Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg synes hundebeskrivelsene til hyperbole and a half er hysterisk morsomme! :D Ler meg i hjel!

Har gått en fin tur på Ladestien. Er fornøyd med at vofsen ser ut til å begynne å skjønne at man kan passere andre hunder på en pen måte. :)

• Like 2
  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

Skrevet

Funnet sofaen igjen, denne gangen også smågodt og kakao til liten og stor :aww: Lørdag! 

Har vært ute og testa om huska funka i regnvær og, det gjorde den! Tenk det ! :D Og så en tur til kyr og kalver :D

• Like 1
Skrevet

Aldeles straks helt ferdig med eksamensoppgaven som skal leveres mandag! Lese gjennom en gang til først bare, og få klarhet i en referanse. Duverden så godt det skal bli å få den møkkaoppgaven ut av verden..

• Like 3
Skrevet

50 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Frokost og litt husarbeid unnagjort, nå skal jeg klippe plena så den blir grønn i stedet for gul (løvetann).

Jeg får vondt i sjelen og hjertet, jeg, når jeg MÅ klippe plena og løvetanna står i full blomst... tenk om man kunne klippet rundt alle de fine bomstene :wub:

Jeg har jobbet litt med hagen i dag... fjernet døde grener fra klematisene mine (ja, jeg kunne sikkert gjort det i fjor, men det gjorde jeg da altså ikke), røsket opp en død rose og plantet en ny, klippet ned en kaprifol som aldri satte blomster i fjor - får se hva den gjør i år da, om den vil vokse opp, jeg har satt ned en blåbærbusk - og må kjøpe en til slik at jeg får krysspollinering - også har jeg plantet tre potentilla. Og det er ikke bare bare å grave i bedene her, for det er så mye diger stein, at jeg føler meg som en steinbryter til tider.... også fant jeg ut at komposthaugen min der jeg tømmer alt hageavfall, gress etter klipping, kvist og kvas har utviklet seg til en haug med finfin kompostjord :D

... også lurer jeg på hvorfor det er så mye morsommere å jobbe i hagen enn å gjøre husarbeid :aww: 

NÅ skal jeg ut og plukke brennesle og granskudd :). Hybelkaninene stikker vel ikke av om jeg ikke tar indretjeneste i dag heller... 

• Like 8
Skrevet

Fikk ordnet så vi har dusj, så da blir det dusjing i helt ny dusj litt senere :D 

Akkurat nå ligger jeg langstakt ut på sofaen. Så helt forferdelig ut her så måtte rydde å støvsuge litt (tror jeg må spørre om jeg kan få hjemmehjelp/vaskehjelp litt oftere), og det blir man utslitt av :aww: 

Mamma sin hund er på besøk i dag, så guttakrutt koser seg i hagen. Godt er det, for da slipper jeg dårlig samvittighet for at jeg ikke orker så mye tur nå. 

Også har gubben sagt at vi kan få oss katt om ca. et år :D Så driver å tenker på forskjellige navn :P Må jo være forberedt :P 

• Like 2
Skrevet

Lille Mona, som var så dårlig i beina sine forrige helg har vært mye bedre denne uka :) Vi skal fortsatt forsøke acp- behandling på mandag, men det er deilig å vite at artrosen ikke er like plagsom hele tiden. I dag fikk hun være med på en liten fjelltur, og storkoste seg :wub:

DSC_0425.JPG

Ikke så interessert i å posere for fotografen :lol:

DSC_0418.JPG

Kos :wub:

mms_20160528_144538.jpg

• Like 14
Skrevet
1 time siden, Siri skrev:

Jeg får vondt i sjelen og hjertet, jeg, når jeg MÅ klippe plena og løvetanna står i full blomst... tenk om man kunne klippet rundt alle de fine bomstene :wub:

Jeg og! Slipper det da :lol: Men jeg får vondt i hjertet av alle som hater løvetann. Plukke og sende til meg :aww: 

Duverden det var godt med en dupp. Det trengtes. Lillemor satt en stund bak beina mine og så på youtube før hun og la seg ned, hun sover enda. Jeg sover så lett så trygtå sove med henne våken  heldigvis :ahappy:  Våknet av at svigersøster kom inn med matvarer de hadde handlet for oss (sånn går det når man ikke har bil :lol: ) sikker på at hun kunne hat grønt hode og tentakler uten at jeg så det, bare bittelit trøtt! 

Ser på syke samlere og har absurd lyst til å rydde hus :lol:  

• Like 1
Skrevet

Jeg har tre latviere som holder på med å bygge tak over utgangsdøra mi, og han ene har en formidabel bart! Guttene begynner å synge Kaptein Sabeltann-sangen hver gang de ser han :aww: Han ligner faktisk. 

• Like 8
Skrevet

Jeg og samboern starta dagen med jogge/sykkeltur, han sykla med Felix og jeg jogga bak med Blaze løpende imellom, frem og tilbake og rundt. Det er futt i den lille pelsdotten der altså, han viser aldri tegn til å bli sliten.  

Vi var ute i god tid hvertfall, overskya og varmt, men nå kommer det heftige regnet som lovet.. 

• Like 1
Skrevet
2 timer siden, Siri skrev:

Jeg har jobbet litt med hagen i dag... fjernet døde grener fra klematisene mine (ja, jeg kunne sikkert gjort det i fjor, men det gjorde jeg da altså ikke), røsket opp en død rose og plantet en ny, klippet ned en kaprifol som aldri satte blomster i fjor - får se hva den gjør i år da, om den vil vokse opp, jeg har satt ned en blåbærbusk - og må kjøpe en til slik at jeg får krysspollinering - også har jeg plantet tre potentilla. Og det er ikke bare bare å grave i bedene her, for det er så mye diger stein, at jeg føler meg som en steinbryter til tider.... også fant jeg ut at komposthaugen min der jeg tømmer alt hageavfall, gress etter klipping, kvist og kvas har utviklet seg til en haug med finfin kompostjord :D

... også lurer jeg på hvorfor det er så mye morsommere å jobbe i hagen enn å gjøre husarbeid :aww: 

NÅ skal jeg ut og plukke brennesle og granskudd :). Hybelkaninene stikker vel ikke av om jeg ikke tar indretjeneste i dag heller... 

Løvetenner er fine ja, det er ingenting som er så gult som løvetann. Men jeg har lyst til å ha en plen, og den blir ikke så fin av alle de bladrosettene over alt. 

Nå har jeg klippet masse gress og ugress, både med plenklipper og kantklipper. Fortsatt mye rot igjen men det ble litt bedre i alle fall. Dessuten har jeg demontert en eldgammel benk som skal kastes. Der den sto er det et område der jeg egentlig kunne tenkt meg å ha et bed, men Pippin rekker bort dit når han står i langline, altså ikke noe bra sted å ha et bed. Når jeg en dag har bare tisper skal jeg ha bed der. Ellers har jeg sittet på verandaen i sol og lett sommervind og skuet utover fjorden. Den verandaen er det stedet på jord som jeg liker aller best! Hørte en gjøk gjorde jeg også. :ahappy:

• Like 1
Guest Klematis
Skrevet

Vi er på sporkurs i helgen, og begge hundene gjør det helt strålende. Bizi er supermotivert, og jobber som en helt.

Timmy virkelig skinner om kapp med sola når han får bruke nesa, og instruktøren ble så imponert over mini at hun nå kaller han "spormaskinen.":teehe:

To trøtte og lykkelige hunder ligger rett ut i sin søteste søvn.

Flott helg!

Skrevet
1 time siden, Raksha skrev:

Jeg og! Slipper det da :lol: Men jeg får vondt i hjertet av alle som hater løvetann. Plukke og sende til meg :aww: 

Løvetann er vakker og søt, den :aww:

1 time siden, Kokospaniel skrev:

@ Siri hvis du har kjøpt selvpollinerende blåbærbusk, trenger du bare en. Min klarer seg greit alene i ei stor krukke.

Den var visst ikke selvpollinerende etter hva damen i disken sa, så da må jeg vel ha en til :D 

10 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Løvetenner er fine ja, det er ingenting som er så gult som løvetann. Men jeg har lyst til å ha en plen, og den blir ikke så fin av alle de bladrosettene over alt. 

Plenen er da fiiiiin med løvetannrosetter også, den :aww:. Min er i hvert fall det... den er fin med gule flekker også :aww:

• Like 3
Skrevet

Vaska og støvsugd bilen i over en time. Reine treningsøkten det der!  Måtte sloss med mattene også, de var festa sinnsykt godt med borrelås!  Men nå er babyen skinnende ren, utenpå og inni :wub:  

Snapchat-8756041571506362676-01.jpeg

• Like 8
Skrevet

Da står min første hjemmelaga moussaka i ovnen. Feilberegnet grovt hvor lang tid det tok å lage + steke - så blir middag for fine folk i kveld :aww:  Og veeeeeldig spent på smaken, veldig!

• Like 4
Guest Jonna
Skrevet

Når du oppdager at det er din 9 år gamle hund som sitter NI BJEFFER i bilen for at hun ble satt bort til hun skulle starte... Bjeffet så hele stadion hørte det faktisk. Da fikk nå den der bikkjen viljen sin og fikk sitte ringside da. :nesevis:

Får prøve true henne med bjeffehalsbånd eller noe. Makan... bjeffe seg til viljen sin :spell:(men med tanke på at jeg var på ett Rally stevne så blir jeg vel brent på bålet *fniser* Men seriøst, dette er andre gangen på de to stevnene jeg deltar på jeg hører rally dommer snakke nedsettende mot hvor "slem" de er i andre sporter og Rally driver vi baaaaare positivt. Whats the point med å rakke ned på andre sporter?)

Skrevet

Whipsevalp + kelpievalp-ish + skogstur = stille og fredelig i heimen. Har visst brukt henne opp. Whups, I did it again [emoji14]

• Like 2
Skrevet

Moussakaen ble litt skuffende. Finne en annen oppskrift og krydre myyyye mer nestegang :aww: Klarte å forspise megheftig likevel da :aww: 

Skrevet

Det å være overkvalifisert er ingen spøk....  Begynner å bli mer enn bare litt lei av andres usikkerhet ovenfor "underordnede" med både høyere utdannelse, mer formell og real-kompetanse og lenger erfaring...

Skrevet

:gaah:  Jeg ER så lei av en million uferdige prosjekter :gaah: Tror jeg må anlegge ordentlig tunnelsyn så jeg kun ser ett prosjekt om gangen og får fullført... 

Dårlig i dag, så da blir alle slike prosjekter som såre byller som tyter ut over alt. :aww:  

Skrevet

Konfirmasjon hele dagen, midt under middagen kommer det en cavalier inn og løper rundt. Alle barna løp etter og barn og hund koste seg i 15 min før eieren kom...

• Like 3
Skrevet

Hatt en knalldag med tur i strålende sol i kjempevær. Nå er det avslapping, og håpe at naboen skjønner at folk vi sove snart. 

13325505_10156973698680174_2512486133218

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
    • Kan også si at det er mellomstor hund i størrelse. Men man skal unngå helt hopp eller generelle store bevegelser uansett i starten vet jeg godt. Så da sperrer jeg av for sikkerhetsskyld heller enn så være for mye hauk så jeg også får beholdt roen samtidig som gitt ho omsorgen også roen ho trenger er planen da. Samtidig kan jeg si at ho er veldig sterk hund generelt psykisk også fysisk for så kun være mellomstor hund. Bevarer roen når trengs og når ikke trengs vet ho hva ho skal. Bare håper ho forstår legge seg bra for kroppen som nevnt og det er en av de siste tingene jeg er usikker på rundt dette etter operasjon. Ho har nok noen år til igjen asså, frisk som en fisk og aller første ting som noen gang skjedd ho som trengt oppmerksomhet fra veterinær dette mtp fysiske ting eller psykiske ting. Kun vaksiner ellers ho trengt.  
    • Snakket med veterinæren og fikk beskjed om så kun ha valpen bortreist i 7 dager i hvertfall var nok. Utenom det har jeg fått lite informasjon egentlig. De skal informere meg mere i morgen når jeg leverer ho der for operasjonen tidlig på morgenen. Jeg kommer sperre av inngang til sofaen også området foran sofaen helt ærlig bare uansett er planen også legge dyne så pledd i hunde sengene vi har rundt her så ho får komfort også kan lage sin egen om føler for det tenkte jeg. Men er usikker på om dyr generelt etter operasjon legger seg bra mtp der dem sydd bare og der er jeg litt usikker. Ho får body selvfølgelig. Og hvis ho så får en liten tisse ulykke eller gjør fra seg inne bryr ikke jeg meg noe om helt ærlig etter operasjon, da kan uhell skje tenker jeg sånn sett for det er trossalt fjerne livmor også fjerne svulst i 1 jur hvis ikke det er spredt mer enn de funnet da. De håpet det gikk over av seg selv men sist time for sjekk etter innbilt svangerskap fikk jeg time for operasjon temmelig fort så det har blitt noe bedre samtidig ikke borte så de tok avgjørelsen for operere. De tok ultralyd første gang også når sjekket så de er nok veldig nøye her tenker jeg og jeg har tillit til dem på dette også tillit til at hunden klarer seg nok bra. Men mer nervøs rundt dette med gode ligge plasser også gi ho riktig komfort så jeg driver på lager områder avsperret rundt eksempel sofaen og tenker jeg bare sover i sofaen med ho i hundesengen sin første natten eller nettene om så jeg asså for det gjør meg null så lenge jeg har oversikt også får fulgt med på at ho har komfortabelt litt når første døgnene. 
    • Hei! Høres lurt ut det du tenker synes jeg.Jeg har kastert 2 tisper (lukket livmorbetennelse til ei og veldig til innbildtnsvangerskap som gjorde at det ikke var noe særlig livskvalitet til nåhverenden hund.   Det er jo aldri noe moro når en hund må opereres men,heldigvis går det stort sett bra selv om det jo alltid er en risiko med det.   Til begge mine gikk operasjonen veldig fint. Selv med mye smertestillende er første døgnet etter operasjonen ikke noe særlig for hunden.    Etter det kom begge seg fint og vi slapp heldigvis noen komplikasjoner.Tok det med ro i 10 dager her.Selv om de var fryktelig fin form før 10 dager er det jo en stor operasjon så viktig med ro så såret gror. Mine er eller ikke vant til bur og vant til ligge hvor vil. Av seg selv så prøvde de ikke opp i sofa/seng den første dagen,dagene etterpå gikk det nå bra. Størrelse på hund spiller nok inn  om er lurt  hoppe opp i sofa/ seng jeg har gordon setter. Minder hund som hopper opp i sofa og seng er ikke nå lurt da. Dyrlegen har sikkert forklart at inkontinens er en mulig bivirkning av operasjonen?    Tenkte bare si at begge mine ble det kort  tid etter ( var 3 & 5 år da ble operert)    Jeg vet av mange kastrerte tisper ingen har blitt inkontinente så tror nok ikke det er så vanlig tenkte bare nevne det. Går på medisin mot det (Rinexin) som fungerer strålende nå er det faktisk 1.5 år siden siste uhell. Man vet selvsagt aldri når det skjer. Er under søvn/ hvile de tømmer seg helt ikke noe særlig for hunden oppleve det når de er så renslige.   Før startet på medisin for det gikk det så langt at var uhell flere ganger pr dag så det sier litt om hvor bra medisinen virker her. Masse lykke til hunden din med operasjonen & tiden etterpå så får vi håpe hun har mange gode år gjenn❤️
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...