Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

2 timer siden, Siri skrev:

Tror jeg må ut og plukke brennesle i ettermiddag... neslesuppe er bare så himla godt, og nå er jo tida moden for å høste inn neslene før de blir trevlete. Jeg regner med det går an å forvelle brennesle og fryse ned også kanskje? Noen som har prøvd? Evt kan man bare fryse ned bladene ubehandlet? 

Bruker du hansker når du plukker? Husker en gang jeg skulle plukke og fikk beskjed om å plukke nederst på stilken for da brant jeg meg ikke, men der var det jo masse pigger :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

Akkurat nå, Pippin&Symra skrev:

@Line, jeg har sikkert sagt det før, men det går en eldre herre med hvitt hår og velstelt svart minisnuser forbi vinduet mitt hver dag. Tenker på deg hver gang. Kjenner?

Har gubben også skjegg? Da er det i så fall Buster med mennesket sitt :) De er naboer med Audi, og både hund og mennesker er veldig trivelige.

Halvtime igjen til helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Teserere skrev:

Bruker du hansker når du plukker? Husker en gang jeg skulle plukke og fikk beskjed om å plukke nederst på stilken for da brant jeg meg ikke, men der var det jo masse pigger :( 

Ja, alltid hansker på :D. De er jo dekket av nesler, så bare man streifer et blad ett eller annet sted, vil man jo bli brent egentlig. Om man er veldig "håndfast" og tar rett på stilken kan det nok gå bra, men sjansen for å "brenne" seg er jo så stor at det ikke er verdt å ta sjansen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, SFX skrev:

Tvitvi! Jeg har svart på en billion undersøkelser for å kartlegge personlighet, interesser, egenskaper, verdier og sånt. Det hjalp ikke meg så mye - jeg kunne på forhånd sagt hvor jeg ville havne på de ulike skalaene. Men da fikk jeg dokumentert det for de som skal hjelpe meg ut i jobb. Jeg scoret for eksempel lavt på ting som har med omsorgrelaterte jobber med mennesker å gjøre, og jeg visste allerede at helsevesen, skolevesen og annet uvesen ikke er min greie. 

Takk :)  Jeg skal vel også det tror jeg. Mest for å finne alternativer vi ikke har tenkt på, for jeg har jo prøvd det jeg har sett meg ut i "alle år" og det gikk ikke. Så blir spennende å se om det dukker opp noen overraskelser eller om jeg er dømt til å ha en jobb jeg elsker i teorien men ikke fungerer i i praksis. :aww::lol: 

 

Nå skal jeg ut og be hundene holde kjeft, svigerfar har satt ut tass, og Lukisen har fått hangup 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp en hyggelig mail fra fra en av deltagerne i går som startet med sin kollega sin nesten døve hund. Det var et flott syn, å se de to jobbe seg gjennom banen med bare tegnspråk. Herlig hund altså! :wub:

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Siri skrev:

:lol: Herlig! Jeg forsøkte en gang i forums tid å laste ned den der, men jeg fikk også bare feilmelding og ga opp :D 

Jooooa, den er jo såååå enkel og selvforklarende atte :D 

Og hvor lenge var Adam i Paradis? Nå har jo Willy vært riktig avbalansert og grei ifm løpetiden i heimen, men i går, da frøkna åpenbart ikke lot seg sjarmere lenger, DA ble han jo helt vill i nikkersen *himle*... plutselig fikk han pipedyr i nesa og forsøkte seg på voldtekt, mens frøkendyret ble mer og mer drage - og jo mer hun kjeftet jo ivrigere ble han... *jeeeze*. Mannfolk :aww:. Men det gikk greit i natt altså - ingen briardbebiser på gang :P 

Tror du han kan ha blitt senil??:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Toril skrev:

Tror du han kan ha blitt senil??:P

:lol: De blikkene han sendte henne tydet egentlig på alt annet enn senilitet... det var mer blikkene den sleske onkelen sender etter søte piker i miniskjørt :aww: 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, synes litt synd på den sjenerte nabobonden. Han er ute å går i åkeren og bikkjene bjeffer, jeg ber de holde kjeft og da skjønner jo han at jeg er ute så da forsvinner han...

Brukt 45 min på 3,5 km med Vigdis. Digg å bare loffe og lukte på blomstene :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jammen meg heldig,til tross for liksom..... Nora og Sanna:wub: må være noe av det enkleste å være hundepasser for !!!!

Gutta blir glade når de kommer,PyttPytt er så mye valp fortsatt at han svært gjerne leker masse:D

Jäger har blitt voksen og overvåker stort sett,men jammen kan han rulle litt med Sanna han også:wub:. I tillegg skinner sola,det er akkurat passe varmt og plenen er snart ferdig klippet!!!!

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

:lol: De blikkene han sendte henne tydet egentlig på alt annet enn senilitet... det var mer blikkene den sleske onkelen sender etter søte piker i miniskjørt :aww: 

Ettersom han "oppdaget" moroa bittelitt seint :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått time til blodtapping, eller første gangen skal jeg vel bli kartlagt om jeg egner meg som blodgiver. Blir ikke før i August da :P Første ledige time var i slutten av Juni og da har jeg tatt ferie. Meldte meg før jul da, så å vente noen mnd til går nok fint :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Hehhee, jo, altså... han er jo en eldre herre nå, så kanskje han har blitt litt treig i oppfattelsen ja :D 

Han har sikkert gått å lurt litt på hva godlukta skulle brukes til før lyset gikk på :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Toril skrev:

Han har sikkert gått å lurt litt på hva godlukta skulle brukes til før lyset gikk på :D:D

:lol: Ja, brått husket han hva det dreide seg om :lol::lol: 

Nå har jeg planlagt at jeg skal kjøpe 5 potentilla, 2 rosebusker, 2 hengelobelia og 1 annen hengeplante... Så da vet dere det :aww: 
Også smakte jeg på salaten som kommer opp i plantekassen min - det smakte.. ehhh... salat :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Siri skrev:

:lol: Herlig! Jeg forsøkte en gang i forums tid å laste ned den der, men jeg fikk også bare feilmelding og ga opp :D 

Jooooa, den er jo såååå enkel og selvforklarende atte :D 

Og hvor lenge var Adam i Paradis? Nå har jo Willy vært riktig avbalansert og grei ifm løpetiden i heimen, men i går, da frøkna åpenbart ikke lot seg sjarmere lenger, DA ble han jo helt vill i nikkersen *himle*... plutselig fikk han pipedyr i nesa og forsøkte seg på voldtekt, mens frøkendyret ble mer og mer drage - og jo mer hun kjeftet jo ivrigere ble han... *jeeeze*. Mannfolk :aww:. Men det gikk greit i natt altså - ingen briardbebiser på gang :P 

Hahahha etter å ha irritert rævva av meg den nedlastningsgreia i går, ringte jeg NKK i dag og fikk til svar at den var fasa ut og ikke hadde fungert på laaaaang tid.. 

Så da var det ikke rart jeg ikke fikk det til å funke, og det er vel i slike situasjoner jeg skulle ønske jeg hadde vett på å gi meg før når jeg ikke får til ting :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Krutsi skrev:

Hahahha etter å ha irritert rævva av meg den nedlastningsgreia i går, ringte jeg NKK i dag og fikk til svar at den var fasa ut og ikke hadde fungert på laaaaang tid.. 

Så da var det ikke rart jeg ikke fikk det til å funke, og det er vel i slike situasjoner jeg skulle ønske jeg hadde vett på å gi meg før når jeg ikke får til ting :lol: 

:lol: Du får ta med mobilt nett da, antar jeg :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Vel, nå er ikke det heller så veldig stabilt oppå der.. Trøndelag :heart: 

så blir vel gamle klipp og lim metoden og lage lister på den måten :P 

Døhhhh... man må bare ha rette utstyret vøtt.... Ice Net :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syk hest :cry:  [Insert krisemaksimering]

Bugen har jo copd (tilsvarende Kols) og har hatt diagnosen siden 2009 tror jeg. Ikke vært noe problem før, annet enn at hun kan hoste, spesielt om hun blir kald/temperaturforandringer, ikke tåler tørrhøy og ikke kan stå på boks. Nå er det varmt på dagen og kaldt på natta, så har hørt hun har hosta to morgener på rad, men hun har sett fin ut. Lå senest igår strekk ut på siden og sov og drømte. :wub: 

Men i dag var det noe anderledes - titta ut fra soveromsvinduet og så at hun lå, men virka tung i pusten og anstrengt. Tenkte hun bare nettopp hadde/skulle hoste, og lot henne være. Titta ut fra kjøkkenvinduet et par timer senere, så det samme, da begynte alarmklokkene å ringe. Skynta meg ut til henne og joda, utspilte nesebor og rask anstrengt pusting. Fikk henne på beina, ikke noe feber, ikke snørr, magelyder virka ok, kun tungpusta. Så fikk henne med meg ut og ringte vet. Han var hos naboen, så kom ganske fort, hadde ringt vet.høyskolen på veien for å høre hva han skulle gjøre (jeg fortalte jo at hun har copd), sjekket temp og lyttet på henne. Svært forhøyet respirasjonsfrekvens og puster med "hele" kroppen, bruker bukveggen for å få ut lufta :( Heldigvis hadde han veldig god erfaring med kortison på copdhester - så hun har fått kortisonsprøyte og det har allerede hjulpet og hun klarer å slappe av bedre.  

Matlyst og humør er heldigvis som det pleier, hun var like vrien å fange som hun pleier, like glad i gress og blid og søt å drive med, stod som en påle både under temp.sjekk, lytting og sprøyte. Null styr. Fineste gamlemor :wub: Håper den hjelper og vi kan ha henne i mange år til. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bare ut å trene litt slalåm med Lyn under morgenluftingen, det resulterte i trening, bading og tur. Da man kom hjem sto huseier hengede over altanen vår i forsøk på å spyle utsiden av veggen, så da tilbød jeg meg å ta det siden vår ved lå i veien. Det ferdig, så tok man trappa og avsatsen i samme slengen. Skravlet vell lenge, heihå svimmelhet. Glemt å spise både frokost og drikke vann, smart valg. Tror vi kan si hei til migrene i kveld...

Fikk forklaring på hvorfor de hadde endret mening angående hundene, kjekt å få til svar at de liker at jeg er så flink med dem og at det er jo tross alt ikke noe forskjell på èn og to for dem, de merker dem jo ikke annet enn når vi går ut og inn døra (de merket forøvrig ikke at vi hadde fem her en stund i fjor sommer heller, kjekt å være allergisk for lyd og stress :lol:). Det er hyggelig! Hyggelig å få skryt for trivelige og lydige hunder, Lyn hadde visst sjarmert dem rett i senk i går, da var det ikke noe tvil :ahappy: 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille store babyen min har vondt i foten.

Vi har jo en labrador i nabolaget som lufter seg selv med eieren traskende ti meter bak. Bikkja er snill den, men siden den går løs kommer den inn i hagen for å hilse på Uno. De liker å leke sammen og Uno er alltid den mest aktive, labradoren er jo 7 år gammel og ganske rund.

I dag gikk jeg ut på verandaen fordi jeg syns jeg hørte noen prate, der sto eieren og prata med hunden sin som herja rundt med Uno. Plutselig hyler Uno til idet han er i ferd med å hoppe opp mot hodet til labben, når han lander legger han seg rett ned. Bamse fortsetter å leke, Uno hinker unna og legger seg ned igjen og piper. Jeg er da alt på vei bort og får jaga labben unna, Uno ligger da og trykker seg inntil bena mine. 

Det er høyre bakben som er vondt, han kan stå på det og gå litt på det. Han vil ikke trave men slår over i en uryddig galopp, og har tydelig vondt når han skal legge seg og reise seg. Han er ganske dempa i forhold til vanlig. Jeg kan ikke kjenne noe spesielt på beinet og får lov til å ta på og strekke det ut, men han ømmer seg når jeg fører kneet opp mot lysken igjen. Han kommer seg opp og ned av sofaen selv, og har nå lagt seg til å sove. Håper det gir seg i løpet av helga, ikke noe moro når dyra ikke er seg selv :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...