Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

6 minutter siden, Siri skrev:

Alternativt kan du jo bare sette den bort til neste jul :D. Jeg vet - jeg er ekstremt løsningsorientert :aww: 

Hehehehe, kanskje det faktisk er like greit - jeg har kasser fulle av pynteting som ikke er pakket ut, så det er lett å erstatte den bollen med noe annet. Jeg bør vel bli flinkere til å sirkulere på tingene her - eller kvitte meg med en del. Jeg hadde nok stæsj til å pynte tre hus før jeg flyttet hjemmefra, jeg fikk omtrent bare interiørting i jule- og bursdagsgaver fra jeg var 12 eller noe sånt. Og stilen har jo ikke endret seg NOE siden jeg var 12 heller... 
*himle med øynene*

6 minutter siden, Siri skrev:

Når hundene skvetter opp og begynner å bjeffe, og du hører at det banker på døra... kl 22 på kvelden... midt i skauen... og du ikke venter besøk :o. Utenfor stod tre søte unge damer, fjonge og fine, og lurte på om jeg hadde startkabler :lol:. Stakkars jenter. De hadde hatt fotoshoot rett borti her (antakelig i rønna på nabotomta), også hadde de hatt bilen stående med lysene på - og batteriene hadde ladet ut. Det er jo rette stedet å få slike problemer liksom :lol:. Jeg måtte sende dem videre til naboen, men utstyrte dem med hodelykta mi sånn at de fant fram :)

Det hørtes ut som starten på en god sonen-påskekrim!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

10 minutter siden, SFX skrev:

Hehehehe, kanskje det faktisk er like greit - jeg har kasser fulle av pynteting som ikke er pakket ut, så det er lett å erstatte den bollen med noe annet. Jeg bør vel bli flinkere til å sirkulere på tingene her - eller kvitte meg med en del. Jeg hadde nok stæsj til å pynte tre hus før jeg flyttet hjemmefra, jeg fikk omtrent bare interiørting i jule- og bursdagsgaver fra jeg var 12 eller noe sånt. Og stilen har jo ikke endret seg NOE siden jeg var 12 heller... 
*himle med øynene*

:lol: Nei, altså - det ante meg liksom at du helt sikkert hadde andre ting som kunne brukes ja :lol: 

10 minutter siden, SFX skrev:

Det hørtes ut som starten på en god sonen-påskekrim!

DET må vi huske på til neste krim-episode :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Siri skrev:

:lol: Nei, altså - det ante meg liksom at du helt sikkert hadde andre ting som kunne brukes ja :lol: 

Jeg skal nok finne på noe :P 

1 minutt siden, Siri skrev:

DET må vi huske på til neste krim-episode :D 

Hvor er @SoppenCamilla?

Nå har jeg betalt for MH for hele G-kullet. Skal bli morsomt å se dem gå og få sammenlignet dem. Veldig takknemlig for at fôrverter og valpekjøpere stiller opp, det er jo ikke akkurat mye snakk om mentaltester og sånt på berner, men de verdsetter at jeg vil fokusere på det i mitt oppdrett. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vet man har fått blod på tann når man sitter med Google maps for å finne ut hvilke avstander det er i Nordland og Troms til Narvik for gjeterhundprøver i sommer/høst :| Skulle man tørre å spikre seg til fylkesmesterskapet i Vestfold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Stine skrev:

Ok, jeg skjønner ikke helt om korsbåndet til Tuva har ryki eller om det bare er slitt: Partial cranial cruciate ligament rupture, remnants soft, superficial damag of the caudal cruciate too.

Jeg tolker det som at det craniale (øverste/fremste) ligamnetet er delvis røket og at det caudale (bakerste/underliggende) er slitt/skadet uten ruptur :)

 

 

Det er godt jeg har ett rimelig avslappet forhold til bakterier og viruser. En kan bli ganske paranoid av å lese pensum :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Polfarer skrev:

Jeg tolker det som at det craniale (øverste/fremste) ligamnetet er delvis røket og at det caudale (bakerste/underliggende) er slitt/skadet uten ruptur :)

 

 

Det er godt jeg har ett rimelig avslappet forhold til bakterier og viruser. En kan bli ganske paranoid av å lese pensum :P 

Jeg jobber på medisinsk mikrobiologiavdelingen på et relativt stort sykehus, og jeg kjenner jeg er veldig glad for at jeg har en "det-skjer-ikke-meg-holdning".. Til og med små søte "uskyldige" virus kan gjøre enorm skade.. 

men jeg kjenner spesielt autopsier fra fostere og babyer gjør inntrykk når jeg går der gravid selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Jeg jobber på medisinsk mikrobiologiavdelingen på et relativt stort sykehus, og jeg kjenner jeg er veldig glad for at jeg har en "det-skjer-ikke-meg-holdning".. Til og med små søte "uskyldige" virus kan gjøre enorm skade.. 

men jeg kjenner spesielt autopsier fra fostere og babyer gjør inntrykk når jeg går der gravid selv..

Det skjønner jeg veldig godt! 

Jeg er utrolig glad for at jeg skal jobbe med dyr i slike situsjoner. Det blir forhåpentligvis litt lettere å distansere seg litt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Polfarer skrev:

Det skjønner jeg veldig godt! 

Jeg er utrolig glad for at jeg skal jobbe med dyr i slike situsjoner. Det blir forhåpentligvis litt lettere å distansere seg litt :P 

Ja, ser den.. Jeg må ærlig innrømme at å slippe den selve pasientkontakten gjør det veldig mye enklere å distansere seg.. 

Men så er det jo også litt spesielt på jobben siden vi får veldig mye sendeprøver av spesielle caser tilsendt fra andre steder i landet.. Men heldigvis er det også mange prøver fra pasienter med litt langvarig hoste da :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Kveldsturen levnet ingen tvil om at jeg ikke er i form, herre så tungt å gå! Har varslet om at jeg ikke kommer på jobb i morgen, men jeg være på beina på fredag! 

Har det noe å si at Pippin sine rosa baller har blitt nesten svarte? Og da snakker vi ikke om gummiballene i lekekassa.

Casper sine baller er også blitt svart. Før var de rosa og fin, og nå er de svart :o Han er fryktelig flink til å vise frem sine edlere deler, så med mindre man er blind så ser man dem liksom :P Fikk litt hetta når de begynte å skifte farge i verste kuldeperioden, og vurderte sterkt ballevarmere til gutten. Men nå tror jeg det er pigmenter som årsaken :P 

 

Å skifte dekk er jo ikke rocket science, men jeg gjør det ikke selv. Ei heller å fylle på spylerveske, peile olje, skifte lyspære (det kan dog være litt for kronglete til mine hender) Kroppen streiker for mye til at jeg orker å skifte dekk selv, så da får verkstedet eller noen andre frivillige ta jobben :aww: 

 

Har bleket tuppene på håret, og i morgen så blir dem rød :D Håper jeg :P Fikk litt lyst å bleke hele håret, men tror det får bli en gang jeg har mer penger. 

Fant ut at jeg ikke kan sitte å være trist og lei meg for alt jeg ikke kan gjøre når jeg ikke gjør det jeg kan og vil! Så da var det bare å sette i gang :aww: 

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Polfarer skrev:

Jeg tolker det som at det craniale (øverste/fremste) ligamnetet er delvis røket og at det caudale (bakerste/underliggende) er slitt/skadet uten ruptur :)

 

 

Det er godt jeg har ett rimelig avslappet forhold til bakterier og viruser. En kan bli ganske paranoid av å lese pensum :P

Jeg elsker at sonen vet alt :D Takk skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Biz må ha sovet veldig godt i natt, hun er alltid blid, men i dag var hun helt vill.

Hun greide nesten ikke sitte stille og satt å sang en slags opera ved siden av senga, mens jeg prøvde å overtale Timmy til å stå opp. Han synes det var alt for tidlig, og prøvde så godt han kunne å få sove mer.

Men, når jeg skal på jobb, så er det bare å komme seg opp.

Bizi stupte ut døra og tok trappa i et digert hopp, raste rundt på tunet, og greide ikke å la være å hoppe på meg og sparke meg i låret med sølelabbene sine hver gang hun freste forbi meg mens hun bjeffa sånn som hun bare gjør når hun er ekstra glad.

Og jeg som skal på jobb prøvde jo å se ut som folk, men det var jo umulig å bli irritert på en så morgenfrisk liten frøken.Jeg vet ikke hva hun har drømt i natt som skyldes dette eksepsjonelt gode humøret, men det er jo hyggelig at noen er SÅ glade klokka 06 om morgenen. Jeg og Timmy er ikke helt der, nemlig.:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Ganzie skrev:

Da har bilen fått sommersko:ahappy: hæsjtægg girlpower:sleep:

Følgende samtale fant sted i ettermiddag:
Jeg: jeg stikker ut og skifter dekk
Gubben: :huh::huh:
Jeg: jeg går ut og skifter dekk sa jeg. Hvor er kobberpastaen?
Gubben: ehm, skal du skifte dekk?
Jeg: ja?
Gubben: får du til det da?
Jeg: ehm, ja?:icon_confused: 
Gubben: er du helt sikker?
Jeg: :getlost:

Og da jeg stod ute kom det ikke mindre enn tre mannlige naboer og lurte på om det gikk bra:rolleyes: og to kvinnelige naboer måtte bortom fordi de var sååå imponert for det kunne nemlig ikke de. Sånt fikk mannfolka ta seg av, nemlig. Det var så tungt og slitsomt og og og...
Derfor foretrekker jeg å skifte dekk på formiddagen, da er folk på jobb og slipper å plage meg:aww:

Får samme reaksjoner fra naboene når jeg sjekker i motoren og fyller olje, frostvæske, etc. Kvinner kan nemlig knapt fylle drivstoff de, tydeligvis.
Likestillingen går tydeligvis bare en vei:lol: Mannfolka skal støvsuge og vaske opp, men ikke søren om kvinnfolk kan ta seg av bilen. Det får da være måte på.

Nice! Jeg har prøvd å skifte dekk slik at jeg kan det i tilfelle noe skjer og jeg er aleine, men vi har et rustproblem som gjør at dekkene må slås løs med slegge, så i år er vi begge gira på å heller betale noen for det :aww: Men olje, frostvæske etc, det kan jeg ordne :yes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

8 timer siden, Polfarer skrev:

Det er godt jeg har ett rimelig avslappet forhold til bakterier og viruser. En kan bli ganske paranoid av å lese pensum :P 

Paranoid - eller sykt opptatt av det :D. Har en bekjent som jobber med sopp og sånt snadder på veterinærhøyskolen - og de bildene hun av og til legger ut på FB er jo bare himla kule :D. Jeg tenker alltid på henne når jeg ser møgla mat i kjøleskapet *ler*. 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Ganzie skrev:

Får samme reaksjoner fra naboene når jeg sjekker i motoren og fyller olje, frostvæske, etc. Kvinner kan nemlig knapt fylle drivstoff de, tydeligvis.
Likestillingen går tydeligvis bare en vei:lol: Mannfolka skal støvsuge og vaske opp, men ikke søren om kvinnfolk kan ta seg av bilen. Det får da være måte på.

 

10 timer siden, Tekopp skrev:

Hadde du bodd i nærheten hadde jeg nå tigd om du kunne lært meg alt dette. Jeg kan knapt fylle drivstoff og skulle ønske jeg var så kul at jeg også kunne slikt.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Jeg kunne skifte dekk på bilen fra før, og fylle spylevæske (for en gang var mammas bil tom da jeg lånte den, og så sto jeg og knotet med det i ti minutter på bensinstasjonen før jeg fant ut av det... :lol: Lærer best når man får prøve seg fram, sjø!)

Men så kjørte jeg ut, og da ble det hull på spylevæsketanken på min egen bil. Frøken blakk-og-løsningsorientert tok kontakt med naboen til mamma og pappa, som elsker å skru bil, og nå kan jeg alt, føles det som :lol: 

7 timer siden, Snoffe skrev:

Har bleket tuppene på håret, og i morgen så blir dem rød :D Håper jeg :P Fikk litt lyst å bleke hele håret, men tror det får bli en gang jeg har mer penger. 

Fant ut at jeg ikke kan sitte å være trist og lei meg for alt jeg ikke kan gjøre når jeg ikke gjør det jeg kan og vil! Så da var det bare å sette i gang :aww:

Sykt god innstilling! BRA, Snoffe! :D Flink!

@SFX Du kan fylle den med dekorsteiner og stikke nedi noen kvister, for eksempel? 

enhanced-buzz-13872-1354058629-1.jpg

Eller lage et lite landskap oppi?

mini-terrarium.jpg

decorative-glass-vases-large.jpg

 

Kan komme med flere ideer jeg, om du trenger :D 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

 

Paranoid - eller sykt opptatt av det :D. Har en bekjent som jobber med sopp og sånt snadder på veterinærhøyskolen - og de bildene hun av og til legger ut på FB er jo bare himla kule :D. Jeg tenker alltid på henne når jeg ser møgla mat i kjøleskapet *ler*. 

Mamma hadde en periode dilla på makro-bilder, og hun tok ganske mange av muggen mat i kjøleskapet... :aww: 

img_7082.jpg?w=1500&h=

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Tinkie skrev:

Mamma hadde en periode dilla på makro-bilder, og hun tok ganske mange av muggen mat i kjøleskapet... :aww: 

img_7082.jpg?w=1500&h=

Hahhahahaa, herlig :D. Jeg skal innrømme at jeg har noen sånne bilder, jeg også... tok ett her om dagen etter at jeg åpnet en pakke Philadelphiaost som hadde bodd ganske lenge i kjøleskapet :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok - dere er gale. Må inrømme at muggen mat går direkte i søpla, helt uten å bli tatt bilde av :lol: *føle seg normal*  

 

Men når det er sagt så har jeg hat 3 en uke gamle kaninunger boende på doen i natt, ble tull hos mora, stressa og ødelagt reir. Fjernet stresselementet, laget nytt reir og lagt ut ungene til henne, så er jeg bare spent på om hun tar seg av dem eller om jeg må finne en annen løsning. Kanskje ikke heeelt normal likevel :aww: Ene var kald, men alle tre var fint i live, så gav den kalde til gubben og løp ut og ordna hos mora, var såvidt jeg fikk igjen igjen ungen :wub::lol: 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg TRØTT! Pigg var dårlig i natt så har sovet ca 4 timer. Innså jeg var TRØTT når jeg i et kryss på jobb så en fyr med refleksvest og tenkte: Jøss, han så kjent ut - og... men så klart, det er Morgan Freeman...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
6 minutter siden, TrasselTrollet skrev:

Sitter och försöker intala mig själv att idag är dagen då jag på riktigt skall komma igång med träningen igen, det går inget vidare... :P

Klar for joggetur etter Mad Max er ferdig :P (netflix så du ser kanskje ikke på :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Krutsi skrev:

Ja, ser den.. Jeg må ærlig innrømme at å slippe den selve pasientkontakten gjør det veldig mye enklere å distansere seg.. 

Men så er det jo også litt spesielt på jobben siden vi får veldig mye sendeprøver av spesielle caser tilsendt fra andre steder i landet.. Men heldigvis er det også mange prøver fra pasienter med litt langvarig hoste da :P 

Må nesten si at jeg er litt misunnelig på deg som får holde på med sånt på lab! (sånn sett bort i fra døde fostre og sånt da:P ) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg ute og hjalp lam til verden. Mye komplikasjoner her, mange flerlingefødsler med døde lam. Heldigvis ikke noen som blir gående uten lam. Men skulle ønske at sauene slapp påkjenningen med flerlinger (3 er akseptabelt, men ikke 4 og 5).

Noen med peiling på veterinærmedisin her siden vi bare får telefonsvarer? Lam med symptomer på ecoliinfeksjon, men er også oppsvulmet i underkjeven. Suger ikke, så vi sondemater med råmelk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...