Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Skulle søke på en jobb i går, men så var rekrutteringssystemet deres nede. Begynte å søke på den nå og brukte typ en halvtime på å fylle inn masse opplysninger ... også klikket hele systemet igjen. Håper inderlig opplysningene ligger lagret der inne et sted, for det var ganske tungvint å fylle inn. Føler ikke det er meningen at jeg skal ha denne jobben. :lol: Godt jeg ikke tror på skjebnen.

Nei, får hente meg en kopp kaffe og jobbe videre med master i stedet.

• Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

Posted Images

Skrevet

AN har jeg spist mitt første måltid på en uke som ikke var suppe, jeg har spist en hel brødskive med bringebærsyltetøy på. Nå kjennes det ut som jeg er fullstappa da :lol: 

I dag har jeg blitt koblet fra smertepumpa også, så nå kan jeg gå helt for egen maskin, uten et eget stativ med alt jeg har hatt i slanger og tuber og greier festa til. Føler meg nesten helt fri :ahappy: 

Jeg får kanskje lov å reise hjem i morgen da! Det både gleder og gruer jeg meg til. Akkurat nå skulle jeg ønske at jeg hadde litt mer veloppdragne hunder som kanskje var litt mindre avhengige av meg, for den gjensynsgleden jeg blir møtt med er neppe spesielt behagelig :lol: Får hilse på en og en først tenker jeg, begynne med snuppisen som blir så bekymra når matmor er syk :ahappy: Hun er den mest voldsomme av de, men hun blir også fortest ferdig :) 

Skrevet
11 minutter siden, Kokospaniel skrev:

@ 2ne fortsatt god bedring!

Takk for det :) 

Guest *Kat84*
Skrevet

Været er flott i dag faktisk, så da blir det langtur i skogen igjen :D 

Forresten eer det min tur til å ha denne skjønningen nå :wub:

20160425_100851.jpg

Skrevet

Når pleier penger å komme på konto egentlig? Sånn når på døgnet? Har 7 kr på brukskontoen, minus på regningskontoen og planer om storhandel... :aww: SKAL komme penger inn i dag, ikke bare kanskje, men lovet helt garantert. Men ingen som sa noe om når idag... :lol: 

Skrevet
51 minutter siden, 2ne skrev:

AN har jeg spist mitt første måltid på en uke som ikke var suppe, jeg har spist en hel brødskive med bringebærsyltetøy på. Nå kjennes det ut som jeg er fullstappa da :lol: 

I dag har jeg blitt koblet fra smertepumpa også, så nå kan jeg gå helt for egen maskin, uten et eget stativ med alt jeg har hatt i slanger og tuber og greier festa til. Føler meg nesten helt fri :ahappy: 

Jeg får kanskje lov å reise hjem i morgen da! Det både gleder og gruer jeg meg til. Akkurat nå skulle jeg ønske at jeg hadde litt mer veloppdragne hunder som kanskje var litt mindre avhengige av meg, for den gjensynsgleden jeg blir møtt med er neppe spesielt behagelig :lol: Får hilse på en og en først tenker jeg, begynne med snuppisen som blir så bekymra når matmor er syk :ahappy: Hun er den mest voldsomme av de, men hun blir også fortest ferdig :) 

Veldig glad for å høre at du er på bedringens vei nå altså :). Også høres det ut som en lur strategi å hilse på en og en hund. Det minnet meg litt på den gangen for noen uker siden, da jeg fikk besøk av en som hadde pådratt seg et par ribbensbrudd... Jeg fant ut at jeg ikke trengte å utsette ham for Willy-løøøøøv, så han fikk sitte i bilen mens fyren var her *ler*. 

Sitter jeg og ser på persiennene som jeg er sååå "glad" i *sukk*... jeg kunne kikket ut på solskinnet :aww:

Skrevet
Akkurat nå, Raksha skrev:

Når pleier penger å komme på konto egentlig? Sånn når på døgnet? Har 7 kr på brukskontoen, minus på regningskontoen og planer om storhandel... :aww: SKAL komme penger inn i dag, ikke bare kanskje, men lovet helt garantert. Men ingen som sa noe om når idag... :lol: 

Kommer an på når de blir overført fra sender. Hvis sender og mottaker har forskjellige banker er det slik:

Hvis du overfører pengene:

Før kl 00.15 – så er pengene på konto hos mottaker ca kl 06.00

Før kl 09.30 – så er pengene på konto hos mottaker ca kl 11.30

Før kl 11.45 – så er pengene på konto hos mottaker ca kl 14.00

Før kl 13.45 – så er pengene på konto hos mottaker ca kl 16.00

• Like 1
Skrevet
Akkurat nå, Ingvild skrev:

Kommer an på når de blir overført fra sender. Hvis sender og mottaker har forskjellige banker er det slik:

Hvis du overfører pengene:

Før kl 00.15 – så er pengene på konto hos mottaker ca kl 06.00

Før kl 09.30 – så er pengene på konto hos mottaker ca kl 11.30

Før kl 11.45 – så er pengene på konto hos mottaker ca kl 14.00

Før kl 13.45 – så er pengene på konto hos mottaker ca kl 16.00

Takker og bukker ! :ahappy: Da trenger jeg ikke kontinuerlig oppdatere nettbanksaldo :lol: 

Skrevet

Veldig gøy å oppdage at bikkja har begynt å få nye hjørnetenner på innsida, og valpetennene er ikke engang litt løse! :| Ringt litt rundt å fått roa bekymringsnerven, så han skal få tatt de på torsdag siden han uansett skal inn og bedøves da! Hvis de ikke på magisk vis blir løse og ramler ut før den tid da, men det er lite trolig..

Skrevet

I sagaen Uno spiser ting han ikke bør: alufolie. Han fant en bit ute, jeg trodde jeg hadde fått tatt fra ham alt men han hadde visst gjemt unna en liten bit han skyndte seg å svelge. Han har fått litt cultura og jeg koker ris nå for å "pakke det inn" i magen, er det greit nok?

Skrevet

Har blandede følelser for å snart være slutt med studenttilværelsen (om en måned). Det absolutt kjipeste blir å ikke lengre legge opp dagene etter været (:lol:) (ref: Nyte solfylte formiddager med hundene i skogen eller lange treige regnfulle morgener med kaffe og God morgen Norge.  #studentlivet). 

Samtidig skal det bli litt digg å jobbe 8-16 og være FERDIG for dagen og nyte litt FRITID, noe som har vært nedprioritert de siste årene. Håper bare de ikke forventer at jeg skal produsere så mye på jobb enda. :sleep:

Skrevet
45 minutter siden, Pixie skrev:

I sagaen Uno spiser ting han ikke bør: alufolie. Han fant en bit ute, jeg trodde jeg hadde fått tatt fra ham alt men han hadde visst gjemt unna en liten bit han skyndte seg å svelge. Han har fått litt cultura og jeg koker ris nå for å "pakke det inn" i magen, er det greit nok?

Jeg hadde en som var fæl til å ete alt det kunne ha vært mat i, som feks aluminiumsfolie. Heldigvis kom det alltid ut igjen hver gang! Du får følge med :)

Skrevet

Hjemme fra jobb. Hurra for fleksibel tilstedeværelse. Vi har gått en liten runde, nå skal vi ut og støvsuge bilen. Det er sikkert et år siden forrige gang, og siden noen skal sitte på med meg til kommunestyremøre litt senere så. :icon_redface:

Skrevet
1 time siden, Kristina skrev:

Har blandede følelser for å snart være slutt med studenttilværelsen (om en måned). Det absolutt kjipeste blir å ikke lengre legge opp dagene etter været (:lol:) (ref: Nyte solfylte formiddager med hundene i skogen eller lange treige regnfulle morgener med kaffe og God morgen Norge.  #studentlivet). 

Samtidig skal det bli litt digg å jobbe 8-16 og være FERDIG for dagen og nyte litt FRITID, noe som har vært nedprioritert de siste årene. Håper bare de ikke forventer at jeg skal produsere så mye på jobb enda. :sleep:

Arbeidslivet er deilig det :ahappy: Hva skal du jobbe med? :) 

Akkurat nå prøver jeg å late som at jeg ikke er veldig skuffa over å ikke ha fått tlf fra Gjøvik i dag :hmm: Får løpe det av meg i skogen etterpå.

Skrevet

Jeg har virkelig 0 motivasjon til noe som helst i dag. Jeg vil bare ligge i sofaen, spille sims og late som resten av verden har forsvunnet for en liten stund... Men Nico trenger vel tur i dag også :P 

Skrevet

Fortsatt god bedring @2ne !

Jeg er trøtt... kanskje ikke verdens største under i og med at jeg stod opp kl 4 for å ta en test på skolen. Men jeg kan ikke sove en times tid, for jeg må opp kl  4 i morgen også. Bedre å legge seg kl 8 i kveld da...

Tror jeg kommer til å være litt død på lørdag, men det har jeg jo ikke mulighet til for på lørdag er det tur på hytta og snakke bryllupsforberedelser med foreldra og de kommende svigerforeldre...

Skrevet
22 timer siden, Symra&Pippin skrev:

:lol::lol:

Da Sara hadde funnet ut hvordan man laget babyer så hun anklagende på meg og sa: Mamma, det der har du gjort TO ganger! 

:icon_redface:

Jeg gleder meg til junior begynner å spørre om hvordan han ble til:lol:
"jo, nå skal du høre. En dame i hvit frakk rørte deg sammen i et laboratorium, i en liten skål":lol: 
Halvfabrikata-unge:aww:

• Like 13
Skrevet
Akkurat nå, Ganzie skrev:

"jo, nå skal du høre. En dame i hvit frakk rørte deg sammen i et laboratorium, i en liten skål":lol: 

Hvis det var på Medicus, så har jeg jobbet med hun som laget han :lol: 

Skrevet
Akkurat nå, Krutsi skrev:

Hvis det var på Medicus, så har jeg jobbet med hun som laget han :lol: 

Han er nok et St.Olavs-produkt:aww::lol:

• Like 1
Skrevet

Har visst fått meg sydentur om en måned, det kom litt uventet på :blink:
Det gjorde i grunnen skilsmissen som førte til at jeg fikk billett også, men jeg er veldig glad man har skaffet seg erfaring og noen år å stå på denne runden slik at man ikke havner mitt i det hele... Ekteskap er en pussig greie, altså.

Skrevet
8 minutter siden, Ganzie skrev:

d3a386b6e93328fb1b2c82e58163c236.jpg

Han har vel en slik fra før av vel? :lol: 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
    • Kan også si at det er mellomstor hund i størrelse. Men man skal unngå helt hopp eller generelle store bevegelser uansett i starten vet jeg godt. Så da sperrer jeg av for sikkerhetsskyld heller enn så være for mye hauk så jeg også får beholdt roen samtidig som gitt ho omsorgen også roen ho trenger er planen da. Samtidig kan jeg si at ho er veldig sterk hund generelt psykisk også fysisk for så kun være mellomstor hund. Bevarer roen når trengs og når ikke trengs vet ho hva ho skal. Bare håper ho forstår legge seg bra for kroppen som nevnt og det er en av de siste tingene jeg er usikker på rundt dette etter operasjon. Ho har nok noen år til igjen asså, frisk som en fisk og aller første ting som noen gang skjedd ho som trengt oppmerksomhet fra veterinær dette mtp fysiske ting eller psykiske ting. Kun vaksiner ellers ho trengt.  
    • Snakket med veterinæren og fikk beskjed om så kun ha valpen bortreist i 7 dager i hvertfall var nok. Utenom det har jeg fått lite informasjon egentlig. De skal informere meg mere i morgen når jeg leverer ho der for operasjonen tidlig på morgenen. Jeg kommer sperre av inngang til sofaen også området foran sofaen helt ærlig bare uansett er planen også legge dyne så pledd i hunde sengene vi har rundt her så ho får komfort også kan lage sin egen om føler for det tenkte jeg. Men er usikker på om dyr generelt etter operasjon legger seg bra mtp der dem sydd bare og der er jeg litt usikker. Ho får body selvfølgelig. Og hvis ho så får en liten tisse ulykke eller gjør fra seg inne bryr ikke jeg meg noe om helt ærlig etter operasjon, da kan uhell skje tenker jeg sånn sett for det er trossalt fjerne livmor også fjerne svulst i 1 jur hvis ikke det er spredt mer enn de funnet da. De håpet det gikk over av seg selv men sist time for sjekk etter innbilt svangerskap fikk jeg time for operasjon temmelig fort så det har blitt noe bedre samtidig ikke borte så de tok avgjørelsen for operere. De tok ultralyd første gang også når sjekket så de er nok veldig nøye her tenker jeg og jeg har tillit til dem på dette også tillit til at hunden klarer seg nok bra. Men mer nervøs rundt dette med gode ligge plasser også gi ho riktig komfort så jeg driver på lager områder avsperret rundt eksempel sofaen og tenker jeg bare sover i sofaen med ho i hundesengen sin første natten eller nettene om så jeg asså for det gjør meg null så lenge jeg har oversikt også får fulgt med på at ho har komfortabelt litt når første døgnene. 
    • Hei! Høres lurt ut det du tenker synes jeg.Jeg har kastert 2 tisper (lukket livmorbetennelse til ei og veldig til innbildtnsvangerskap som gjorde at det ikke var noe særlig livskvalitet til nåhverenden hund.   Det er jo aldri noe moro når en hund må opereres men,heldigvis går det stort sett bra selv om det jo alltid er en risiko med det.   Til begge mine gikk operasjonen veldig fint. Selv med mye smertestillende er første døgnet etter operasjonen ikke noe særlig for hunden.    Etter det kom begge seg fint og vi slapp heldigvis noen komplikasjoner.Tok det med ro i 10 dager her.Selv om de var fryktelig fin form før 10 dager er det jo en stor operasjon så viktig med ro så såret gror. Mine er eller ikke vant til bur og vant til ligge hvor vil. Av seg selv så prøvde de ikke opp i sofa/seng den første dagen,dagene etterpå gikk det nå bra. Størrelse på hund spiller nok inn  om er lurt  hoppe opp i sofa/ seng jeg har gordon setter. Minder hund som hopper opp i sofa og seng er ikke nå lurt da. Dyrlegen har sikkert forklart at inkontinens er en mulig bivirkning av operasjonen?    Tenkte bare si at begge mine ble det kort  tid etter ( var 3 & 5 år da ble operert)    Jeg vet av mange kastrerte tisper ingen har blitt inkontinente så tror nok ikke det er så vanlig tenkte bare nevne det. Går på medisin mot det (Rinexin) som fungerer strålende nå er det faktisk 1.5 år siden siste uhell. Man vet selvsagt aldri når det skjer. Er under søvn/ hvile de tømmer seg helt ikke noe særlig for hunden oppleve det når de er så renslige.   Før startet på medisin for det gikk det så langt at var uhell flere ganger pr dag så det sier litt om hvor bra medisinen virker her. Masse lykke til hunden din med operasjonen & tiden etterpå så får vi håpe hun har mange gode år gjenn❤️
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...