Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

Akkurat nå er jeg trøtt! Fikk ikke sove før langt utpå natta, men klarte å komme meg ut av senga i 9-tiden. Har ikke fått startet dagen skikkelig enda, men jeg er våken-ish i alle fall. :P Nå står jeg mellom å gjøre husarbeid eller å strikke/se serie. Venter besøk litt ut over dagen (vet ikke tidspunkt) så det lureste er vel husarbeid. Meeeeeen. Lat. :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Tricolor skrev:

I går var jeg ute og hjalp lam til verden. Mye komplikasjoner her, mange flerlingefødsler med døde lam. Heldigvis ikke noen som blir gående uten lam. Men skulle ønske at sauene slapp påkjenningen med flerlinger (3 er akseptabelt, men ikke 4 og 5).

Noen med peiling på veterinærmedisin her siden vi bare får telefonsvarer? Lam med symptomer på ecoliinfeksjon, men er også oppsvulmet i underkjeven. Suger ikke, så vi sondemater med råmelk.

Sikler den? E.coli på neonatal lam kan jo være E.coli endotoxemia så det er ikke sikkert dere tar feil der. I så fall lover jo ikke det godt, men dere får nok bare fortsette for å få tak i veterinær. Er jo flere ting det kan være :) 

Men veterinær som ikke tar telefonen er noe av det værste jeg veit! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
17 minutter siden, Caroline skrev:

Prøver å motivere meg selv til å dra på joggetur. Skal bare først, liksom. 

"Skal vi bare" sammen. :P skal vist på løpetur jeg også... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JeanetteH skrev:

Klar for joggetur etter Mad Max er ferdig :P (netflix så du ser kanskje ikke på :lol: )

Joggetur faktiskt, jag löper bara om någon jagar mig. Haha

Men, nu har jag skickat 4 nya jobbsöknader och är allmänt less på allt vad sitta på rumpan är så nu travar jag och djuren ut. Planen är min milrunda, hoppas inte militärerna är helt vilda i skogen idag...

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Polfarer skrev:

Sikler den? E.coli på neonatal lam kan jo være E.coli endotoxemia så det er ikke sikkert dere tar feil der. I så fall lover jo ikke det godt, men dere får nok bare fortsette for å få tak i veterinær. Er jo flere ting det kan være :) 

Men veterinær som ikke tar telefonen er noe av det værste jeg veit! 

Ecoli er vi sikre på, så det har fått Terramycin både oralt og intramusk. Samt vitamin b. Men det er den ødematøse underkjeven vi lurer på.

Fikk masse råmelk rett etter fødsel. Men det hadde en stri tørn med å komme ut i verden. Tvillingen ( som døde) stod fast, så dette lå og ventet på fri bane. Dyrelivet er brutalt:no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tinkie skrev:

 

@SFX Du kan fylle den med dekorsteiner og stikke nedi noen kvister, for eksempel? 

enhanced-buzz-13872-1354058629-1.jpg

Eller lage et lite landskap oppi?

mini-terrarium.jpg

decorative-glass-vases-large.jpg

 

Kan komme med flere ideer jeg, om du trenger :D 

Takk for tips! Kvister har jeg allerede i to vaser. Men jeg tror jeg følger Siris råd om å bare sette den bort med julepynten, og ta fram noe annet nå. Jeg har tanker om en hylle eller to over sofaen på sikt, så kanskje den kan bli helårs senere.

17 minutter siden, Wednesday skrev:

Sitter og hisser meg opp over Facebookkommentarer som går på kirkeekteskap mellom homofile :P Det er jo IDIOTER, så de fortjener ingen oppmerksomhet, men blodtrykket øker likevel :P

Jeg ble så grinete på en Facebook-tråd i går at jeg vurderte å melde meg ut av hele sekten. En tysk oppdretter la ut et bilde av en amerikansk berner som var klippet i puddelklipp, og la ut om hvor fælt dette var, og ville du ha puddel fikk du kjøpe puddel, og stakkars hund, og idioteier, etc. De skrev bare på tysk, og en annen amerikaner forsøkte å forklare at hunden hadde vært gjennom en stor operasjon og at eieren - en profesjonell groomer - hadde valgt å klippe/barbere hunden fint framfor at den så ut som et lappeteppe, fordi det var viktig å kunne observere om svulstene kom tilbake - og det er vanskelig i full bernerpels. Men idiotene svarte bare amerikaneren på tysk om hvor fæl eieren var og at dette var slemt mot hunden. Den stakkars amerikaneren måtte gi opp, for hun kan jo ikke tysk, og disse hadde fått hakk i plata. De fryktet at dette var en ny amerikansk trend, nemlig, å klippe berner puddel-style! Idioter...

Nå er det en mann i huset som skal installere fiber. Han ringte 1025 for å høre om huset mitt var oransje, og da sov jeg, for han skulle jo komme 1200, og jeg la meg fem, med vekkerklokka satt på 1030... Jeg gleder meg til forhåpentligvis kjappere internett, da - og mer enn 15 GB i måneden.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å motivere meg til husarbeid. Må rydde masse, støvsuge, vaske, vaske klær og sikker noe til. Typen fikk skyss til jobb idag, så da står bilen hans hjemme. Dvs at jeg kan få handlet iløpet av dagen også. Er vel bare å sette igang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, TrasselTrollet skrev:

Joggetur faktiskt, jag löper bara om någon jagar mig. Haha

Men, nu har jag skickat 4 nya jobbsöknader och är allmänt less på allt vad sitta på rumpan är så nu travar jag och djuren ut. Planen är min milrunda, hoppas inte militärerna är helt vilda i skogen idag...

Flink :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Tinkie Kjipt med bilen din!! Har hatt min dose med biltrøbbel så du har min dyyyypeste medfølelse.

@SFX Jeg liker definisjonen din om hagearbeid :teehe:Var den type arbeid jeg ønsket når jeg fikk meg hage også. 

Akkurat nå sitter jeg fastklemt mellom hund og sofa, i en litt unaturlig stilling. Har ikke hjerte til å flytte på han siden jeg har jobbet så mye i det siste, pluss at jeg synes det er litt kos også. Lille :heart: til mor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Snoffe skrev:

Koda hadde 2 halsbånd og 2 seler (nome og y-sele), Casper har 8 halsbånd, 3 seler og jeg vil fremdeles ha mer :aww:  Har også liggende ekstra sele, halsbånd, bånd og dekken i bilen :P 

 

 

psj. Det er ingenting, du er ikke nærheten av å være gal før du har over 50.

Og det er essensielt at en har til enhver anledning. 

 

Pjusk morgen, som nok blir en hviledag. Men ble arme riddere til frokost- det var godt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornuften seiret, så nå har jeg gjort husarbeid! Bare gulvene som står igjen, og så bør jeg vel ta støvtørk til denne helgevasken (jeg tar helgevasken i dag siden jeg har fri, så er jeg ferdig med den). Besøket er vel en 20 min unna så rekker ikke strikke noe særlig, får ta det igjen i ettermiddag/kveld. :) 

Besøket har forøvrig med seg en straks 10 uker gammel tollervalp. Huff og æsj altså. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Debbie skrev:

psj. Det er ingenting, du er ikke nærheten av å være gal før du har over 50.

Og det er essensielt at en har til enhver anledning. 

 

Pjusk morgen, som nok blir en hviledag. Men ble arme riddere til frokost- det var godt det.

Phuu, lettet :P 

Nevner ikke alle meterne med bånd og stoff jeg har liggende på stuebordet for å lage halsbånd til gutten:icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, TrasselTrollet skrev:

Joggetur faktiskt, jag löper bara om någon jagar mig. Haha

Men, nu har jag skickat 4 nya jobbsöknader och är allmänt less på allt vad sitta på rumpan är så nu travar jag och djuren ut. Planen är min milrunda, hoppas inte militärerna är helt vilda i skogen idag...

Flinka! Jeg sendte faktisk to jobbsøknader selv her om dagen, etter møtet jeg var på som tydeligvis var noe helt annet enn det NAV hadde fablet om... Ikke at jeg har noen tro på at jeg får noen av dem, men jeg fikk ihvertfall et kick til å sende dem inn. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Betty skrev:

Fornuften seiret, så nå har jeg gjort husarbeid! Bare gulvene som står igjen, og så bør jeg vel ta støvtørk til denne helgevasken (jeg tar helgevasken i dag siden jeg har fri, så er jeg ferdig med den). Besøket er vel en 20 min unna så rekker ikke strikke noe særlig, får ta det igjen i ettermiddag/kveld. :) 

Besøket har forøvrig med seg en straks 10 uker gammel tollervalp. Huff og æsj altså. :P

Æsj, også de som er så ekle! :P 

 

Jeg må bli flinkere til å planlegge før jeg drar på butikken. Kom ut med en skyr, og det er strengt talt mer enn det jeg skulle hatt :P Gikk rundt der en evighet uten å legge noe i handlekurven. Besluttningsvegring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått ryddet en del hvertfall. Støvsugd og vasket av overflater i stueog kjøkken, og vasket bad. Oppvaskmaskinen og vaskemaskinen står og går. Da mangler egentlig bare gulvvask, og egentlig litt mer rydding. Tror jeg kjører og handler først!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fyller på olje og spylevæske på bilen, men lar samboern skifte dekk. Jeg har "hjulpet til" flere ganger da, og det er ikke akkurat rocket science. Men boltene er jo stramma så innmari til, jeg har jo ikke sjans til å få dem løs selv. Samboern har stått og banna og strevd han også, og han er mye sterkere enn meg. Men strengt tatt er det en enmannsjobb, nummer to står jo og ser på og er moralsk støtte... Jeg har pleid å få jobben med å vaske over dekkene og å pille småstein... :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg skrev i innlegget mitt om dekkskifting at jeg ikke fyller spylerveske, peiler og fyller olje :icon_redface: Men det gjør jeg altså! Er bare dekkene jeg ikke orker :icon_redface: Eller noen ganger så er hendene så vonde at jeg ikke får opp korken på spylervesken, men utover det så klarer jeg litt selv altså. Skal til og med skifte vindusviskere på bilen i dag :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var i alle fall riktig av meg å være hjemme fra jobb både i går og i dag, våknet i morges og var helt tett langt nedi bronkiene, og helt uten stemme! Har varslet om at jeg blir hjemme i morgen også. Har luftet hundene i langline festa til verandarekkverket, det gir tilgang til store deler av nederhagen. For Pippin funker det greit, han gjør alt han skal og utforsker og leker. Symra tisser, men man kan jo ikke bæsje i egen hage. Hun bare må få en tur litt senere.

Bortsett fra den turen blir det sofakrok og krimbok i dag gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...