Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

 @JeanetteH, så bra å høre at det så langt har gått fint! Krysser fingrene fortsatt for videre bedring for gullefnuttet!

@Anette, glad for god fremgang hos deg også, på tide at noe går din vei også!

@2ne, lykke til med MH, håper formen holder hele dagen så du får sett alle valpene.

:hug: til alle som ellers trenger det og som jeg har glemt!

 

Jeg drømte i natt jeg.... husker ikke helt hva, men jeg skulle sparke etter noe der og da gjorde jeg jo det da..... og traff Lady! :lol: Heldigvis ikke hardt, men hun spratt opp og tok en runde i senga og jeg bråvåkna. Hun la seg fint ned igjen i nærheten av hodet mitt, slik at hun lå trygt unna evt nye spark  :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

1 time siden, JeanetteH skrev:

Syns faktisk den smaker ganske alright. Det er den 1,5 literen du tenker på? 

Ja. Savner "gul saft" som jeg drakk som liten men de gule saftene jeg har prøvd hittil har ikke vært like gode som jeg husker den var :(:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Akkurat nå, Ozzy skrev:

Ja. Savner "gul saft" som jeg drakk som liten men de gule saftene jeg har prøvd hittil har ikke vært like gode som jeg husker den var :(:lol:

:lol: Nei den er ikke gulsaft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ozzy skrev:

Noen som vet om først price appelsinsaften smaker som "gul saft"? 

Det er den eneste safta jeg virkelig liker. :ahappy: Synes ikke den smaker så kunstig som mange andre typer kan gjøre.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Raksha skrev:

Det snør, det snør, tiddelibom! 

 

Og kjøkkenbenken min er full av potter med jord og frø i. Og flere frøpakker er på vei. Som om jeg trengte mer å ha dårlig samvittighet for :lol: Jaja... Får ha "grave frem blomsterbed og gjøre dem om til blomsterbed/grønnsakshage"prosjekt i helga, de syns sikkert lillemor blir stas! 

Konkluderte nettopp med at jeg trenger drivhus. Godt jeg er skrapa blakk nå et etter å ha brukt altformye pengerp å alt mulig, så det blir ikke noe flere prosjekter som koster penger :lol: 

 

Ork, form og kapasitet skulle man kunne kjøpt på boks. :aww:  Nuh skal jeg rusle i seng og håpe formen er litt bedre i morgen. Så jeg får gjort litt mer av det jeg skal i det minste. 

Heier på Murphy og for at det kommer gode nyheter der :) 

 

 

 

Du kan lage "drivhus" selv :) Du som bor på gård har kanskje noen gamle vinduer eller glassplater og materialer liggende? Da kan du snekre deg en kasse tilpasset målet på vinduet, og legge vinduet på som "lokk" og ha på noen henglser så du . Da har du et mini-drivhus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Turb skrev:

Veldig veldig trøtt... Igår forsøkte jeg å låse opp inngangsdøra med sentrallåsknappen på bilen og ble sur når døra ikke åpna seg... 

Det er du ikke første som har prøvd på...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, SFX skrev:

Det er et dilemma, det der, og det er kjipt å måtte være så voksen at en ser sine begrensninger... Jeg kunne gråte blod da jeg måtte sette Gloria på fôr i fjor, hun var en sånn valp som krøp rett inn i hjertet og bare var min fra første stund, men jeg hadde ikke sjanse til å beholde henne i huset. 

Og det var nok en mening med det, for hadde jeg trumfet gjennom fornuften og beholdt henne, hadde jeg ikke kunnet kjøpe Glam et halvt år senere, når ting var annerledes.

Det kjipeste med dette dilemmaet syns jeg, er at jeg ikke veit om jeg kommer til å bli bedre snart. I teorien skal jeg jo egentlig være bedre allerede, i teorien så skal jeg få mer og mer energi, men teori stemmer ikke helt overens med praksis. Jeg skulle ønske jeg var synsk, så jeg kunne se om jeg f.eks var i bedre form om et års tid. Eller at jeg fortsatt var "frisk" om 2 års tid. For skal man være fornuftig, så kan man ikke ha 3 aktive hunder i huset når det eneste man orker å gjøre er å ta de med i hagen å lufte de, og knapt nok det. 

Jeg har venta på å bli i bedre form hele Alis liv, faktisk. Hun ble jo født da jeg begynte med kreftbehandling, og det har tatt overraskende mye tid å komme seg etter det igjen, og nå føler jeg at jeg er tilbake på 0-punktet etter sykdom og operasjon, så når skal jeg egentlig være frisk nok til å ha hund? Og hvor lenge kan jeg ha hund før jeg innser at dette kanskje er et varig problem? Og hva om jeg setter ut min lille bebi på fôr, også er jeg i kjempeform bare et halvt år etter og kunne hatt henne hjemme? Hvordan er man fornuftig med så mange hvisomatter? 

43 minutter siden, Snoffe skrev:

@2ne:hug: håper du kommer deg igjennom mh dagen. Og at det ordner seg med hundene. Vet så alt for godt hvordan det er å måtte si hade til en hund pga. den dumme helsen som ikke vil sammarbeide. 

Akkurat nå, Malinka skrev:

@2ne, lykke til med MH, håper formen holder hele dagen så du får sett alle valpene.

Takk :ahappy: Om ikke formen holder, så holder sikkert staheta :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med ex sykepleiere som nabo, bytte bandasje selv så mer ut som en strandet blåhval og var lite produktivt ?

Også var det jo kjekt å få på sommerdekk idag [emoji14]

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Snoffe skrev:

Ville egentlig en tur på fløyen i dag eller i morgen, men så skal min søster jobbe. Så da får det bli en annen gang. Gidder ikke dra inn dit alene. Liker at man kan dra på fjellet selvom man ikke orker å gå så langt :D banen opp og gå ned, eller gå opp og banen ned, eller banen opp og banen ned :aww: hunden får uansett miljøtrening, så kan klarer seg :aww:

Liker byfjellet deres :-) Men jeg tror noen andre enn meg burde miljøtrent Uno opp og ned Fløybanen, jeg har mer enn nok med å holde meg selv fra å rømme eller bite noen. Liker virkelig ikke høyder. Så lenge jeg kan stirre i gulvet og fokusere på skoa til folk kommer jeg meg både opp og ned, men det er jo ikke noe særlig å lære hunden at banen er farlig.

Jeg er så glad for at vi har skogen 10 minutters gange fra huset, det gjør alt så mye lettere :-)

AN er vi hjemme igjen etter lang morratur med innlagt busstrening. 2 gangen på buss, det er fortsatt kjempeskummelt når den kommer mot oss og ganske skummelt å gå på, men så snart han har beina på bussgulvet er alt ok. La seg ned og slikka våte poter mens vi kjørte i dag, dette går nok bra. Det må det nesten, fra neste onsdag må han tåle en halvtime hver vei til og fra kurs :P

 

IMG_1047.JPG

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, 2ne skrev:

Det kjipeste med dette dilemmaet syns jeg, er at jeg ikke veit om jeg kommer til å bli bedre snart. I teorien skal jeg jo egentlig være bedre allerede, i teorien så skal jeg få mer og mer energi, men teori stemmer ikke helt overens med praksis. Jeg skulle ønske jeg var synsk, så jeg kunne se om jeg f.eks var i bedre form om et års tid. Eller at jeg fortsatt var "frisk" om 2 års tid. For skal man være fornuftig, så kan man ikke ha 3 aktive hunder i huset når det eneste man orker å gjøre er å ta de med i hagen å lufte de, og knapt nok det. 

Jeg har venta på å bli i bedre form hele Alis liv, faktisk. Hun ble jo født da jeg begynte med kreftbehandling, og det har tatt overraskende mye tid å komme seg etter det igjen, og nå føler jeg at jeg er tilbake på 0-punktet etter sykdom og operasjon, så når skal jeg egentlig være frisk nok til å ha hund? Og hvor lenge kan jeg ha hund før jeg innser at dette kanskje er et varig problem? Og hva om jeg setter ut min lille bebi på fôr, også er jeg i kjempeform bare et halvt år etter og kunne hatt henne hjemme? Hvordan er man fornuftig med så mange hvisomatter? 

Takk :ahappy: Om ikke formen holder, så holder sikkert staheta :lol: 

Jeg var heldig, for det som stoppet meg med Gloria var at det ikke var lov til å ha mer enn to hunder der jeg bodde. Så for meg var det en "enkel" løsning, å flytte, som muliggjorde tre hunder senere. Jeg bare endte med å flytte mye før enn jeg hadde planlagt, av diverse årsaker.

Jeg vil bare gi deg en sånn klissete klem, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Tricolor skrev:

Sonen er god å ha, er bare det at når det første man gjør på morgenen og det siste man gjør på kvelden er å sjekke oppdateringer, da har det blitt litt i overkant avhengighet. Jeg prøver på avvending.

Prøv å si den setningen til noen som ikke er mye på nett, og legg merke til det blikket du får! :lol:

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Annegru skrev:

 

Du kan lage "drivhus" selv :) Du som bor på gård har kanskje noen gamle vinduer eller glassplater og materialer liggende? Da kan du snekre deg en kasse tilpasset målet på vinduet, og legge vinduet på som "lokk" og ha på noen henglser så du . Da har du et mini-drivhus :)

Ja, men nei :lol: Tror ikke mine snekkeregenskaper strekker seg til noe som involverer knuselige ting. Er ikke så mye vinduer og sånt her heller (heldigvis). 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, 2ne skrev:

Det kjipeste med dette dilemmaet syns jeg, er at jeg ikke veit om jeg kommer til å bli bedre snart. I teorien skal jeg jo egentlig være bedre allerede, i teorien så skal jeg få mer og mer energi, men teori stemmer ikke helt overens med praksis. Jeg skulle ønske jeg var synsk, så jeg kunne se om jeg f.eks var i bedre form om et års tid. Eller at jeg fortsatt var "frisk" om 2 års tid. For skal man være fornuftig, så kan man ikke ha 3 aktive hunder i huset når det eneste man orker å gjøre er å ta de med i hagen å lufte de, og knapt nok det. 

Jeg har venta på å bli i bedre form hele Alis liv, faktisk. Hun ble jo født da jeg begynte med kreftbehandling, og det har tatt overraskende mye tid å komme seg etter det igjen, og nå føler jeg at jeg er tilbake på 0-punktet etter sykdom og operasjon, så når skal jeg egentlig være frisk nok til å ha hund? Og hvor lenge kan jeg ha hund før jeg innser at dette kanskje er et varig problem? Og hva om jeg setter ut min lille bebi på fôr, også er jeg i kjempeform bare et halvt år etter og kunne hatt henne hjemme? Hvordan er man fornuftig med så mange hvisomatter? 

Takk :ahappy: Om ikke formen holder, så holder sikkert staheta :lol: 

Er jo det man aldri kan vite :/  

Var fryktelig vanskelig å gi fra meg huskyføkna jeg hadde. Det å innse hvordan formen egentlig var og at det kom til å ta lang tid å bli bedre var vanskelig. Er vel fremdeles vanskelig å innse, 3 år etter at hun dro. Og jeg er fremdeles ikke veldig mye bedre.

Tror man vet det når tiden er inne, hvis den er inne :hug: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 time siden, Turb skrev:

Veldig veldig trøtt... Igår forsøkte jeg å låse opp inngangsdøra med sentrallåsknappen på bilen og ble sur når døra ikke åpna seg... 

Det har jeg prøvd også. Og omvendt! :lol: 

57 minutter siden, Tricolor skrev:

Sonen er god å ha, er bare det at når det første man gjør på morgenen og det siste man gjør på kvelden er å sjekke oppdateringer, da har det blitt litt i overkant avhengighet. Jeg prøver på avvending.

Hæ? Nee-eei :whistle:

I dag blir det shopping. Av noe så spennende som gummistøvler, langline, ny hundemat, og kanskje noe til meg selv :P Gummistøvler teller ikke, for hadde det ikke vært for hund hadde jeg aldri vært ute i pøsregn :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Raksha skrev:

Ja, men nei :lol: Tror ikke mine snekkeregenskaper strekker seg til noe som involverer knuselige ting. Er ikke så mye vinduer og sånt her heller (heldigvis). 

 

Du kan trekke klar plast over en ramme også, det fungerer det og vennlig hilsen den som har laget solfangere med mange klasser :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, Raksha skrev:

Sonen er fin :wub:  Tror livet mitt faktisk hadde vært fattigere uten (er vel ikke politisk korrekt å si sånt :icon_redface:). 

Det har jeg også tenkt noen ganger :icon_redface:

50 minutter siden, 2ne skrev:

Takk :ahappy: Om ikke formen holder, så holder sikkert staheta :lol: 

:lol: Også skal du få en sånn derre klissete klem fra meg også - du ELSKER jo sånt vet jeg :lol: 

30 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Prøv å si den setningen til noen som ikke er mye på nett, og legg merke til det blikket du får! :lol:

:lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow
11 timer siden, Paranomia skrev:

Det beste jeg har lest hittil: "noen ganger knepper kneet hennes og hun halter, men hun har ikke vondt :)" Neeei...

?

__

Er det vanlig å dra til legen uten spesiell grunn for å sjekke ståa via prøver? Hva er det vanlig at man sjekker for på en generell test, noe utenom vitaminer/jernmangel? Er nå egentlig først og fremst det jeg ville sjekke, men. 

Samboeren hadde mangel på vit B når han sjekket seg nemlig, noe som jo er rart synes jeg da han spiser mye melkeprodukt, korn- og kjøttvarer, og tenkte da at jeg også kanskje burde tatt en sånn sjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Yellow skrev:

?

__

Er det vanlig å dra til legen uten spesiell grunn for å sjekke ståa via prøver? Hva er det vanlig at man sjekker for på en generell test, noe utenom vitaminer/jernmangel? Er nå egentlig først og fremst det jeg ville sjekke, men. 

Samboeren hadde mangel på vit B når han sjekket seg nemlig, noe som jo er rart synes jeg da han spiser mye melkeprodukt, korn- og kjøttvarer, og tenkte da at jeg også kanskje burde tatt en sånn sjekk.

De fleste som har B-vitaminmangel i Norge har ikke det pga feil i kostholdet, men pga manglende enzymproduksjon. Dvs de klarer ikke å ta opp alt de spiser.

Ellers aner jeg ikke, går ikke til legen om jeg ikke må...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ozzy skrev:

Ja. Savner "gul saft" som jeg drakk som liten men de gule saftene jeg har prøvd hittil har ikke vært like gode som jeg husker den var :(:lol:

Lerums appelsinsaft :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk. Er det bare jeg som synes det er en uting å ha bryllup i utlandet og forvente at folk kommer? Søsteren til mannen min skal gifte seg på Kypros i juli 2017. Nå er datoen satt og alle detaljer på plass, og de anbefaler at vi bestiller nå fordi det er et populært hotell osv. Men jeg merker at jeg har veldig lite lyst til å dra, sjekket hotellet i går og ble ikke litt fristet en gang, og det ser ut til at det vil koste rundt 20 000 kr. Vi har pengene, det er ikke det, men med såpass store summer vil jeg velge selv hva jeg skal bruke det på. Chartertur til familiehotell på Kypros er liksom det siste vi ville ha valgt. Jeg har heller ikke noe forhold til henne, de bor i England og det går gjerne et par år mellom hver gang vi møtes, har ingen kontakt ellers. Jeg har vel egentlig bestemt meg for at mannen får dra uten meg, men er litt nysgjerrig på hva andre tenker. Er det hun eller jeg som er urimelig? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Emmy skrev:

Sukk. Er det bare jeg som synes det er en uting å ha bryllup i utlandet og forvente at folk kommer? Søsteren til mannen min skal gifte seg på Kypros i juli 2017. Nå er datoen satt og alle detaljer på plass, og de anbefaler at vi bestiller nå fordi det er et populært hotell osv. Men jeg merker at jeg har veldig lite lyst til å dra, sjekket hotellet i går og ble ikke litt fristet en gang, og det ser ut til at det vil koste rundt 20 000 kr. Vi har pengene, det er ikke det, men med såpass store summer vil jeg velge selv hva jeg skal bruke det på. Chartertur til familiehotell på Kypros er liksom det siste vi ville ha valgt. Jeg har heller ikke noe forhold til henne, de bor i England og det går gjerne et par år mellom hver gang vi møtes, har ingen kontakt ellers. Jeg har vel egentlig bestemt meg for at mannen får dra uten meg, men er litt nysgjerrig på hva andre tenker. Er det hun eller jeg som er urimelig? :P 

Hvis det blir mulighet for å ta det som en ferie for deres del så hadde jeg reist. 
Men om bare det å reise til hotellet, delta i bryllupet, og så reise hjem igjen koster 20.000 ville jeg heller brukt de pengene på å reise et annet sted. Eller bare latt dem bli på kontoen. 
Å være bryllupsgjest er jo dyrt fra før, så hvis du skal ha reisestress og enda mer utgifter pga det så måtte det vært mulighet for mer innhold enn bare bryllup. 
Det tenker jeg nå i hvert fall, men spørs om jeg hadde vært enig med meg selv om det var jeg som var i situasjonen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Emmy skrev:

Sukk. Er det bare jeg som synes det er en uting å ha bryllup i utlandet og forvente at folk kommer? Søsteren til mannen min skal gifte seg på Kypros i juli 2017. Nå er datoen satt og alle detaljer på plass, og de anbefaler at vi bestiller nå fordi det er et populært hotell osv. Men jeg merker at jeg har veldig lite lyst til å dra, sjekket hotellet i går og ble ikke litt fristet en gang, og det ser ut til at det vil koste rundt 20 000 kr. Vi har pengene, det er ikke det, men med såpass store summer vil jeg velge selv hva jeg skal bruke det på. Chartertur til familiehotell på Kypros er liksom det siste vi ville ha valgt. Jeg har heller ikke noe forhold til henne, de bor i England og det går gjerne et par år mellom hver gang vi møtes, har ingen kontakt ellers. Jeg har vel egentlig bestemt meg for at mannen får dra uten meg, men er litt nysgjerrig på hva andre tenker. Er det hun eller jeg som er urimelig? :P 

Jeg trodde en ofte hadde bryllup i utlandet for mer å kunne styre hvem en ville be jeg da... 

Hvis det var meg, ville jeg blitt kjempeglad hvis noen tok seg råd til å komme, men ville absolutt ikke forventa det. Men hvis en leser Kvinneguiden kan en jo bli litt smågal av hva de kommende brudene forventer og tror. Det opereres med budsjett som en ny bil :shocked: 

Jeg kjøpte brudekjole for 700 kr jeg, alkoholfritt bryllup hadde vi og. I følge KG er vi da noen onde sjeler, sånt kan man da alldeles ikke gjøre :nesevis:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...