oppdretter hvordan kullsøskena er så hadde det garantert vært begge typer der også ;) 

Edit: Det å kalle valpene for pyntegjenstander, eller understimulerte (eller i hvert fall antyde at det er det de er), er en av de tingene jeg mente var rimelig dust å si. 
Og derfor mine eksempler. For det er ikke svart/hvitt. Det er hund, med alt det positive og periodevis negative det medfører seg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tinkie skrev:

 

Jeg kan kjøre et lite krasj-kurs i Facebook for dere, om dere vil? Det finnes nemlig en funksjon av typen "Ikke la XXX se akkurat dette innlegget" :D 

:lol: Jatakk!  Men blir mange løse tråder uansett da. Sonen er "tryggere" til førbilder syns jeg. FB som rent "SE hvor flink jeg er"skryt. :aww: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Ja det ble veldig svart hvitt. Men jeg gidder ikke å furte over det ;)
Det er som det er. Noen er aktive og finner på tull og tøys uansett om de går et par timer tur og får mental stimulering, og andre er rolige og finner sjelden på tøys. Hadde jeg spurt oppdretter hvordan kullsøskena er så hadde det garantert vært begge typer der også ;) 

Jeg skjønner at Mona88 ble litt lei seg, jeg. Hun skryter av to fine, greie valper, og det hun får i retur er at det høres kjedelig ut, og at de like gjerne kunne vært møbler. Det hadde jeg blitt furt over også - særlig om det ikke er basert på mer enn det ene innlegget, for vi veit ikke hva disse snille greie valpene er med på i løpet av dagen, gjør vi vel? 

Jeg trykka liker på Pringelens innlegg, litt fordi jeg ser humoren i forhold til hva jeg sjøl ender opp med av valper. Ali var en av de mest aktive valpene i sitt kull, Leah var den mest aktive valpen i sitt kull, Nora var en av de mest aktive valpene i sitt kull, så jeg velger jo tydeligvis de mest aktive valpene, og innimellom, når jeg husker hvor lite ladetid det var på valpefaenskapene, så kjenner jeg et snev av misunnelse når folk kan ha to jevnaldrende valper uten at det føles som en flokk med ville hester i panikk :P Men jeg tror ikke at man like gjerne kunne kjøpt en pyntelampe fra Ikea av den grunn, selv enkle og greie valper krever mer enn ei lampe. Og at flere da må fortelle om hvor gærne valper deres er, som at det er normalt og ønskelig.. Jeg skjønner at det ble en greie :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, *Kat84* skrev:

:lol: 

Enkle ting som å ikke hoppe på når jeg kommer inn, ikke presse seg gjennom døra men vente på tur, respektere middagen min, og ha littegrann selvkontroll har han lært. Det samme med å være rolig rundt ungene. Men det er stort rom for tull og fjoll utover det ;)

Ehhhh... skal vi se... neida, de hopper ikke når jeg kommer inn, det venter de med til vi har gått ut døra og skal ut på lufteturen, hvilket de har det veldig travelt med - ergo er det snakk om å presse seg ut gjennom døra. Her venter man ikke på tur nei :lol:. Middagen min... vel... "noen" (jeg nevner ikke navn) kan av og til sitte 20 cm fra hodet mitt og bare vente på en anledning... men ellers sover de søtt mens jeg spiser altså :aww:. Selvkontroll er et ord som ikke finnes i ordboka vi har :aww:

5 minutter siden, *Kat84* skrev:

Så lenge han ikke er så teit at han ikke klarer å gjennomføre konkurranser uten å hive seg i bakken og rulle rundt, senke fremparten for å yppe til lek osv, så er det greit. 

*Hoster veldig og minnes da Willy skulle gjennomføre øvelsen "kryp" på konkurranse, og veltet seg over på siden og rullet i vei :aww:*

5 minutter siden, *Kat84* skrev:

Skulle tatt seg ut om jeg ikke tillot noe som helst. Det var jo tross alt fjollethet, livlighet, den rare personligheten, og selvstendigheten som er noe av det jeg synes er så herlig med dem :D 

Jepp - det er nettopp det som sjarmerer meg med mine også (jeg tar dog høyde for at ikke alle synes de er like sjarmerende :lol:). 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Raksha skrev:

:lol: Jatakk!  Men blir mange løse tråder uansett da. Sonen er "tryggere" til førbilder syns jeg. FB som rent "SE hvor flink jeg er"skryt. :aww: 

Ser den, absolutt, altså :lol: 

Men her er hvertfall hvordan man kan gjøre det!

Store bilder, så legger i spoiler.

@SFX

Spoiler

Ved siden av Publiser, står det "venner" eller noe. Trykk på den.

1.PNG

 

 

Det kommer opp en liten rullegardin-meny. Trykk på "Flere valg".

 

2.PNG

 

Velg "Skreddersydd" eller hva nå enn det heter når man ikke har Facebook på nynorsk... :lol:

3.PNG

 

Og skriv inn navnet på de du ikke vil at skal se her!

4.PNG

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket om mine egne valper jeg, til alle dere som følte seg truffet og ble furt på understimulert kommentaren [emoji38] [emoji38] Jeg merker det kjempe godt om de ikke har vært ute på gården hele dagen og før vi flyttet ditt. Alltid merket det på tidligere også, drittvalper som fant på for mye selv holdes slitne :aww:

Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, 2ne skrev:

Jeg skjønner at Mona88 ble litt lei seg, jeg. Hun skryter av to fine, greie valper, og det hun får i retur er at det høres kjedelig ut, og at de like gjerne kunne vært møbler. Det hadde jeg blitt furt over også - særlig om det ikke er basert på mer enn det ene innlegget, for vi veit ikke hva disse snille greie valpene er med på i løpet av dagen, gjør vi vel? 

Jeg trykka liker på Pringelens innlegg, litt fordi jeg ser humoren i forhold til hva jeg sjøl ender opp med av valper. Ali var en av de mest aktive valpene i sitt kull, Leah var den mest aktive valpen i sitt kull, Nora var en av de mest aktive valpene i sitt kull, så jeg velger jo tydeligvis de mest aktive valpene, og innimellom, når jeg husker hvor lite ladetid det var på valpefaenskapene, så kjenner jeg et snev av misunnelse når folk kan ha to jevnaldrende valper uten at det føles som en flokk med ville hester i panikk :P Men jeg tror ikke at man like gjerne kunne kjøpt en pyntelampe fra Ikea av den grunn, selv enkle og greie valper krever mer enn ei lampe. Og at flere da må fortelle om hvor gærne valper deres er, som at det er normalt og ønskelig.. Jeg skjønner at det ble en greie :P 

For min del var det mer morsomt hvor ulike hunder kan være. Min som elsker å leke makuleringsmaskin når han synes at jeg har vært borte for lenge til tross for nok av stimulering, og hennes som er så enkle og greie. Jeg ler av slike kontraster jeg :lol:

Men ja, jeg skjønner godt at hun ikke satte pris på det. Det er jo stor forskjell på å kun være til pynt, og å være en avbalansert type. Men ja, jeg merker forskjellen på å ha gått tur og fått nok mental stimulering og ikke jeg også som alle andre. Hvis jeg er sløv en dag er han et lite h**** å ha i hus. :P 

Akkurat nå, Siri skrev:

Ehhhh... skal vi se... neida, de hopper ikke når jeg kommer inn, det venter de med til vi har gått ut døra og skal ut på lufteturen, hvilket de har det veldig travelt med - ergo er det snakk om å presse seg ut gjennom døra. Her venter man ikke på tur nei :lol:. Middagen min... vel... "noen" (jeg nevner ikke navn) kan av og til sitte 20 cm fra hodet mitt og bare vente på en anledning... men ellers sover de søtt mens jeg spiser altså :aww:. Selvkontroll er et ord som ikke finnes i ordboka vi har :aww:

*Hoster veldig og minnes da Willy skulle gjennomføre øvelsen "kryp" på konkurranse, og veltet seg over på siden og rullet i vei :aww:*

Jepp - det er nettopp det som sjarmerer meg med mine også (jeg tar dog høyde for at ikke alle synes de er like sjarmerende :lol:). 

Det er godt mulig at jeg firer på kravene når jeg en gang i tiden ikke trenger å tenke på oppførsel ovenfor andre i familien, blant annet barn i barneskolealder ;) Men her og nå må jeg bare være litt streng på enkelte ting. 

Haha, det er akkurat noe slik jeg tror Sjef kommer til å gjøre! Fellesdekk er en øvelse jeg gruer meg litt til. For er han i fjollehumøret så prøver han å sjarmere med å rulle rundt og så sette seg opp for å få godbit. Angrer litt på at jeg lærte ham å rulle på kommando nå :lol:

Min tanke er at det er jeg (og evt. mannen på ett eller annet tidspunkt) og ungene som skal leve med ham. Det som er greit for oss, er det som gjelder. Har folk noe i mot det, så er de hjertelig velkommen til å holde seg unna ;) 

Søstera til mannen har jo prøvd å kjefte meg huden full for at Sjef ikke kunne oppføre seg. Hun bor da et par timer unna og er sjelden på besøk. En gang har hun sett ham. Da var han 5 mnd gammel og løp litt rundt i stua når de kom inn. 
Fysj, for en grusom, diger drittbikkje liksom :getlost:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, jeg kommenterte vel egentlig bare at Krutsi ønsket seg valper som ligger flatt ut og ikke gjør noe utav seg, for det tror jeg egentlig ikke hun har bruk for ;) Det er litt forskjell på typer hund. Noen har litt mer tiltakslyst enn andre.

At de sover om natta, og kan slappe av innomhus, ser jeg forøvrig på som en selvfølge.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

For min del var det mer morsomt hvor ulike hunder kan være. Min som elsker å leke makuleringsmaskin når han synes at jeg har vært borte for lenge til tross for nok av stimulering, og hennes som er så enkle og greie. Jeg ler av slike kontraster jeg :lol:

Men ja, jeg skjønner godt at hun ikke satte pris på det. Det er jo stor forskjell på å kun være til pynt, og å være en avbalansert type. Men ja, jeg merker forskjellen på å ha gått tur og fått nok mental stimulering og ikke jeg også som alle andre. Hvis jeg er sløv en dag er han et lite h**** å ha i hus. :P 

Jeg begynner å bli så gammel at jeg setter pris på bikkjer som ikke raier rundt og er idioter bare fordi det er stille noen dager (eller uker, eller måneder, som det er nå :P ), helt uten at jeg heller ville hatt pyntegjenstander i stedet for av den grunn. Jeg har aktive hunder, jeg kan leve med det - jeg velger faktisk det - men de trenger ikke å ødelegge alt de får tak i selv om de kjeder seg litt av den grunn. Jeg er faktisk ****** takknemlig for det, nå som helsa er sånn som den er, at jeg har bikkjer som tåler at jeg er skrøpelig og skral uten at de demonterer huset mitt av den grunn. Avbalansert er bare positivt i min bok. 

Det er forøvrig en ganske bred oppfatning hos særlig folk som har såkalte bruksraser, at jo mer ****** bikkja er på rolige dager, jo mer er det i den - det var derfor jeg nevnte valpen som var et ******* i stad, som var totalt ubrukelig som voksen. Det er ikke nødvendigvis en sammenheng der, det er ikke sånn at jo mer shit de finner på på egenhånd, jo bedre brukshunder er de. Brukshunder skal også takle inaktivitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Nå skrudde jeg på pc'en for å skrive en mail, men jeg klarer ikke for mitt bare liv å huske til hvem eller om hva..

Best å henge litt på Sonen først for sikkerhets skyld :aww::lol: 

 

Jeg vet veldig godt hva jeg burde gjøre: Forberede et kurs jeg skal holde i morgen, og skrive på oppgaven min, og planlegge timene mine denne og neste uke.

Jeg sitter også på Sonen og har nettopp laget et tutorial for Raksha og SFX. Jaja. :lol:  

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Tinkie skrev:

Ser den, absolutt, altså :lol: 

Men her er hvertfall hvordan man kan gjøre det!

Store bilder, så legger i spoiler.

 

  Skjul innhold

Ved siden av Publiser, står det "venner" eller noe. Trykk på den.

1.PNG

 

 

Det kommer opp en liten rullegardin-meny. Trykk på "Flere valg".

 

2.PNG

 

Velg "Skreddersydd" eller hva nå enn det heter når man ikke har Facebook på nynorsk... :lol:

3.PNG

 

Og skriv inn navnet på de du ikke vil at skal se her!

4.PNG

 

 

Takk! :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Tinkie digger at du og har facebook på nynorsk :thumbs: Samboer (han har nynorsk som hovedmål) satte min facebook på nynorsk like etter vi ble sammen for gøy, har beholdt den sånn jeg. I 7,5 år :lol: Nynorsk er koselig det :) 

 

Edit: "gravide sover dårlig på slutten", jeg sover som en stein jeg. Våkner bare iblant på natta for å tisse, også sovner jeg som en stein igjen. Jaja :yawn: Godt jeg ikke er i jobb lengre altså :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aslan skrev:

@Tinkie digger at du og har facebook på nynorsk :thumbs: Samboer (han har nynorsk som hovedmål) satte min facebook på nynorsk like etter vi ble sammen for gøy, har beholdt den sånn jeg. I 7,5 år :lol: Nynorsk er koselig det :) 

Eksen KJEFTET PÅ MEG fordi han ikke likte nynorsk, så da kunne ikke jeg ha Facebooken min på nynorsk... Helt seriøst, han kom og så over skulderen min og kjeftet og skiftet for meg, ikke på tull engang, på ramme alvor. Jeg tror jeg skiftet den til nynorsk den dagen det ble slutt, og har hatt det sånn siden :lol: 

 

@Line, denne minnet meg om deg! :lol::lol:

10.png 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, *Kat84* skrev:

 

Haha, det er akkurat noe slik jeg tror Sjef kommer til å gjøre! Fellesdekk er en øvelse jeg gruer meg litt til. For er han i fjollehumøret så prøver han å sjarmere med å rulle rundt og så sette seg opp for å få godbit. Angrer litt på at jeg lærte ham å rulle på kommando nå :lol:

Det minner meg på da jeg gikk en kl 2-konkurranse med forrige hannhunden min. Jeg la bikkja i dekk og gikk i skjul. Da tida var ute og vi kom tilbake på rekke, lå bikkja så fint i dekk, akkurat der jeg hadde lagt ham. Stor var min forundring da vi fikk 0 på øvelsen :o. Vel - han hadde ligget og rullet og hatte helt på G, han, mens han ventet liksom :lol:

9 minutter siden, 2ne skrev:

Det er forøvrig en ganske bred oppfatning hos særlig folk som har såkalte bruksraser, at jo mer ****** bikkja er på rolige dager, jo mer er det i den - det var derfor jeg nevnte valpen som var et ******* i stad, som var totalt ubrukelig som voksen. Det er ikke nødvendigvis en sammenheng der, det er ikke sånn at jo mer shit de finner på på egenhånd, jo bedre brukshunder er de. Brukshunder skal også takle inaktivitet. 

Det er nesten så jeg får inntrykk av at det er litt konkurranse om å ha den villeste og galeste valpen, av og til... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Siri skrev:

Det minner meg på da jeg gikk en kl 2-konkurranse med forrige hannhunden min. Jeg la bikkja i dekk og gikk i skjul. Da tida var ute og vi kom tilbake på rekke, lå bikkja så fint i dekk, akkurat der jeg hadde lagt ham. Stor var min forundring da vi fikk 0 på øvelsen :o. Vel - han hadde ligget og rullet og hatte helt på G, han, mens han ventet liksom :lol:

Det er nesten så jeg får inntrykk av at det er litt konkurranse om å ha den villeste og galeste valpen, av og til... 

Haha, derfor skal jeg vente en stund til med å debutere, selv om jeg trener på øvelsene ;)
Og så må jeg få meldt meg inn i den eneste klubben her som faktisk har organiserte treninger rettet mot lydighet. 
Og få inn lineføring. Og få ham  over den der perioden hvor snusing og bråstopper for markering er langt mer interessant enn å gå pent :aww:

Han er ikke så ofte rampete. Men når han først er det så gjør han det ordentlig :P Har vært med på langt verre faktisk. Men det går seg til etter hvert som de blir mer modne. Med visse unntak. (La meg leve i den troa en stund til i hvert fall!) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært borti at ledd (spesielt hender) hovner opp i varmen? Har ikke opplevd det før, men nå har jeg gått i tre dager med tunge, vonde hender og verkende ledd... Mista matskåla til Uno rett i gulvet i dag tidlig og i går glapp kobbelet bare ut av hånda mi uten at han dro spesielt hardt. Det er litt rart, resten av kroppen er som normalt.

Vi starta dagen grisetidlig med frokost halv sju, for å få gått en laaang tur før varmen kom. Lekte og kosa litt, så sovna han. Krøp like godt under dyna igjen jeg også, nå er alt så meget bedre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Haha, derfor skal jeg vente en stund til med å debutere, selv om jeg trener på øvelsene ;)
Og så må jeg få meldt meg inn i den eneste klubben her som faktisk har organiserte treninger rettet mot lydighet. 
Og få inn lineføring. Og få ham  over den der perioden hvor snusing og bråstopper for markering er langt mer interessant enn å gå pent :aww:

Gudd løkk :lol: Det er en grunn til at jeg ikke gadd mer konkurranseretta trening - og konkurranser - med Willy... snusing og deilige dufter trumfa det meste så det var en kamp å finne noe som var mer interessant enn det på treningsbanen... 

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Han er ikke så ofte rampete. Men når han først er det så gjør han det ordentlig :P Har vært med på langt verre faktisk. Men det går seg til etter hvert som de blir mer modne. Med visse unntak. (La meg leve i den troa en stund til i hvert fall!) 

Ehhhh... sorry... glem det jeg skrev over da *fnis*. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...