Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

Guest Klematis
Skrevet

Har heimen full av handymenn som skal flislegge badet, og jeg greide selvfølgelig å tråkke på Timmy fordi her går det ikke an at èn snakker i telefonen mens en annen kommer inn døra, da skal det nemlig bjeffes helt til vedkommende har identifisert seg og sagt hei til de firbeinte. Så da, mens jeg prøvde å smøre mat til gutta boys og få hundene til å holde kjeft samtidig, kom junior i veien og ble tråkka på. Han hylte, men det gikk visst bra. Har forsåvidt tråkka på han noen ganger før uten at han har skada seg, han tåler heldigvis litt, selv om han er liten.

Skrevet

...tenker jeg på hvor heldig jeg er. De tre neste helgene skal fylles til randen med hundenerding, og litt drama. Livet er herlig dere:bananas: 

• Like 7
Skrevet

Vært på gastroskopi... gaaaa... ikke morsomt... anbefales ikke...

Skrevet
13 minutter siden, Turb skrev:

Vært på gastroskopi... gaaaa... ikke morsomt... anbefales ikke...

Nei, det er virkelig ikke morsomt :hug:Håper alt var i orden!

Skrevet
Akkurat nå, Kokospaniel skrev:

Fikk du ikke tilbud om "dop"? Sånn type likegladsprøyte..

Damen sa at det trengte jeg ikke... jeg klarte meg jo, men det hadde sikkert vært enklere med. Godt det tok kort tid :) 

Alt var fint iallefall :) 

• Like 1
Skrevet
Akkurat nå, Turb skrev:

Damen sa at det trengte jeg ikke... jeg klarte meg jo, men det hadde sikkert vært enklere med. Godt det tok kort tid :) 

Sånne damer vil jeg si er teite! :twisted: Ønsker en å unngå sånne opplevelser, må en vel få lov til å få litt beroligende vel? 

Skrevet

Ja fikk bedøvelsesspray som smakte bananlikør :P ikke god bananlikør... 
Men ferdig så nå spiser jeg youghurtnøtter fordi jeg er flink og ferdig :) 

• Like 1
Skrevet

Jeg har heller ikke fått beroligende før gastroskopi, bare bedøvelsesspray i svelget. Første gangen gikk det bra, andre gangen gjorde det ikke det :aww: 

Skrevet
2 timer siden, 2ne skrev:

Etterpå skal jeg på Ahus på sjekk på gastropoliklinikken. Det blir interessant, jeg kan ikke huske å ha fått noen innkallelse av dem før jeg fikk en tekstmelding om det i helgen, så jeg aner ikke hva som skal undersøkes, jeg. Satser på at det er operasjonsområdet, jeg har ikke så lyst på kamera i rompa igjen helt enda :P 

Oi - interessante overraskelser i hverdagen liksom :lol:

2 timer siden, enna skrev:

Nabodame begraves i dag. :heart: 2 år eldre enn meg. Trist:cry:. Et hjem som også i alle år har vært fullt av både mange barn og mange hunder. 

Uff... trist :( 

Er jeg hjemme fra det månedlige sykehusbesøket. I dag var det en rolig dag, ingen skravlebøtter som snakket på meg gnagsår i ørene - bare to søte gamle gubber som satt og skravla sammen. Da fikk jeg tid til å jobbe litt mens jeg satt der :). Også bevilget jeg meg en tur innom Plantasjen på vei hjem - det ble som vanlig en litt dyrere affære enn jeg egentlig hadde tenkt :aww:.

Skrevet
Akkurat nå, Turb skrev:

Så bra alt var fint :) 

Indremedisineren jeg har vært hos gir ikke tilbud om likegladssprøyte, bare litt bedøvende spray i svelget. Må man til sykehus for å få likegladssprøyta?

Skrevet

Jeg har sydd meg en shorts :o Og det verste/beste var at det ikke var vanskelig :D Det passet til og med over ræva mi :D Så driter jeg litt i at den ser litt ut som en sykkelshorts :aww:  

• Like 2
Guest *Kat84*
Skrevet
4 timer siden, rosinbolle skrev:

Kanskje du sover litt i overkant mye? Jeg ville kutta ned til maks 8 timer totalt i løpet av et døgn, for man blir fort sløv og mer trøtt hvis man sover for mye. 

Lykke til hos legen!

Takk for det :)
Hadde løsningen vært så enkel så hadde det vært fantastisk! Men for snart 1 år siden ble jeg diagnostisert med tilbakevendende depresjoner, og dette er da en av måtene det slår ut på. 
Men jeg har vært hos lege, og har fått lekser. Og har fått ny time til neste onsdag i tillegg. Så satser på at det er fort gjort å komme seg ovenpå igjen denne gang. 

Det er fint vær her da, selv om det blåser. Mye jeg skulle gjort, men ting tar tid i dag. 

Skrevet
9 minutter siden, Siri skrev:

Oi - interessante overraskelser i hverdagen liksom :lol:

Ja, må innrømme at jeg er litt spent på dagens legekontroll :lol: 

9 minutter siden, Siri skrev:

Er jeg hjemme fra det månedlige sykehusbesøket. I dag var det en rolig dag, ingen skravlebøtter som snakket på meg gnagsår i ørene - bare to søte gamle gubber som satt og skravla sammen. Da fikk jeg tid til å jobbe litt mens jeg satt der :). Også bevilget jeg meg en tur innom Plantasjen på vei hjem - det ble som vanlig en litt dyrere affære enn jeg egentlig hadde tenkt :aww:.

Plantasjen pleier vel å være det :aww: 

--

AN har vi fått drivhus levert på døra. Jeg er litt usikker på hvor stort dette drivhuset er, det er pakka i en ikke så altfor stor eske, liksom. Men, det er sikkert stort nok for prosjektet til mamma og datterbarnet, de ble inspirert av å bo på bygda de, så nå skal de dyrke grønnsaker og sånt sjøl :teehe: 

Skrevet

Hvis dette været fortsetter så blir det noen tunge dager fremover! Aldri vært så dårlig form som nå med fibromyalgien min...

Ellers så er det nedtelling til jeg reiser hjem til nord ?

Iben er mye bedre. Hun går på kylling og ris og ble bedre allerde etter første måltid med det. Blitt litt tynnere så idag tilførte jeg litt vom i maten, den uten laks, for å se om hun reagerer på den. Gjør hun det så blir det aldri mer vom og hundemat på hun :/

Fin form da :)

78faf04d01fb804bffaa1316c3aad4f6.jpg

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

• Like 2
Skrevet
Akkurat nå, Sbtlita skrev:

Hvis dette været fortsetter så blir det noen tunge dager fremover! Aldri vært så dårlig form som nå med fibromyalgien min...

Ellers så er det nedtelling til jeg reiser hjem til nord ?

Iben er mye bedre. Hun går på kylling og ris og ble bedre allerde etter første måltid med det. Blitt litt tynnere så idag tilførte jeg litt vom i maten, den uten laks, for å se om hun reagerer på den. Gjør hun det så blir det aldri mer vom og hundemat på hun :/

Fin form da :)

78faf04d01fb804bffaa1316c3aad4f6.jpg

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Liker ikke at du er dårlig :hug: men at Iben er bedre :) 

• Like 1
Skrevet
17 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, må innrømme at jeg er litt spent på dagens legekontroll :lol: 

Det kan jeg i grunnen forstå ja :lol: 

Plantasjen pleier vel å være det :aww: 

Ja, det har du jo rett i... jeg glemmer stadig at jeg har besøksforbud der :aww: 

AN har vi fått drivhus levert på døra. Jeg er litt usikker på hvor stort dette drivhuset er, det er pakka i en ikke så altfor stor eske, liksom. Men, det er sikkert stort nok for prosjektet til mamma og datterbarnet, de ble inspirert av å bo på bygda de, så nå skal de dyrke grønnsaker og sånt sjøl :teehe: 

.. og når jeg hører om drivhus tenker jeg alltid på historien om da mannen til TonjeM skulle sette opp drivhus :lol:. Men det er morsomt å dyrke ting selv da, det bare krever litt stell og sånt... det er det litt lett å glemme... Jeg var smart i dag og kjøpte plastikkblomster til å ha der jeg alltid glemmer å vanne og som ikke får regnvann fra oven :aww: 

• Like 1
Skrevet

13227069_1166208156756853_12674731033446
Pluto ble hele 4 år i går :D :wub: Tiden flyr! Syntes ikke det er lenge siden vi fikk han, og da var han 4 mnd :P  
Han fikk massasje i går, damen sa han var helt tipp topp i muskler og ledd, og han hadde veeeeldig fine muskler, ingen stivheter noe sted :D Trooor han syntes det var veldig godt, lå rett ut på bordet der ihvertfall. 

• Like 13
Skrevet

Jeg ser det om søndag ble skutt en ulv tre mil herfra, etter at den hadde drept og angrepet sau. Det går sau 50 meter fra stueveggen min. Og mø går ti meter fra stueveggen.

Men jeg tror jeg er for sliten til at jeg orker å bekymre meg for det også. Hundene er ikke ute alene, og det er vel en god start. 

Jeg er fremdeles mer redd for hoggormen.

Skrevet
5 minutter siden, SFX skrev:

Jeg ser det om søndag ble skutt en ulv tre mil herfra, etter at den hadde drept og angrepet sau. Det går sau 50 meter fra stueveggen min. Og mø går ti meter fra stueveggen.

Men jeg tror jeg er for sliten til at jeg orker å bekymre meg for det også. Hundene er ikke ute alene, og det er vel en god start. 

Jeg er fremdeles mer redd for hoggormen.

Har sett både ulv og hoggorm, men ble mest redd for en rød lenestol jeg så i skogen :P 
På samme tur møtte jeg ulv, rev og rådyr også rett før hjemme titta jeg inn i skogen og der sto det en rød lenestol... da ble jeg redd da :D:D for mye natur på en dag :P 

• Like 5
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har hatt tispe med løpetid før, men dette er en ny opplevelse. Frøkna er 2 år, og har sin 4. løpetid nå. Og det er en helt annen opplevelse enn hennes tidligere løpetider, og andre tisper i heimen. De to andre løpetidene hennes har vært rolige, hun har vært nedstemt, men ellers ikke noe spesielt. Vi er på dag 9-10, og den litt triste hunden som har hengt med hodet i et par uker, har plutselig et stort,litt manisk glis, hun jukker på beina våre, og også på ryggen min da jeg skulle fyre i ovnen før i dag. Hun piper og synger,sutrer og er som en klistremerke på oss både dag og natt. Jeg antar vi er inne i stådagene. På tur tisser hun hele tiden,mens hun løfter beinet høyt, og tisser gjerne på gjerder og annet som stikker ut.(Hun får ikke lov til det) Vi har ei annen tispe i huset uten løpetid, men hun oppførte seg aldri slik da hun hadde løpetid, ikke en annen tispe vi hadde heller, så dette er jo en interessant opplevelse! Den andre tispa vår er nesten 10 år eldre, og ser ut som om hun tenker sitt om småen som er heelt smårar om dagen🤭 Jeg ser for meg at min lille neppe er den eneste som blir litt spesiell på denne tiden,hører gjerne om flere!
    • Det høres utrolig slitsomt ut, og dere har prøvd det meste jeg ville anbefalt. Både cocker spaniel og puddel er jo raser som kan ha en del lyd, og ved å kombinere dem med litt ulike forutsetnigner så kan det rett og slett være genetikk, og dermed veldig lite å gjøre noe med.  Jeg går ut fra at han også er sjekket hos veterinær og at stoff- og hormonnivåer er noenlunde normale? Antar dere også har prøvd Adaptil og lignende? Er det like ille om det f.eks. står på radio i bakgrunnen? Har dere prøvd å enten redusere mengden aktivitet betraktelig over en periode, eller å endre balansen mellom mental og fysisk aktivitet annerledes? Det er ikke alltid at mer aktivisering er løsningen, for noen er det også mindre. Er han kastrert? Det er ikke noe som anebfales som en første løsning, men for meg høres det ut som dere har prøvd det meste annet av profesjonell hjelp. Hvis han ellers er trygg og velfungerende ift. sosiale situasjoner med folk og andre hunder, så ville jeg forsøkt evt. kjemisk først for å se hvordan det går.  
    • Hei. Jeg har en cockapoo gutt på 5 år som har noen «problemer» som vi sliter med. Helt siden var liten har han hatt et skikkelig stort varsler innstinkt som har blitt værre med årene. Han varsler på hver minste ting som skjer utenfor huset (av og til inne), og sliter veldig med å roe seg ned igjen. Han varsler på naboer som smeller med bildører, folk utenfor i gata som snakker, hunder som bjeffer, tuting, folk som går forbi vindu, katter i hagen, lillebror som løper inne, om vi bruker høy stemme osv osv. Det siste året har han også av og til begynt å varsle at vi åpner ytterdøra, eller at vi bare sier så lite som «hei» i en telefonsamtale fordi han tror det kommer noen. Ringeklokka og banking på vindu/dør er også veldig vanskelig, og han stopper ikke å bjeffe før han får se hvem som kommer og får hilse. Hvis vi stenger han inne på et annet rom bjeffer han enda mer og slutter ikke. Det er værst på kvelden, ofte etter vi har gått lang tur. Han klarer ikke roe seg, og ligger ofte i flere timer å bare knurrer og bjeffer på ting vi ikke hører eller ser. Dette har også gjort han har har en forferdelig av-knapp fordi han alltid ligger på vakt. Selv etter flere år med konstruktiv rotrening hver dag, skal det mye til for at han går å legger seg av seg selv på kvelden. Vi har prøvd ekstremt mange måter å trene dette vekk, uten at noe har hatt noe innvirkning. Vi har snakket med veldig mange hundetrenere, hatt besøk av adferdskonsulent og prøvd stressreduserende tilskudd i maten. Vi har prøvd alt fra desenstering på lyder, ignorering, sladretrening, klikkertrening, sende han på plassen sin, sende han på et annet rom til han roer seg ned, vært streng, søksaktiviteter for å distrahere han og ros og kos når han roer seg. Det begynner virkelig å bli et problem, da det er stressende for oss, men ikke minst for hunden.    Han syns også det er vanskelig å roe seg når vi får besøk. Vi vet at dette ikke grunner i redsel fordi han vil rett opp på fanget til besøket og ha kos, men vi merker også at han stresser mye mer. Det er absolutt ikke noe vondt i han, og han ELSKER andre mennesker (vil helst hilse på alle), men vi merker at varsler innstinktet tar overhånd i hverdagen og gjør det vanskelig for han. Det skal også sies at han er verdens beste hund å ha med på tur og bjeffer aldri da, men med en gang han kommer inn inntar han rollen som vokter uansett om vi er i vårt eget hus eller et annet.    Sånn at det er sagt så vet vi også at problemene ikke skyldes for lite aktivisering da vi driver med hundesport og har en veldig aktiv livsstil sammen.    Vi er ganske rådville nå og begynner å bli rimelig lei av at vi sjelden får mer enn 10-30 min stillhet av gangen. Sliter også på oss mentalt da vi prøver så veldig hardt uten at vi får noe resultat. Heller ikke gøy å få besøk eller kommentarer om at vi ikke har trent hunden vår, når det er det jeg bruker største delen av tiden min på. Veldig usikker hva problemene bunner i, men virker som han har hatt et høyt stressnivå hele livet.    Noen som har erfaring med dette og har tips for å gjøre hverdagen litt enklere?
    • Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
    • Jeg er i prinsippet enig i at det er tidlig med løping og sykling, samtidig som jeg som sagt tror det ligger noe i balansen mellom fysisk og mental aktivisering her. Han er definitivt en ekstra utfordring i forhold til normalt, og jeg tipper det vil gå seg til med alderen, men det betyr jo ikke at det ikke bør jobbes med i mellom tiden. Håper dere finner nøkkelen etterhvert!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...