Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå har jeg omsider fått gjort litt husarbeid. Vasket og hengt opp klær fra en maskin, og satt på en ny + ryddet stuen. Og skrevet ut papir til "home management binder". Kroppen er ikke litt med for tiden, så er nesten litt stolt over å ha klart såpass :icon_redface:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

26 minutter siden, Wednesday skrev:

Har ligget og sovet litt på gulvet inne hos guttene igjen. Vet ikke hvem av oss som sovna først. Gjesp!

 

Også har jeg endelig fått innkalling til MR. 

Håper du har madrass der inne :lol: 

Lenge til timen? *bekymra* 

 

Turet med naboer - i flertall :D Tilogmed elghundtispe på 1 år som ble med på turen, åhdustoreverden så stram og flott Lupin ble :lol: Men oppførte seg aldeles eksemplarisk :D

 

Og jeg hadde rett i at om jeg bare fant fitbiten og får "dokumentert" all smågåingen min, så går jeg godt over 3,2 km til dag :aww: 

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Håper du har madrass der inne :lol: 

Lenge til timen? *bekymra* 

 

Turet med naboer - i flertall :D Tilogmed elghundtispe på 1 år som ble med på turen, åhdustoreverden så stram og flott Lupin ble :lol: Men oppførte seg aldeles eksemplarisk :D

 

Neida, men det er i det minste et gulvteppe der :P

10. mai! Tror det egentlig er ganske kjapt, med tanke på at det visstnok ofte er lang ventetid på sånt. 

Så kjekt med turfølge :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Wednesday skrev:

Neida, men det er i det minste et gulvteppe der :P

10. mai! Tror det egentlig er ganske kjapt, med tanke på at det visstnok ofte er lang ventetid på sånt. 

Så kjekt med turfølge :D

:lol: BRa

Det var kjapt ja, bra!

 

Yep :D Jeg har hatt selskap hver gang, men i dag var det jammen meg tre andre som var med. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

Flink er du! Jeg blir rent inspirert!

Sier du! Jeg føler at jeg ikke får gjort en dritt, bare småting. Det tar tid å komme på plass etter flytting, men noen ting tar latterlig lang tid hos meg. Men, jeg har fått på plass et par pynteting i stua, belønning for å ha rydda bort ting som hører hjemme i kjelleren :P

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Sånne ting har man resten av livet, da bør man kjøpe noe man liker! :ahappy:

Litt det jeg tenker også - det er jo noe som jeg kan bruke lenge, og det er lov å dille litt.

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har vært ute med en og en hund. Hadde ikke krefter til å gå med begge, så da fikk jeg heller gå dobbelt så langt. Fytti så sliten jeg ble. Nå skal jeg bare sitte her og hoste resten av kvelden, og så en bittebitteliten dorunde igjen før senga. Hvis jeg ikke er stort bedre i morgen får jeg kanskje sende en melding til Sara i sakens anledning. :whistle:

Fortsatt god bedring!

40 minutter siden, Wednesday skrev:

Også har jeg endelig fått innkalling til MR. 

Åh, så bra, håper de finner noen svar til deg!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Sier du! Jeg føler at jeg ikke får gjort en dritt, bare småting. Det tar tid å komme på plass etter flytting, men noen ting tar latterlig lang tid hos meg. Men, jeg har fått på plass et par pynteting i stua, belønning for å ha rydda bort ting som hører hjemme i kjelleren :P

Jammen sånn er det her og... Blir aldri ferdig, aldri. :aww: Så jeg teller småting og tenker mange bekker små osv. :D Så fortsett å fortelle om ting du gjør, det er veldig inspirerende :ahappy: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke tilfeldigvis noen som har peiling på om hund kan få bivirkninger på langtidsbasis etter hoggorm bitt? Ene tispa mi har begynt å få anfall ved store anstrengelser (typ sykle nesten 1 mil i trekk). Skal til dyrlege på mandag, men driver bare å tenker litt rundt det liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fillerya skrev:

Jeg vet at jeg ikke er i målgruppa, men herrlighet som Skam er guilty pleasure! :lol: 

I KNOW!

Her koser både jeg og samboer oss med Skam :lol: Nå er det jo pause frem til 18. april, what to dooo :frantics: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tonje skrev:

Jeg sitter å sjekker ut leiemarkedet i Gjøvik. Ledig stilling der nå, men er litt usikker..

Hør med henne om denne er ledig, Raufoss er fin kjøreavstand til Gjøvik og det er fint å bo med hund i Grimås!

Det blir nyoppusset leilighet ca 70 kvm ledig i vårt hus fra ca 15/4-2016.
Leiligheten er på Raufoss Grimås, 
Kjøkken og stue åpnet løsning, lite bad, 2 soverom, vaskerom, lagringsrom, gang. TV kanaler og internett, integrerte hvitevarer. 
Prisen vil ligge på 9000,ink TV,nett,kommunale avgifter men + strøm 1000 kr. Depositum 3 mnd. 
Har ikke lagt ut bilder da det enda er litt oppussings kaos. Ta kontakt for å ta en titt. Stine tlf 97789178

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Hør med henne om denne er ledig, Raufoss er fin kjøreavstand til Gjøvik og det er fint å bo med hund i Grimås!

Det blir nyoppusset leilighet ca 70 kvm ledig i vårt hus fra ca 15/4-2016.
Leiligheten er på Raufoss Grimås, 
Kjøkken og stue åpnet løsning, lite bad, 2 soverom, vaskerom, lagringsrom, gang. TV kanaler og internett, integrerte hvitevarer. 
Prisen vil ligge på 9000,ink TV,nett,kommunale avgifter men + strøm 1000 kr. Depositum 3 mnd. 
Har ikke lagt ut bilder da det enda er litt oppussings kaos. Ta kontakt for å ta en titt. Stine tlf 97789178

Hvordan er det med turmuligheter rundt der? Mye skog å gå i? Jeg er veldig opptatt av dette neste gang vi skal flytte, for jeg er så avhengig av tur-variasjon. Her i Førde er det mye mer begrenset enn i Tr.heim, og jeg har holdt på å gå på veggen her nede flere ganger :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tonje skrev:

Hvordan er det med turmuligheter rundt der? Mye skog å gå i? Jeg er veldig opptatt av dette neste gang vi skal flytte, for jeg er så avhengig av tur-variasjon. Her i Førde er det mye mer begrenset enn i Tr.heim, og jeg har holdt på å gå på veggen her nede flere ganger :P 

Nærområdet med turterreng til den daglige luftinga er ganske bra, det er mye skog/grusveier/lysløyper både på Grimåssida og på Tollerudsida der jeg selv bor. Så har man fine turmuligheter til lange turer om man tar bilen et stykke, men det vet sikkert @Stine mer om enn meg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Krutsi skrev:

Jeg hadde ikke kjøpt bil på aksjon med mindre man fikk prøvekjøre den, se over den og i tillegg hadde med noen som virkelig kan bil og vet evt hva ting koster å få fikset.. 

 

4 timer siden, Line skrev:

Av de på den listen hadde jeg sett nærmere på Focusen fra 2005, på grunn av den lave kjørelengden.

 

2 timer siden, Mardina skrev:

Av de du har på listen, så ville jeg gått for Honda'n :) Utrolig gode biler. Hadde holdt meg laaaaang unna Fiat'n, Skoda'n og Chevrolet'n :) Jeg personlig er ikke fan av Ford heller, men nå er det ikke jeg som skal kjøpe bil.

Jeg kjører kun japansk, for da vet jeg hva jeg får uansett. Nemlig biler som går og går og går og går.... Bilen jeg har nå er 19 år gammel liksom, japansk og starter og går hver dag. Sier ikke at dere skal kjøpe en så gammel bil altså, men det sier litt om kvaliteten på japanske biler... :heart:

Men ser du bare har satt opp kombikupe biler. Dere som har hund, så er det vel bedre med stasjonsvogn?

Takk, folkens! Vi skal focusen fra auksjon i morgen, se på den og høre om de har tatt noen NAF-test eller liknende av den. Hondaen holder vi også en liten knapp på, altså, men vi skal prøve å få testet begge focusene, for begge to har såpass lav km-stand - og god forklaring for hvorfor de har det. 

Vi er bare to, har ikke barn og har bare 15 kg hund, så vi har null behov for stasjonsvogn, derfor jeg bare har satt opp de som er litt mindre. Jeg kjører ikke så mye med hund og er ikke aktiv i noen hundesport heller, så. :P  Vi vet ikke hvordan behovet er om fem år - for alt vi vet er vi trillingforeldre liksom, så derfor tenker vi en enkel, grei, relativt liten bil som det ikke vil være alt for stort økonomisk tap å bytte ut igjen. :) 

Men ja, det er focusen som har gitt best magefølelse til nå! Vi kjøper ikke bil ukjørt, altså, så den skal testes i morgen, før auksjonsdagen :aww:  

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Raksha skrev:

Jammen sånn er det her og... Blir aldri ferdig, aldri. :aww: Så jeg teller småting og tenker mange bekker små osv. :D Så fortsett å fortelle om ting du gjør, det er veldig inspirerende :ahappy: 

Takk, det samme!

*insert rødme-smiley*

Det er også litt godt å se at andre har en tung dag og ikke har perfekte hus og perfekte dager hele tiden. Det gjør det også lettere å gjøre noe, framfor å gi helt opp. Jeg hadde legetime på mandag og lang kartleggings-samtale med NAV på tirsdag, og det var nok til at jeg var en koma-zoombie i går, og føler meg hungover i dag... Og da er det små seire i å få skrudd opp to kroker og hengt opp to pynteting.

33 minutter siden, Fillerya skrev:

Jeg vet at jeg ikke er i målgruppa, men herrlighet som Skam er guilty pleasure! :lol: 

Jeg har latt meg fascinere av Paradise Hotel de siste kveldene... Det får meg til å føle meg så oppegående når de sier at de er "åtte av ti prosent fornøyd", og at "det skjer ting mellom øret på han der".

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Pixie skrev:

Nærområdet med turterreng til den daglige luftinga er ganske bra, det er mye skog/grusveier/lysløyper både på Grimåssida og på Tollerudsida der jeg selv bor. Så har man fine turmuligheter til lange turer om man tar bilen et stykke, men det vet sikkert @Stine mer om enn meg? 

Ikke så godt kjent borti der, men det er jo ikke langt fra f.eks Hadelandsåsene, og der kan man gå til krampa tar deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...