Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Vært og brukt flere tusen hos optiker, trengte nye briller. På vei hjem begynte bilen å lage dunkelyder, verksted next.. Kontoen min liker ikke dette! Og jeg kan ikke si jeg liker voksenlivet noe særlig altså :ermm:

• Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

Skrevet
15 minutter siden, Tinkie skrev:

5 km én vei? Altså, det er faktisk ganske langt... :P  

7 åringer i det langstrakte land går 4 km hver vei liksom, så nei. Jeg synes ikke det er såååå langt at det er en umulig avstand å gå for en voksen høyreist mann. 

Han fikk ikke så veldig mye medlidenhet over sutringen på mangel på offentlig transport av meg :P

Kona kjører han til og fra da. Så stakkaren slipper å gå. 

Skrevet
Akkurat nå, Mud skrev:

7 åringer i det langstrakte land går 4 km hver vei liksom, så nei. Jeg synes ikke det er såååå langt at det er en umulig avstand å gå for en voksen høyreist mann. 

7-åringer i det langstrakte landet blir kjørt til og fra skolen, de, om de ikke har buss :aww:
Men han kunne jo ha syklet.... 

• Like 2
Skrevet

Nå har jeg landet i sofaen etter en dag hvor jeg har vært på beina omtrent hele tiden. Godt å slappe av litt nå ja! Har ikke hatt tid til å lage middag og nå orker jeg ikke, men brødskiver fungerer fint det :aww: Hadde tenkt å vaske over gulvene, får se om jeg orker det etterpå. Da skal jeg i så fall belønne meg selv med stratos melky, kakao og hundenerding resten av kvelden! 

• Like 1
Skrevet
31 minutter siden, Wednesday skrev:

Ja, han er virkelig hysterisk. Skal visst ikke være et eneste tegn på at det har bodd folk der, virker det som. Skapdøra er ikke eneste skaden da, det er hakk og skraper overalt :/ Og jeg har ikke gått gjennom sammen med huseier ennå :/ 

Men mannen til mamma skal hjelpe til med å fikse litt her og der, det er bare småplukk. Selv om det er en kjempe big deal for huseier.

Usj, sånn var huseiern jeg hadde i aremark. Heldigvis slapp jeg gjennomgang med han, og siden jeg flyttet før oppsigelsestiden så fikk han dobbel leie en eller to mnd og tok det til pusse på det han fant, istede for depositum. Var tygget på en dørkarm, og noen kloremerker på to dører. Og jo, jeg hadde fått installert parabol da, det var krise. 

Skrevet

Akkurat nå er jeg øm i anklene. Vrikka begge to flere ganger i går på NRH-trening (helsikes terreng med overgrodde småsteiner!), og etter å ha vært på beina på jobb i 5 timer og nå gått en times tur med Bris så er de litt såre. Bra jenta er sliten enda etter tre tøffe spor i går (eller sliten og sliten, ikke understimulert sier vi heller :P ).

Decoy var hos veterinær i dag ja, og fikk røntga nakken og ryggen. Bildene så fine ut de sa veterinær (faktisk helt identiske med de som ble tatt i januar i fjor). Konklusjonen ble at det er muskulært. Skal få en kur med betennelsesdempende + ei uke med bare båndturer, så tar vi det videre derfra. Var samme veterinær som han hadde sist runde og, så han kjente igjen "casen" vår. :P Håper kuren fikser trøbbelet. :) 
Sånn ser ryggen til den 9 år gamle flybensintolleren min ut:
ryggr%C3%B8ntgen.jpg

Jeg er ikke noe god på å lese røntgenbilder, men jeg syns det er veldig fascinerende. :P

• Like 3
Skrevet
8 minutter siden, Siri skrev:

7-åringer i det langstrakte landet blir kjørt til og fra skolen, de, om de ikke har buss :aww:
Men han kunne jo ha syklet.... 

Mange desverre,  men ikke alle :)

• Like 1
Skrevet
Akkurat nå, Raksha skrev:

Usj, sånn var huseiern jeg hadde i aremark. Heldigvis slapp jeg gjennomgang med han, og siden jeg flyttet før oppsigelsestiden så fikk han dobbel leie en eller to mnd og tok det til pusse på det han fant, istede for depositum. Var tygget på en dørkarm, og noen kloremerker på to dører. Og jo, jeg hadde fått installert parabol da, det var krise. 

De må nesten regne med at folk bor der når de leier ut, synes jeg :aww:

---

Mamma sier at hun har lyst på katt. Det er jo perfekt! Da kan jo den være hos meg når vi er på skole og jobb, for da slipper valpen å være helt alene :D

Skrevet

Hentet ny pc, og installert diverse og satt opp epost og sånn. Kjapt levert :) 

Nå flyr Smulemor rundt her og leker med ungene sine, hive dem i bingen og gi dem litt mat, så de ikke tipper helt over :P 

• Like 2
Skrevet
21 minutter siden, Mud skrev:

Han fikk ikke så veldig mye medlidenhet over sutringen på mangel på offentlig transport av meg :P

Kona kjører han til og fra da. Så stakkaren slipper å gå. 

Jeg er enig i at det ikke er en umulig avstand, altså, men det er et stykke å gå hver vei. :P Men sykle kunne han definitivt gjort!

Skrevet
14 minutter siden, Wednesday skrev:

De må nesten regne med at folk bor der når de leier ut, synes jeg :aww:

---

Mamma sier at hun har lyst på katt. Det er jo perfekt! Da kan jo den være hos meg når vi er på skole og jobb, for da slipper valpen å være helt alene :D

Enig. Skal ikke forlate åstedet bomba, men med små barn/dyr/klønete mennesker, så skjer det ting. :aww:  

Kult! :D Pass på tidlig tilvenning med valpen :D

Trenger ikke vente på tenårene nei, det slamres i dører og skrikes NEI! av fulle lunger. :aww:  Hun er ørlite granne dramatisk av seg den ungen :lol::wub: 

Nå ligger hun i senga og teller smokker og div. Alt for å ikke sovne. 

Skrevet

Æsj, nå må jeg begynne å gå kveldstur igjen..Huseier har lånt sau som skal bo på den lille enga nedenfor huset i sommer. Jeg har pleid å la gutta få siste lufting før natta der. Felix og Blaze har stått som to meget interesserte inspektører i vinduet. Blaze bjeffer mest på folka som styrer, men jeg ser i blikket til Felix at han kunne tenkt seg litt lammelår:P

Skrevet
17 minutter siden, Raksha skrev:

Enig. Skal ikke forlate åstedet bomba, men med små barn/dyr/klønete mennesker, så skjer det ting. :aww:  

Kult! :D Pass på tidlig tilvenning med valpen :D

Nettopp. Å ha dyr der var heeelt uaktuelt, så skjønte fort at de kom til å være nøye. 

Jeg tenkte hun kunne få kattunge akkurat når jeg får valp! Det passer best for meg at de får katt da :aww:

• Like 1
Skrevet
1 time siden, Betty skrev:

Akkurat nå er jeg øm i anklene. Vrikka begge to flere ganger i går på NRH-trening (helsikes terreng med overgrodde småsteiner!), og etter å ha vært på beina på jobb i 5 timer og nå gått en times tur med Bris så er de litt såre. Bra jenta er sliten enda etter tre tøffe spor i går (eller sliten og sliten, ikke understimulert sier vi heller :P ).

Decoy var hos veterinær i dag ja, og fikk røntga nakken og ryggen. Bildene så fine ut de sa veterinær (faktisk helt identiske med de som ble tatt i januar i fjor). Konklusjonen ble at det er muskulært. Skal få en kur med betennelsesdempende + ei uke med bare båndturer, så tar vi det videre derfra. Var samme veterinær som han hadde sist runde og, så han kjente igjen "casen" vår. :P Håper kuren fikser trøbbelet. :) 
Sånn ser ryggen til den 9 år gamle flybensintolleren min ut:
ryggr%C3%B8ntgen.jpg

Jeg er ikke noe god på å lese røntgenbilder, men jeg syns det er veldig fascinerende. :P

Jeg begynte automatisk å telle valper på det bildet, men fant ikke en eneste en!

• Like 12
Skrevet
Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg begynte automatisk å telle valper på det bildet, men fant ikke en eneste en!

:lol:  Enda godt du ikke fant noen.

• Like 2
Skrevet
1 minutt siden, Betty skrev:

:lol:  Enda godt du ikke fant noen.

Kanskje en under ribbeina der! Sikker på at gubben ikke har hatt seg en romanse og er et biologisk mirakel? :lol: 

• Like 2
Skrevet

Neste uke skal jeg både planlegge fremtiden min (hva jeg skal bli når jeg blir stor) og undersøke hodet mitt (migreneutrening på nevrologisk avdeling) - dette kan bli interessant. :aww: 

• Like 11
Skrevet

Luna var meget omtenksom på tur i dag. Hun hadde fått med seg trenden om farget hår og bestemte seg for å farge ponni gul.

• Like 4
Skrevet

Pluh, jeg trodde laptopen min røyk, den oppførte seg helt skrullete, men så var det visst bare den trådløse musa som var på bærtur. Alle muser er vel kanskje trådløse nå til dags forresten. Men uansett så er en mus veldig mye billigere enn en laptop, så da så.

• Like 2
Skrevet
6 timer siden, Line skrev:

3-400g vh til en valp på 2-3 kilo, høres da absurd mye ut? 

Rafiki spiste faktisk omkring 12% av sin egen kroppsvekt i en periode.. 1 kg dagen på 7,noe-kilos hund :ustol: Spiser nå i underkant av det samme, men veier 14-15kg :P 

Skrevet
6 minutter siden, mushi skrev:

Luna var meget omtenksom på tur i dag. Hun hadde fått med seg trenden om farget hår og bestemte seg for å farge ponni gul.

Det samme prøver Casper å gjøre med mamma sin svarte hund. Funker dårlig å ikke bleke pelsen først har jeg fortalt, men han nekter å høre på det øret:aww:

Endelig fått noe kontroll på urinveisinfeksjonen. Herlighet som den har plaget meg i dag! To bare 3 timer å bli kvitt de verste smertene etter at jeg tok smertestillende. Får vurdere legetime hvis det ikke blir bedre i løpet av noen dager. Tipper jeg får noe form for hjelp når jeg har gått med det i over en uke, håper ihvertfall det. Som regel så klarer jeg å ta knerten på hele greia selv i løpet av et par dager, men denne gangen satt den litt hardere fast.  

Skrevet

Sliten. Rakk akkurat å få gjort unna mobilhandelen, slengt på Uno selen og stappa en pose i lomme, møte mobilkjøper i døra for gubben hadde glemt å tilbakestille, febrilsk ringe gubben på jobb for å få itunespassord, fikse mobilen, hurtigtisse Uno, komme inn døra igjen rett før siste brettet med rundstykker var ferdige, få dem ut av ovnen, slenge brus og notatblokk i sekken, tisse selv, hente frem godbit og kose litt med trøttingen, hive ham inn på riktig side av kompostgrindene med godbit, og få på meg sko idet svigerfar kom ned oppkjørsla. 

Veldig morsomt og lærerikt kurs da, teorikveld før grunnkurs lydighet i regi av Oslo hundeskole. Geir Marring var med og prata en del. Kjenner jeg angrer litt på at vi valgte valpekurs i regi av hundeklubben istedenfor de her folka... men vi har sjansen til å lære en del nå, og jeg kommer til å fortsette med hverdagslydighet-kurset etterpå. Nå håper jeg bare jeg kan få lokka gubben til å være med på en kurskveld eller to, det hadde vært så fint for både ham og Uno om de kunne finne litt treningsglede sammen. Tror gubben hadde hatt godt av å få oppleve litt mestring sammen med Uno, det blir mye "nei"...

Uno har gått og lagt seg igjen, jeg sitter fast i sofaen. Finne litt krefter til å lage meg kakao og ta på meg kosebukse :faceless: 

• Like 2
Skrevet
24 minutter siden, Line skrev:

Noen begynner å bli godt vant med å sofe.... :aww: 

13248432_10153706576941985_4414200280318

:wub::wub::wub: nydelig!!!

Jeg har lyst å flytte til Oslo nåååå, er så lei av livet i Bergen for tiden. Hadde jeg ikke har mr.tinder så hadde jeg kjeda meg ihjel.... Familien er alt for mye hjemme i huset, venner er alt for opptatt med egne liv og jeg trenger en hund!! 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...