Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

Akkurat nå, Pixie skrev:

Skal sette opp noen kompostgrinder rundt ene verandaen vår siden vi ikke har rekkverk der. Noen som har noen glupe ideer på hvordan jeg kan få festa de til veggen på hver siden relativt stabilt?

Kroker :) Fås på jula, biltema og lignende butikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Skal sette opp noen kompostgrinder rundt ene verandaen vår siden vi ikke har rekkverk der. Noen som har noen glupe ideer på hvordan jeg kan få festa de til veggen på hver siden relativt stabilt?

Spikre dem fast med kramper.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sette opp noen kompostgrinder rundt ene verandaen vår siden vi ikke har rekkverk der. Noen som har noen glupe ideer på hvordan jeg kan få festa de til veggen på hver siden relativt stabilt?

Ett par kroker som du kan hekte dem innpå?

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Siri skrev:

Nå ble Willy glad igjen  :bananas:

Det var bra å høre :) 

Ser jeg på et program om hysteriske pappaer... herregud, jeg tror jeg hadde slått dem i hodet med noe hardt om det var mine gubber *snillismeangst*. 

Nuhhhhh skal vi hute oss avgårde til Elverum og gjøre noe vi aldri har gjort før: agility... kurs med prinsessen. Jeg er litt usikker på om jeg gleder meg eller bare er litt sånn halvveis interessert... jeg heller mest mot det siste.... 

Heia Willy! 

Jeg så et tv-program for noen dager siden om en veldig overvektig jente, tipper vi snakker over 200 kilo her, magen hang omtrent ned til gulvet. Mora ble intervjuet og hun sa at hun gadd ikke gjøre noe med overspisingen da jenta var yngre, for jenta ble så sur. "I told her: You know what Michelle, I don't care!". Mora brukte dagene til å lage mat til dattera. Frityrstekte sjokoladeboller? Ja? Det er jo det hun vil ha? Jeg fikk lyst til å anmelde mora for vedvarende mordforsøk.

Men ute er det fint vær og vi skal rydde i hagen. Vi ligger noen uker etter naboene! :o

 (:teehe:)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sbtlita skrev:

Granavolden hørtes kjent ut :) Jeg må spørre søstra mi hvor det var hen, for det var snakk om to spesialer etter hverandre osv. Klarer ikke holde styr på plassene ?

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Hvis det utstillingen til Myndeklubben og Greyhoundklubben 14-15/5-16 så er det på Hotell Hadeland. Priser og sånn for akk denne utstillingen finner du på myndeklubben.no :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sbtlita skrev: Granavolden hørtes kjent ut [emoji4] Jeg må spørre søstra mi hvor det var hen, for det var snakk om to spesialer etter hverandre osv. Klarer ikke holde styr på plassene ?

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Hvis det utstillingen til Myndeklubben og Greyhoundklubben 14-15/5-16 så er det på Hotell Hadeland. Priser og sånn for akk denne utstillingen finner du på myndeklubben.no [emoji4] 

Der var det ja! Takk :):)

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

På vei hjem igjen fra Bergen!  

Dro med meg CK, CERT, og BIM. 

Veldig fornøyd med tanke på at han bare er 10 mnd og trenger mer trening. Super kritikk! :jump:

Legger ut bilder senere. Nå er jeg på båten ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 av 4 vegger vasket.  Yey! 

I min iver etter å få gjort noe med den gyselige fasaden glemte jeg en liten detalj : jeg har høydeskrekk.  

Sånn veldig.

Jeg blir følelsesløs i bena i gardintrapper liksom. Og vi har høyt hus. 

Jeg jobber så mye i lift på jobben at jeg hadde helt glemt det bort.  Det tok vel et år før jeg sluttet å ha nær døden opplevelser i jobbliften,  så at jeg blir komfortabel med å stå i en stige innen huset er malt tviler jeg på. Jeg klamrer meg fast, lett på gråten, og forbanner sambo som strengt tatt burde gjort dette lenge før jeg kom i hus. 

Godt man ikke er sta :aww:

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klødde meg i øyet etter å ha skjært chili. Så fikk jeg kokende vann på armen. Så velta jeg den ene ungen så han slo hodet fordi jeg prøvde å forhindre den andre i å ta på den varme plata. Elsker å lage mat altså!! Håper de begynner å selge tørrfôr til mennesker snart. 

Etterpå snubla jeg i en sparkesykkel. Og nå har jeg hodepine. Også har jeg bursdag i dag, og flere i familien har glemt den.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg skiftet til sommerdekk. På tide. Ser ut til at dekkene holder akkurat en sesong til, selv om det ikke hadde skadet å kjøpt nye. Fått vasket bilen sånn nogenlunde utenpå, så da gjelds det å holde seg fra grusveier fremover :P. Inni ser den ikke ut, hundehår, støv og møkk. Tenker jeg tar det senere i dag, er alltids deilig med ryddig og ren bil, selv om det aldri varer særlig lenge.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Klødde meg i øyet etter å ha skjært chili. Så fikk jeg kokende vann på armen. Så velta jeg den ene ungen så han slo hodet fordi jeg prøvde å forhindre den andre i å ta på den varme plata. Elsker å lage mat altså!! Håper de begynner å selge tørrfôr til mennesker snart. 

Etterpå snubla jeg i en sparkesykkel. Og nå har jeg hodepine. Også har jeg bursdag i dag, og flere i familien har glemt den.

:hug:

Og gratulerer med dagen! Håper resten av dagen blir bedre, og at de husker den likevel.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Klødde meg i øyet etter å ha skjært chili. Så fikk jeg kokende vann på armen. Så velta jeg den ene ungen så han slo hodet fordi jeg prøvde å forhindre den andre i å ta på den varme plata. Elsker å lage mat altså!! Håper de begynner å selge tørrfôr til mennesker snart. 

Etterpå snubla jeg i en sparkesykkel. Og nå har jeg hodepine. Også har jeg bursdag i dag, og flere i familien har glemt den.

Gratulerer med dagen! Her også :P

Håper den tar seg opp . 

 

Nei, fortsette da. Jeg sliter skikkelig med å løfte den forbanna stigen,  og nå er jeg litt redd jeg knuser vinduer når jeg skal sette den på plass. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Wednesday skrev:

Klødde meg i øyet etter å ha skjært chili. Så fikk jeg kokende vann på armen. Så velta jeg den ene ungen så han slo hodet fordi jeg prøvde å forhindre den andre i å ta på den varme plata. Elsker å lage mat altså!! Håper de begynner å selge tørrfôr til mennesker snart. 

Etterpå snubla jeg i en sparkesykkel. Og nå har jeg hodepine. Også har jeg bursdag i dag, og flere i familien har glemt den.

:hug::flowers: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klødde meg i øyet etter å ha skjært chili. Så fikk jeg kokende vann på armen. Så velta jeg den ene ungen så han slo hodet fordi jeg prøvde å forhindre den andre i å ta på den varme plata. Elsker å lage mat altså!! Håper de begynner å selge tørrfôr til mennesker snart. 

Etterpå snubla jeg i en sparkesykkel. Og nå har jeg hodepine. Også har jeg bursdag i dag, og flere i familien har glemt den.

Gratuler med dagen! :D

Jeg blir smågal av å tolke mamma sine meldinger. Hun skriver som en fjortiss! Masse emoticons og hverken punktum eller spørsmålstegn. Og det verste er alle forkortelsene![emoji38]

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, WelshenNemi skrev:

:hug:

Og gratulerer med dagen! Håper resten av dagen blir bedre, og at de husker den likevel.

 

Akkurat nå, Mud skrev:

Gratulerer med dagen! Her også :P

Håper den tar seg opp . 

 

Akkurat nå, Pixie skrev:

:hug::flowers: 

 

Akkurat nå, Polfarer skrev:

Gratuler med dagen! 

Takk :D

Det med chilien i øyet var egentlig verre enn glemming av bursdag. :lol:

 

Må føye til at ungene kasta middagen rett på gulvet. Fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

 

 

 

Takk :D

Det med chilien i øyet var egentlig verre enn glemming av bursdag. :lol:

 

Må føye til at ungene kasta middagen rett på gulvet. Fin dag.

Tipper chili i øyet er ganske mye verre enn han kompisen min som gikk rett fra chilihakking til toalettet, og kom borti kukhodet da han skulle riste av etterpå :P

Seriøst, god bedring og gratulerer MASSE med dagen! Må nesten si at du er litt helten min altså, jeg fatter ikke hvordan du får til alt du får til med ungene og bikkjer og alt... og likevel syns du ikke du får til nok? 

Et forslag: er det noen i familien du kan dumpe ungene hos noen timer? Isåfall, bare gjør det. Si at du trenger å få noen timer for seg selv siden det er bursdagen din. Så går du og kjøper noe godt å spise og en kopp kaffe, og setter deg i parken eller på stranda eller noe med musikk på øret eller en bok. Så bare sitter du der til du kjenner at du har senka skuldrene. Deretter sitter du litt til og bare kjenner på at det er godt å slappe av litt. Fordi du fortjener det :cheerleader:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tuvane skrev:

Men er det LOV å gi 0 (dvs diskvalifisert) pga dobbelthandling? Det er i så fall ikke angitt i utstillingsreglene. Det er fire grunner til at man kan diske en hund, nærmere bestemt:

  • eksteriørt utypiske hunder, evt hunder med diskvalifiserende feil
  • hunder med anatomiske defekter som påvirker helse og sunnhet
  • hannhunder med manglende/unormale testikler
  • hunder som viser aggresjon eller tydelig fluktoppførsel

Ifølge utstillingsreglene skal brudd på disse medføre:
Brudd på ovenstående regler, oppførsel i strid med god skikk og til sjenanse for andre, kan medføre innrapportering til NKK og føre til tap av premie og/eller utelukkelse av deltakelse på utstilling, prøve eller stevne. Men ifølge utstillingsreglene kan man altså ikke gi en 0 der og da pga dobbelthandling.

Det vet jeg faktisk ikke. Men står i kritikken at hunden er disket pga dobbelt handling. 

2 timer siden, MarieR skrev:

Syns det er kjempebra at de disker for dobbelthandling jeg! :)

Syns det er bra jeg og! Syns det er litt greit at de er strenge. 
Men her fikk jeg vite at ene groenendael fikk VG fordi han var for kort, også har han gitt Excellent til en terv som var litt kortere enn gronnisen. Så litt rart. Men jeg har absolutt ingenting imot streng dommer. Heller bra syns jeg :)

Jeg stilte ikke hund selv, og ikke var jeg der, så kan ikke si noe på det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wachita skrev:

Det vet jeg faktisk ikke. Men står i kritikken at hunden er disket pga dobbelt handling. 

Syns det er bra jeg og! Syns det er litt greit at de er strenge. 
Men her fikk jeg vite at ene groenendael fikk VG fordi han var for kort, også har han gitt Excellent til en terv som var litt kortere enn gronnisen. Så litt rart. Men jeg har absolutt ingenting imot streng dommer. Heller bra syns jeg :)

Jeg stilte ikke hund selv, og ikke var jeg der, så kan ikke si noe på det :) 

Det var ingen rød tråd i dømmingen i dag, så vanskelig å vite. Ekstra kjedelig når dommeren er så forsiktig med hundene at han får reaksjoner fra hundene på å oppføre seg "rart". Tydelig at dommeren ikke var helt komfortabel med belgerne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
22 minutter siden, Wednesday skrev:

Klødde meg i øyet etter å ha skjært chili. Så fikk jeg kokende vann på armen. Så velta jeg den ene ungen så han slo hodet fordi jeg prøvde å forhindre den andre i å ta på den varme plata. Elsker å lage mat altså!! Håper de begynner å selge tørrfôr til mennesker snart. 

Etterpå snubla jeg i en sparkesykkel. Og nå har jeg hodepine. Også har jeg bursdag i dag, og flere i familien har glemt den.

Huff, for en dag.:hug: Gratulerer med dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ryddet masse i hagen. Jeg har hatt en gammel dør stående på gårdsplassen mens jeg ventet på at noen skulle hjelpe meg å bære den vekk. I løpet av vinteren har jeg kastet en og annen hundepose bak den, bare sånn foreløpig. Jeg er sikker på at jeg fant femti poser bak der nå. Nå er posene i søpla og døra på bilhengeren. Gøy å fjerne rask og rusk fra bedene også, masse spirer over alt og krokus og primula har begynt å blomstre. :ahappy:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...