Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

Uno har vært hjemme alene. Vi har leita og leita men finner bare ikke den manglende delen... så nå håper jeg bare han har tygget den i bittesmå biter før de havna i magen. Vi har finkjemma alle steder han gjemmer ting og både sofa og seng, men den er borte. Nå har han blitt tvangsfora med asparges, olje og en skvett biola, måtte riktignok blande det med vom for å få ham til å spise det. Kommer til å fortsette å dytte i ham asparges, han likte det ikke men jeg skal nok få lurt det i ham. Ellers virker han grei ennå, ømmer seg ikke for magen eller beveger seg annerledes. 

Kommer nok til å være litt ekstra var for piping fra ham til alt evt. er ute eller vi finner igjen et stk svart plastikkhåndtak...

 

IMG_1066.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

Guest lijenta
50 minutter siden, HeleneFS skrev:

Dette var utrolig kjekt å lese :hug: tusen takk :D ! Jeg ser jo allerede at min søster blir mer og mer lik min mor, og jeg har venner som sier at "bare vent, du sier du ikke skal bli som foreldrene dine, men alle blir det" og det provoserer meg sånn for jeg vet, helt sikkert, at jeg ikke kommer til å bli som dem!

Ja noe blir vi like våre foreldre om vi vill eller ikke men annet blir vi ikke like dem. Mine foreldre begynte å si nei det kan vi ikke gjøre for vi er så gamle rundt femti års alderen. Jeg blir femti om ca 20 dager og får beskyldninger om at jeg har barnslige gleder enda hehe

19 minutter siden, JeanetteH skrev:

Finsk Lapphund, jeg trenger tips om oppdrettere innenfor tja 4-5 timer omegn Oslo (også mot Sverige altså).

Er en hundevant kollega som ønsker valp, alltid tidligere overtatt omplasseringshunder (problem cockere faktisk). Ønsker nå valp og lurer på en Finne. Så jeg sa jeg skulle legge ut noen følere og høre om noen tips ettersom jeg ikke helt har oversikt på rasen selv :) 

Godt du minte meg på at sønn og jeg skal sjekke opp Vintervidda sine

 

3 minutter siden, Raksha skrev:

Takk!

Snakket med versktedmannen igjen, forhandlern henter bilen (jeg kom plutselig på at barnestolen står i bilen, det må jo ut. ) Så da avventer vi svar fra dem, hva de gjør videre... Ugh... da er vi garantert uten bil minst ei ukestid, får vel neppe lånebil på forsikringen... :( 

 

Godt å lese at du tar og hører med advokat med en gang. Jeg ville hevet kjøpet når den havarerer så fort og med de manglene ville jeg nesten tro at det ikke lønte seg for dem å fikse det. Tja kan jo hende dem bytter motor hvis dem har en tilsvaarende inne. Ville hørt på et forum hvor folk kan biler som bilforum har jeg brukt om det er en kjent feil mangel på bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lijenta skrev:

Godt å lese at du tar og hører med advokat med en gang. Jeg ville hevet kjøpet når den havarerer så fort og med de manglene ville jeg nesten tro at det ikke lønte seg for dem å fikse det. Tja kan jo hende dem bytter motor hvis dem har en tilsvaarende inne. Ville hørt på et forum hvor folk kan biler som bilforum har jeg brukt om det er en kjent feil mangel på bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tuller quoter noe fryktelig... Men gode tips @Lijenta - jeg kan ikke skjønne at det skal lønne seg for dem å fikse den. Men de må jo få se den først selvsagt. Så avventer respons fra dem før jeg kaller inn advokat da. Men kjenner at jeg kommer til å være kjapp om det blir tull. 

Men jeg håper og tror at de er seriøse nok til at vi finner en løsning vi kan leve med begge parter. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, Raksha skrev:
Akkurat nå, lijenta skrev:

Godt å lese at du tar og hører med advokat med en gang. Jeg ville hevet kjøpet når den havarerer så fort og med de manglene ville jeg nesten tro at det ikke lønte seg for dem å fikse det. Tja kan jo hende dem bytter motor hvis dem har en tilsvaarende inne. Ville hørt på et forum hvor folk kan biler som bilforum har jeg brukt om det er en kjent feil mangel på bilen

http://www.bilforumet.no/ denne er det alt i fra folk som er lidenskapelige opptatt av diverse merker til bilmekanikere til hvermansen til den som tror den kan tingene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar meg forøvrig i å bli likere og likere min mor på endel ting :o  Men samtidig så er jeg superobs på andre ting, at jeg ikke skal bli som henne, så tar meg i endel ting. Heldigvis så ser jeg mye selv. Min bror er mer lik henne, på godt og vondt. Ingen har, heldigvis, bare negative sider, og min mor har veldig mange gode sider hvor jeg ser at jeg tar etter henne og ønsker å ta etter henne i. 

 

Nuh har satt speltpizzabunn, oppskrift er oppskrytt :lol:  Blir siiiiiikkert bra :D

Er spelt sunnere enn vanlig hvete?  

Edit: Nope. :aww: Jaja, smaker sikkert godt. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tutle skrev:

@Raksha jeg har lest at det er litt omstridt, men jeg trakk konklusjonen nei, veldig liten om ingen forskjell. Større forskjell om man velger sammalt eller siktet :) 

Var den konklusjonen jeg og kom til da jeg googlet. Greit å vite - da går jeg heller for sammalt nestegang. :D Har rugmel også, men det er vel ikke helt greia i pizzadeig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HeleneFS skrev:

Dette var utrolig kjekt å lese :hug: tusen takk :D ! Jeg ser jo allerede at min søster blir mer og mer lik min mor, og jeg har venner som sier at "bare vent, du sier du ikke skal bli som foreldrene dine, men alle blir det" og det provoserer meg sånn for jeg vet, helt sikkert, at jeg ikke kommer til å bli som dem!

Det trodde jeg også... lenge... :aww:                  :lol: 

Jeg har vel innsett for lenge siden at "I am becoming my mother" :lol: 

1 time siden, Raksha skrev:

Ok, det var ikke en liten filleting på bilen. :cry:  Nå får vi se hvor seriøse bilforhandlern er - men sitat verkstedmannen "den der bør de bare ta att" :o  Kan hende livet som som mazdaeier kan bli kort, gitt. Regner med bilforhandlern henter den til Hamar og går over den der og tar en vurdering på hva som skal gjøres. 

Jeg tenkte liksom ikke jeg skulle blande meg i enda flere ting jeg ikke har noe med da dere styra med ny bil - men jeg hadde altså ALDRI, NEVER EVER, vurdert Mazda som bruktbil. Ikke om jeg fikk den gratis engang :aww:. Hvor var det dere kjøpte den? 

1 time siden, Tonje skrev:

Jeg skal prøve å huske den der til neste gang :P Dog har jeg ombestemt meg og tror det blir taco istedet :lol: 

:lol::lol: Taco høres tryggere ut :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Jeg tenkte liksom ikke jeg skulle blande meg i enda flere ting jeg ikke har noe med da dere styra med ny bil - men jeg hadde altså ALDRI, NEVER EVER, vurdert Mazda som bruktbil. Ikke om jeg fikk den gratis engang :aww:. Hvor var det dere kjøpte den? 

:lol: Men folk sier så ufattelig mye forskjellig, de fleste jeg har snakka med skryter dem opp i skyene, noen vil ikke ta i dem om de får dem gratis, andre er nøytrale. Hamar, Bil-portalen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

:lol: Men folk sier så ufattelig mye forskjellig, de fleste jeg har snakka med skryter dem opp i skyene, noen vil ikke ta i dem om de får dem gratis, andre er nøytrale. Hamar, Bil-portalen. 

Hør på voksne kjerringer... vi vet :aww:        :lol: 
Bil-portalen faktisk... så litt sånn småtvilsomme ut. Jepp - her skuer man hunden på hårene :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
5 minutter siden, Raksha skrev:

Jeg tar meg forøvrig i å bli likere og likere min mor på endel ting :o  Men samtidig så er jeg superobs på andre ting, at jeg ikke skal bli som henne, så tar meg i endel ting. Heldigvis så ser jeg mye selv. Min bror er mer lik henne, på godt og vondt. Ingen har, heldigvis, bare negative sider, og min mor har veldig mange gode sider hvor jeg ser at jeg tar etter henne og ønsker å ta etter henne i. 

 

Nuh har satt speltpizzabunn, oppskrift er oppskrytt :lol:  Blir siiiiiikkert bra :D

Er spelt sunnere enn vanlig hvete?  

Edit: Nope. :aww: Jaja, smaker sikkert godt. 

 

 

Sist jeg sjekket skulle det være mindre gluten i melet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Hør på voksne kjerringer... vi vet :aww:        :lol: 
Bil-portalen faktisk... så litt sånn småtvilsomme ut. Jepp - her skuer man hunden på hårene :aww: 

:lol: Du er så hjelpsom... :lol: 

 

Akkurat nå, lijenta skrev:

Sist jeg sjekket skulle det være mindre gluten i melet

Aha  ja, er hvertfall dårligere bakeegenskaper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, Raksha skrev:

:lol: Du er så hjelpsom... :lol: 

 

Aha  ja, er hvertfall dårligere bakeegenskaper. 

Blir det av mindre gluten. Det henger ikke så godt sammen da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt med bilen, @Raksha, håper det løser seg kjapt og greit.

Jeg tok meg sammen, og har fått ferdig kontoret mitt!

13230347_10156801649755136_2224083940835

Jeg skal skru opp en ny panelovn når jeg har funnet ut hvor møblene skal stå, så jeg tenker at jeg skal begynne med møblering nå. 

Taket er malt hvitt (var lysegrått - eller bare skittent), veggene er malt i en fin lavendelfarge som endrer seg med lyset - det var "grønnmelert" tapet, det ekle gulvteppet er revet ut og et kvart tonn støv støvsuget og vasket bort, nytt og godt gulvbelegg er lagt av *meg*, alle lister er malt hvite, og kvartstav-list kjøpt inn og spikret på for å holde belegget enda bedre på, og deretter sparkling mellom de to listene. Vinduer og verandadør var helt ny, så jeg har bare hengt opp lystette gardiner jeg arvet av min søster, siden dette er kontor og sol i skjermen er vondt. To lamper til vinduene som jeg fikk i julegave er montert, så får jeg se om jeg trenger en arbeidslampe på pulten etter hvert.

Veggene kunne vært bearbeidet bedre med sparkel før vi malte, men det er greit nok.

  • Like 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lijenta skrev:

Blir det av mindre gluten. Det henger ikke så godt sammen da

Ja, går utover heveegenskapene også. Men smaker bra, så da så. 

Hadde jo hvetemel og - vill og gal jeg. Det er bittelitt mindre kalorier i hvetemel, litt bittelitt mindre fett, bittelitt mer fiber og. Sånn ca. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
1 time siden, Aslan skrev:

www.norsklapphundklubb.no

vintervidda har vel et kull på gang med kul tispe jeg liker og som gikk fin mh i fjor, ellers husker jeg ikke på stående fot flere kull på østlandet som jeg har bitt meg merke i. Hm, ellers er det snart rasespesial i Drammen (juni), hvor det pleier å komme mange og det er god mulighet til å komme i kontakt med oppdrettere :) Hvem de absolutt bør unngå kan du heller sende pm om da :teehe: 

Takk :)

Klubben har jeg tittet på, men jeg vet jo også at det er mange oppdrettere man "vet" er no-no selv om det ser bra ut ellers pga for eksempel mentalitet eller noe annet som man ikke ser. Men skal sette henne på Vintervidda og tipse henne om Drammen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Akkurat nå, Snoffe skrev:

@JeanetteH Hvordan går det med pasienten?

Det går "etter boken" :) Sakte litt og litt framover. Men de ville ha henne innlagt kanskje til helt over helgen pga det fortsatt kommer væske ut av bryste (steril dren helt inn til hjerte/lunge, så den tømmes hver andre time ergo kan jeg ikke gjøre det hjemme). Hun ligger fortsatt på smertepumpe og IV. Men holdes nå helt våken ellers (men med morfin så blir hun jo litt slapp uansett :P ) Tatt henne av 02 i dag, men jeg har ikke fått noen ettermiddag oppdatering enda så vet ikke hvordan det gikk i forhold til saturasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Det går "etter boken" :) Sakte litt og litt framover. Men de ville ha henne innlagt kanskje til helt over helgen pga det fortsatt kommer væske ut av bryste (steril dren helt inn til hjerte/lunge, så den tømmes hver andre time ergo kan jeg ikke gjøre det hjemme). Hun ligger fortsatt på smertepumpe og IV. Men holdes nå helt våken ellers (men med morfin så blir hun jo litt slapp uansett :P ) Tatt henne av 02 i dag, men jeg har ikke fått noen ettermiddag oppdatering enda så vet ikke hvordan det gikk i forhold til saturasjon.

Men det høres jo bra ut :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Man kan si hva man vil om bakstegenskapene til speltmel, men i forhold til glutenfritt så er det himmelsk å jobbe med :o:wub: 

 

Jeg bruker bare spelt og havremel, syns det smaker så mye bedre :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Raksha skrev:

:lol: Du bor jo i nærheten av hamar, du kan få være sur gammal kjærring for meg der om de krangler :D

:lol: Det er jeg jo skikkelig flink til :lol: 

15 minutter siden, JeanetteH skrev:

Takk :)

Klubben har jeg tittet på, men jeg vet jo også at det er mange oppdrettere man "vet" er no-no selv om det ser bra ut ellers pga for eksempel mentalitet eller noe annet som man ikke ser. Men skal sette henne på Vintervidda og tipse henne om Drammen :) 

Jeg campet ved siden av Vintervidda på Nesbyen i fjor, og jeg hørte ikke et knyst fra hundene, og jeg er skikkelig vàr på bjeffing. Trivelige folk også :). Sånn som jeg oppfattet dem i hvert fall :) 

Den kaka der --> ser ut som den er pyntet av en 5-åring... :aww:. Jeg skal ikke skryte på meg konditorskills :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...